ספר נדונים וביאורים - פסקי הגר"ח גריינמן זללה"ה

עפר ואפר

משתמש ותיק
ספר ובו פסקי הלכה קצרים העולים מספרי חו"ב וכן ליקוט ממכתבים.
העתיק בלשון המחבר את הקטע שבו ההלכה למעשה.
נפלא מאוד.
ואפריון נמטי' שגם בחוג זה הידועים בכבדותם (ואין זו מילת גנאי) הבינו לליבם של בני הדור הזה, שצריכים הכל קצר וקליט.

נאר עדיין צריכים אנו למודעי בסמכות הספר, בפרט שיש בו הרבה פסקי דינים "מפי השמועה"
ואין מילה כמובן ממי השמועה ואיזה כלי וכו' (כמו דינים והנהגות...)
יען כמובן שהוא יצא בלי הסכמות, רצוני לדעת. (אני משער שעברו עליו שתי וערב, הרבה יותר מספר עם הסכמות ומליצות. אבל זה רק השערה)

מחילה ששכחתי שם המחבר (כלומר המלקט), שעשה מלאכה יפה מאוד (אני מתכוון נראית יפה מאוד. לא בדקתי בתוך חו"ב את רמת הדיוק).
 
 

אבי חי

משתמש ותיק
הספר אכן יפה מאד, מדגם ממנו אפשר לראות בגליונות נדונים ובאורים שעלו כאן בעבר.

אך ההשערה (הסבירה כשלעצמה..) אינה נכונה. הוא לא יצא בתיאום עם הבנים הרבנים שליט"א, ואין דעתם נוחה ממנו. [בין בענין של 'מפי השמועה', ובין בעצם הרעיון].

מ"מ מן הסתם רמתו מעל ספרי השמועות והליקוטים המצויים. עד כמה הוא יותר מהם, איני יודע.

המלקט שליט"א הוא ת"ח, חתן בנו של הג"ר מאיר גריינימן שליט"א.


(ההגדרה ככבדות אולי נכונה, ופירושה שתופסים את התורה וההלכה כדבר חמור וכבד שלא ניתן להחקק בספר ע"פ שמועות ומעשים או ע"פ ליקוטים מפה ושם, אלא בעיון)
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
פותח הנושא
אבי חי אמר:
אך ההשערה (הסבירה כשלעצמה..) אינה נכונה. הוא לא יצא בתיאום עם הבנים הרבנים שליט"א, ואין דעתם נוחה ממנו. [בין בענין של 'מפי השמועה', ובין בעצם הרעיון].

יש"כ על המידע הברור.

אם כך אז זה לא בסדר, לדעתי, שאין פירוט של מוסרי השמועות.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
פותח הנושא
כי הם חיינו אמר:
קשה להאמין שבתוך חוג של רח"ג מישהו יעיז להוציא ספרי מדברי הרח"ג בניגוד לדעת בניו שליט"א,
יש כל מיני דברים שקשה להאמין שקורים היום...
 
 

כי הם חיינו

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
כי הם חיינו אמר:
קשה להאמין שבתוך חוג של רח"ג מישהו יעיז להוציא ספרי מדברי הרח"ג בניגוד לדעת בניו שליט"א,
יש כל מיני דברים שקשה להאמין שקורים היום...

אכן הרבה דברים שקשה להאמין שקרו באמת קורים,
אבל כששומעים דבר שקשה להאמין בו מבררים היטיב האם אין טעות במידע,
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
פותח הנושא
חלק א׳ ממעל אמר:
הספר נמצא בבית הגראי"ש שליט"א
ועדיין צריכים אנו למודעי
באיזה מדף? בפרונט או מאחורי ספרים אחרים? כתוב בו איזה הערה בדבר ספרים המוגהים או שאינם מוגהים?
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
איני מאמין שהוא מופץ דיגיטלית
עוד דבר, הגליונות הנ"ל נמצאים דרך קבע בישיבה בזכרון ובכל מוקדי התלמידים ולא נשמע פוצה פה ומצפצף, ובפרט שזה בעיקר העתק לשון החו"ב
הספר נמצא בבית הגראי"ש במקום שאפשר לראות אותו... ודוק
 

מאיר גוטמן

משתמש ותיק
חלק א׳ ממעל אמר:
עוד דבר, הגליונות הנ"ל נמצאים דרך קבע בישיבה בזכרון ובכל מוקדי התלמידים ולא נשמע פוצה פה ומצפצף, ובפרט שזה בעיקר העתק לשון החו"ב
הספר נמצא בבית הגראי"ש במקום שאפשר לראות אותו... ודוק
בודאי זה נפוץ אם כי לא הופץ בצורות המוכרות
ולא נשמעו בבין הלומדים השגות והערות על גוף דברי המלקט
הם לא לוקחים בכלל הסכמות כך שאין קושיה
 

יהודי

משתמש ותיק
גם אי נימא שאין דעת בניו נוחה מזה, אין בזה בעיה למי שרוצה להדפיס ד"ת ממנו.
אלא שאם הוא מלקט ומעתיק מספרי החו"ב (שברובו זה כך), שהם רכושם הרוחני של בניו-יורשיו, זה ממש לא פשוט.
 

אבי חי

משתמש ותיק
יהודי אמר:
גם אי נימא שאין דעת בניו נוחה מזה, אין בזה בעיה למי שרוצה להדפיס ד"ת ממנו.
אלא שאם הוא מלקט ומעתיק מספרי החו"ב (שברובו זה כך), שהם רכושם הרוחני של בניו-יורשיו, זה ממש לא פשוט.
לא נ"ל שיש להם ענין להתנגד למה שטכנית אינם יכולים ורוצים להתנגד, ולכן קרוב לודאי שיש לו רשות להעתיק כרצונו.
רק אין דעתם נוחה (לפי מה ששמעתי), וק"ו שאינם עומדים מאחורי היזמה ולוקחים אחריות. [אמנם מסתמא אליבא דאמת הוא דייקן ונאמן].
 
 

מאיר גוטמן

משתמש ותיק
יהודי אמר:
אלא שאם הוא מלקט ומעתיק מספרי החו"ב (שברובו זה כך), שהם רכושם הרוחני של בניו-יורשיו, זה ממש לא פשוט.
אולי לא לכל אחד זה פשוט אבל לפי החו"ב עצמו זה פשוט שמותר כמו שכתב בספרו בבא מציעא וגם את הפסק הזה הוא הוריש לבניו והם ודאי מקיימים גם אותו וממילא המעתיק בהיתר מעתיק
עוד נקודה הזדמן לי לראות את הליקוט בבית המדרש שלהם וכולם כולל בני החו"ב הוגים בזה ולא נראה שיש התנגדות של ממש לזה
 

יהודי

משתמש ותיק
מאיר גוטמן אמר:
יהודי אמר:
אלא שאם הוא מלקט ומעתיק מספרי החו"ב (שברובו זה כך), שהם רכושם הרוחני של בניו-יורשיו, זה ממש לא פשוט.
אולי לא לכל אחד זה פשוט אבל לפי החו"ב עצמו זה פשוט שמותר כמו שכתב בספרו בבא מציעא וגם את הפסק הזה הוא הוריש לבניו והם ודאי מקיימים גם אותו וממילא המעתיק בהיתר מעתיק
עוד נקודה הזדמן לי לראות את הליקוט בבית המדרש שלהם וכולם כולל בני החו"ב הוגים בזה ולא נראה שיש התנגדות של ממש לזה

בלי להכיר, לפעמים ההתנגדות אינה מהותית אלא סוג של שמרנות לאופן אותו כתב אביהם זצ"ל. 
 
חלק עליון תַחתִית