ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שיתוף מידע בכל מה שקשור לספרים, חדשים גם ישנים
בקשות ספרים
כללי הפורום
אין אישור להעלות שום תוכן פירסומי מלבד כהעלאה אישית ובתור עזרה הדדית לטובת חברי הפורום, וג"ז רק לאחר אישור מנהל ראשי

פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 08 דצמבר 2020, 17:57

ערבה כתב:
08 דצמבר 2020, 17:45
עיין באג"מ אה"ע חלק א',ע' שם מוכיח מגמ' זו שבהוז"ל בידיים יש עוד איסור של 'לא תנאף' מה שאין בהוצאה ע"י נהמא חמימא, או ע"י הרהור.
וא"כ החילוק  בין סוגי ההוז"ל אינו בחומרת האיסור של הוז"ל, אלא שכשמוציא בידיים יש לו איסור נוסף של 'לא תנאף'.

דבר זה תמוה מאוד, דהא בנדה יג, מייתי הש''ס כמה מקורות להוצאת שז''ל וכולם איירי במוציא בידיים ולא תנאף הוא אחד מהמקורות שם, והשתא אם לא תנאף קאי רק על בידיים א''כ אף שאר המקורות נמי קאי רק על בידיים וא''כ בלא בידיים אין איסור הוצאת שז''ל כלל, ואנן הלא הולכים בשיטת הראשונים דסברי שיש אף ע''י הרהור, וא''כ על כרחך לאותם ראשונים אין סברא לחלק בין בידיים להרהור והמקורות כוללים אף בהרהור וא''כ אף לא תנאף כולל הרהור.
 


ערבה
הודעות: 350
הצטרף: 22 אוקטובר 2020, 23:44
נתן תודה: 39 פעמים
קיבל תודה: 211 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי ערבה » 08 דצמבר 2020, 18:39

כמעיין המתגבר כתב:
08 דצמבר 2020, 17:57
ערבה כתב:
08 דצמבר 2020, 17:45
עיין באג"מ אה"ע חלק א',ע' שם מוכיח מגמ' זו שבהוז"ל בידיים יש עוד איסור של 'לא תנאף' מה שאין בהוצאה ע"י נהמא חמימא, או ע"י הרהור.
וא"כ החילוק  בין סוגי ההוז"ל אינו בחומרת האיסור של הוז"ל, אלא שכשמוציא בידיים יש לו איסור נוסף של 'לא תנאף'.
דבר זה תמוה מאוד, דהא בנדה יג, מייתי הש''ס כמה מקורות להוצאת שז''ל וכולם איירי במוציא בידיים ולא תנאף הוא אחד מהמקורות שם, והשתא אם לא תנאף קאי רק על בידיים א''כ אף שאר המקורות נמי קאי רק על בידיים וא''כ בלא בידיים אין איסור הוצאת שז''ל כלל, ואנן הלא הולכים בשיטת הראשונים דסברי שיש אף ע''י הרהור, וא''כ על כרחך לאותם ראשונים אין סברא לחלק בין בידיים להרהור והמקורות כוללים אף בהרהור וא''כ אף לא תנאף כולל הרהור.

אכן הגמ' שם מביאה כמה מקורות לאיסור הוז"ל, אך כל מקור ועניינו הוא, חלקם מורים על חיוב מיתה וחלקם על הגדרת המוציא כשופך דמים, או כעובד ע"ז, בעמ' ב' מגיע ר' ישמעאל ואומר כך:
"לא תנאף - לא תהא בך ניאוף בין ביד בין ברגל"
בכל שאר המקורות לא מוזכר אופן הוצאת הזרע.
 


דרומאי
הודעות: 4038
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 977 פעמים
קיבל תודה: 913 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי דרומאי » 08 דצמבר 2020, 18:55

כמעיין המתגבר כתב:
08 דצמבר 2020, 17:57
ערבה כתב:
08 דצמבר 2020, 17:45
עיין באג"מ אה"ע חלק א',ע' שם מוכיח מגמ' זו שבהוז"ל בידיים יש עוד איסור של 'לא תנאף' מה שאין בהוצאה ע"י נהמא חמימא, או ע"י הרהור.
וא"כ החילוק  בין סוגי ההוז"ל אינו בחומרת האיסור של הוז"ל, אלא שכשמוציא בידיים יש לו איסור נוסף של 'לא תנאף'.
דבר זה תמוה מאוד, דהא בנדה יג, מייתי הש''ס כמה מקורות להוצאת שז''ל וכולם איירי במוציא בידיים ולא תנאף הוא אחד מהמקורות שם, והשתא אם לא תנאף קאי רק על בידיים א''כ אף שאר המקורות נמי קאי רק על בידיים וא''כ בלא בידיים אין איסור הוצאת שז''ל כלל, ואנן הלא הולכים בשיטת הראשונים דסברי שיש אף ע''י הרהור, וא''כ על כרחך לאותם ראשונים אין סברא לחלק בין בידיים להרהור והמקורות כוללים אף בהרהור וא''כ אף לא תנאף כולל הרהור.

לא תמוה כלום, הלא התוס' כבר פירשו כן דברי הגמרא דמיירי במשפשף מילתו, ולא שייך איסור זה בהרהור כלל.
 


טוביה פריד
הודעות: 555
הצטרף: 28 יולי 2020, 15:47
נתן תודה: 492 פעמים
קיבל תודה: 197 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי טוביה פריד » 08 דצמבר 2020, 22:13

דרומאי כתב:
08 דצמבר 2020, 18:55
כמעיין המתגבר כתב:
08 דצמבר 2020, 17:57
ערבה כתב:
08 דצמבר 2020, 17:45
עיין באג"מ אה"ע חלק א',ע' שם מוכיח מגמ' זו שבהוז"ל בידיים יש עוד איסור של 'לא תנאף' מה שאין בהוצאה ע"י נהמא חמימא, או ע"י הרהור.
וא"כ החילוק  בין סוגי ההוז"ל אינו בחומרת האיסור של הוז"ל, אלא שכשמוציא בידיים יש לו איסור נוסף של 'לא תנאף'.
דבר זה תמוה מאוד, דהא בנדה יג, מייתי הש''ס כמה מקורות להוצאת שז''ל וכולם איירי במוציא בידיים ולא תנאף הוא אחד מהמקורות שם, והשתא אם לא תנאף קאי רק על בידיים א''כ אף שאר המקורות נמי קאי רק על בידיים וא''כ בלא בידיים אין איסור הוצאת שז''ל כלל, ואנן הלא הולכים בשיטת הראשונים דסברי שיש אף ע''י הרהור, וא''כ על כרחך לאותם ראשונים אין סברא לחלק בין בידיים להרהור והמקורות כוללים אף בהרהור וא''כ אף לא תנאף כולל הרהור.
לא תמוה כלום, הלא התוס' כבר פירשו כן דברי הגמרא דמיירי במשפשף מילתו, ולא שייך איסור זה בהרהור כלל.

ואדרבה מהתוס' הנ''ל סייעתא לדידי.
הרב @כמעיין המתגבר דמה הכריח לתוס' להעמידו במשפשף מילתו -היינו בעושה מעשה בידיים??? אלא ע''כ דשנא ושנא.
 


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 08 דצמבר 2020, 22:33

ערבה כתב:
08 דצמבר 2020, 18:39
כמעיין המתגבר כתב:
08 דצמבר 2020, 17:57
ערבה כתב:
08 דצמבר 2020, 17:45
עיין באג"מ אה"ע חלק א',ע' שם מוכיח מגמ' זו שבהוז"ל בידיים יש עוד איסור של 'לא תנאף' מה שאין בהוצאה ע"י נהמא חמימא, או ע"י הרהור.
וא"כ החילוק  בין סוגי ההוז"ל אינו בחומרת האיסור של הוז"ל, אלא שכשמוציא בידיים יש לו איסור נוסף של 'לא תנאף'.
דבר זה תמוה מאוד, דהא בנדה יג, מייתי הש''ס כמה מקורות להוצאת שז''ל וכולם איירי במוציא בידיים ולא תנאף הוא אחד מהמקורות שם, והשתא אם לא תנאף קאי רק על בידיים א''כ אף שאר המקורות נמי קאי רק על בידיים וא''כ בלא בידיים אין איסור הוצאת שז''ל כלל, ואנן הלא הולכים בשיטת הראשונים דסברי שיש אף ע''י הרהור, וא''כ על כרחך לאותם ראשונים אין סברא לחלק בין בידיים להרהור והמקורות כוללים אף בהרהור וא''כ אף לא תנאף כולל הרהור.
אכן הגמ' שם מביאה כמה מקורות לאיסור הוז"ל, אך כל מקור ועניינו הוא, חלקם מורים על חיוב מיתה וחלקם על הגדרת המוציא כשופך דמים, או כעובד ע"ז, בעמ' ב' מגיע ר' ישמעאל ואומר כך:
"לא תנאף - לא תהא בך ניאוף בין ביד בין ברגל"
בכל שאר המקורות לא מוזכר אופן הוצאת הזרע.

סוחטי הילדים- זה בידיים, לא הרהור.
 


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 08 דצמבר 2020, 22:39

טוביה פריד כתב:
08 דצמבר 2020, 22:13
דרומאי כתב:
08 דצמבר 2020, 18:55
כמעיין המתגבר כתב:
08 דצמבר 2020, 17:57

דבר זה תמוה מאוד, דהא בנדה יג, מייתי הש''ס כמה מקורות להוצאת שז''ל וכולם איירי במוציא בידיים ולא תנאף הוא אחד מהמקורות שם, והשתא אם לא תנאף קאי רק על בידיים א''כ אף שאר המקורות נמי קאי רק על בידיים וא''כ בלא בידיים אין איסור הוצאת שז''ל כלל, ואנן הלא הולכים בשיטת הראשונים דסברי שיש אף ע''י הרהור, וא''כ על כרחך לאותם ראשונים אין סברא לחלק בין בידיים להרהור והמקורות כוללים אף בהרהור וא''כ אף לא תנאף כולל הרהור.
לא תמוה כלום, הלא התוס' כבר פירשו כן דברי הגמרא דמיירי במשפשף מילתו, ולא שייך איסור זה בהרהור כלל.
ואדרבה מהתוס' הנ''ל סייעתא לדידי.
הרב @כמעיין המתגבר דמה הכריח לתוס' להעמידו במשפשף מילתו -היינו בעושה מעשה בידיים??? אלא ע''כ דשנא ושנא.
אין זה כוונת התוס', תוס' באו לומר דבין ביד ובין ברגל אין הפירוש ביד-הוצאה ע''י שפשוף, בין ברגל- ביאה, כי האבר לא מיקרי רגל, ועל זה כתבו דהיינו משפשף בין ביד ובין ברגל.
איני מבין מה מצאתם בתוס' יותר מהגמ' דהלא הרהור אינו לא ביד ולא ברגל, וא''כ כבר בגמ' מבואר דאיירי במשפשף, ואם רצונכם לפרש הסוגיא דוקא במשפשף, כבר כתבתי דא''כ אף סוחטי הילדים יתפרש דוקא במשפשף, וא''כ הוצאת שז''ל ע''י הרהור מנא לן, אם אנו מניחים שיש בזה איסור הוצאת שז''ל כדברי הראשונים.
 


טוביה פריד
הודעות: 555
הצטרף: 28 יולי 2020, 15:47
נתן תודה: 492 פעמים
קיבל תודה: 197 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי טוביה פריד » 08 דצמבר 2020, 23:14

מנא לך דזה כוונת התוס'?? לאפוקי ביאה וא"כ היכן מצינו שקורין לאבר בשם רגל? וע"ז בא לאפוקי??
כמדומני שיש באדר"נ מקור מפורש לזה אעיין אח"כ בעז"ה.
לעיקרם של דברים כבר צויין אג"מ ד סה


טוביה פריד
הודעות: 555
הצטרף: 28 יולי 2020, 15:47
נתן תודה: 492 פעמים
קיבל תודה: 197 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי טוביה פריד » 08 דצמבר 2020, 23:17

ולאמיתן של דברים. מי יימר שיש חילוק בין ראייית קרי בשינה לחימום עצמו עד שיראה קרי והוא ניעור.
דמה שדרשו ונשמרת מכל דבר רע אינו דווקא לרואה בדרך חלום ושינה אלא לכל ז"ל וא"כ אין חילוק בים מביא עצמו להרהור והתוצאה מיידית לבין אם התוצאה מחכה כמה שעות יד שנם על יצועו??
וחוץ מזה יש איסור משחית ז"ל וכדכתבת...


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 08 דצמבר 2020, 23:37

טוביה פריד כתב:
08 דצמבר 2020, 23:14
מנא לך דזה כוונת התוס'?? לאפוקי ביאה וא"כ היכן מצינו שקורין לאבר בשם רגל? וע"ז בא לאפוקי??
כמדומני שיש באדר"נ מקור מפורש לזה אעיין אח"כ בעז"ה.
לעיקרם של דברים כבר צויין אג"מ ד סה
אם תוס' באו לומר דלא איירי במהרהר א''כ מה הוצרכו לפרש את דברי הש''ס הלא דברי הגמ' ודאי לא איירי בהרהור וא''כ הו''ל לתוס' לומר דאין לומר דה''ה להרהור, אבל מדכתבו תוס' דאיירי במשפשף ביד או ברגל וטרחו לפרש את המילים של הש''ס מבואר שהם באו לאפוקי מפירוש אחר במילים.
 


טוביה פריד
הודעות: 555
הצטרף: 28 יולי 2020, 15:47
נתן תודה: 492 פעמים
קיבל תודה: 197 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי טוביה פריד » 08 דצמבר 2020, 23:38

כמעיין המתגבר כתב:
08 דצמבר 2020, 23:37
טוביה פריד כתב:
08 דצמבר 2020, 23:14
מנא לך דזה כוונת התוס'?? לאפוקי ביאה וא"כ היכן מצינו שקורין לאבר בשם רגל? וע"ז בא לאפוקי??
כמדומני שיש באדר"נ מקור מפורש לזה אעיין אח"כ בעז"ה.
לעיקרם של דברים כבר צויין אג"מ ד סה
אם תוס' באו לומר דלא איירי במהרהר א''כ מה הוצרכו לפרש את דברי הש''ס הלא דברי הגמ' ודאי לא איירי בהרהור וא''כ הו''ל לתוס' לומר דאין לומר דה''ה להרהור, אבל מדכתבו תוס' דאיירי במשפשף ביד או ברגל וטרחו לפרש את המילים של הש''ס מבואר שהם באו לאפוקי מפירוש אחר במילים.
 

או שכן או שלא.
ראייה גמורה ליכא


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 08 דצמבר 2020, 23:39

טוביה פריד כתב:
08 דצמבר 2020, 23:17
ולאמיתן של דברים. מי יימר שיש חילוק בין ראייית קרי בשינה לחימום עצמו עד שיראה קרי והוא ניעור.
דמה שדרשו ונשמרת מכל דבר רע אינו דווקא לרואה בדרך חלום ושינה אלא לכל ז"ל וא"כ אין חילוק בים מביא עצמו להרהור והתוצאה מיידית לבין אם התוצאה מחכה כמה שעות יד שנם על יצועו??
וחוץ מזה יש איסור משחית ז"ל וכדכתבת...


אין חילוק, אבל צריך שהסיבה תתחיל בהרהור, אבל אם התחיל ע''י חימום חיצוני וממילא נוצר הרהור אפשר דאינו בכלל ונשמרת.
 


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 08 דצמבר 2020, 23:40

טוביה פריד כתב:
08 דצמבר 2020, 23:38
כמעיין המתגבר כתב:
08 דצמבר 2020, 23:37
טוביה פריד כתב:
08 דצמבר 2020, 23:14
מנא לך דזה כוונת התוס'?? לאפוקי ביאה וא"כ היכן מצינו שקורין לאבר בשם רגל? וע"ז בא לאפוקי??
כמדומני שיש באדר"נ מקור מפורש לזה אעיין אח"כ בעז"ה.
לעיקרם של דברים כבר צויין אג"מ ד סה
אם תוס' באו לומר דלא איירי במהרהר א''כ מה הוצרכו לפרש את דברי הש''ס הלא דברי הגמ' ודאי לא איירי בהרהור וא''כ הו''ל לתוס' לומר דאין לומר דה''ה להרהור, אבל מדכתבו תוס' דאיירי במשפשף ביד או ברגל וטרחו לפרש את המילים של הש''ס מבואר שהם באו לאפוקי מפירוש אחר במילים.


או שכן או שלא.
ראייה גמורה ליכא
להזכירך אתה זה שרצית להביא ראיה מהתוס' לדבריך.
 


ערבה
הודעות: 350
הצטרף: 22 אוקטובר 2020, 23:44
נתן תודה: 39 פעמים
קיבל תודה: 211 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי ערבה » 08 דצמבר 2020, 23:42

כמעיין המתגבר כתב:
08 דצמבר 2020, 22:33
ערבה כתב:
08 דצמבר 2020, 18:39
כמעיין המתגבר כתב:
08 דצמבר 2020, 17:57

דבר זה תמוה מאוד, דהא בנדה יג, מייתי הש''ס כמה מקורות להוצאת שז''ל וכולם איירי במוציא בידיים ולא תנאף הוא אחד מהמקורות שם, והשתא אם לא תנאף קאי רק על בידיים א''כ אף שאר המקורות נמי קאי רק על בידיים וא''כ בלא בידיים אין איסור הוצאת שז''ל כלל, ואנן הלא הולכים בשיטת הראשונים דסברי שיש אף ע''י הרהור, וא''כ על כרחך לאותם ראשונים אין סברא לחלק בין בידיים להרהור והמקורות כוללים אף בהרהור וא''כ אף לא תנאף כולל הרהור.
אכן הגמ' שם מביאה כמה מקורות לאיסור הוז"ל, אך כל מקור ועניינו הוא, חלקם מורים על חיוב מיתה וחלקם על הגדרת המוציא כשופך דמים, או כעובד ע"ז, בעמ' ב' מגיע ר' ישמעאל ואומר כך:
"לא תנאף - לא תהא בך ניאוף בין ביד בין ברגל"
בכל שאר המקורות לא מוזכר אופן הוצאת הזרע.
סוחטי הילדים- זה בידיים, לא הרהור.


צודק, טעיתי, אכן גם מקור זה מדבר על הוז"ל בידיים, אך עדיין אני חושב שהגם שלגבי שנחשב המוז"ל שופך דמים הביאה הגמ' מקור שמדבר על הוצאה בידיים, ייחשב שופך דמים גם מי שיוציא ע"י הרהור, דהרי המקור הזה הוא דברי קבלה והוא רק אסמכתא, לרעיון של הוז"ל.
לעומת זאת הדין של 'לא תנאף' הוא דין דאורייתא שיש דווקא בהוצאה ביד.

הגם שאני חלוק עליך אני חלוק גם על הרב @טוביה פריד שבאמת איסור הוצאת הזרע אינו חלוק כלל בין מוציא ביד למוציא ע"י הרהור אלא שבהוצאה ביד יש איסור נוסף של 'לא תנאף'.
כך הבנתי את הסוגיא ע"פ האג"מ המצויין לעיל.

מה שכן אפשר להגדיר ואולי זו כוונת ר' טוביה, שיש שני מינים של איסור הוז"ל לאותם שיטות שאוסרות להוציא אף בדרך אישות, שאם זה לא בדרך אישות ואפילו רק ע"י הרהור מכוון, האיסור חמור יותר והם בנידוי ועליהם נאמר ידיהם דמים מלאו.


 

   


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 08 דצמבר 2020, 23:56

ערבה כתב:
08 דצמבר 2020, 23:42
כמעיין המתגבר כתב:
08 דצמבר 2020, 22:33
ערבה כתב:
08 דצמבר 2020, 18:39

אכן הגמ' שם מביאה כמה מקורות לאיסור הוז"ל, אך כל מקור ועניינו הוא, חלקם מורים על חיוב מיתה וחלקם על הגדרת המוציא כשופך דמים, או כעובד ע"ז, בעמ' ב' מגיע ר' ישמעאל ואומר כך:
"לא תנאף - לא תהא בך ניאוף בין ביד בין ברגל"
בכל שאר המקורות לא מוזכר אופן הוצאת הזרע.
סוחטי הילדים- זה בידיים, לא הרהור.


צודק, טעיתי, אכן גם מקור זה מדבר על הוז"ל בידיים, אך עדיין אני חושב שהגם שלגבי שנחשב המוז"ל שופך דמים הביאה הגמ' מקור שמדבר על הוצאה בידיים, ייחשב שופך דמים גם מי שיוציא ע"י הרהור, דהרי המקור הזה הוא דברי קבלה והוא רק אסמכתא, לרעיון של הוז"ל.
לעומת זאת הדין של 'לא תנאף' הוא דין דאורייתא שיש דווקא בהוצאה ביד.

הגם שאני חלוק עליך אני חלוק גם על הרב @טוביה פריד שבאמת איסור הוצאת הזרע אינו חלוק כלל בין מוציא ביד למוציא ע"י הרהור אלא שבהוצאה ביד יש איסור נוסף של 'לא תנאף'.
כך הבנתי את הסוגיא ע"פ האג"מ המצויין לעיל.

מה שכן אפשר להגדיר ואולי זו כוונת ר' טוביה, שיש שני מינים של איסור הוז"ל לאותם שיטות שאוסרות להוציא אף בדרך אישות, שאם זה לא בדרך אישות ואפילו רק ע"י הרהור מכוון, האיסור חמור יותר והם בנידוי ועליהם נאמר ידיהם דמים מלאו.


 

   
אם המקורות מהנביא הם אסמכתא, ורק המקור של לא תנאף הוא אמיתי, א''כ מנא לך (וכן למרן האג''מ) להידחק ולומר שאיסור הוצאת שז''ל הוא ללא מקור מהכתובים אלא הוא הלכה למשה מסיני, ולא תנאף הוא איסור נוסף, אולי לא תנאף הוא המקור האמיתי היחיד ואין כאן ב' איסורים.
ועוד אפי' תימא שהאיסור הוא הלמ''מ ולא תנאף הוא איסור נוסף, מ''מ הלא הגמ' בעמוד א' כשהביאה אסמכתא דיברה רק על בידיים ואם אנו מניחים הנחה דה''ה בהרהור כי אין חילוק א''כ נימא הכי גם לגבי לא תנאף, כי מסתמא האסמכתא אמורה להיות כמו הכללים של מקור אמיתי.
ובפרט שהש''ס לא חילק בזה כי הכל אותה סוגיא וקשה לומר שיש כאן ב' איסורים שונים.
חידוש כזה צריך איזה ראיה מרשב''א או ראשון אחר כדי להישען עליו.
 


אבר כיונה
הודעות: 1517
הצטרף: 01 אפריל 2019, 14:24
נתן תודה: 450 פעמים
קיבל תודה: 632 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי אבר כיונה » 09 דצמבר 2020, 10:08

או"ח סי' תפו
השו"ע הביא רק את שיטת התוס'
ולא הביא את הגאונים ושאר הראשונים (עי' כאן: viewtopic.php?f=8&t=7809&p=225443&hilit ... AA#p225443)


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 09 דצמבר 2020, 17:47

אבר כיונה כתב:
09 דצמבר 2020, 10:08
או"ח סי' תפו
השו"ע הביא רק את שיטת התוס'
ולא הביא את הגאונים ושאר הראשונים (עי' כאן: viewtopic.php?f=8&t=7809&p=225443&hilit ... AA#p225443)
עי' מה שכתבתי בספרי, בענין שיעורים של תורה לאחרי הד' טורים.
ייש''כ גדול, אקוה שאשב על זה להרחיב את הדברים.
 


כמו שחל
הודעות: 118
הצטרף: 11 נובמבר 2020, 10:08
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמו שחל » 09 דצמבר 2020, 18:14

ב"ערים וגבולות של א"י" על ביתר: "בגיטין נז. , אמרי' דביתר רחוקה מהים מיל, וזה לא כהעיר ביתר בזמנינו שרחוקה מהים הרבה מילים , ואמנם אומרים החוקרים דגבול הים השתנה עם השנים וצריך לחשב לפי אותו שינוי."

1. בירושלמי (תענית פ"ד ה"ה) איתא 40 מיל
2. לדעת תבואות הארץ מדובר על ביתר אחרת, באיזור כפר סבא


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 09 דצמבר 2020, 19:10

כמו שחל כתב:
09 דצמבר 2020, 18:14
ב"ערים וגבולות של א"י" על ביתר: "בגיטין נז. , אמרי' דביתר רחוקה מהים מיל, וזה לא כהעיר ביתר בזמנינו שרחוקה מהים הרבה מילים , ואמנם אומרים החוקרים דגבול הים השתנה עם השנים וצריך לחשב לפי אותו שינוי."

1. בירושלמי (תענית פ"ד ה"ה) איתא 40 מיל
2. לדעת תבואות הארץ מדובר על ביתר אחרת, באיזור כפר סבא
ייש''כ גדול, הירושלמי הנ''ל- תוקן.
 


יהי חסדך עלינו
הודעות: 328
הצטרף: 05 יוני 2019, 13:57
נתן תודה: 58 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי יהי חסדך עלינו » 09 דצמבר 2020, 21:58

שלו וברכה לכבוד תורתו. נהנהתי רבות מספרו דמר
והעיר על מש"כ בהל' רבית סימן קע"ג סעיף ו'
א'] מש"כ דבדברי תוס' מבואר דמיירי באינו טבוע ודייק מלשון התוס' אין שום הכרע
דאם תוס' גרס בגמרא לעולם דמים ופרוטטות א"כ ע"ז כתב כיון דנותן ממין אחר והכונה למטבע דאינו טבוע.
ובאמת במהר"ם שם מו"ע"א כתב דתוס' איירי באינו טבוע וכך למד הש"ך ס"ק יד [וט"ז ופרישה נחלקים בזה וס"ל דאיירי באינו טבוע]
ב' ] בקיצור פסקי הרא"ש אות ד' דחיברם הטור כתב מפורש דאיירי באינו טבוע. הגם דברא"ש אינו מוכרך ובהוצאות ישנות של תוס הרא"ש באמת לא כתב פרוטטות ורק בהוצאת זכרון תקנו בגלל הגהות הב"ח [ואולי בגלל קיצור פסקי הרא"ש
ג'] במה שתמה על הגר"א בס"ק יד שהביא הראב"ד שס"ל דמיירי באינו טבוע ותמה ע"ז מנמוק"י דהביא מפורש ראב"ד הפוך מצאתי בבינת אדם לבעל החכמת אדם דכתב דט"ס בנמוק"י ובמקום ראב"ד צ"ל רש"י
ד'] תימה גדולה על דברי מר שכתב דברשב"א ובר"ן ס"ל דמיירי בטבוע והלא הם הרשונים שסוברים דמיירי באינו טבוע וז"ל "כלומר וודאי דבעל הבית פרטות דלכא עלייהו טבעא"
[וטעה מר כיון שכתבו פרוטות ולא פרוטטטות אבל מפורש כתבו ליכא עליהו טבעא] וברמב"ן מפורש דאם טבוע הוי רבית דאורייתא.
ה']בספר התרומות מבואר דהרבא"ד התיר בטבוע

ותימה גדולה על הסיום דלא ראו הראשונים והרי וודאי ראו את הרמב"ן רשב"א ור"ן ורא"ש וספר התרומות דכתבו דמיירי בלא טבוע ולכך פסקו כן

יש עוד מה להוסיף אם מענין את כבדו אבל מאד צרם לי איך הבין ברשב"א ובר"ן ההפך ממה שבאו להרות.
ושגיאות מי יבין
יש"כ


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 09 דצמבר 2020, 23:35

יהי חסדך עלינו כתב:
09 דצמבר 2020, 21:58
שלו וברכה לכבוד תורתו. נהנהתי רבות מספרו דמר
והעיר על מש"כ בהל' רבית סימן קע"ג סעיף ו'
א'] מש"כ דבדברי תוס' מבואר דמיירי באינו טבוע ודייק מלשון התוס' אין שום הכרע
דאם תוס' גרס בגמרא לעולם דמים ופרוטטות א"כ ע"ז כתב כיון דנותן ממין אחר והכונה למטבע דאינו טבוע.
ובאמת במהר"ם שם מו"ע"א כתב דתוס' איירי באינו טבוע וכך למד הש"ך ס"ק יד [וט"ז ופרישה נחלקים בזה וס"ל דאיירי באינו טבוע]
ב' ] בקיצור פסקי הרא"ש אות ד' דחיברם הטור כתב מפורש דאיירי באינו טבוע. הגם דברא"ש אינו מוכרך ובהוצאות ישנות של תוס הרא"ש באמת לא כתב פרוטטות ורק בהוצאת זכרון תקנו בגלל הגהות הב"ח [ואולי בגלל קיצור פסקי הרא"ש
ג'] במה שתמה על הגר"א בס"ק יד שהביא הראב"ד שס"ל דמיירי באינו טבוע ותמה ע"ז מנמוק"י דהביא מפורש ראב"ד הפוך מצאתי בבינת אדם לבעל החכמת אדם דכתב דט"ס בנמוק"י ובמקום ראב"ד צ"ל רש"י
ד'] תימה גדולה על דברי מר שכתב דברשב"א ובר"ן ס"ל דמיירי בטבוע והלא הם הרשונים שסוברים דמיירי באינו טבוע וז"ל "כלומר וודאי דבעל הבית פרטות דלכא עלייהו טבעא"
[וטעה מר כיון שכתבו פרוטות ולא פרוטטטות אבל מפורש כתבו ליכא עליהו טבעא] וברמב"ן מפורש דאם טבוע הוי רבית דאורייתא.
ה']בספר התרומות מבואר דהרבא"ד התיר בטבוע

ותימה גדולה על הסיום דלא ראו הראשונים והרי וודאי ראו את הרמב"ן רשב"א ור"ן ורא"ש וספר התרומות דכתבו דמיירי בלא טבוע ולכך פסקו כן

יש עוד מה להוסיף אם מענין את כבדו אבל מאד צרם לי איך הבין ברשב"א ובר"ן ההפך ממה שבאו להרות.
ושגיאות מי יבין
יש"כ
דברים אלו הם סוגיות שצריך להיכנס אליהם ואיני נמצא שם כעת, אמנם תכתוב כל מה שיש לך להעיר כי אני מעתיק את דבריך ושומר אצלי וכשאבוא לשם אעיין בזה.
מעיון קל במה שכתבתי שם אני רואה שמה שכתבתי בדעת הר''ן והרשב''א לא נבע מעיון בדבריהם ממש, אלא נמשכתי אחר מה שכתב הנימוק''י שהם סברו כהראב''ד שהביא הנמוק''י, ואמנם איני נמצא שם לעיין כעת, אבל מה דעתך על דברי הנמוק''י האלו?
ייש''כ גדול על הערותיך.
 


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 09 דצמבר 2020, 23:48

דבש לפי כתב:
07 דצמבר 2020, 23:54

יש ניבים רבים מאוד של ארמית מדוברת כיום. ולפחות באחד הניבים (המדובר אצל חלק מיושבי סוריה הנוצרים) הקמץ הוא אשכנזי.

להלן קצת קישורים לסרטונים בארמית, כל הסרטונים הם משני ניבים בלבד (אף שיש עוד ניבים) שההבדל הבולט ביניהם הוא הגיית הקמץ אך יש עוד הבדלים רבים ביניהם (הן הבדלים כלליים והן הבדלים פרטיים במילים):

קישור לסיפור ילדים בארמית עם קמץ אשכנזי: https://youtu.be/ndHaCgkrBcY

קישור לשמות הצבעים בארמית עם קמץ ספרדי (כולל שמות שאינם בחז"ל, כי כיום יש יותר צבעים...)
https://youtu.be/GdvbfXHQvHM
שים לב שהתפוח שלנו נקרא "חבושא" (והשקד שלנו נקרא "לוזא" בסרטון אחר, וכן משמע בירושלמי).


קישור לאלף בית ארמי עם קמץ ספרדי:
https://youtu.be/uRcKKn6dbmA

קישור לאלף בית ארמי עם קמץ אשכנזי:
https://youtu.be/EN_chiMl3Gg

שינוי צורת האותיות בין שני הסרטונים האחרונים הוא שינוי מאוחר, אך שניהם יסודם בכתב האשורי (שיש בו את חילוק אותיות מנצפ"ך שלא היה בכתב הארמי וגם לא שרד במאה אחוז בכתבים האשוריים המובאים פה).
לא הכל נפתח לי בנטפרי, אבל נהנתי גם מזה שהם קוראים לבננה מוז''א, כי הגאונים דנים בתשובותיהם וכן בה''ג על המוז''א מה ברכתו, וסברתי שזה בננה וכעת אני רואה שזה נכון.
 


שמח בחור
הודעות: 420
הצטרף: 27 ינואר 2020, 10:39
נתן תודה: 577 פעמים
קיבל תודה: 92 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי שמח בחור » 10 דצמבר 2020, 01:21

בחו"מ סימן ש שהבאת את דברי רש"י, שישברנו היינו כפשוטו,
לכאורה אין בדבר שום סברא. וכנראה מדובר על דבר שאין שום בעיה לשוברו, כך שלכאורה אין כאן מחלוקת
(גם לומר שיהיה הוא חייב למכור בעצמו, יש כאן מן החידוש למה יהיה ממחויובותיו הלוא הוא פטור מלזכור מה שייך למי)
אגב, הקובץ בהודעה הראשונה מתעדכן?


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 10 דצמבר 2020, 17:24

שמח בחור כתב:
10 דצמבר 2020, 01:21
בחו"מ סימן ש שהבאת את דברי רש"י, שישברנו היינו כפשוטו,
לכאורה אין בדבר שום סברא. וכנראה מדובר על דבר שאין שום בעיה לשוברו, כך שלכאורה אין כאן מחלוקת
(גם לומר שיהיה הוא חייב למכור בעצמו, יש כאן מן החידוש למה יהיה ממחויובותיו הלוא הוא פטור מלזכור מה שייך למי)
אגב, הקובץ בהודעה הראשונה מתעדכן?
היא הנותנת, אפשר דאע''ג דהכלי ניזוק כשנשבר אפ''ה ס''ל לרש''י שאין צריך למוכרו כיון דאינו צריך לטרוח, ואפשר עוד דבכלל אין לו סמכות למכור כי זה לא שלו, וזה נראה יותר, מ''מ לומר שישברנו אינו כפשוטו, הוא דחיקה בלא צורך, ולהעמיד את דברי רש''י בכלי שאינו ניזוק בשבירתו הוא גם דוחק דכמעט כל כלי ניזוק בשבירתו לפחות מעט, ואין סברא לחלק בין נזק מועט לנזק מרובה, על כן נראה דרש''י כפשוטו ובכל גוונא, ולא עיינתי כעת בגר''א אבל תבדוק אם גם הוא הבין כך.
בקשר לקובץ בהודעה הראשונה הוא אינו מתעדכן, אבל הקובץ אצלי מתעדכן כל הזמן ותמיד אפשר לקבלו במייל, אולי בעוד חודש אעלה שוב מהדורה מעודכנת.
כעת בקובץ שאצלי יש 1074 עמודים.
 


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 14 דצמבר 2020, 18:18

יהי חסדך עלינו כתב:
09 דצמבר 2020, 21:58
מש"כ בהל' רבית סימן קע"ג סעיף ו'
א'] מש"כ דבדברי תוס' מבואר דמיירי באינו טבוע ודייק מלשון התוס' אין שום הכרע
דאם תוס' גרס בגמרא לעולם דמים ופרוטטות א"כ ע"ז כתב כיון דנותן ממין אחר והכונה למטבע דאינו טבוע.
ובאמת במהר"ם שם מו"ע"א כתב דתוס' איירי באינו טבוע וכך למד הש"ך ס"ק יד [וט"ז ופרישה נחלקים בזה וס"ל דאיירי באינו טבוע]- אם תוס' גרסי פרוטטות, א''כ מאי קשיא להו מסאה בסאה הא בגמ' מפורש כבר מתורצת הקושיה דהכא שאני דהוא פרוטטות, ולכל הפחות הו''ל למימר להדיא דאין סברא מספקת להתיר בגלל שזה פרוטטות ומזה שהקשו בסתמא מבואר דלא גרסי הכי.
ב' ] בקיצור פסקי הרא"ש אות ד' דחיברם הטור כתב מפורש דאיירי באינו טבוע. הגם דברא"ש אינו מוכרך ובהוצאות ישנות של תוס הרא"ש באמת לא כתב פרוטטות ורק בהוצאת זכרון תקנו בגלל הגהות הב"ח [ואולי בגלל קיצור פסקי הרא"ש- ייש''כ.
ג'] במה שתמה על הגר"א בס"ק יד שהביא הראב"ד שס"ל דמיירי באינו טבוע ותמה ע"ז מנמוק"י דהביא מפורש ראב"ד הפוך מצאתי בבינת אדם לבעל החכמת אדם דכתב דט"ס בנמוק"י ובמקום ראב"ד צ"ל רש"י- הגהה זו  אינה כלום, דהא הנמוק''י כתב דהר''ן והרשב''א הביאו את הראב''ד ולא חלקו עליו, ובאמת הם הביאו את הראב''ד ולא הביאו את רש''י.
ד'] תימה גדולה על דברי מר שכתב דברשב"א ובר"ן ס"ל דמיירי בטבוע והלא הם הרשונים שסוברים דמיירי באינו טבוע וז"ל "כלומר וודאי דבעל הבית פרטות דלכא עלייהו טבעא"
[וטעה מר כיון שכתבו פרוטות ולא פרוטטטות אבל מפורש כתבו ליכא עליהו טבעא] וברמב"ן מפורש דאם טבוע הוי רבית דאורייתא.- לא זה מה שהטעני אלא לא ראיתי את דבריהם בספריהם אלא רק העתקתי דעתם ממה שכתב הנמוק''י דהביאו את הראב''ד ולא חלקו עליו, וכעת שעיינתי בדבריהם נוכחתי שטעיתי והדבר תוקן, וייש''כ גדול.

ה']בספר התרומות מבואר דהרבא"ד התיר בטבוע- זה סיוע לדברי ודלא כהגר''א, וייש''כ. (או שיש בדבריך ט''ס).

ותימה גדולה על הסיום דלא ראו הראשונים והרי וודאי ראו את הרמב"ן רשב"א ור"ן ורא"ש וספר התרומות דכתבו דמיירי בלא טבוע ולכך פסקו כן- דבר זה אינו נכון כי אם היו רואים היו מביאים, מי שלא הביאוהו זאת אומרת שלא ראוהו, כל מודה על האמת יודה בזה.

אשמח להערות נוספות.



 


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 28 דצמבר 2020, 01:02

אור חדש החדש.pdf
אני מעלה כאן את המהדורה המעודכנת 1094 עמודים, אולי בקרוב אפתח אשכול חדש.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 14 ינואר 2021, 21:15

המהדורה המעודכנת
1122 עמודים.
אור חדש החדש.pdf

הסכמה נוספת
 
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


יהודה בן יעקב
הודעות: 397
הצטרף: 22 אוגוסט 2016, 00:54
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 177 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי יהודה בן יעקב » 15 ינואר 2021, 00:38

בית יוסף יורה דעה סימן כו
והוא הדין דהלכה כוותיה בשחט הושט וניקבו בני מעים דכשרה וכן דעת בעל העיטור (הל' שחיטה כו ע"ד) וכתב דהכי שדרו ממתיבתא. 
יש להוסיף שכן דעת ראב"ן חולין סימן רכא
ונראה לי כריש לקיש דלא פליג עליה אדם. 


דבש לפי
הודעות: 825
הצטרף: 03 דצמבר 2020, 01:05
נתן תודה: 738 פעמים
קיבל תודה: 302 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי דבש לפי » 15 ינואר 2021, 02:41

כמעיין המתגבר כתב:
29 נובמבר 2020, 19:43
‏‏אור חדש החדש.pdf
בסימן ל"ד לא ציינת שגם מהיראים מוכח שבשל יד לא נחלקו, שהרי בשל ראש נקט בוודאות כרבו רבינו תם, ובשל יד נקט כרש"י כמוכח מראשי השיטין שלו, עיי"ש.


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 15 ינואר 2021, 11:10

דבש לפי כתב:
15 ינואר 2021, 02:41
כמעיין המתגבר כתב:
29 נובמבר 2020, 19:43
‏‏אור חדש החדש.pdf
בסימן ל"ד לא ציינת שגם מהיראים מוכח שבשל יד לא נחלקו, שהרי בשל ראש נקט בוודאות כרבו רבינו תם, ובשל יד נקט כרש"י כמוכח מראשי השיטין שלו, עיי"ש.
כדבריך כתב התועפות ראם שם, אבל איני מבין איך טעה בדברים פשוטים כאלה, הלא להדיא כתב היראים שם לאחר סדר השיטין דזה סדר תפילין של ראש ומבואר דזה לא בשל יד, ומדבריו גם מבואר להדיא דראשי השיטין הם לגבי הכתיבה, ובטוש''ע שם מבואר דבסדר הכתיבה כו''ע מודו דהוא כסדר הכתוב בתורה ולא נחלקו אלא בסדר ההנחה, וא''כ אדרבה מסתימת לשון היראים גבי ההנחה נראה דאין חילוק בין של יד לשל ראש, ותו לא מידי.
 


פותח הנושא
כמעיין המתגבר
הודעות: 1370
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1543 פעמים
קיבל תודה: 420 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ספר שאוסף על סדר כל הטוש"ע אלפים רבים של ראשונים שלא נזכרו בב"י ובנושאי כלים!

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 15 ינואר 2021, 11:17

יהודה בן יעקב כתב:
15 ינואר 2021, 00:38
בית יוסף יורה דעה סימן כו
והוא הדין דהלכה כוותיה בשחט הושט וניקבו בני מעים דכשרה וכן דעת בעל העיטור (הל' שחיטה כו ע"ד) וכתב דהכי שדרו ממתיבתא. 
יש להוסיף שכן דעת ראב"ן חולין סימן רכא
ונראה לי כריש לקיש דלא פליג עליה אדם. 
ייש''כ, תוקן.  (לא עיינתי בראב''ן כי אין לי כעת אותו, אבל כתבתי בספר שציינו כך).
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “ספרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים