העלון 'אז נדברו' - מבוקר על ידי תלמידי חכמים?

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

נהירו דאנפין

משתמש רגיל
גליון 'אז נדברו' (כמדו' שם המחבר עט סופר מהיר, הגאון הרב פולק שליט"א), כבר פקיע שמיה בהיכלי התורה לשם ולתהילה ותפארת, ולא לדידי ולדכוותי לבוא ולפרסם שבח מעלתו הידועה לכל, רבים רבים מטובי יושבי אוהל מרותקים לכל תיבה ותיבה שבגליונו, ותיכף בסיום שנים מקרא ואחד תרגום בגליונו כבר מצפים הם מיד להגליון החדש שיעלה על מזבח הדפוס.
אף אני הק' קראתי ושיניתי ושילשתי מדבריו הנפלאים, כל כמה שהזדמן לידי גליונו הנדפס.

אך שכתלמיד הדן בקרקע לפני הרב, אשאלה מאת חכמים ונבונים:

הלא סגנונו (הנפלא) ליעייל לכל בתי גוואי של חיבוטי הנפש הניצבים בפני החפץ לעשות רצון קונו, ואינו מניח זוית ופינה שלא שלטה בו עינו ועטו, הוא נושא ונותן בכל פרטיהם ודקדוקיהם של שאלות כבדות משקל המצויות במעמקי צפונות הנפש התורתית והתמודדותה עם עולמנו עולם הבחירה והנסיונות; בגליון פלוני יבוא לדון ביחס המאמין לתפילה שאינה נענית, ובמשנהו יעלה על גפי מרומי קרת נידון שכר ועונש בחיי המעשה היומיומיים, וכל כיוצא בזה.


והנה מחד גיסא נושאים אלו הם נטיה דקה מעדינות הנפש, ומאידך גיסא הם מוגשים אל כלל הקוראים, צעירים כזקנים, וכל זאת לפרטי פרטים, בבחינת 'הרי שולחן הרי בשר הרי סכין והרי פה לאכול'. 

ולזאת אשאלה: האם שימש אצל איזה מן החכמים המעמיקים בענינים אלו?
האם הגיליון עובר תחת שבט הביקורת של איזה מן החכמים (בכ"א כאשר הוא דן בענינים מעין הנ"ל)?

ואסיים מעין הפתיחה בהודאה עצומה למע"כ כותב הגליון, אשר כל הקורא מפרי עטו יודע נאמנה כי גדול האיש למאוד, ואני הק' איני ראוי להעיד עליו כלל, ובודאי יברכו העליון ברוך הוא בכל מילי דמיטב, ויזכה להמשיך בכל מפעלותיו הנאדרים לאורך ימים.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
נהירו דאנפין אמר:
ולזאת אשאלה: האם שימש אצל איזה מן החכמים המעמיקים בענינים אלו?

כמדומני שהעלון עובר תחת ביקורת של הרב אקרמן ראש ישיבה בביתר עילית אולי אני טועה

מ"מ אם אני הייתי מוציא עלון והמבקר היה בעל האז נדברו זה בהחלט היה מספק אותי

עוד כמדומני
הוא הרבה שנים עשה "שימוש" אצל ר' עזריאל טאובר
 

מרדכי מהצפון

משתמש ותיק
נהירו דאנפין אמר:
...
ולזאת אשאלה: האם שימש אצל איזה מן החכמים המעמיקים בענינים אלו?
האם הגיליון עובר תחת שבט הביקורת של איזה מן החכמים (בכ"א כאשר הוא דן בענינים מעין הנ"ל)?מטעויות.
מאי נ"מ,
הוא יכול לקבל הסכמה בקלות,
אם לא אצל רב פלוני אז אצל רב אלמוני,
אין ספק שהוא יכול למצוא איזשהו רב שמתחבר לסגנון,
ואז מה הרווחת, שרב פלוני אלמוני ראש ישיבת... שאתה לא מכיר מאשר את זה,

ואם הוא לא ימצא שום רב שתומך בדבריו, הוא ימצא כבר איזה יש"ק לשמש שם כמשגיח,
ואז זה יהיה 'מתורתו של המשגיח הנודע הגאון הצדיק...'

אם אתה מתחבר לזה טוב, אם הרב שלך מייעץ לך אעפ"כ לא לקרוא את זה אז מוטב,

 
 

nls

משתמש ותיק
לכל אלה שכתבו שאין צורך בהסכמות- פותח האשכול סובר כמותכם בדיוק ברמתו הרוחנית והתורנית הגבוהה לאין מכביר של המחבר (שנתן טעם בחיי התורה למאות ואולי למעלה מאלף בחורי ישיבות ואברכים יש לציין), הוא בסך הכל שאל שאלה די טובה ולא עניתם עליה. מכיוון שמדובר בנושאים רגישים מאוד, שטעות בהם עלולה לגרום נזקים בלתי הפיכים ודבר כזה יכול לקרות לכל צורבא מרבנן בנושאים מסויימים- האם יש רב שמבקר את דבריו לעתים כדי שהיה ואם יימצא איזה שהוא רעיון שמוכח שהוא שגוי (מהמקורות או מזקני הדור) נדע שזה עובר תחת שבטו של המבקר.
ולגופו של עניין- אני באופן אישי (שמעלעל בעלון לעתים מאוד רחוקות בגין העובדה שהוא איננו מגיע למקום מגורי) לא ראיתי שם מימיי סוגיות 'רגישות' יתר על המידה, עד כמה שאני ראיתי 'סוד הצמצום' או 'הנהגת עתיקא קדישא'- אינם נידונים בעלון זה...
המחבר הוא יהודי שכל חלקי התורה שלו שלמים עם המציאות בצורה מבהילה, אין לו צד אחד ולו הקטן ביותר של ניתוק התורה מהמציאות, הכל הוא מוריד לחיי היום יום הפשוטים ומבאר את פרשיות התורה בצורה מתוקה מדבש, לא הייתי כל כך ממהר לחשוש מלקרוא את העלון שמא יהיו שם דברים שאינם במקומם.
 

דגש קל

משתמש רגיל
מה פשר שאלתך ? העלון הנפלא הזה מחזק רבים !!!
גם חיבוטי הנפש (כלשונך...) נכתבים באמונה ומטרה להעמיד דבר על יושרו.
אשרי חלקו וחבלו.
 

לעיתים רחוקות

משתמש ותיק
א. ברור שצריך הסכמה על עלון כדוגמתו הרבה יותר מאשר כל ספר אחר שנמכר בחנות, כיון שההשפעה על מי שקורא אותו בקביעות היא הרבה יותר מכל ספר אחר (הוא מחדיר שפה ומבט על החיים, בשונה מכל ספר שהוא שגם אם הוא משנה מבט אך הוא לא פועל באופן אינטנסיבי כמו עלון אז נדברו) ובמיוחד כשמתעסקים עם דברים עדינים כ"כ.

ב. מסתבר שפה ושם יש גם פליטת קולמוס בין אם בגישה לא נכונה לנושא, ובין אם שיח לא מכבד כ"כ על דברים מכובדים יותר.

ג. אך הר' פולק נראה לי כקשוב לשמוע ביקורות מהצבור ולתקן אשר עוות. ומכאן אנו מגיעים למסקנא שעצם הפיזור ההמוני של העלון בביהמ"ד, מחייב שאם היה בעיה כלשהי בעלון מיד משהו מעיר על כך ביקורות והביקרות היתה מתקבלת, וממילא אין הסכמה גדולה מזו.

ד. ולכן אכן חשוב ש @נהירו דאנפין העלה את הנושא ואכן מי שרואה נקודה בעייתית יסב את תשומת ליבו של מי שצריך לראות.
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
נהירו דאנפין אמר:
גליון 'אז נדברו' (כמדו' שם המחבר עט סופר מהיר, הגאון הרב פולק שליט"א), כבר פקיע שמיה בהיכלי התורה לשם ולתהילה ותפארת, ולא לדידי ולדכוותי לבוא ולפרסם שבח מעלתו הידועה לכל, רבים רבים מטובי יושבי אוהל מרותקים לכל תיבה ותיבה שבגליונו, ותיכף בסיום שנים מקרא ואחד תרגום בגליונו כבר מצפים הם מיד להגליון החדש שיעלה על מזבח הדפוס.
אף אני הק' קראתי ושיניתי ושילשתי מדבריו הנפלאים, כל כמה שהזדמן לידי גליונו הנדפס.

אך שכתלמיד הדן בקרקע לפני הרב, אשאלה מאת חכמים ונבונים:

הלא סגנונו (הנפלא) ליעייל לכל בתי גוואי של חיבוטי הנפש הניצבים בפני החפץ לעשות רצון קונו, ואינו מניח זוית ופינה שלא שלטה בו עינו ועטו, הוא נושא ונותן בכל פרטיהם ודקדוקיהם של שאלות כבדות משקל המצויות במעמקי צפונות הנפש התורתית והתמודדותה עם עולמנו עולם הבחירה והנסיונות; בגליון פלוני יבוא לדון ביחס המאמין לתפילה שאינה נענית, ובמשנהו יעלה על גפי מרומי קרת נידון שכר ועונש בחיי המעשה היומיומיים, וכל כיוצא בזה.


והנה מחד גיסא נושאים אלו הם נטיה דקה מעדינות הנפש, ומאידך גיסא הם מוגשים אל כלל הקוראים, צעירים כזקנים, וכל זאת לפרטי פרטים, בבחינת 'הרי שולחן הרי בשר הרי סכין והרי פה לאכול'. 

ולזאת אשאלה: האם שימש אצל איזה מן החכמים המעמיקים בענינים אלו?
האם הגיליון עובר תחת שבט הביקורת של איזה מן החכמים (בכ"א כאשר הוא דן בענינים מעין הנ"ל)?

ואסיים מעין הפתיחה בהודאה עצומה למע"כ כותב הגליון, אשר כל הקורא מפרי עטו יודע נאמנה כי גדול האיש למאוד, ואני הק' איני ראוי להעיד עליו כלל, ובודאי יברכו העליון ברוך הוא בכל מילי דמיטב, ויזכה להמשיך בכל מפעלותיו הנאדרים לאורך ימים.
לכבוד הרב נהירו אנפין שליט"א 

ברור לי שהנך מעריך עד מאוד את הרב שמואל פולק שליט"א כיהודי בר אוריין ת"ח בפרנמם, חתנא דבי נשיאה, יהודי קדוש שעובד את הקב"ה בכל רמ"ח ושס"ה, ללא כחל ושרק, ללא מידות פגומות, ללא מחלוקות, ללא התנדאות של אני ואפסי עוד, עם חיבור אדיר וענק לכל ... אבל לכל גדולי ישראל ... רבניהם, אדמוריהם ... יהודי אשר עבר נסיונות רבים והתגבר עליהם ועבר אותם בניצחון ובתהילת עולם !!!

יהודי שקרוב ומקורב להמון רבנים משגיחים צדיקים ... והם אוהבים אותו ומקרבים אותו עד מאוד ... 

מי אנחנו בעלי הקולמוס הדיגיטאלי שמבלים זמננו בהא ודא יכולים להעלות ביקורת על מי ???? על מה ??? 
על מה התמיהה ??? 
על מי ???

יהודי קדוש - בחור צעיר ... שזיכהו הקב"ה להוציא עלון שיגיע לכל העולם היהודי כפשוטו ... וכולם נהננים ממנו ... חרדים. חילונים. מזרוחניקים. נשות אברכים. כולם !!!!

והוא כשהתחיל ... הכול התחיל כאשר כתב מנהמת ליבו דברים הכואבים לו ולעוד בחורי ישיבה קטנה או גדולה ... את אשר עובד עליו ועליהם ... את דרכי ההתמודדות ... את אשר יעשה האדם וחי ... 

מי אנחנו שנבוא ונעיר לו ??? מה ולמה ??? מי אנחנו שנתקן אותו ??? 

אם הנך רוצה וטוב לך - תקרא !!! 

לא טוב לך ... לא מסתדר לך ... - תעיף ממך !!!

לצעיר אנחנו התרגלנו ... למחאות ... להפגנות ... לביקורת ... להססנות ... 

אבל האמת ... הכל מגיע מקנאה !!! (אינני ח"ו מדבר אליך באופן אישי "הרב נהירו אנפין" שהנך יהודי קדוש ומיוחד .... 

אלא על הכלל המעיר ... והמסית ... והמתווכח עלך כל נודא שאינו הוא ... 

בתקוה להמשך הגדלת תורה ויראה לרצון ה' יתברך עלינו ...  ולחזק ידי הרבנים הקדושים שעוסקים במלאכת כבוד שמים !!! (ולא ח"ו להרבות ידם)

יישר כח !!




 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
nls אמר:
לכל אלה שכתבו שאין צורך בהסכמות- פותח האשכול סובר כמותכם בדיוק ברמתו הרוחנית והתורנית הגבוהה לאין מכביר של המחבר (שנתן טעם בחיי התורה למאות ואולי למעלה מאלף בחורי ישיבות ואברכים יש לציין), הוא בסך הכל שאל שאלה די טובה ולא עניתם עליה. מכיוון שמדובר בנושאים רגישים מאוד, שטעות בהם עלולה לגרום נזקים בלתי הפיכים ודבר כזה יכול לקרות לכל צורבא מרבנן בנושאים מסויימים- האם יש רב שמבקר את דבריו לעתים כדי שהיה ואם יימצא איזה שהוא רעיון שמוכח שהוא שגוי (מהמקורות או מזקני הדור) נדע שזה עובר תחת שבטו של המבקר.
ולגופו של עניין- אני באופן אישי (שמעלעל בעלון לעתים מאוד רחוקות בגין העובדה שהוא איננו מגיע למקום מגורי) לא ראיתי שם מימיי סוגיות 'רגישות' יתר על המידה, עד כמה שאני ראיתי 'סוד הצמצום' או 'הנהגת עתיקא קדישא'- אינם נידונים בעלון זה...
המחבר הוא יהודי שכל חלקי התורה שלו שלמים עם המציאות בצורה מבהילה, אין לו צד אחד ולו הקטן ביותר של ניתוק התורה מהמציאות, הכל הוא מוריד לחיי היום יום הפשוטים ומבאר את פרשיות התורה בצורה מתוקה מדבש, לא הייתי כל כך ממהר לחשוש מלקרוא את העלון שמא יהיו שם דברים שאינם במקומם.
יישר כח על דבריך הממיוחדים והאמיתיים ... אשריך !!!

דרך אגב הנך יכול לקבל את העלון במייל עד אליך !!!


כבר ביום רביעי זה ינחת אצלך כמו אצל 75000 איש אדר מנויים לו בכל שבוע + לעלון שלהבת שג"כ כותב שם נפלא ביותר !!!
 
 

לענ''ד

משתמש ותיק
ברכה והצלחה, להשתתפות בהוצאות הגליון
 
 לוחצים ולוקחים חלק באז נדברו!


או בטלפון: 0799-654321 ותזכו למצוות רבות!!


אם שלחת מייל ולא קבלת מענה, אנא התאזר בסבלנות, 
כנראה שיש עומס של מיילים... נסה לשלוח שוב כעבור כמה ימים...

