האם מותר לחברי הסתדרות המורים לשבות היום (כג סיון תשפב)

מעיין בסוגיות

משתמש רגיל
הרב אורי סדן , מחבר דיני עבודה במדינת ישראל על פי ההלכה (מופיע בהיברובוקס), אמר לי שקשה להבין על מה השביתה והאם היא צודקת, וליברמן לא מוכן להדיין בבי"ד לעבודה, וממילא לדעתו מותר לשבות, ואפילו חובת המיעוט להשמע לרוב חברי ההסתדרות.

השאלה היותר מעשית היא למלמדים בחינוך הממלכתי.
ובפרט לגננות שעצמאיות לפתוח את הגן
כגון גננת חרדית בגן ממד

אשמח לדעת חברי הפורום
 

מיכי

משתמש ותיק
987 אמר:
הרב אורי סדן , מחבר דיני עבודה במדינת ישראל על פי ההלכה (מופיע בהיברובוקס), אמר לי שקשה להבין על מה השביתה והאם היא צודקת, וליברמן לא מוכן להדיין בבי"ד לעבודה, וממילא לדעתו מותר לשבות, ואפילו חובת המיעוט להשמע לרוב חברי ההסתדרות.

השאלה היותר מעשית היא למלמדים בחינוך הממלכתי.
ובפרט לגננות שעצמאיות לפתוח את הגן
כגון גננת חרדית בגן ממד

אשמח לדעת חברי הפורום
קשה להבין על מה השביתה. וממילא מותר לשבות?  

מאיזה כיוון השאלה, מצד דיני ממונות?
ועל מי נסובה השאלה על ההסתדרות או על המורה הפרטי וכי יש לו ברירה? 
 
 

פפפפ

משתמש ותיק
מסתמא ככל מנהג המדינה, והרי ההורים שולחים את הילדים ע"ד המנהג ששובתים לפי רצון ההסתדרות וכדו'
 

מעיין בסוגיות

משתמש רגיל
פותח הנושא
עכשיו הסבירו לי , שחברי ההסתדרות נעזרים בשירותי ההסתדרות וממילא יש להם מחויבות להחלטות הרוב (אם נניח שעליזה בן דוד היא לא דיקטטורית).
לגבי מנהג המדינה , לכאורה זה מנהג מגונה להשבית שירות חיוני בשביל שיפור תנאים גרידא .
 

פפפפ

משתמש ותיק
987 אמר:
עכשיו הסבירו לי , שחברי ההסתדרות נעזרים בשירותי ההסתדרות וממילא יש להם מחויבות להחלטות הרוב (אם נניח שעליזה בן דוד היא לא דיקטטורית).
לגבי מנהג המדינה , לכאורה זה מנהג מגונה להשבית שירות חיוני בשביל שיפור תנאים גרידא .

אכן מנהג מגונה אבל מצד דיני ממונות מותר לי לקיימו
ואין ראוי ליהודי חרדי לעמוד במעגל ההחלטות בהסתדרות כדי שלא יהיה שותף עם קבלת החלטות כאלו
 
חלק עליון תַחתִית