המאירי - חיבור ספרים למי מתאים

הדרך סלולה

משתמש ותיק
המאירי בפתיחה כותב:

"חבור הספרים - הוא תכלית אחרון לכל שלם, לא יאות רק למיוחדים בדורם בחכמה ובמנין, ומהודרים בהדר שיבה ותפארת הזקנים" 

א'. מה הביאור בדבריו.

ב'. האם יש חולקים.

האם יש לחלק בין ספרים לליקוטים.

(דרך אגב גם ליקוטי אמרים תניא וגם ליקוטי מוהר"ן - ליקוטים?)  
 

המקשיב

משתמש רגיל
( בעלי התניא וליקוטי מוהרן, הם בהחלט היו מהודרים בדורם בחכמה ומניין.. )
 

אלף זעירא

משתמש רגיל
לענ''ד התכוון לשאול בדרך אגב ללא קשר לשאלתו הראשונה, האם ליקוטי אמרים ומוהר''ן הם ליקוטים.
ולגוף השאלה, לכאורה מדובר במאמרים מלוקטים של המחברים עצמם, ולא במה שקוראים היום ספרי ליקוטים - ליקוטים משל אחרים.
 

הדרך סלולה

משתמש ותיק
פותח הנושא
המקשיב אמר:
( בעלי התניא וליקוטי מוהרן, הם בהחלט היו מהודרים בדורם בחכמה ומניין.. )

אין ספק זה לא הנדון הנידון הוא מה קרה היום שדברי המאירי לא מתקיימים
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
אלף זעירא אמר:
לענ''ד התכוון לשאול בדרך אגב ללא קשר לשאלתו הראשונה, האם ליקוטי אמרים ומוהר''ן הם ליקוטים.
ולגוף השאלה, לכאורה מדובר במאמרים מלוקטים של המחברים עצמם, ולא במה שקוראים היום ספרי ליקוטים - ליקוטים משל אחרים.
לגבי התניא, אדמו"ר הזקן כותב בעצמו בהקדמה "מלוקט מפי ספרים ומפי סופרים קדושי עליון נשמתם עדן"

ייתכן שכתב זאת מתוך ענווה, שהרי באמת יש בספרו חידושים עצומים, אבל זה עוד עניין
 
 
חלק עליון תַחתִית