--
להצטרפות לתפוצה שלח מייל ל:
az-nidberu+subscribe@googlegroups.com
 

לענ''ד

משתמש ותיק
לגוף העניין, הוא כתב כמה פעמים שהתייעץ עם רבו וכדו' אז הוא לא עצמאי כל כך בדעותיו.
וכמו שאמרו הוא תחת חסות הרב טאובר
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
לענ''ד אמר:
לגוף העניין, הוא כתב כמה פעמים שהתייעץ עם רבו וכדו' אז הוא לא עצמאי כל כך בדעותיו.
וכמו שאמרו הוא תחת חסות הרב טאובר

א. זה לא נכון ... ההוא עצמאי לגמרי, אלא שהרב אקרמן מורו ורבו רה"י שליט"א עובאר על כל גיליון וגיליון לפני שהוא יוצא לאור ... ונותן לו את הסכמתו לכך.
ב. הרב טאובר - נפטר כבר ממזמן ... והוא לא היה תחת חסותו כלל. גם בעודו בחיי חיותו ... הרב טאובר בסה"כ מאוד מאוד מאוד אהב את הרב שמואל פולק את תוכנו ומאמריו ... וביקש ממנו לכתבו גם בעלון שלו "שלהבת" ולהצטרף לארגון שלו בשיחיותיו המאלפות !!!
 
 

עשירית האיפה

משתמש ותיק
לפי הידוע לי, המחבר (הרב שמואל פולק) בתחילת דרכו קיבל הסכמה מראש הישיבה שלו הרב אקרמן שעבר על העלונים
ולאחמ"כ התקרב מאוד לרב עזריאל טאובר וקיבל ממנו הרבה (וממש ראו אז שינוי בעלונים...)
וכנראה הוא הסכים על ידו, שכן נתן לו לכתוב בעלון 'שלהבת'.

(והעלון מבוקר גם על ידי כל הת"ח הקוראים אותו....)
 

שמעיה

משתמש ותיק
נהירו דאנפין אמר:
גליון 'אז נדברו' (כמדו' שם המחבר עט סופר מהיר, הגאון הרב פולק שליט"א), כבר פקיע שמיה בהיכלי התורה לשם ולתהילה ותפארת, ולא לדידי ולדכוותי לבוא ולפרסם שבח מעלתו הידועה לכל, רבים רבים מטובי יושבי אוהל מרותקים לכל תיבה ותיבה שבגליונו, ותיכף בסיום שנים מקרא ואחד תרגום בגליונו כבר מצפים הם מיד להגליון החדש שיעלה על מזבח הדפוס.
אף אני הק' קראתי ושיניתי ושילשתי מדבריו הנפלאים, כל כמה שהזדמן לידי גליונו הנדפס.

אך שכתלמיד הדן בקרקע לפני הרב, אשאלה מאת חכמים ונבונים:

הלא סגנונו (הנפלא) ליעייל לכל בתי גוואי של חיבוטי הנפש הניצבים בפני החפץ לעשות רצון קונו, ואינו מניח זוית ופינה שלא שלטה בו עינו ועטו, הוא נושא ונותן בכל פרטיהם ודקדוקיהם של שאלות כבדות משקל המצויות במעמקי צפונות הנפש התורתית והתמודדותה עם עולמנו עולם הבחירה והנסיונות; בגליון פלוני יבוא לדון ביחס המאמין לתפילה שאינה נענית, ובמשנהו יעלה על גפי מרומי קרת נידון שכר ועונש בחיי המעשה היומיומיים, וכל כיוצא בזה.


והנה מחד גיסא נושאים אלו הם נטיה דקה מעדינות הנפש, ומאידך גיסא הם מוגשים אל כלל הקוראים, צעירים כזקנים, וכל זאת לפרטי פרטים, בבחינת 'הרי שולחן הרי בשר הרי סכין והרי פה לאכול'. 

ולזאת אשאלה: האם שימש אצל איזה מן החכמים המעמיקים בענינים אלו?
האם הגיליון עובר תחת שבט הביקורת של איזה מן החכמים (בכ"א כאשר הוא דן בענינים מעין הנ"ל)?

ואסיים מעין הפתיחה בהודאה עצומה למע"כ כותב הגליון, אשר כל הקורא מפרי עטו יודע נאמנה כי גדול האיש למאוד, ואני הק' איני ראוי להעיד עליו כלל, ובודאי יברכו העליון ברוך הוא בכל מילי דמיטב, ויזכה להמשיך בכל מפעלותיו הנאדרים לאורך ימים.
אצטרף לשאלתו של הרב @רימון ואומר, כי לענ''ד עוול מוסרי הוא לשטוח שאלה כזו בשער שרבים עוברים בו, ולא לפנות ישירות לכותב הנכבד ולשואלו. זאת בפרט כאשר המבקר מסתתר מאחורי ניק עלום, והמבוקר ידוע בשמו לשו''ת.
 
