להזיק בשביל קיום מצות מחאה


איכא בשוקא
הודעות: 1865
הצטרף: 05 ספטמבר 2021, 11:11
נתן תודה: 1454 פעמים
קיבל תודה: 1420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי איכא בשוקא » 27 יוני 2022, 00:17

יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 00:11
זה מזכיר לי את ההוא - ואיני רוצה לנקוב בשיוכו הקהילתי - שקינח את אפו במעילו של חבירו, והחל להתפלפל עמו חצי שעה שמצד גדרי ההלכה אין כאן היזק כלל אלא רק אי נוחות זמנית שאפשר להסירו, ובכלל - כופין על מידת סדום וזה נהנה וזה לא חסר וכו' וכו'.
דין זה אם הוא מזיק (אסור להשתמש בממון חבירי בלא רשותו גם אם א"ז מזיק) הוא נידון בנתיה"מ ובחזו"א וראיה לזה מב"ק ד גבי כיחו וניעו ומנדה סד גבי השאילה בגד לחברתה.
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 00:11
אם שהיתי בביתך, והחלטת למנוע ממני את זכות היציאה, מותר או אסור?
אסור לך למנוע, אבל שאלתי מה המקור, כי לא כל דבר מסתבר הוא גם ההלכה.
והבאתי דוגמא לזה, מדין שנשמע פשוט, אבל מקורו (כך יוצא ברמ"א) הוא מדין משכון, שבו מבואר שאילולי היה דין בשליח בי"ד היה מותר לי להיכנס לביתך ליטול משכון, וה"ה להיכנס ליטול חפץ שלי שנפל שם ברשות - או שלא ברשות, ואינך יכול לומר לי 'איני נותן לך הדרך, פרח באויר'.


איכא בשוקא
הודעות: 1865
הצטרף: 05 ספטמבר 2021, 11:11
נתן תודה: 1454 פעמים
קיבל תודה: 1420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי איכא בשוקא » 27 יוני 2022, 00:19

אלף בית גימל כתב:
26 יוני 2022, 23:58
אבל יש להם כוח להכניס אותנו לכלא . מה נחשב הכרעת הרוב במדינה ? 
והרי ז טובי העיר שלנו הורו לנו להצביע ?
לא זכיתי לידע שאלתו מהי, זט"ה זה עניין כוחני או עניין הלכתי לטעמו? כוחם אינו אלא ככוחה של חבורת אנסים, אשר כופים את חיתתם על הציבור [בהפגנות אלימות ושריפת טרקטורים :)].
ואין לנו זט"ה בזה"ז כלל (למיטב ידיעתי, נראה לי שאפי' בכפר חב"ד כבר אין ניסיון אשר כזה), וגם לא הפקב"ד לכ"ע (בעינן חכם שאין חשוב כמותו בעיר, וי"א במדינה, ואין בימינו כע"ז כלל).

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1119 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי יחיד ורבים » 27 יוני 2022, 00:20

אלף בית גימל כתב:
26 יוני 2022, 23:48
חי צומח דומם כתב:
26 יוני 2022, 23:43
------------- אם הטענה היא כיון שהמדינה לא אוכפת לכן זה מנהג המדינה וכו' אז מה ההבדל
[וא"כ צ"ע מה היה חטא סדום ועמורה הלא היה זה מנהג המדינה כי לא אכפו שם וד"ל]
לא בדיוק . ההבנה שלי שהמדינה מבינה שלפעמים אזרחים צריכים לשחרר קיטור כמובן בגבול מסויים בלי להעמיד לדין . זוהי טובת המדינה . ככה הם חושבים . האלטרנטיבה שאם לא יהיה שחרור קיטור בסוף זה יהפוך למרחץ דמים ולהתנגשות אלימה כולל נגיד נשק חם . 

גם אם נניח שהמדינה מבינה כך (שאגב, אין זה נובע מהנהגה בריאה וחזקה או מעודף יושר והגינות, אבל אכ"מ), וכי משום כך מותר להזיק אותי?
וכי איזו סמכות יש להם? הפקר בי"ד הפקר?
אגב, המדינה גם מתעלמת הרבה פעמים מגניבת מכוניות משום שאין לה את הרצון להיכנס לשטחים בשביל זה, או שאר סיבות, אז הידד, בא נתחיל לגנוב (ונתחיל עם הרכב שלך).
כעת הבחנתי שכבר תמהו לעיל על דבריך, ובקיצור - הדברים "צועקים" וברורים מאליהם.

 


אלף בית גימל
הודעות: 1614
הצטרף: 18 מרץ 2021, 00:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי אלף בית גימל » 27 יוני 2022, 00:24

איכא בשוקא כתב:
27 יוני 2022, 00:19
אלף בית גימל כתב:
26 יוני 2022, 23:58
אבל יש להם כוח להכניס אותנו לכלא . מה נחשב הכרעת הרוב במדינה ? 
והרי ז טובי העיר שלנו הורו לנו להצביע ?
לא זכיתי לידע שאלתו מהי, זט"ה זה עניין כוחני או עניין הלכתי לטעמו? כוחם אינו אלא ככוחה של חבורת אנסים, אשר כופים את חיתתם על הציבור [בהפגנות אלימות ושריפת טרקטורים :)].
ואין לנו זט"ה בזה"ז כלל (למיטב ידיעתי, נראה לי שאפי' בכפר חב"ד כבר אין ניסיון אשר כזה), וגם לא הפקב"ד לכ"ע (בעינן חכם שאין חשוב כמותו בעיר, וי"א במדינה, ואין בימינו כע"ז כלל).
אבל כאשר אני מצביע לכנסת הרי אני לא אנוס ואני נותן לכנסת כוח להחליט עלי . אין זה הסכמה לחוקים שהם מחוקקים ולפיהם המדינה מתנהלת ? 
 

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1119 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי יחיד ורבים » 27 יוני 2022, 00:26

איכא בשוקא כתב:
27 יוני 2022, 00:17
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 00:11
זה מזכיר לי את ההוא - ואיני רוצה לנקוב בשיוכו הקהילתי - שקינח את אפו במעילו של חבירו, והחל להתפלפל עמו חצי שעה שמצד גדרי ההלכה אין כאן היזק כלל אלא רק אי נוחות זמנית שאפשר להסירו, ובכלל - כופין על מידת סדום וזה נהנה וזה לא חסר וכו' וכו'.
א) דין זה אם הוא מזיק (אסור להשתמש בממון חבירי בלא רשותו גם אם א"ז מזיק) הוא נידון בנתיה"מ ובחזו"א וראיה לזה מב"ק ד גבי כיחו וניעו ומנדה סד גבי השאילה בגד לחברתה.
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 00:11
אם שהיתי בביתך, והחלטת למנוע ממני את זכות היציאה, מותר או אסור?
ב) אסור לך למנוע, אבל שאלתי מה המקור, כי לא כל דבר מסתבר הוא גם ההלכה.
והבאתי דוגמא לזה, מדין שנשמע פשוט, אבל מקורו (כך יוצא ברמ"א) הוא מדין משכון, שבו מבואר שאילולי היה דין בשליח בי"ד היה מותר לי להיכנס לביתך ליטול משכון, וה"ה להיכנס ליטול חפץ שלי שנפל שם ברשות - או שלא ברשות, ואינך יכול לומר לי 'איני נותן לך הדרך, פרח באויר'.


