אמונת אומן אמר:
לענ"ד כמעט אין שום מחלוקת בין חסו''מ בעניינים האלה, ופוק חזי דברי הגר"א ותלמידיו שהפליגו בעניינים אלו הרבה, אלא שהביטויים החסידיים על התולעת וכו' המחישו את העניין ביתר שאת ועוז.
ואחרי הסכמת רבותינו שמימיהם אנו שותים אין לנו שום אפוטרופסות לדאוג לכבודם של ראשונים כביכול.
ומי שגורם לדימוי הזה כאילו ענייני או''ב הם ענינים ''חסידיים'',
הם קבוצה דווקנית מבני הישיבות בדורנו,
קבוצה שמטרתה האדרת הטבע ובריחה והתנגדות לכל מה שהוא רוחני ועל טבעי,
קבוצה זו אינה מייצגת את דעת הליטאים בשום נושא, ומתייחדת בעיקר בזלזול וציניות, ה'שיטה' שליטאים אינם מאמינים לגמרי בהשגחה פרטית מקורה באותה 'שיטה' שליטאים נוהגים שלא לומר קרבנות לפני התפלה...
ונושאת את שם הגר"א לשווא.
לענ"ד עניות דעתך עניות היא, ואינה אמת. ע"פ דרך כל הראשונים, ודרך הגר"א ותלמידיו, אין השג"פ על כל נברא, אלא השגחה על המין.
אמת ונכון הוא שהחסידים השתלטו על השיח הציבורי בזה, בעיקר באמצעות שיטת סתימת השכל, והאיסור לחשוב. כי כשלא חושבים, לא מגיעים לשאלות של יכולת בעל בחירה להזיק לבעל בחירה אחר, ולא לדעת האוה"ח בזה, ולא לדעת הגר"א שלבעל בחירה אינו יכול להזיק אבל למי שאינו בעל בחירה יכול הוא להזיק.
ובאשר למה שכתבת שהוא קבוצה דווקנית מבני הישיבות בדורנו. דע לך שתיבטל אתה ואלף כמוך, ולא יבטלו אותם בחורי ישיבות אשר אתה קורא להם דווקנים (אם אני מבין לאלו אתה מתכוון, אם כוונתך לאלו שמטרתם ומגמתם העצמת הטבע אין לי תלונה עליך. אבל כללת בדבריך את רוב בחורי הישיבות שאינם נכנעים למאוד בטבעם, וגם את אלו שהם נכנעים וישרות הדעת כופה עליהם למרוד מעט בכפיית הדעות.)
וכדי שלא תאמר שזה דבר שנולד בדור האחרון, דע לך שעד לדור האחרון אף אחד מבני ליטא לא היה מחוייב לדעת החסידים בזה, ורק הגלובליזציה וההשטחה כבשה את דעת הקהל לעמדה שיש השג"פ על כל נברא. צא ולמד מתגובת הרב שך כששמע ממישהו בשם הקדמת ספרא דצניעותא להגר"א שיש השג"פ על כל נברא, והתרגש מאוד, ואמר שהוא תמיד הרגיש כך, ואף שבשיחותיו אמר אחרת, ולמד מזה שבליטא לא האמינו בזה.