 

גבורות שמשון

משתמש ותיק
ציון הלא תשאלי אמר:
נהירו דאנפין אמר:
גליון 'אז נדברו' (כמדו' שם המחבר עט סופר מהיר, הגאון הרב פולק שליט"א), כבר פקיע שמיה בהיכלי התורה לשם ולתהילה ותפארת, ולא לדידי ולדכוותי לבוא ולפרסם שבח מעלתו הידועה לכל, רבים רבים מטובי יושבי אוהל מרותקים לכל תיבה ותיבה שבגליונו, ותיכף בסיום שנים מקרא ואחד תרגום בגליונו כבר מצפים הם מיד להגליון החדש שיעלה על מזבח הדפוס.
אף אני הק' קראתי ושיניתי ושילשתי מדבריו הנפלאים, כל כמה שהזדמן לידי גליונו הנדפס.

אך שכתלמיד הדן בקרקע לפני הרב, אשאלה מאת חכמים ונבונים:

הלא סגנונו (הנפלא) ליעייל לכל בתי גוואי של חיבוטי הנפש הניצבים בפני החפץ לעשות רצון קונו, ואינו מניח זוית ופינה שלא שלטה בו עינו ועטו, הוא נושא ונותן בכל פרטיהם ודקדוקיהם של שאלות כבדות משקל המצויות במעמקי צפונות הנפש התורתית והתמודדותה עם עולמנו עולם הבחירה והנסיונות; בגליון פלוני יבוא לדון ביחס המאמין לתפילה שאינה נענית, ובמשנהו יעלה על גפי מרומי קרת נידון שכר ועונש בחיי המעשה היומיומיים, וכל כיוצא בזה.


והנה מחד גיסא נושאים אלו הם נטיה דקה מעדינות הנפש, ומאידך גיסא הם מוגשים אל כלל הקוראים, צעירים כזקנים, וכל זאת לפרטי פרטים, בבחינת 'הרי שולחן הרי בשר הרי סכין והרי פה לאכול'. 

ולזאת אשאלה: האם שימש אצל איזה מן החכמים המעמיקים בענינים אלו?
האם הגיליון עובר תחת שבט הביקורת של איזה מן החכמים (בכ"א כאשר הוא דן בענינים מעין הנ"ל)?

ואסיים מעין הפתיחה בהודאה עצומה למע"כ כותב הגליון, אשר כל הקורא מפרי עטו יודע נאמנה כי גדול האיש למאוד, ואני הק' איני ראוי להעיד עליו כלל, ובודאי יברכו העליון ברוך הוא בכל מילי דמיטב, ויזכה להמשיך בכל מפעלותיו הנאדרים לאורך ימים.
לכבוד הרב נהירו אנפין שליט"א 

ברור לי שהנך מעריך עד מאוד את הרב שמואל פולק שליט"א כיהודי בר אוריין ת"ח בפרנמם, חתנא דבי נשיאה, יהודי קדוש שעובד את הקב"ה בכל רמ"ח ושס"ה, ללא כחל ושרק, ללא מידות פגומות, ללא מחלוקות, ללא התנדאות של אני ואפסי עוד, עם חיבור אדיר וענק לכל ... אבל לכל גדולי ישראל ... רבניהם, אדמוריהם ... יהודי אשר עבר נסיונות רבים והתגבר עליהם ועבר אותם בניצחון ובתהילת עולם !!!

יהודי שקרוב ומקורב להמון רבנים משגיחים צדיקים ... והם אוהבים אותו ומקרבים אותו עד מאוד ... 

מי אנחנו בעלי הקולמוס הדיגיטאלי שמבלים זמננו בהא ודא יכולים להעלות ביקורת על מי ???? על מה ??? 
על מה התמיהה ??? 
על מי ???

יהודי קדוש - בחור צעיר ... שזיכהו הקב"ה להוציא עלון שיגיע לכל העולם היהודי כפשוטו ... וכולם נהננים ממנו ... חרדים. חילונים. מזרוחניקים. נשות אברכים. כולם !!!!

והוא כשהתחיל ... הכול התחיל כאשר כתב מנהמת ליבו דברים הכואבים לו ולעוד בחורי ישיבה קטנה או גדולה ... את אשר עובד עליו ועליהם ... את דרכי ההתמודדות ... את אשר יעשה האדם וחי ... 

מי אנחנו שנבוא ונעיר לו ??? מה ולמה ??? מי אנחנו שנתקן אותו ??? 

אם הנך רוצה וטוב לך - תקרא !!! 

לא טוב לך ... לא מסתדר לך ... - תעיף ממך !!!

לצעיר אנחנו התרגלנו ... למחאות ... להפגנות ... לביקורת ... להססנות ... 

אבל האמת ... הכל מגיע מקנאה !!! (אינני ח"ו מדבר אליך באופן אישי "הרב נהירו אנפין" שהנך יהודי קדוש ומיוחד .... 

אלא על הכלל המעיר ... והמסית ... והמתווכח עלך כל נודא שאינו הוא ... 

בתקוה להמשך הגדלת תורה ויראה לרצון ה' יתברך עלינו ...  ולחזק ידי הרבנים הקדושים שעוסקים במלאכת כבוד שמים !!! (ולא ח"ו להרבות ידם)

יישר כח !!
חתנא דבי נשיאה???
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
גבורות שמשון אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
נהירו דאנפין אמר:
גליון 'אז נדברו' (כמדו' שם המחבר עט סופר מהיר, הגאון הרב פולק שליט"א), כבר פקיע שמיה בהיכלי התורה לשם ולתהילה ותפארת, ולא לדידי ולדכוותי לבוא ולפרסם שבח מעלתו הידועה לכל, רבים רבים מטובי יושבי אוהל מרותקים לכל תיבה ותיבה שבגליונו, ותיכף בסיום שנים מקרא ואחד תרגום בגליונו כבר מצפים הם מיד להגליון החדש שיעלה על מזבח הדפוס.
אף אני הק' קראתי ושיניתי ושילשתי מדבריו הנפלאים, כל כמה שהזדמן לידי גליונו הנדפס.

אך שכתלמיד הדן בקרקע לפני הרב, אשאלה מאת חכמים ונבונים:

הלא סגנונו (הנפלא) ליעייל לכל בתי גוואי של חיבוטי הנפש הניצבים בפני החפץ לעשות רצון קונו, ואינו מניח זוית ופינה שלא שלטה בו עינו ועטו, הוא נושא ונותן בכל פרטיהם ודקדוקיהם של שאלות כבדות משקל המצויות במעמקי צפונות הנפש התורתית והתמודדותה עם עולמנו עולם הבחירה והנסיונות; בגליון פלוני יבוא לדון ביחס המאמין לתפילה שאינה נענית, ובמשנהו יעלה על גפי מרומי קרת נידון שכר ועונש בחיי המעשה היומיומיים, וכל כיוצא בזה.


והנה מחד גיסא נושאים אלו הם נטיה דקה מעדינות הנפש, ומאידך גיסא הם מוגשים אל כלל הקוראים, צעירים כזקנים, וכל זאת לפרטי פרטים, בבחינת 'הרי שולחן הרי בשר הרי סכין והרי פה לאכול'. 

ולזאת אשאלה: האם שימש אצל איזה מן החכמים המעמיקים בענינים אלו?
האם הגיליון עובר תחת שבט הביקורת של איזה מן החכמים (בכ"א כאשר הוא דן בענינים מעין הנ"ל)?

ואסיים מעין הפתיחה בהודאה עצומה למע"כ כותב הגליון, אשר כל הקורא מפרי עטו יודע נאמנה כי גדול האיש למאוד, ואני הק' איני ראוי להעיד עליו כלל, ובודאי יברכו העליון ברוך הוא בכל מילי דמיטב, ויזכה להמשיך בכל מפעלותיו הנאדרים לאורך ימים.
לכבוד הרב נהירו אנפין שליט"א 

ברור לי שהנך מעריך עד מאוד את הרב שמואל פולק שליט"א כיהודי בר אוריין ת"ח בפרנמם, חתנא דבי נשיאה, יהודי קדוש שעובד את הקב"ה בכל רמ"ח ושס"ה, ללא כחל ושרק, ללא מידות פגומות, ללא מחלוקות, ללא התנדאות של אני ואפסי עוד, עם חיבור אדיר וענק לכל ... אבל לכל גדולי ישראל ... רבניהם, אדמוריהם ... יהודי אשר עבר נסיונות רבים והתגבר עליהם ועבר אותם בניצחון ובתהילת עולם !!!

יהודי שקרוב ומקורב להמון רבנים משגיחים צדיקים ... והם אוהבים אותו ומקרבים אותו עד מאוד ... 

מי אנחנו בעלי הקולמוס הדיגיטאלי שמבלים זמננו בהא ודא יכולים להעלות ביקורת על מי ???? על מה ??? 
על מה התמיהה ??? 
על מי ???

יהודי קדוש - בחור צעיר ... שזיכהו הקב"ה להוציא עלון שיגיע לכל העולם היהודי כפשוטו ... וכולם נהננים ממנו ... חרדים. חילונים. מזרוחניקים. נשות אברכים. כולם !!!!

והוא כשהתחיל ... הכול התחיל כאשר כתב מנהמת ליבו דברים הכואבים לו ולעוד בחורי ישיבה קטנה או גדולה ... את אשר עובד עליו ועליהם ... את דרכי ההתמודדות ... את אשר יעשה האדם וחי ... 

מי אנחנו שנבוא ונעיר לו ??? מה ולמה ??? מי אנחנו שנתקן אותו ??? 

אם הנך רוצה וטוב לך - תקרא !!! 

לא טוב לך ... לא מסתדר לך ... - תעיף ממך !!!

לצעיר אנחנו התרגלנו ... למחאות ... להפגנות ... לביקורת ... להססנות ... 

אבל האמת ... הכל מגיע מקנאה !!! (אינני ח"ו מדבר אליך באופן אישי "הרב נהירו אנפין" שהנך יהודי קדוש ומיוחד .... 

אלא על הכלל המעיר ... והמסית ... והמתווכח עלך כל נודא שאינו הוא ... 

בתקוה להמשך הגדלת תורה ויראה לרצון ה' יתברך עלינו ...  ולחזק ידי הרבנים הקדושים שעוסקים במלאכת כבוד שמים !!! (ולא ח"ו להרבות ידם)

יישר כח !!
חתנא דבי נשיאה???

אכן כן !!! הוא חתנו של : הרב יוסף יחיאל הלוי במברגר (נולד ב-3 בספטמבר 1944) הוא רב הקהילה החרדית בחיפה, ראש כולל בשכונת נווה שאנן בחיפה, אב"ד בבית דין פרטי בחיפה, וחבר בד"ץ שארית ישראל.תולדותיונולד בט"ו באלול תש"ד (ספטמבר 1944) בצרפת ליונה ורות במברגר. בבחרותו עבר ללמוד בארץ ישראל בישיבת באר יעקב ובישיבת פוניבז'.
 נישא לשושנה בתו של הרב שלמה וולבה. לאחר נישואיו התגורר בירושלים, ולמד להוראה מפי הרב יעקב בלוי והרב מאיר ברנדסדורפר. בסוף שנות השמונים נקרא לכהן כרבה של הקהילה החרדית בחיפה בשכונות הדר ונווה שאנן, וכראש כולל האברכים בשכונת נווה שאנן.
 הקים מערכת כשרות פרטית עבור החרדים בעיר חיפה, הקים בה בית דין צדק (שלוחה של בית דין צדק בני ברק בראשות הרב נסים קרליץ), והקים כולל אברכים בשכונת הדר.
 בשנת 2014 צורף כחבר בד"ץ שארית ישראל.
משפחתו
  • בנו הגדול הרב משה יונה במברגר משמש כמשיב בישיבת גבעת שאול בירושלים.
  • חתנו הרב משה זלושינסקי משמש כר"מ בישיבת משכן יעקב בחיפה.
  • חתנו הרב דוד הלל בריקס משמש כראש כולל הדר התורה בשכונת הדר בחיפה.
  • חתנו הרב שמואל פולק הוא המחבר והמוציא לאור של הגיליונות והקונטרסים "אז נדברו".
  • חתנו הרב אריה פרידמן, ר"מ בישיבת "ברית יעקב", ובישיבת "באר התורה", ומחבר ספרי "עולת איש" על הש"ס
  • אחותו היא המיילדת הידועה רחל שלקובסקי המוכרת בכינוי "במבי"
 

יאיר1

משתמש ותיק
מצחיק שמכל הרשימה של בני משפחתו הדבר היחיד שהכרתי זה במבי.
ועל אף שאינני נמנה על קוראי העלון. או אולי משום כך.
תוצאת האשכול, היא פרסומו ופרסום כבוד הכותב הנעלה.
ואין כוונתי לרמוז שזו היתה כוונת הפותח..
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
יאיר1 אמר:
מצחיק שמכל הרשימה של בני משפחתו הדבר היחיד שהכרתי זה במבי.
ועל אף שאינני נמנה על קוראי העלון. או אולי משום כך.
תוצאת האשכול, היא פרסומו ופרסום כבוד הכותב הנעלה.
ואין כוונתי לרמוז שזו היתה כוונת הפותח..

א. אהבתי את אהבתך הגדולה להרב במבי שליט"א שרק בו נתפסת ... 
ב. חבל מאוד שאינך מקוראי העלון.
ג. תוצאת האשכול הינה כתוצאה מפותח האשכול שהתכוון ל ... ונמצא מברך ... !!!
ד. עדיין אינני ירדתי לסוף דעתך הצינית או הרצינית ??? אולי רק הרב במבי יידע לענות על כך תשובה !
ה. תתחיל לקרוא את העלון בהקדם ... 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
שמש מרפא אמר:
מה שמפריע לי בעלון הזה, זה הפרשנות החופשית לפסוקים, לעיתים תוך עיוות מוחלט של ההקשר שלהם ושל ביאורם ע"י המפרשים, בכדי להרכיב עליהם איזשהו רעיון מוסרי כלשהו (זה מצוי בעיקר בפסוקי הנביאים, אולי עקב חוסר ההיכרות של הציבור).

אולי כבודו יביא מקור אחד של איזה פסוק שהפריע לך ??? 

אני כבר מעלון 4 קראתי ועד העלון של היום בבוקר ... לא הפריע לי שום פסוק !!

אשמח לראות ולהבין על מה אתה מדבר ???
 

שמש מרפא

משתמש ותיק
ציון הלא תשאלי אמר:
לא הפריע לי שום פסוק !!
אני מציע לך לראות את הפסוקים במקורם עם המפרשים.

(יצויין שאין בזה כדי לגרוע ממעלתו של העלון ומזכותו העצומה של הרב המחבר, שבודאי נתן הרבה להרבה מאד אנשים).
 

חידוד

משתמש ותיק
ידוע לי על שני ת"ח שקראו בעלונים אלו ולא היתה דעתם נוחה מהם, ובישיבה אחת ביקשו מהבחור שהפיץ את העלונים בישיבה שיפסיק את ההפצה.

וכבר הזכירו למעלה שהעלון מפורסם מאוד וא"כ וודאי שגם ת"ח ומחנכים רבים נחשפו אליו ולא מחו בתלמידיהם הקוראים וזה גם סוג של הסכמה.
 

חידוד

משתמש ותיק
קושטא אמר:
חידוד אמר:
ידוע לי על שני ת"ח שקראו בעלונים אלו ולא היתה דעתם נוחה מהם

לי ידוע על עוד,
וגם לי לא נוח כ''כ,
אני מניח שאתה יודע על יותר משניים כי אם לא איך אתה יודע שהם לא אלו שאני יודע.
 
 

קושטא

משתמש ותיק
חידוד אמר:
קושטא אמר:
חידוד אמר:
ידוע לי על שני ת"ח שקראו בעלונים אלו ולא היתה דעתם נוחה מהם

לי ידוע על עוד,
וגם לי לא נוח כ''כ,
אני מניח שאתה יודע על יותר משניים כי אם לא איך אתה יודע שהם לא אלו שאני יודע.

העולם לא כ''כ קטן...
 

נהירו דאנפין

משתמש רגיל
פותח הנושא
לרבנים דלעיל שהעירו כי מי אני הק' שבוא לדון על איש גדול כמותו:

1. אכן, צדקו דבריכם, כי אין אני כדאי לעומתו.
2. אינני בא לקנטר כלל, אלא שנושאים עדינים כל כך המצויים לפרקים בגליונו, לעני"ד צריכים שימוש חכמים מעמיקים.
3. נושאים עיקריים אלו שבתורתנו הק' לא ננטשו עד לדורנו העני, ובדברי גדולי הקדמונים יש התייחסות להרבה מן הנושאים הרגישים ביותר, ועל כן שימוש אצל החכמים המעמיקים יועיל לברר יסודות של קדמונינו בענינים אלו, ועל פי יסודות דבריהם יוכל הגאון המחבר שליט"א לפרוש השמלה וללבן הדברים דק מן הדק על אין נבדק, בפני כלל הקוראים, מעולי ימים ועד אנשי שיבה.
4. להרב המעיר שהתרגלנו למחאות וביקורת: לצערנו התרגלנו לדבר נוסף, התרגלנו לחשוב כי כל שאלה, אף אם היא אמיתית ובאה לתקן ולא לקלקל - משמעותה 'ביקורת ומחאה'. ודו"ק.
 

יאיר1

משתמש ותיק
ציון הלא תשאלי אמר:
יאיר1 אמר:
מצחיק שמכל הרשימה של בני משפחתו הדבר היחיד שהכרתי זה במבי.
ועל אף שאינני נמנה על קוראי העלון. או אולי משום כך.
תוצאת האשכול, היא פרסומו ופרסום כבוד הכותב הנעלה.
ואין כוונתי לרמוז שזו היתה כוונת הפותח..

א. אהבתי את אהבתך הגדולה להרב במבי שליט"א שרק בו נתפסת ... 
ב. חבל מאוד שאינך מקוראי העלון.
ג. תוצאת האשכול הינה כתוצאה מפותח האשכול שהתכוון ל ... ונמצא מברך ... !!!
ד. עדיין אינני ירדתי לסוף דעתך הצינית או הרצינית ??? אולי רק הרב במבי יידע לענות על כך תשובה !
ה. תתחיל לקרוא את העלון בהקדם ... 

א. שורש א.ה.ב. לא קשור ולא מתאים. אך מי שאשתו ילדה בשע"צ יודע שתמיד השאלה האם זכתה לבמבי או לא. היא מילדת מיתולוגית. אולי אינך מבאי שע"צ. מה שתפס אותי, שרב מפורסם וידוע, בניו וחתניו ת"ח ומרביצי תורה, אך אחותו דווקא יא האדם הכי מפורסם בסיפור...
ב. אולי. לא אדע אם לא אקרא. אך אתה שכנראה קורא אותו, אינך מכיריני ומנין לך שהיה מועיל לי?
ג. אכן. זה מה שבאתי להאיר. שמקריאת האשכול עמדתי על דעת הציבור החיובית והמעריצה כלפיו וכלפי כותבו.
ד. דעתי בענין מה? בענין העלון? אינני מכירו. בענין טענת פותח האשכול שטעון הסכמה, אין לי דעה בזה. לא באתי לומר שום דבר נוסף מלבד מה שכתבתי. שיצא הרבה שבח. ולא יכולתי להתאפק מלהעיר כלפי במבי הי"ו.
ה. מייד!!
 

קושטא

משתמש ותיק
ציון הלא תשאלי אמר:
ברור לי שהנך מעריך עד מאוד את הרב שמואל פולק שליט"א כיהודי בר אוריין ת"ח בפרנמם, חתנא דבי נשיאה, יהודי קדוש שעובד את הקב"ה בכל רמ"ח ושס"ה, ללא כחל ושרק, ללא מידות פגומות, ללא מחלוקות, ללא התנדאות של אני ואפסי עוד, עם חיבור אדיר וענק לכל ... אבל לכל גדולי ישראל ... רבניהם, אדמוריהם ... יהודי אשר עבר נסיונות רבים והתגבר עליהם ועבר אותם בניצחון ובתהילת עולם !!!

יהודי שקרוב ומקורב להמון רבנים משגיחים צדיקים ... והם אוהבים אותו ומקרבים אותו עד מאוד ...

השקפה טהורה לא מגיע מירא''ש ועבודה''י גרידא,
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית