רבינא אמר:למה חייב להיות קשר אם אסור או מותר להתלונן במשטרה בגלל שהחוק אוסר?
ההגיון אומר שבדבר שהחוק לא אוסר א"א להתלונן לרשויות..רבינא אמר:למה חייב להיות קשר אם אסור או מותר להתלונן במשטרה בגלל שהחוק אוסר?
בגוונא שאסור לו לעשן על פי ההלכה, מותר להזמין משטרה מדין עביד איניש דינא לנפשיה.יערב שיחי אמר:מה הדין כאשר אדם מעשן במקום ציבורי ומתעלם מהאיסור בהלכה וגם בחוק להבדיל.
כמו"כ בעל עסק שמתעלם מהחוקים כנ''ל.
הםא מותר להזמין משטרה או לשלוח תלונה?
רח"ל מהאי דעתא,ואראה בחזון אמר:אוסיף הערה צדדית
במידה וזה מקום של חילונים אז הפי כמה גרוע יותר הוא החילול השם שנגרם כתוצאת מזה
זה לא שהם קובעיםאחד מן הגולה אמר:רח"ל מהאי דעתא,ואראה בחזון אמר:אוסיף הערה צדדית
במידה וזה מקום של חילונים אז הפי כמה גרוע יותר הוא החילול השם שנגרם כתוצאת מזה
חילול השם תלוי אם יש חילונים במקום או לא?!
הם קובעים לנו אם זה חילול השם או לא?!
מה הם אומרים לא קשור לחילול ה', אין הבדל בגדרי חילול ה' אם נעשה מול אנשים חרדים או חילונים, אם זה בחדרי חדרים או ברשות הרבים. יש בזה הבדל רק לגבי חילול ה' ברבים אם זה בפני עשרה מישראל [ומסתבר שחילונים גם לא מועילים לזה].ואראה בחזון אמר:זה לא שהם קובעים
אם אדם בעל חזות חרדית ידליק סיגריה במקום ציבורי בשכונת בית ישראל לא יהיה פה חילול ה'
אם אדם בעל חזות חרדית ידליק סיגריה במקום ציבורי בת"א אז כן יהיה פה חילול השם "תראה את החרדים האלה איך הם מתנהגים בושה"
אחד מן הגולה אמר:מה הם אומרים לא קשור לחילול ה', אין הבדל בגדרי חילול ה' אם נעשה מול אנשים חרדים או חילונים, אם זה בחדרי חדרים או ברשות הרבים. יש בזה הבדל רק לגבי חילול ה' ברבים אם זה בפני עשרה מישראל [ומסתבר שחילונים גם לא מועילים לזה].ואראה בחזון אמר:זה לא שהם קובעים
אם אדם בעל חזות חרדית ידליק סיגריה במקום ציבורי בשכונת בית ישראל לא יהיה פה חילול ה'
אם אדם בעל חזות חרדית ידליק סיגריה במקום ציבורי בת"א אז כן יהיה פה חילול השם "תראה את החרדים האלה איך הם מתנהגים בושה"
מקור דבריך נובעים מעיוות שנשתרש בשנים האחרונות.
תלמוד בבלי יומא פ"ו ע"א
היכי דמי חילול השם אמר רב כגון אנא אי שקילנא בישרא מטבחא ולא יהיבנא דמי לאלתר אמר אביי לא שנו אלא באתרא דלא תבעי אבל באתרא דתבעי לית לן בה אמר רבינא ומתא מחסיא אתרא דתבעי הוא אביי כדשקיל בישרא מתרי שותפי יהיב זוזא להאי וזוזא להאי והדר מקרב להו גבי הדדי ועביד חושבנא רבי יוחנן אמר כגון אנא דמסגינא ארבע אמות בלא תורה ובלא תפילין יצחק דבי רבי ינאי אמר כל שחביריו מתביישין מחמת שמועתו (היינו חילול השם) +מסורת הש"ס [היכי דמי]+ אמר רב נחמן בר יצחק כגון דקא אמרי אינשי שרא ליה מריה לפלניא אביי אמר כדתניא ואהבת את ה' אלהיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך שיהא קורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אשרי אביו שלמדו תורה אשרי רבו שלמדו תורה אוי להם לבריות שלא למדו תורה פלוני שלמדו תורה ראו כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו עליו הכתוב אומר ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר אבל מי שקורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים ואין משאו ומתנו באמונה ואין דבורו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אוי לו לפלוני שלמד תורה אוי לו לאביו שלמדו תורה אוי לו לרבו שלמדו תורה פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו ועליו הכתוב אומר באמר להם עם ה' אלה ומארצו יצאו
לא ראיתי מקור מדברי הגמ' שהביא מר לסתור את דברי כל הראשונים שלא חילקו בין עומד בחדרי חדרים לעומד ברה"ר אלא לעניין קידוש שמו ברבים בלבד, ומעולם לא נשמע לחלק בין חרדים לחילונים רח"ל, שרק ליד חילונים חשוב חילול ה'. הגמ' מדברת על הגדרה של מעשה שהבריות אומרות עליו וכו', אך לא צריך שיאמרו כך בפועל כמובן.הצעיר שבחבורה אמר:אחד מן הגולה אמר:מה הם אומרים לא קשור לחילול ה', אין הבדל בגדרי חילול ה' אם נעשה מול אנשים חרדים או חילונים, אם זה בחדרי חדרים או ברשות הרבים. יש בזה הבדל רק לגבי חילול ה' ברבים אם זה בפני עשרה מישראל [ומסתבר שחילונים גם לא מועילים לזה].ואראה בחזון אמר:זה לא שהם קובעים
אם אדם בעל חזות חרדית ידליק סיגריה במקום ציבורי בשכונת בית ישראל לא יהיה פה חילול ה'
אם אדם בעל חזות חרדית ידליק סיגריה במקום ציבורי בת"א אז כן יהיה פה חילול השם "תראה את החרדים האלה איך הם מתנהגים בושה"
מקור דבריך נובעים מעיוות שנשתרש בשנים האחרונות.
תלמוד בבלי יומא פ"ו ע"א
היכי דמי חילול השם אמר רב כגון אנא אי שקילנא בישרא מטבחא ולא יהיבנא דמי לאלתר אמר אביי לא שנו אלא באתרא דלא תבעי אבל באתרא דתבעי לית לן בה אמר רבינא ומתא מחסיא אתרא דתבעי הוא אביי כדשקיל בישרא מתרי שותפי יהיב זוזא להאי וזוזא להאי והדר מקרב להו גבי הדדי ועביד חושבנא רבי יוחנן אמר כגון אנא דמסגינא ארבע אמות בלא תורה ובלא תפילין יצחק דבי רבי ינאי אמר כל שחביריו מתביישין מחמת שמועתו (היינו חילול השם) +מסורת הש"ס [היכי דמי]+ אמר רב נחמן בר יצחק כגון דקא אמרי אינשי שרא ליה מריה לפלניא אביי אמר כדתניא ואהבת את ה' אלהיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך שיהא קורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אשרי אביו שלמדו תורה אשרי רבו שלמדו תורה אוי להם לבריות שלא למדו תורה פלוני שלמדו תורה ראו כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו עליו הכתוב אומר ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר אבל מי שקורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים ואין משאו ומתנו באמונה ואין דבורו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אוי לו לפלוני שלמד תורה אוי לו לאביו שלמדו תורה אוי לו לרבו שלמדו תורה פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו ועליו הכתוב אומר באמר להם עם ה' אלה ומארצו יצאו
בזה אני מסכים עם מר, לא באתי אלא להעיר על השימוש בעבירת חילול ה' במקום שאינו נוגע, [אגב, ניהלנו על זה ויכוח בפורום זה פעם לא?] אך כמובן שהדבר מסב נזק רב ורצוי להמנע.לבי במערב אמר:יעוי' יומא פו, א (ואין נפקותא אם הוא מגדרי חלול ש"ש או באו"א, אלא הכלל העולה: הדבר מסב נזק רב, ורצוי להמנע הימנו).
אכן כן (באשכולות 'אי־עמידה בצפירה' ו'מנגל ביום השואה').אחד מן הגולה אמר:[אגב, ניהלנו על זה ויכוח בפורום זה פעם לא?]