א) לא טרחתי לעיין כעת בכל מראי המקומות. אבל כל אחד מבין שזוהי פעולה אסורה בתכלית, ומי שחושב שהדבר מותר - לענ"ד אין לך שכל עקום מזה. פשוט א"א שההלכה תתיר כזה דבר. ההלכה אינה הולכת נגד ההנהגה האנושית הבסיסית.

ב) כנ"ל - לא הלכתי לעיין כעת, אבל מצד גדרי זה נהנה וזה לא חסר למה שייאסר עלי להיכנס לביתך ליטול את חפציי (ולגבי משכון נראה שאינו שייך לכאן היות שבזה יש ענין של שעבוד וכו', וכנראה יש בו גדרים אחרים). אבל גם כאן, ההבנה אומרת שאין זה קרוי "לא חסר", היות שבזה מזיק את פרטיותי, שלזה - בעצם -  מיועד הבית.
 


איכא בשוקא
הודעות: 1865
הצטרף: 05 ספטמבר 2021, 11:11
נתן תודה: 1454 פעמים
קיבל תודה: 1420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי איכא בשוקא » 27 יוני 2022, 00:26

אלף בית גימל כתב:
27 יוני 2022, 00:24
אבל כאשר אני מצביע לכנסת הרי אני לא אנוס ואני נותן לכנסת כוח להחליט עלי . אין זה הסכמה לחוקים שהם מחוקקים ולפיהם המדינה מתנהלת ?
איני יכול להאריך כעת, אבל נידון האם יש למדינה כוח הלכתי על כלל ישראל הדרים בא"י אינו חדש, וכבר האריכו בו, מסתמא גם בפורום יש על זה אשכולות (אא"כ הם ננעלו/נמחקו)


אלף בית גימל
הודעות: 1614
הצטרף: 18 מרץ 2021, 00:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי אלף בית גימל » 27 יוני 2022, 00:27

יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 00:20
אלף בית גימל כתב:
26 יוני 2022, 23:48
חי צומח דומם כתב:
26 יוני 2022, 23:43
------------- אם הטענה היא כיון שהמדינה לא אוכפת לכן זה מנהג המדינה וכו' אז מה ההבדל
[וא"כ צ"ע מה היה חטא סדום ועמורה הלא היה זה מנהג המדינה כי לא אכפו שם וד"ל]
לא בדיוק . ההבנה שלי שהמדינה מבינה שלפעמים אזרחים צריכים לשחרר קיטור כמובן בגבול מסויים בלי להעמיד לדין . זוהי טובת המדינה . ככה הם חושבים . האלטרנטיבה שאם לא יהיה שחרור קיטור בסוף זה יהפוך למרחץ דמים ולהתנגשות אלימה כולל נגיד נשק חם . 

גם אם נניח שהמדינה מבינה כך (שאגב, אין זה נובע מהנהגה בריאה וחזקה או מעודף יושר והגינות, אבל אכ"מ), וכי משום כך מותר להזיק אותי?
וכי איזו סמכות יש להם? הפקר בי"ד הפקר?
אגב, המדינה גם מתעלמת הרבה פעמים מגניבת מכוניות משום שאין לה את הרצון להיכנס לשטחים בשביל זה, או שאר סיבות, אז הידד, בא נתחיל לגנוב (ונתחיל עם הרכב שלך).
כעת הבחנתי שכבר תמהו לעיל על דבריך, ובקיצור - הדברים "צועקים" וברורים מאליהם.



כאשר אתה מצביע לכנסת ( אם אתה מצביע ) אתה נותן להם כוח להחליט עליך לפי הרוב שנמצא בכנסת . אתה לא אנוס להצביע . 
לגבי מכוניות כאשר אמרתי הפוך שיש להם אינטרס שיגנבו מכוניות כי הם מרוויחים על כל מכונית גנובה בין 30000 ל 100000 שקל . 
אבל אם הם תופסים גנב הם מעמידים אותו לדין בזה אין חוכמות 
 


איכא בשוקא
הודעות: 1865
הצטרף: 05 ספטמבר 2021, 11:11
נתן תודה: 1454 פעמים
קיבל תודה: 1420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי איכא בשוקא » 27 יוני 2022, 00:28

יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 00:26
א) לא טרחתי לעיין כעת בכל מראי המקומות. אבל כל אחד מבין שזוהי פעולה אסורה בתכלית, ומי שחושב שהדבר מותר - אין לך שכ עקום מזה. פשוט א"א שההלכה תתיר כזה דבר. ההלכה אינה הולכת נגד הנהגות אנושיות בסיסיות.
נכון, זה אסור בודאות, כתבתי רק על גדרי מזיק, והיה עליי להדגיש זאת בפירוש יותר.
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 00:26
ב) כנ"ל - לא הלכתי לעיין כעת, אבל מצד גדרי זה נהנה וזה לא חסר למה שייאסר עלי להיכנס לביתך ליטול את חפציי (ולגבי משכון נראה שאינו שייך לכאן היות שבזה יש ענין של שעבוד וכו', וכנראה יש בו גדרים אחרים). אבל גם כאן, ההבנה אומרת שאין זה קרוי "לא חסר", היות שבזה מזיק את פרטיותי, שלזה - בעצם -  מיועד הבית.
אסור להיכנס לשטח של השני בלי רשותו, ז"נ וזל"ח אינו מתיר לי להשתמש בחפציך כשאתה לא זקוק להם, אלא פטור אם השתמשת באופן שלא ניזוקתי, וזה פשוט. אם תרצה, נגדיר זאת שברגע בו אני מתנגד אתה עושני לחסר.


אלף בית גימל
הודעות: 1614
הצטרף: 18 מרץ 2021, 00:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי אלף בית גימל » 27 יוני 2022, 00:29

איכא בשוקא כתב:
27 יוני 2022, 00:26
אלף בית גימל כתב:
27 יוני 2022, 00:24
אבל כאשר אני מצביע לכנסת הרי אני לא אנוס ואני נותן לכנסת כוח להחליט עלי . אין זה הסכמה לחוקים שהם מחוקקים ולפיהם המדינה מתנהלת ?
איני יכול להאריך כעת, אבל נידון האם יש למדינה כוח הלכתי על כלל ישראל הדרים בא"י אינו חדש, וכבר האריכו בו, מסתמא גם בפורום יש על זה אשכולות (אא"כ הם ננעלו/נמחקו)
תודה בכל אופן על התשובות המעמיקות ועל ההשקעה שלך בנידון . יישר כוח גדול 
 

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1119 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי יחיד ורבים » 27 יוני 2022, 00:33

איכא בשוקא כתב:
27 יוני 2022, 00:28
אסור להיכנס לשטח של השני בלי רשותו, ז"נ וזל"ח אינו מתיר לי להשתמש בחפציך כשאתה לא זקוק להם, אלא פטור אם השתמשת באופן שלא ניזוקתי, וזה פשוט. אם תרצה, נגדיר זאת שברגע בו אני מתנגד אתה עושני לחסר.
אתה בטוח בזה? הרי כופין על מידת סדום? (אני שואל רק מקופיא בעלמא, ולא עיינתי כלל)
 

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1119 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי יחיד ורבים » 27 יוני 2022, 00:41

אלף בית גימל כתב:
27 יוני 2022, 00:27
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 00:20
אלף בית גימל כתב:
26 יוני 2022, 23:48

לא בדיוק . ההבנה שלי שהמדינה מבינה שלפעמים אזרחים צריכים לשחרר קיטור כמובן בגבול מסויים בלי להעמיד לדין . זוהי טובת המדינה . ככה הם חושבים . האלטרנטיבה שאם לא יהיה שחרור קיטור בסוף זה יהפוך למרחץ דמים ולהתנגשות אלימה כולל נגיד נשק חם . 

גם אם נניח שהמדינה מבינה כך (שאגב, אין זה נובע מהנהגה בריאה וחזקה או מעודף יושר והגינות, אבל אכ"מ), וכי משום כך מותר להזיק אותי?
וכי איזו סמכות יש להם? הפקר בי"ד הפקר?
אגב, המדינה גם מתעלמת הרבה פעמים מגניבת מכוניות משום שאין לה את הרצון להיכנס לשטחים בשביל זה, או שאר סיבות, אז הידד, בא נתחיל לגנוב (ונתחיל עם הרכב שלך).
כעת הבחנתי שכבר תמהו לעיל על דבריך, ובקיצור - הדברים "צועקים" וברורים מאליהם.


כאשר אתה מצביע לכנסת ( אם אתה מצביע ) אתה נותן להם כוח להחליט עליך לפי הרוב שנמצא בכנסת . אתה לא אנוס להצביע . 
לגבי מכוניות כאשר אמרתי הפוך שיש להם אינטרס שיגנבו מכוניות כי הם מרוויחים על כל מכונית גנובה בין 30000 ל 100000 שקל . 
אבל אם הם תופסים גנב הם מעמידים אותו לדין בזה אין חוכמות 
הדיון כאן הופך ונעשה מוזר מרגע לרגע. משונה לי להיכנס לפרטים בנידון זה, אבל ההכרח לא יגונה:
1) כשאני מצביע לכנסת, אני נותן כח לרשימה מסויימת - שתצליח לעבור את אחוז החסימה, או לח"כ הנמצא ברשימה שהצבעתי לה.
2) מי מהחכי"ם שהצבעתי עבורו יכול לקבוע את גדרי הנזקים המותרים במסגרת הפגנות?
3) ומי משאר החכי"ם בכנסת יכול לקבוע זאת? האם זה עובר את מבחן הבג"ץ?
4) מי מהחכי"ם ניסה אי-פעם לקבוע משהו בנידון? ראית או שמעת פעם?
5) כאשר המדינה אינה משתלטת על הבריונות והפשע, יש כאן הסכמה מצד האזרחים הישרים לספוג נזקים?! (אולי כן, משום שלא עזבו את המדינה - כדי לספוג נזקים עוד יותר גדולים - או משום שאינם מפגינים נגד המדינה - כדי לגרום לאחרים נזקים עוד יותר גדולים... כנראה שאם הם לא עזבו או לא הפגינו - הם פשוט מסכימים לכל התנהלות המדינה...)
6) היות שהצבעתי לכנסת, אני גם מסכים עם כל מה שנעשה שם לאורך השנה האחרונה (ולאורך שבעים השנה האחרונות...). לוגיקה בטהרתה!
7) לגבי הקשקושים על הכסף שהמדינה מרוויחה מגניבת הרכבים, האם אתה אמיתי?! מה נסגר איתך? 


אבי חי
הודעות: 3919
הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
נתן תודה: 876 פעמים
קיבל תודה: 2303 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי אבי חי » 27 יוני 2022, 00:44

יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 00:41
הכסף שהמדינה מרוויחה מגניבת הרכבים, האם אתה אמיתי?! מה נסגר איתך?
כנראה כונתו למס על הרכב החדש...


אלף בית גימל
הודעות: 1614
הצטרף: 18 מרץ 2021, 00:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי אלף בית גימל » 27 יוני 2022, 00:56

יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 00:41
אלף בית גימל כתב:
27 יוני 2022, 00:27
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 00:20


גם אם נניח שהמדינה מבינה כך (שאגב, אין זה נובע מהנהגה בריאה וחזקה או מעודף יושר והגינות, אבל אכ"מ), וכי משום כך מותר להזיק אותי?
וכי איזו סמכות יש להם? הפקר בי"ד הפקר?
אגב, המדינה גם מתעלמת הרבה פעמים מגניבת מכוניות משום שאין לה את הרצון להיכנס לשטחים בשביל זה, או שאר סיבות, אז הידד, בא נתחיל לגנוב (ונתחיל עם הרכב שלך).
כעת הבחנתי שכבר תמהו לעיל על דבריך, ובקיצור - הדברים "צועקים" וברורים מאליהם.


כאשר אתה מצביע לכנסת ( אם אתה מצביע ) אתה נותן להם כוח להחליט עליך לפי הרוב שנמצא בכנסת . אתה לא אנוס להצביע . 
לגבי מכוניות כאשר אמרתי הפוך שיש להם אינטרס שיגנבו מכוניות כי הם מרוויחים על כל מכונית גנובה בין 30000 ל 100000 שקל . 
אבל אם הם תופסים גנב הם מעמידים אותו לדין בזה אין חוכמות 
הדיון כאן הופך ונעשה מוזר מרגע לרגע. משונה לי להיכנס לפרטים בנידון זה, אבל ההכרח לא יגונה:
1) כשאני מצביע לכנסת, אני נותן כח לרשימה מסויימת (שתעבור את אחוז החסימה) או לח"כ הנמצא ברשימה שהצבעתי לה.
2) מי מהחכי"ם שהצבעתי עבורו יכול לקבוע את גדרי הנזקים המותרים במסגרת הפגנות?
3) ומי מהכנסת יכול לקבוע זאת? האם זה עובר את מבחן הבג"ץ?
4) מי מהחכי"ם ניסה אי-פעם לקבוע משהו בנידון? ראית או שמעת פעם?
5) כאשר המדינה אינה משתלטת על הבריונות והפשע, יש כאן הסכמה מצד האזרחים הישרים לספוג נזקים?! (אולי כן, משום שלא עזבו את המדינה - כדי לספוג נזקים עוד יותר גדולים - או משום שאינם מפגינים נגד המדינה - כדי לגרום לאחרים נזקים עוד יותר גדולים... כנראה שאם הם לא עזבו או לא הפגינו - הם פשוט מסכימים לכל התנהלות המדינה...)
6) היות שהצבעתי לכנסת, אני גם מסכים עם כל מה שנעשה שם לאורך השנה האחרונה (ולאורך שבעים השנה האחרונות...). לוגיקה בטהרתה!
7) לגבי הקשקושים על הכסף שהמדינה מרוויחה מגניבת הרכבים, האם אתה אמיתי?! מה נסגר איתך? 
ברור . נגנב לך רכב . אתה קונה חדש משלם למדינה כ 50 אחוז מעלות הרכב . רכבים עולים היום בין 60000 ל 200000  שקל תעשה את החשבון . 
לגבי הכנסת בעצם ההצבעה שלך אתה מקבל את החלטת הרוב שבא לידי ביטוי בחוקים שמחוקקת הכנסת . כי ההצבעה שלך מאשרת את הכוח של הכנסת לחוקק חוקים . 
לגבי השאלה שלך ברור לי שחברי כנסת פעילים בהשפעה על מוסדות המדינה . למשל זוכר התערבות שלהם בקנסות על מוסדות שפעלו בזמן הקורונה בניגוד לחוק . 
אני אתן לך דוגמה לפרקטיקה של הפרקליטות בנוגע לחוקי המדינה 
במשפט של נתניהו היו הדלפות מהפרקליטות . כל הדלפה כזו היא עבירה על החוק ודינה 3 שנות מאסר . בית המשפט המחוזי במשפט נתניהו אמר שצריך לחקור את ההדלפות . היועץ המשפטי החליט שהדבר לא יחקר נקודה . 
אותו פרקטיקה יש באלימות או הרס בהפגנות ושלחתי לך את התוצאה של ההפגנות . עשרות עצורים מאות אלפי שקל לפחות נזקים ותכלס רק 4 הועמדו לדין ואני מניח שהסיכוי שיקבלו עונש הוא אפסי . 
כלומר ביצוע אכיפת החוק הוא סלקטיבי ובו מוסדות המדינה לפי שיקול דעתם לא אוכפים חלק מהעברות . ולכן לדעתי כל המיליונים שהצביעו נתנו סמכות למדינה לקבוע מה היא אוכפת ומה לא לפי האינטרס של המדינה . 

 

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1119 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי יחיד ורבים » 27 יוני 2022, 01:00

אלף בית גימל כתב:
27 יוני 2022, 00:56
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 00:41
הדיון כאן הופך ונעשה מוזר מרגע לרגע. משונה לי להיכנס לפרטים בנידון זה, אבל ההכרח לא יגונה:
1) כשאני מצביע לכנסת, אני נותן כח לרשימה מסויימת (שתעבור את אחוז החסימה) או לח"כ הנמצא ברשימה שהצבעתי לה.
2) מי מהחכי"ם שהצבעתי עבורו יכול לקבוע את גדרי הנזקים המותרים במסגרת הפגנות?
3) ומי מהכנסת יכול לקבוע זאת? האם זה עובר את מבחן הבג"ץ?
4) מי מהחכי"ם ניסה אי-פעם לקבוע משהו בנידון? ראית או שמעת פעם?
5) כאשר המדינה אינה משתלטת על הבריונות והפשע, יש כאן הסכמה מצד האזרחים הישרים לספוג נזקים?! (אולי כן, משום שלא עזבו את המדינה - כדי לספוג נזקים עוד יותר גדולים - או משום שאינם מפגינים נגד המדינה - כדי לגרום לאחרים נזקים עוד יותר גדולים... כנראה שאם הם לא עזבו או לא הפגינו - הם פשוט מסכימים לכל התנהלות המדינה...)
6) היות שהצבעתי לכנסת, אני גם מסכים עם כל מה שנעשה שם לאורך השנה האחרונה (ולאורך שבעים השנה האחרונות...). לוגיקה בטהרתה!
7) לגבי הקשקושים על הכסף שהמדינה מרוויחה מגניבת הרכבים, האם אתה אמיתי?! מה נסגר איתך? 
ברור . נגנב לך רכב . אתה קונה חדש משלם למדינה כ 50 אחוז מעלות הרכב . רכבים עולים היום בין 60000 ל 200000  שקל תעשה את החשבון . 
לגבי הכנסת בעצם ההצבעה שלך אתה מקבל את החלטת הרוב שבא לידי ביטוי בחוקים שמחוקקת הכנסת . כי ההצבעה שלך מאשרת את הכוח של הכנסת לחוקק חוקים . 
לגבי השאלה שלך ברור לי שחברי כנסת פעילים בהשפעה על מוסדות המדינה . למשל זוכר התערבות שלהם בקנסות על מוסדות שפעלו בזמן הקורונה בניגוד לחוק . 
אני אתן לך דוגמה לפרקטיקה של הפרקליטות בנוגע לחוקי המדינה 
במשפט של נתניהו היו הדלפות מהפרקליטות . כל הדלפה כזו היא עבירה על החוק ודינה 3 שנות מאסר . בית המשפט המחוזי במשפט נתניהו אמר שצריך לחקור את ההדלפות . היועץ המשפטי החליט שהדבר לא יחקר נקודה . 
אותו פרקטיקה יש באלימות או הרס בהפגנות ושלחתי לך את התוצאה של ההפגנות . עשרות עצורים מאות אלפי שקל לפחות נזקים ותכלס רק 4 הועמדו לדין ואני מניח שהסיכוי שיקבלו עונש הוא אפסי . 
כלומר ביצוע אכיפת החוק הוא סלקטיבי ובו מוסדות המדינה לפי שיקול דעתם לא אוכפים חלק מהעברות . ולכן לדעתי כל המיליונים שהצביעו נתנו סמכות למדינה לקבוע מה היא אוכפת ומה לא לפי האינטרס של המדינה . 
הצלחה רבה.
מקווה שתמצא לך פרטנר חדש להתווכח עמו.
שלום ולא וכו'
 

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1119 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי יחיד ורבים » 27 יוני 2022, 18:18

איכא בשוקא כתב:
26 יוני 2022, 19:55
יחיד ורבים כתב:
26 יוני 2022, 19:50
מה בדיוק נכון בזה? שאתה החלטת שמחובתי למחות וגם החלטת באיזו דרך אני צריך למחות?
א. הבה ונניח שכל אדם פוסק את הלכותיו ע"פ הבנתו בדיני התורה.
ב. הבה ונניח שלמרות זאת אין אדם יכול לכפות את חבירו לדעותיו.
ג. למרות זאת, כאשר ברור לו לאדם שחבירו טועה, האם הוא מחוייב לתת לחבירו את הזכויות שעל פי טעותו הוא סבור שיש לו? לענ"ד ברור שלא, ואין כל צד כזה.

מכיון שכך, אין לי שום חובה לאפשר לך ללכת ברחוב משום שאתה סבור שאינך חייב למחות בו.
לאחר כל מה שנכתב בנושא, עדיין נשאר להעיר ממה שכתב מע"כ באשכול אחר:
איכא בשוקא כתב:
10 מאי 2022, 23:38
mmh כתב:
10 מאי 2022, 23:33
ממתי אתה דוגל בתפיסות האלו???
מכיון שלא זכיתי להבין במה אתה חולק עליי, וגם לא מה דייקת בשמי (אשר לא ניתן לי בנבואה מהוריי), אנסה לענות רק על שאלה זו:
אני ליברל קיצוני בהרבה מאוד תחומים, ובפרט בנושא כפיית סמכויות של אדם על הציבור, בשם 'טובת הכלל'. אם נראה לך שיש תפיסה שלי שסותרת לנקודה זו - אנא עמת אותי, שמא אווכח בטעותי.
וצע"ג
 


אלף בית גימל
הודעות: 1614
הצטרף: 18 מרץ 2021, 00:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי אלף בית גימל » 27 יוני 2022, 20:29

איכא בשוקא כתב:
27 יוני 2022, 00:26
אלף בית גימל כתב:
27 יוני 2022, 00:24
אבל כאשר אני מצביע לכנסת הרי אני לא אנוס ואני נותן לכנסת כוח להחליט עלי . אין זה הסכמה לחוקים שהם מחוקקים ולפיהם המדינה מתנהלת ?
איני יכול להאריך כעת, אבל נידון האם יש למדינה כוח הלכתי על כלל ישראל הדרים בא"י אינו חדש, וכבר האריכו בו, מסתמא גם בפורום יש על זה אשכולות (אא"כ הם ננעלו/נמחקו)
חשבתי על זה קצת לפחות לגבי ממון נראה לי שכאשר אדם מצביע בבחירות לפחות הוא נותן את הסכמתו לחוקי המדינה בנושא ממון . ואין לזה קשר ישיר לדינא דמלכותא דינא . הרי זה כמו כל הסכם ממון שיש בו תנאי עם כל אזרחי המדינה . 
הוא לא אנוס להצביע וזה שהוא בוחר נציג שישפיע על הרשות המחוקקת מגלה דעתו שמסכים לפחות למדינה בחוקים המשפיעים על הממון. וזה נראה לי סברא לקשר את זה לנושא הזיק ממוני בהפגנה . מה דעתו של מר ? 
 


מענה רך ישיב חמה
הודעות: 91
הצטרף: 14 אפריל 2022, 11:10
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 32 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי מענה רך ישיב חמה » 27 יוני 2022, 22:27

יש לשון הרמב"ם בפירוש המשניות, (על כל העניין בכללות):
שביעית פ"ה מ"ו:
אלו כלים שאין האומן רשאי למכרם בשביעית מחרישה וכל כליה העול והמזרה והדקר, אבל מוכר הוא מגל יד, ומגל קציר, ועגלה וכל כליה, זה הכלל כל שמלאכתו מיוחדת לעבירה אסור, לאיסור ולהיתר מותר:
וז"ל הרמב"ם בפירושו:אמר הכתוב ולפני עור לא תתן מכשול (ויקרא יט), ר"ל מי שסגרה עיניו התאוה ויצר הרע, אל תעזור אותו להוסיף בעורונו, ותוסיף להרחיקו מן היושר, ומפני זה אסור לעזור עוברי עבירה, ולא יתקנו להם כלים אבל ראוי לקלקל להם:


איכא בשוקא
הודעות: 1865
הצטרף: 05 ספטמבר 2021, 11:11
נתן תודה: 1454 פעמים
קיבל תודה: 1420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי איכא בשוקא » 27 יוני 2022, 23:05

יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 00:33
אתה בטוח בזה? הרי כופין על מידת סדום? (אני שואל רק מקופיא בעלמא, ולא עיינתי כלל)
כך מבואר בנ"י* (ב"ק ח: מדפה"ר), ועי' שעה"מ (קנג א) ונתיה"מ** (אורים קנד ו).
וע"ע ברמ"א*** (שסג ו), ובפ"ת שם, ובנוב"י (תניינא חו"מ כד) שתלה דברי הרמ"א במחלוקת הרמב"ם והרא"ש.

וא"כ יש מחלוקת רמב"ם ורא"ש גבי כפיה על מידת סדום כשאינו יכול להרויח כלום, אבל כל שיכול להרויח ולו מאומה זכותו לעכב, וכן אם חושש שיבוא לו צד הפסד, אפי' רחוק (כל עוד מדובר בממונו) אפי' לרמב"ם, ולרא"ש א"צ לכל זה.


* וז"ל: 'כתב הרא"ה ז"ל אף על גב דקי"ל בעלמא [ב"ב דף יב ב] דזה נהנה וזה אינו חסר כופין אותו על מדת סדום הני מילי בקרקע של שניהם שאין משתמש בשלו כלל אלא שיכול לכופו ממדת הדין שלא לעשותו וכגון הבונה כנגד חלונו של חבירו והלה מעכב עליו שלא לסתום אורה שלו והלה רוצה לעשות לו חלונות במקום אחר שלא יפסיד מן האורה כלל כגון זה אמרינן כופין אבל להשתמש בשלו כלל לא אמרו שאם אי אתה אומר כן אין לך אדם שלא יכוף את חברו על כרחו ע"כ וכן דעת הרא"ש ז"ל והריטב"א ז"ל דכה"ג לא אמרינן כופין אותו על מדת סדום:'
** שהביא מחלוקת הרמב"ם והרא"ש, גבי שנים שחלקו חצר הסמוכה לחצרו של אחד מהם, וחפץ מי שחצירו סמוכה ליטול החלק הסמוך אליה מדין כפיה על מידת סדום, ואילו חבירו טוען שאם יזכה הוא בגורל בה, ימכרנה לחבירו במחיר מופקע, דלרמב"ם צודק הסמוך ולרא"ש יעשו גורל, כטענת חבירו. והקשה בנתיה"מ מ"ש מהנפסק בשו"ע שאם שניים חפצים שניהם לפתוח חלון או פתח, וזה יפסד אם יזיז פתחו לצד, ולזה לא אכפת היכן יפתח פתחו, יכול הנהנה לתבוע ממנו להזיז פתחו, ואינו מחוייב לעלותו בדמים, ותי' וז"ל: 'דדוקא אם יש לו זכות באותו מקום שרוצה לזכות בו, השני יכול לומר לא אתן לך הזכות שיש לי באותו מקום כי אם בדמים, כמ"ש התוס' שם כנ"ל, אבל כשאינו נותן לו משלו מאומה כופין אותו על מידת סדום. א"נ דמיירי באופן המבואר בסימן קע"ב שאינו זוכה כלל בהד' אמות שלפני הפתח, וכיון שאינו נותן לו משלו כופין אותו על מידת סדום.'
*** ז"ל: 'ודוקא שכבר דר בו, אבל לא יוכל לכופו לכתחילה שיניחנו לדור בו, אף על פי דכופין על מדת סדום במקום שזה נהנה וזה אינו חסר, הני מילי בדבר  דאי בעי ליהנות לא יוכל ליהנות. אבל בכי האי גוונא דאי בעי בעל חצר ליהנות ולהרויח להשכיר חצירו היה יכול, אלא שאינו רוצה, אין כופין אותו לעשות בחנם'


איכא בשוקא
הודעות: 1865
הצטרף: 05 ספטמבר 2021, 11:11
נתן תודה: 1454 פעמים
קיבל תודה: 1420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי איכא בשוקא » 27 יוני 2022, 23:09

יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 18:18
לאחר כל מה שנכתב בנושא, עדיין נשאר להעיר ממה שכתב מע"כ באשכול אחר:
לטעמי הליברליות בנידו"ד היא לא לכפות את דעתי נגד הפגנה זו עליהם, ולהתיר לה לעשות במרחב הציבורי כרצונם, כל עוד אינם פוגעים בזכויותיהם של אחרים. מכיון שלדעתי האישית אין לאחרים זכויות גורפות במרחב הציבורי, ממילא ליברליותי גוררת שתיקה אל מול הפגנותיהם.
יש להגביל זאת בכך שאין להשתמש בזכויות כחרב אלא כמגן, ולא יתכן שאדם ישתמש בזכויותיו ככלי לתקוף אותי, לדוגמא אדם יאסור עלי לגעת בו, ובכך יחסום אותי מלעבור במקום מסויים, ואכמ"ל בזה.


איכא בשוקא
הודעות: 1865
הצטרף: 05 ספטמבר 2021, 11:11
נתן תודה: 1454 פעמים
קיבל תודה: 1420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי איכא בשוקא » 27 יוני 2022, 23:12

אלף בית גימל כתב:
27 יוני 2022, 20:29
חשבתי על זה קצת לפחות לגבי ממון נראה לי שכאשר אדם מצביע בבחירות לפחות הוא נותן את הסכמתו לחוקי המדינה בנושא ממון . ואין לזה קשר ישיר לדינא דמלכותא דינא . הרי זה כמו כל הסכם ממון שיש בו תנאי עם כל אזרחי המדינה . 
הוא לא אנוס להצביע וזה שהוא בוחר נציג שישפיע על הרשות המחוקקת מגלה דעתו שמסכים לפחות למדינה בחוקים המשפיעים על הממון. וזה נראה לי סברא לקשר את זה לנושא הזיק ממוני בהפגנה .
לקשור זאת לדברי הפוסקים שהעמידו נושא דמחילה בכה"ג הוא דבר קשה, מכיון שהיכן שידוע שאין מחילה לא ניתן להעמיד זאת כמחילה, כמו שהיכן שמינו זט"ה אין להם כוח מכוח המחילה אלא באים לדין הפקר בי"ד, משום שכעת יכול האדם לומר איני מוחל. ובפרט שבנידו"ד דומני שדעת רוב בני האדם היא לא למחול על היזקם. מלבד זאת שעצם ההצבעה איהנ קבלה של כל חוק בהכרח, ומלבד זאת שאני מהמיעוט בחוק זה (אולי), ועוד כמה צדדים שניתן לומר.
אמנם אני לא נוטה כלל לסברא זו, וכל המילים שנכתבו לעיל הן ניסיונות לבטא את זה שאיני מבין אותה, ולא רואה לה מקום כעת.


אלף בית גימל
הודעות: 1614
הצטרף: 18 מרץ 2021, 00:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי אלף בית גימל » 27 יוני 2022, 23:19

איכא בשוקא כתב:
27 יוני 2022, 23:12
אלף בית גימל כתב:
27 יוני 2022, 20:29
חשבתי על זה קצת לפחות לגבי ממון נראה לי שכאשר אדם מצביע בבחירות לפחות הוא נותן את הסכמתו לחוקי המדינה בנושא ממון . ואין לזה קשר ישיר לדינא דמלכותא דינא . הרי זה כמו כל הסכם ממון שיש בו תנאי עם כל אזרחי המדינה . 
הוא לא אנוס להצביע וזה שהוא בוחר נציג שישפיע על הרשות המחוקקת מגלה דעתו שמסכים לפחות למדינה בחוקים המשפיעים על הממון. וזה נראה לי סברא לקשר את זה לנושא הזיק ממוני בהפגנה .
לקשור זאת לדברי הפוסקים שהעמידו נושא דמחילה בכה"ג הוא דבר קשה, מכיון שהיכן שידוע שאין מחילה לא ניתן להעמיד זאת כמחילה, כמו שהיכן שמינו זט"ה אין להם כוח מכוח המחילה אלא באים לדין הפקר בי"ד, משום שכעת יכול האדם לומר איני מוחל. ובפרט שבנידו"ד דומני שדעת רוב בני האדם היא לא למחול על היזקם. מלבד זאת שעצם ההצבעה איהנ קבלה של כל חוק בהכרח, ומלבד זאת שאני מהמיעוט בחוק זה (אולי), ועוד כמה צדדים שניתן לומר.
אמנם אני לא נוטה כלל לסברא זו, וכל המילים שנכתבו לעיל הן ניסיונות לבטא את זה שאיני מבין אותה, ולא רואה לה מקום כעת.
אבל סוף סוף אתה משלם מס הכנסה והולך ומקבל ביטוח לאומי אין בזה הסכמה על הסמכות של המדינה בענייני ממון ? 
 


איכא בשוקא
הודעות: 1865
הצטרף: 05 ספטמבר 2021, 11:11
נתן תודה: 1454 פעמים
קיבל תודה: 1420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי איכא בשוקא » 27 יוני 2022, 23:20

אלף בית גימל כתב:
27 יוני 2022, 23:19
אבל סוף סוף אתה משלם מס הכנסה והולך ומקבל ביטוח לאומי אין בזה הסכמה על הסמכות של המדינה בענייני ממון ?
לטעמי כלל לא, אבל קשה לי להגדיר דבר שרחוק בעיניי כל כך, ועימו המחילה.


אלף בית גימל
הודעות: 1614
הצטרף: 18 מרץ 2021, 00:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי אלף בית גימל » 27 יוני 2022, 23:25

איכא בשוקא כתב:
27 יוני 2022, 23:20
אלף בית גימל כתב:
27 יוני 2022, 23:19
אבל סוף סוף אתה משלם מס הכנסה והולך ומקבל ביטוח לאומי אין בזה הסכמה על הסמכות של המדינה בענייני ממון ?
לטעמי כלל לא, אבל קשה לי להגדיר דבר שרחוק בעיניי כל כך, ועימו המחילה.
למה רחוק מר לא בשוק ? 
 

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1119 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי יחיד ורבים » 28 יוני 2022, 03:47

איכא בשוקא כתב:
27 יוני 2022, 23:09
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 18:18
לאחר כל מה שנכתב בנושא, עדיין נשאר להעיר ממה שכתב מע"כ באשכול אחר:
לטעמי הליברליות בנידו"ד היא לא לכפות את דעתי נגד הפגנה זו עליהם, ולהתיר לה לעשות במרחב הציבורי כרצונם, כל עוד אינם פוגעים בזכויותיהם של אחרים. מכיון שלדעתי האישית אין לאחרים זכויות גורפות במרחב הציבורי, ממילא ליברליותי גוררת שתיקה אל מול הפגנותיהם.
יש להגביל זאת בכך שאין להשתמש בזכויות כחרב אלא כמגן, ולא יתכן שאדם ישתמש בזכויותיו ככלי לתקוף אותי, לדוגמא אדם יאסור עלי לגעת בו, ובכך יחסום אותי מלעבור במקום מסויים, ואכמ"ל בזה.
לא בטוח שהצלחתי להבין הכל, אבל דבר אחד כן ראיתי, שלכאורה חזרת בך מכל וכל ממה שכתבת כאן מקודם לגבי הזכות לחסום את המעבר ברה"ר.
סתם כך (לא קשור להודעתך), כמדומה שחלק מהאשכול נהפך לזירת פטפוטי הבל ורעות רוח, וחבל שכך
 


אלף בית גימל
הודעות: 1614
הצטרף: 18 מרץ 2021, 00:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי אלף בית גימל » 28 יוני 2022, 07:25

יחיד ורבים כתב:
28 יוני 2022, 03:47
איכא בשוקא כתב:
27 יוני 2022, 23:09
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 18:18
לאחר כל מה שנכתב בנושא, עדיין נשאר להעיר ממה שכתב מע"כ באשכול אחר:
לטעמי הליברליות בנידו"ד היא לא לכפות את דעתי נגד הפגנה זו עליהם, ולהתיר לה לעשות במרחב הציבורי כרצונם, כל עוד אינם פוגעים בזכויותיהם של אחרים. מכיון שלדעתי האישית אין לאחרים זכויות גורפות במרחב הציבורי, ממילא ליברליותי גוררת שתיקה אל מול הפגנותיהם.
יש להגביל זאת בכך שאין להשתמש בזכויות כחרב אלא כמגן, ולא יתכן שאדם ישתמש בזכויותיו ככלי לתקוף אותי, לדוגמא אדם יאסור עלי לגעת בו, ובכך יחסום אותי מלעבור במקום מסויים, ואכמ"ל בזה.
לא בטוח שהצלחתי להבין הכל, אבל דבר אחד כן ראיתי, שלכאורה חזרת בך מכל וכל ממה שכתבת כאן מקודם לגבי הזכות לחסום את המעבר ברה"ר.
סתם כך (לא קשור להודעתך), כמדומה שחלק מהאשכול נהפך לזירת פטפוטי הבל ורעות רוח, וחבל שכך

ואני הבנתי שאתה חושב שדעתך כיחיד חייבת להיות דעת הרבים . ואם יחיד או רבים חושבים אחרת זה הבל ורעות רוח . כנראה טוב לך לחיות בתוך בועה סגורה של דעתך שהיא דעת יחיד ורבים החלים בבת אחד  . 
דברתי עם תלמיד חכם ( באמת ) שהוא מורה הוראה לרבים ואמר לי שאכן מה שאמרתי שהסברא שמדינה דמוקרטית יש מנהג מדינה לתת לכל אחד להפגין וכמעט בכל הפגנה יש היזק לרבים אבל זה היזק שרובם מוחלים . 
דבר נוסף כמו שאמר  איכא בשוקא שהרבנים שנותנים היתר להפגנה חושבים שגם האחרים צריכים לצאת להפגנה ואין זה היזק למי שחושב לדעתו הלא נכונה ( שחושב שדעתו היחיד זה דעת רבים ) שהוא לא צריך לצאת להפגנה . 
וכן אמר לי שמקום המדינה גדולי ישראל נתנו היתר להפגנות ( ואכן לדעתך המלאה את כל העולם כולו  נתנו היתר שיש בו טעות ואכן ממליץ לך לתבוע אותם על גזל הרבים איך העזו לפסוק בניגוד לדעת יחיד ורבים)  . 
 


ישיב לרבות
הודעות: 373
הצטרף: 26 יוני 2022, 13:03
נתן תודה: 552 פעמים
קיבל תודה: 538 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי ישיב לרבות » 28 יוני 2022, 10:18

אלף בית גימל כתב:
28 יוני 2022, 07:25
אכן לדעתך המלאה את כל העולם כולו  נתנו היתר שיש בו טעות ואכן ממליץ לך לתבוע אותם על גזל הרבים איך העזו לפסוק בניגוד לדעת יחיד ורבים
תלוי בדיני דיין שטעה. והם ודאי רק גרמא.


אורח לרגע
הודעות: 109
הצטרף: 09 ספטמבר 2021, 15:44
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 46 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי אורח לרגע » 28 יוני 2022, 10:25

על כל פנים כתב:
22 יוני 2022, 23:55
ראשית, הפגנות שבכיכר השבת וכדו' אינם 'קיום מצות מחאה' אלא לעמוד על המשמר או משום לא תעמוד על דם רעיך.
ועוד, גם ברוב המקרים מדובר בכסף של המדינה שהמנהג להקל בו.
בפשטות הכסף כבר יצא מקופת המדינה והפך לפח אשפה ציבורי (למשל) וכעת הריהו כמיצר שכבשוהו רבים ואסור לקלקלו.
 


אלף בית גימל
הודעות: 1614
הצטרף: 18 מרץ 2021, 00:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי אלף בית גימל » 28 יוני 2022, 11:41

אורח לרגע כתב:
28 יוני 2022, 10:25
על כל פנים כתב:
22 יוני 2022, 23:55
ראשית, הפגנות שבכיכר השבת וכדו' אינם 'קיום מצות מחאה' אלא לעמוד על המשמר או משום לא תעמוד על דם רעיך.
ועוד, גם ברוב המקרים מדובר בכסף של המדינה שהמנהג להקל בו.
בפשטות הכסף כבר יצא מקופת המדינה והפך לפח אשפה ציבורי (למשל) וכעת הריהו כמיצר שכבשוהו רבים ואסור לקלקלו.
מה המקור ? 
אבל המדינה מיד מתקנת על חשבונה כך שהקושיה חוזרת להתחלה . 
 

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1119 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי יחיד ורבים » 28 יוני 2022, 14:33

אלף בית גימל כתב:
28 יוני 2022, 07:25
יחיד ורבים כתב:
28 יוני 2022, 03:47
איכא בשוקא כתב:
27 יוני 2022, 23:09

לטעמי הליברליות בנידו"ד היא לא לכפות את דעתי נגד הפגנה זו עליהם, ולהתיר לה לעשות במרחב הציבורי כרצונם, כל עוד אינם פוגעים בזכויותיהם של אחרים. מכיון שלדעתי האישית אין לאחרים זכויות גורפות במרחב הציבורי, ממילא ליברליותי גוררת שתיקה אל מול הפגנותיהם.
יש להגביל זאת בכך שאין להשתמש בזכויות כחרב אלא כמגן, ולא יתכן שאדם ישתמש בזכויותיו ככלי לתקוף אותי, לדוגמא אדם יאסור עלי לגעת בו, ובכך יחסום אותי מלעבור במקום מסויים, ואכמ"ל בזה.
לא בטוח שהצלחתי להבין הכל, אבל דבר אחד כן ראיתי, שלכאורה חזרת בך מכל וכל ממה שכתבת כאן מקודם לגבי הזכות לחסום את המעבר ברה"ר.
סתם כך (לא קשור להודעתך), כמדומה שחלק מהאשכול נהפך לזירת פטפוטי הבל ורעות רוח, וחבל שכך
ואני הבנתי שאתה חושב שדעתך כיחיד חייבת להיות דעת הרבים . ואם יחיד או רבים חושבים אחרת זה הבל ורעות רוח . כנראה טוב לך לחיות בתוך בועה סגורה של דעתך שהיא דעת יחיד ורבים החלים בבת אחד  . 
דברתי עם תלמיד חכם ( באמת ) שהוא מורה הוראה לרבים ואמר לי שאכן מה שאמרתי שהסברא שמדינה דמוקרטית יש מנהג מדינה לתת לכל אחד להפגין וכמעט בכל הפגנה יש היזק לרבים אבל זה היזק שרובם מוחלים . 
דבר נוסף כמו שאמר  איכא בשוקא שהרבנים שנותנים היתר להפגנה חושבים שגם האחרים צריכים לצאת להפגנה ואין זה היזק למי שחושב לדעתו הלא נכונה ( שחושב שדעתו היחיד זה דעת רבים ) שהוא לא צריך לצאת להפגנה . 
וכן אמר לי שמקום המדינה גדולי ישראל נתנו היתר להפגנות ( ואכן לדעתך המלאה את כל העולם כולו  נתנו היתר שיש בו טעות ואכן ממליץ לך לתבוע אותם על גזל הרבים איך העזו לפסוק בניגוד לדעת יחיד ורבים)  . 
ואני דברתי עם אחד מגדולי הפוסקים ואמר לי שכל הדברים הם הבל ורעות רוח ופטפוטי עם-ארצות...
נו באמת, גם כן שיטה...
שאר הדברים (שהשטחיות שבהם מדהימה) לא נראים לי זקוקים להתייחסות (וסתם כך, לא נראה לי תועלתי להעלות גרה ולכתוב שוב ושוב ושוב אותם דברים, כאשר הכל כבר נידון לעיל וכבר יש התייחסות לכל טענה)
 


אלף בית גימל
הודעות: 1614
הצטרף: 18 מרץ 2021, 00:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 263 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להזיק בשביל קיום מצות מחאה

שליחה על ידי אלף בית גימל » 28 יוני 2022, 14:53

יחיד ורבים כתב:
28 יוני 2022, 14:33
אלף בית גימל כתב:
28 יוני 2022, 07:25
יחיד ורבים כתב:
28 יוני 2022, 03:47

לא בטוח שהצלחתי להבין הכל, אבל דבר אחד כן ראיתי, שלכאורה חזרת בך מכל וכל ממה שכתבת כאן מקודם לגבי הזכות לחסום את המעבר ברה"ר.
סתם כך (לא קשור להודעתך), כמדומה שחלק מהאשכול נהפך לזירת פטפוטי הבל ורעות רוח, וחבל שכך
ואני הבנתי שאתה חושב שדעתך כיחיד חייבת להיות דעת הרבים . ואם יחיד או רבים חושבים אחרת זה הבל ורעות רוח . כנראה טוב לך לחיות בתוך בועה סגורה של דעתך שהיא דעת יחיד ורבים החלים בבת אחד  . 
דברתי עם תלמיד חכם ( באמת ) שהוא מורה הוראה לרבים ואמר לי שאכן מה שאמרתי שהסברא שמדינה דמוקרטית יש מנהג מדינה לתת לכל אחד להפגין וכמעט בכל הפגנה יש היזק לרבים אבל זה היזק שרובם מוחלים . 
דבר נוסף כמו שאמר  איכא בשוקא שהרבנים שנותנים היתר להפגנה חושבים שגם האחרים צריכים לצאת להפגנה ואין זה היזק למי שחושב לדעתו הלא נכונה ( שחושב שדעתו היחיד זה דעת רבים ) שהוא לא צריך לצאת להפגנה . 
וכן אמר לי שמקום המדינה גדולי ישראל נתנו היתר להפגנות ( ואכן לדעתך המלאה את כל העולם כולו  נתנו היתר שיש בו טעות ואכן ממליץ לך לתבוע אותם על גזל הרבים איך העזו לפסוק בניגוד לדעת יחיד ורבים)  . 
ואני דברתי עם אחד מגדולי הפוסקים ואמר לי שכל הדברים הם הבל ורעות רוח ופטפוטי עם-ארצות...
נו באמת, גם כן שיטה...
שאר הדברים (שהשטחיות שבהם מדהימה) לא נראים לי זקוקים להתייחסות (וסתם כך, לא נראה לי תועלתי להעלות גרה ולכתוב שוב ושוב ושוב אותם דברים, כאשר הכל כבר נידון לעיל וכבר יש התייחסות לכל טענה)

זה הבנתי כבר לפני כן . יש אמירה של חזל הפוסל במומו פוסל . מה הפשט בזה ? 
אדם החי בשני ממדים ועל השטח שבו הוא חי בנוי מגדל אייפל . הדבר היחיד שהוא יכול לראות זה 4 משטחים במישור שהוא חי עליו . לעולם אין לו מושג שיש לזה קשר למגדל אייפל . כי זה רק מה שהוא רואה כי שם נמצא כל התודעה שלו  . מגיע אליו אחד שחי ב 3 ממדים ומסביר לו את זה . הוא אומר עליו כנראה השתגעת לא יכול להיות דבר כזה . כנראה שאתה מדבר לא לעניין אולי כדאי שתקבל טיפול . 

כנראה שאני חי בשני ממדים ואתה חי בשלושה מימדים . 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “דיני ממונות”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח