שלג' עיין בט"ז שם שהביא כן והביא עוד כמה קבצים ישנים ותשובת רש"י.כמעיין המתגבר אמר:אפשר לכתוב הערות על הספר באשכול זה
לא הבנתי היכן, אם אפשר לפרש מהו שלג', אם בסי' שלג באיזה חלק בשו"ע? כי באו"ח לא מצאתי, תודה רבה.נבשר אמר:שלג' עיין בט"ז שם שהביא כן והביא עוד כמה קבצים ישנים ותשובת רש"י.כמעיין המתגבר אמר:אפשר לכתוב הערות על הספר באשכול זה
סליחה חו"מ.כמעיין המתגבר אמר:לא הבנתי היכן, אם אפשר לפרש מהו שלג', אם בסי' שלג באיזה חלק בשו"ע? כי באו"ח לא מצאתי, תודה רבה.
ב- לא כל כך הבנתי דבריך בזה, מדברי הב''י מבואר דהנידון תלוי אם לומדים כן מדין תשלומין או ממחלוקת ר''י ורבנן, וא''כ בה''ג הולך מפורש לפי הדרך שהביא הב''י שזה נלמד מתשלומים.מלך שבא אמר:ב. אין הכרעה מדברי בה"ג שהבאת שהוא רק מדין תשלומין, דמה שלמד כן מהגמ' ברכות כ"ו א' דאיירי בדין תשלומין הוא נכון גם לד' הרמב"ם והרשב"א, שמ"מ לשון הגמ' הוא עד ארבע שעות שכר תפלה בזמנה יהבי ליה מכאן ואילך שכר תפלה איכא כו' ומשמע דאפשר להתפלל גם קודם זמן מנחה. אמנם מה שמשמע מדבריו דיכול להתפלל גם קודם זמן מנחה הוא דלא כהרשב"א ויל"ע האם זה מוכיח שאינו מדין תשלומין. ד. אדרבא דעת בה"ג משמע להיפך דתפילת שחרית אחר ד' שעות אינו תשלומין אלא דומה לתפלת מוסף אחר ז' שעות [שכמדומני פשוט שאינו רק מדין תשלומין] שהרי (עמ' מ"ט) גורס בגמ' ברכות כך: כל מאן דמצלי תפלת מוסף בתר שבע שעות ותפלת צפרא בתר ארבע שעות פושע הוא דאמר רבי אלעזר כל המתפלל תפלה של שחרית אחר ארבע שעות לרבי יהודה עליו הכתוב אומר נוגי ממועד אספתי ממך היו.
כמעיין המתגבר אמר:אפשר לכתוב הערות על הספר באשכול זה
גבי מהר"י קרא- תוקן ויישר כח.משיב כהלכה אמר:כמעיין המתגבר אמר:אפשר לכתוב הערות על הספר באשכול זה
בסימן ע"ה, "אמנם גבי אדם, בכל דוכתא בדברי הראשונים משמע דהוא עד הקרסול", לא נכון. נעלם ממנו שתלמיד רש"י, המהר"י קרא מפרש בישעיהו פרק מז פסוק ב "שוק - הוא הירך העליון", וכן משמע במצודת ציון שם, "שוק - כן יקרא גובה הרגל ממעל".
כמו כן לא ציין לראשונים הסוברים שערוה בשוק קול ושיער תלויים במנהג. כגון ספר האגודה (מסכת ברכות פרק ג' סי' ע"ג), וכן משמע מתוס' הרא"ש (ברכות דף כ"ד), ובשיטה מקובצת (שם), וראבי"ה (שם) והמרדכי שהביאו, וכן כתב בהגהות מיימוניות, לגבי שוק או קול, ועשרה ראשונים כתבו זאת לגבי שיער.
גילוי דעת
הנני לגלות דעתי שאם חס ושלום ימצא בספר זה לשון המשתמע
קצת כחוסר כבוד למעלת רבותינו הפוסקים, לא היה בזה כוונה חס
ושלום למעט בכבודם ולא היה זה אלא כפליטת קולמוס שנפלטה
אגב הרצון לקיים את רצון הקב''ה שחפץ שתעמוד ההלכה על
אמיתות התורה, וחס וחלילה אין רצוני שתתקיים בי נבואת ישעיה
שאמר ירהבו הנער בזקן והנקלה בנכבד, ואם ימצא לפעמים כתוב
בספר זה שפני ההלכה אינה כדעת השו''ע או הרמ''א, דע שאין זה
חדש דדרך המשנ''ב והש''ך והב''ח ושאר אחרונים בכל הדורות
לדחות את דברי השו''ע והרמ''א כשימצאו הרבה ראשונים להיפך
כמעיין המתגבר אמר:הספר בשלבי עריכה ועדיין לא נאספו עליו כל ההסכמות, לצורך העניין אני מעלה פה הסכמה אחת.
מכתב ברכה.pdf
מספר הטלפון של הרב הכותב מופיע במכתב.4568734 אמר:כמעיין המתגבר אמר:הספר בשלבי עריכה ועדיין לא נאספו עליו כל ההסכמות, לצורך העניין אני מעלה פה הסכמה אחת.
מכתב ברכה.pdf
ההסכמה אמיתית?
משום מה זה לא "מריח" כך...
אני צודק?
איני מבין מה הכוונה מזוייף, שאני זייפתי אותו? חס ושלום! אפשר לברר אצל הרב המסכים.יושב אוהלים אמר:מספר הטלפון של הרב הכותב מופיע במכתב.4568734 אמר:כמעיין המתגבר אמר:הספר בשלבי עריכה ועדיין לא נאספו עליו כל ההסכמות, לצורך העניין אני מעלה פה הסכמה אחת.
מכתב ברכה.pdf
ההסכמה אמיתית?
משום מה זה לא "מריח" כך...
אני צודק?
מילתא דעבידא לגלויי לא משקרי בה. (בכורות לו.)
כך כתבתי.כמעיין המתגבר אמר:אפשר לברר אצל הרב המסכים.
יושב אוהלים אמר:מספר הטלפון של הרב הכותב מופיע במכתב.
מילתא דעבידא לגלויי לא משקרי בה. (בכורות לו.)
מי זה הרב שמואל טל?כמעיין המתגבר אמר:לצורך הענין אעלה הסכמה נוספת.
מכתב ברכה.pdf
יושב אוהלים אמר:יושב אוהלים אמר:בעמוד 2 כתב המחבר:
גילוי דעת
הנני לגלות דעתי שאם חס ושלום ימצא בספר זה לשון המשתמע
קצת כחוסר כבוד למעלת רבותינו הפוסקים, לא היה בזה כוונה חס
ושלום למעט בכבודם ולא היה זה אלא כפליטת קולמוס שנפלטה
אגב הרצון לקיים את רצון הקב''ה שחפץ שתעמוד ההלכה על
אמיתות התורה, וחס וחלילה אין רצוני שתתקיים בי נבואת ישעיה
שאמר ירהבו הנער בזקן והנקלה בנכבד, ואם ימצא לפעמים כתוב
בספר זה שפני ההלכה אינה כדעת השו''ע או הרמ''א, דע שאין זה
חדש דדרך המשנ''ב והש''ך והב''ח ושאר אחרונים בכל הדורות
לדחות את דברי השו''ע והרמ''א כשימצאו הרבה ראשונים להיפך
דבריו אינם מובנים לי, וכי דעתו הוא שכיון דדרך המשנ''ב והש''ך והב''ח ושאר אחרונים בכל הדורות לדחות את דברי השו''ע כשימצאו הרבה ראשונים להיפך,
אז גם הוא יכול????????????????????????????????
אתמהה!
כמעיין המתגבר אמר:איני מבין מה הכוונה מזוייף, שאני זייפתי אותו? חס ושלום! אפשר לברר אצל הרב המסכים.יושב אוהלים אמר:מספר הטלפון של הרב הכותב מופיע במכתב.4568734 אמר:ההסכמה אמיתית?
משום מה זה לא "מריח" כך...
אני צודק?
מילתא דעבידא לגלויי לא משקרי בה. (בכורות לו.)
לצורך הענין אעלה הסכמה נוספת.
מכתב ברכה.pdf
המדרש הנ''ל- תוקן.טוביה פריד אמר:דבר ראשון: שם נאה בחר לספרו "אור חדש" שאכן כשמו כן הוא "אור חדש על ציון תאיר ורוח חדש הוא מפיח בלב הלומדים, כי עד עתה המעיינים החפצים באמת היה עליהם לטרוח ולפתוח כל הספרים אשר כידוע יש על זה הרבה מניעות (כמו שכותב בליקוטי מוהר''ן שלפעמים כל כך חולשה יש על האדם שאפילו הכריכה היא מניעה בשבילו לפתוח הספר) ועתה קבצתם כעמיר גורנה ויישר חילך על כך.
אעיר ממה שעברתי עתה:
מה שכתב המחבר בסימן ב' על אודות עניין כיסוי ראש נשמט שם הגמרא דשבת קנו: כסי רישך כי היכי דתיהוי עלך אימתא דשמיא. משמע שהיה מנהג שהיה מקובל בקרב היראים מזמן האמוראים.
וכן ברמב''ם דעות פרק ה' הלכה ו' כתב "צניעות גדולה נוהגים ת"ח בעצמם שלא יתגלה ראשם" משמע דזה אינו מעיקר הדין.
וע''ע במדרש רבה ויקרא פי''ט על הפסוק "בעצלתים ימך המקרה" שאסור לגלות את הראש משום "ובחוקתיהם לא תלכו" עיי'ש שכותב שעי''ז נעשה דומאנטיקוס (היינו כומר)
וראוי ומומלץ להוסיף
הצעתיך להביאו לגוון בדברי הראשונים ולכן הבאתי את הרמב''ם.כמעיין המתגבר אמר:המדרש הנ''ל- תוקן.טוביה פריד אמר:דבר ראשון: שם נאה בחר לספרו "אור חדש" שאכן כשמו כן הוא "אור חדש על ציון תאיר ורוח חדש הוא מפיח בלב הלומדים, כי עד עתה המעיינים החפצים באמת היה עליהם לטרוח ולפתוח כל הספרים אשר כידוע יש על זה הרבה מניעות (כמו שכותב בליקוטי מוהר''ן שלפעמים כל כך חולשה יש על האדם שאפילו הכריכה היא מניעה בשבילו לפתוח הספר) ועתה קבצתם כעמיר גורנה ויישר חילך על כך.
אעיר ממה שעברתי עתה:
מה שכתב המחבר בסימן ב' על אודות עניין כיסוי ראש נשמט שם הגמרא דשבת קנו: כסי רישך כי היכי דתיהוי עלך אימתא דשמיא. משמע שהיה מנהג שהיה מקובל בקרב היראים מזמן האמוראים.
וכן ברמב''ם דעות פרק ה' הלכה ו' כתב "צניעות גדולה נוהגים ת"ח בעצמם שלא יתגלה ראשם" משמע דזה אינו מעיקר הדין.
וע''ע במדרש רבה ויקרא פי''ט על הפסוק "בעצלתים ימך המקרה" שאסור לגלות את הראש משום "ובחוקתיהם לא תלכו" עיי'ש שכותב שעי''ז נעשה דומאנטיקוס (היינו כומר)
וראוי ומומלץ להוסיף
מהרמב''ם אין ראיה גמורה כי אפשר דהוא מדינא אלא שמותר לגלות למעט זמן, ות''ח נוהגים שלא יתגלה ראשם כלל.
יישר כח גדול.
מחבר סדרת הספרים טל חיים.יושב אוהלים אמר:מי זה הרב שמואל טל?כמעיין המתגבר אמר:לצורך הענין אעלה הסכמה נוספת.
מכתב ברכה.pdf
לכבוד הרה"ג המחבר שליט"א.כמעיין המתגבר אמר:יושב אוהלים אמר:יושב אוהלים אמר:בעמוד 2 כתב המחבר:
דבריו אינם מובנים לי, וכי דעתו הוא שכיון דדרך המשנ''ב והש''ך והב''ח ושאר אחרונים בכל הדורות לדחות את דברי השו''ע כשימצאו הרבה ראשונים להיפך,
אז גם הוא יכול????????????????????????????????
אתמהה!
יש תשובה?
בשביל להבין דברי אלה צריך להבין ממה באתי להוציא, כמובן שלא עלה על דעתי שהגעתי לקרסולי מרן המשנ''ב, ולא זו היתה כוונתי, אני באתי לומר בדברי אלה שאיני סבור כשיטת כמה פוסקים ספרדים שלדעתם פסקי השו''ע הם הלכה למשה מסיני ומהם אין להוסיף ולגרוע, וכדי שיהיה לי אילן להישען עליו הבאתי לדוגמא דכך סברו הש''ך ושאר פוסקים, אבל לא באתי להשוות כלל חס ושלום.
וא''ת כיון שאיני כמותם כיצד אעשה זאת? תשובה: היות שאיני בדרגתם על כן לא עשיתי זאת אלא בגוונא שברור כשמש שאילו היה נגלה לבעל השו''ע דברי הראשונים האלו היה חוזר בו, (מלבד כמה פעמים בודדות כשהיה לי סיבה מיוחדת באותו מקום, אבל גם אז היה פשוט לי שהרמ''א ודאי היה מכריע כך), אבל בכל המקומות שהיה לי ספק בכך נמנעתי מלהכריע לענין דינא.
לא עשיתי זאת אלא בגוונא שברור כשמש שאילו היה נגלה לבעל השו''ע דברי הראשונים האלו היה חוזר בו, (מלבד כמה פעמים בודדות כשהיה לי סיבה מיוחדת באותו מקום, אבל גם אז היה פשוט לי שהרמ''א ודאי היה מכריע כך), אבל בכל המקומות שהיה לי ספק בכך נמנעתי מלהכריע לענין דינא.