שחיטת ליובאוויטש

חייל של הרבי

משתמש ותיק
עמיקא וטמירא אמר:
אחר שחסיד קרלין בטוח בשחיטתו וכנ"ל לטאי שארית וכו' בלא בירור דברים נכון אלא מכח הסתמכות על הקהילה שלי 
אגב בחב"ד (שיש הקפדה רווחת לאכול רק משחיטה של חב"ד) - כולם יודו ששחיטת הרב לנדא יותר מהודרת מהשחיטות הקהיהלתיות שלנו (הרבנים ביסטריצקי, אשכנזי, ירוסלבסקי, יורקוביץ' וקורנוייץ).
גם שחיטת העד"ח, רובין וכו' - אני רק יכול לקוות שהשחיטות הקהילתיות שלנו ברמה דומה. (למעשה ביררתי אצל רב נאמן ואובייקטיבי שסייר בכל המשחטות של חב"ד וגם אצל הרב לנדא, ואמר ששחיטות חב"ד כולן [הרי הן מתחרות זו בזו] בערך באותה רמה, ודי מהודרות, ולנדא הכי מהודר).
 

פריחת ההרים

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
עמיקא וטמירא אמר:
אחר שחסיד קרלין בטוח בשחיטתו וכנ"ל לטאי שארית וכו' בלא בירור דברים נכון אלא מכח הסתמכות על הקהילה שלי 
אגב בחב"ד (שיש הקפדה רווחת לאכול רק משחיטה של חב"ד) - כולם יודו ששחיטת הרב לנדא יותר מהודרת מהשחיטות הקהיהלתיות שלנו (הרבנים ביסטריצקי, אשכנזי, ירוסלבסקי, יורקוביץ' וקורנוייץ).
גם שחיטת העד"ח, רובין וכו' - אני רק יכול לקוות שהשחיטות הקהילתיות שלנו ברמה דומה. (למעשה ביררתי אצל רב נאמן ואובייקטיבי שסייר בכל המשחטות של חב"ד וגם אצל הרב לנדא, ואמר ששחיטות חב"ד כולן [הרי הן מתחרות זו בזו] בערך באותה רמה, ודי מהודרות, ולנדא הכי מהודר).
יש דבר כזה שחיטת ליובאויטש? מה משמעותה? האם שחיטת הרב לנדא נחשבת שחיטת ליובאוויטש?
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
פריחת ההרים אמר:
חייל של הרבי אמר:
יש דבר כזה שחיטת ליובאויטש? מה משמעותה? האם שחיטת הרב לנדא נחשבת שחיטת ליובאוויטש?
במציאות בהחלט יש דבר כזה ומשמעותה הפרקטית היא שהרב המכשיר והשוחטים הם חסידי חב"ד. 
המשמעות הרעיונית מאחורי זה, ועצם החובה להקפיד בזה - מאוד לא ברורה, ושנוי' במחלוקת בין החסידים. יש איזו אמרה מהרבי (ביחידות), אבל אמיתות שמועה זו גופא יש המפקפקים בה.

יש שטוענים שאם הרב המכשיר הוא חסיד חב"ד אזי זו שחיטת ליובאוויטש (ולכן לוקחים מהרב לנדא), ויש שרוצים שהשוחט גם יהי' - ואז לוקחים מהשחיטות הקהילתיות הנ"ל.

יש כאלו שאף אוכלים בשרי של העד"ח (כלומר - לא מקפידים כלל על עניין שחיטת ליובאוויטש) - אם כי הם סגנון מאוד מסויים בתוך חב"ד ואינם מייצגים את הרוב.

לי באופן אישי לא קריטי שהשוחט יהי' חסיד חב"ד, אבל חשוב לי שוחט חסידי - כיוון שזו הקפדה קדומה יותר שיש לה מקורות מוסמכים יותר.
 
 

פריחת ההרים

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
לי באופן אישי לא קריטי שהשוחט יהי' חסיד חב"ד, אבל חשוב לי שוחט חסידי - כיוון שזו הקפדה קדומה יותר שיש לה מקורות מוסמכים יותר.
סליחה שאני דן שלא בנושא האשכול, אבל מה אעשה וזה מרתק אותי.
האם יש שחיטות בהן השוחטים כולם חסידיים, מלבד השחיטות הקהילתיות של ליובאוויטש?
האם אצל הרב לנדא שוחטים חסידיים כולם? לא יתקבל ליטאי או הונגרי?
אני מניח שבבד"ץ העד"ח יש גם שוחטים ליטאים/ירושלמים-פרושים שאינם חסידיים. הלא כן?
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
פריחת ההרים אמר:
סליחה שאני דן שלא בנושא האשכול, אבל מה אעשה וזה מרתק אותי.
האם יש שחיטות בהן השוחטים כולם חסידיים, מלבד השחיטות הקהילתיות של ליובאוויטש?
האם אצל הרב לנדא שוחטים חסידיים כולם? לא יתקבל ליטאי או הונגרי?
אני מניח שבבד"ץ העד"ח יש גם שוחטים ליטאים/ירושלמים-פרושים שאינם חסידיים. הלא כן?
בפעם האחרונה שדיברתי על זה עם הגרי"א לנדא שליט"א (לפני כארבע שנים), הוא אמר לי שאצל הרב לנדא כל השוחטים כולם חסידים. מאז, ההכשר התאחד עם הגרש"צ רוזנבלט שליט"א, אבל להערכתי לא השתנה פרט זה - מפני שזה נהנה (חסידים שחלקם מקפידים בזה) וזה אינו חסר (ליטאים, ספרדים וכו'). גם נראה לי שאם הי' חל בזה שינוי - הייתי שומע. אבל בשביל העניין - מעניין לברר שוב (כיום פחות נעים לי להרים טלפון להגרי"א. פעם הייתי מתווכח איתו בלימוד [כתלמיד מול רבו, כמובן], אבל היום הוא כבר במעמד אחר...).
אולי מישהו בפורום מכיר מישהו שמתעסק בשחיטת הרב לנדא (מדובר בשאלה לא מדי רשמית, ולהערכתי זה לא מתאים לשאול את הנציגים הטלפוניים של המערכת. גם שאלתי פעם את הרב מוטי הסופר מההכשר, והוא אמר שאין לו מושג מה קורה בשחיטה [הוא מתעסק במשקאות ובחומרי גלם])?

אצל העד"ח כמובן שלא כולם חסידים. מעניין אם יש שם גם כאלה שאינם מהעד"ח (מבחינה קהילתית).
 
 

פריחת ההרים

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
לי באופן אישי לא קריטי שהשוחט יהי' חסיד חב"ד, אבל חשוב לי שוחט חסידי - כיוון שזו הקפדה קדומה יותר שיש לה מקורות מוסמכים יותר.
נדמה לי שבדור הראשון (ואולי הלאה) של החסידות, החסידים ויתרו על מינוי רב - למתנגדים, והתעקשו על מינוי שוחט חסידי.
אבל אז היתה מחלוקת הלכתית בנושא הסכין, האם עליה להיות מלוטשת (איני יודע בדיוק מה זה) כדעת החסידים, או שאין צורך בכך.
אבל כיום שכל גופי הכשרות מקפידים על מלוטשת כדי לרצות הקהל החסידי, מה אכפת לי אם השוחט חסיד או מתנגד?
הרי יש רב מכשיר, ורב פוסק, והשוחט אינו מחליט מה ייעשה בבשר, מי יעלה ומי יירד?
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
ההקפדה אינה קשורה בדוקא לליטוש הסכין (דהיינו: חדודו משני צדדיו), דבר שהתקבל כבר בדור השני או השלישי בכל מזרח אירופא.
 

ה' הוא האלוקים

משתמש ותיק
פריחת ההרים אמר:
חייל של הרבי אמר:
לי באופן אישי לא קריטי שהשוחט יהי' חסיד חב"ד, אבל חשוב לי שוחט חסידי - כיוון שזו הקפדה קדומה יותר שיש לה מקורות מוסמכים יותר.
נדמה לי שבדור הראשון (ואולי הלאה) של החסידות, החסידים ויתרו על מינוי רב - למתנגדים, והתעקשו על מינוי שוחט חסידי.
אבל אז היתה מחלוקת הלכתית בנושא הסכין, האם עליה להיות מלוטשת (איני יודע בדיוק מה זה) כדעת החסידים, או שאין צורך בכך.
אבל כיום שכל גופי הכשרות מקפידים על מלוטשת כדי לרצות הקהל החסידי, מה אכפת לי אם השוחט חסיד או מתנגד?
הרי יש רב מכשיר, ורב פוסק, והשוחט אינו מחליט מה ייעשה בבשר, מי יעלה ומי יירד?
קשקוש.
מקפידים בעצם, גם שארית מקפיד, וגם חבורה של חזונישניקים מקפידה.
זה חומרא שהוכנסה ע"י החסידים, בהתחלה הייתה לכך התנגדות [עניינית או לא] ואחמ"כ התקבל בכל הציבור.
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
 (דהיינו: חדודו משני צדדיו), 

(כמדומני -) ליתר דיוק, הצרת הלהב משני צדדיו (עוד בשלב ייצור הסכין) בעניין שנעשה יותר ויותר דק ככל שמתקרבים לפיו החד. כלומר להב בצורה כזו - v. משא"כ סכין שאינה מלוטשת - הלהב הוא באותו עובי בכל מקום, ורק בשפיץ השוחט משחיז (וזה כמובן מקשה מאוד על ההשחזה, כי קשה להשחיז חלק עבה שיהי' חד וחלק) . 

עצם ההשחזה משני הצדדים (ע"י השוחט) נראה לי פשוט שהיתה מקובלת מאז ומעולם, כדמוכח לענ"ד מחובת הבדיקה שתיעשה "אתלת רוחתא" - על שלוש רוחות הסכין. מה שמוכיח - להבנתי - שתמיד השחיזו משני הצדדים מה שיצר שפיץ (אמצע), שיפוע ימני ושיפוע שמאלי. 

וליטוש הסכין בשעת הייצור פשוט מקילה מאוד על מלאכת ההשחזה ומשפרת אותה. 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
פריחת ההרים אמר:
חייל של הרבי אמר:
נדמה לי שבדור הראשון (ואולי הלאה) של החסידות, החסידים ויתרו על מינוי רב - למתנגדים, והתעקשו על מינוי שוחט חסידי.
אבל אז היתה מחלוקת הלכתית בנושא הסכין, האם עליה להיות מלוטשת (איני יודע בדיוק מה זה) כדעת החסידים, או שאין צורך בכך.
אבל כיום שכל גופי הכשרות מקפידים על מלוטשת כדי לרצות הקהל החסידי, מה אכפת לי אם השוחט חסיד או מתנגד?
הרי יש רב מכשיר, ורב פוסק, והשוחט אינו מחליט מה ייעשה בבשר, מי יעלה ומי יירד?
גם בעיירות, הרב הי' ממונה על השוחט ויכל להדיח אותו ממשרתו, וממש פיקד עליו והי' בודק אחריו. 
אז מה אכפת לחסידים שיהי' רב חסידי ושוחט לא חסידי,  ובדרך ממילא השחיטה תהי' כדבעי (להחסידים)? 
אלא יש לומר, שבלי קשר לנהלי השחיטה, לחסידים הי' חשוב זהות השוחט. 
(אגב כמדומני שהצ"צ הורה לחסידיו לוותר על רב חסידי ולהעדיף שוחט חסידי) 
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
(אגב כמדומני שהצ"צ הורה לחסידיו לוותר על רב חסידי ולהעדיף שוחט חסידי)
לא רק 'כמדומה', אלא אכן כן. והוראה זו פשטה בכל עיירות חסידי חב"ד שברוסיא [כמובן, כשלא הי' אפשר לקיים שניהם...].
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
פריחת ההרים אמר:
האם שחיטת הרב לנדא נחשבת שחיטת ליובאוויטש?
תזכורת: שחיטת עופות הרב לנדא הוא גם שחיטת הגרש"צ רוזנבלט שליט"א שמרן הגרח"ק שליט"א ממליץ עליו *ואוכל ממנו בעצמו.

(*פרט זה פורסם בפרסומות של "עופות אחדות" - ולא סמכתי על הפרסומות, וביררתי אצל באי בית הגרח"ק ואישרו את הדברים).
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
יושב אוהלים אמר:
פריחת ההרים אמר:
האם שחיטת הרב לנדא נחשבת שחיטת ליובאוויטש?
תזכורת: שחיטת עופות הרב לנדא הוא גם שחיטת הגרש"צ רוזנבלט שליט"א שמרן הגרח"ק שליט"א ממליץ עליו *ואוכל ממנו בעצמו.

(*פרט זה פורסם בפרסומות של "עופות אחדות" - ולא סמכתי על הפרסומות, וביררתי אצל באי בית הגרח"ק ואישרו את הדברים).
מה זה סותר
(אגב גם על הבקר והכבשים הגרש"צ חותם) 
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
יושב אוהלים אמר:
פריחת ההרים אמר:
האם שחיטת הרב לנדא נחשבת שחיטת ליובאוויטש?
תזכורת: שחיטת עופות הרב לנדא הוא גם שחיטת הגרש"צ רוזנבלט שליט"א שמרן הגרח"ק שליט"א ממליץ עליו *ואוכל ממנו בעצמו.

(*פרט זה פורסם בפרסומות של "עופות אחדות" - ולא סמכתי על הפרסומות, וביררתי אצל באי בית הגרח"ק ואישרו את הדברים).
מה זה סותר
לא באתי לסתור.
 
 

פריחת ההרים

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
אז מה אכפת לחסידים שיהי' רב חסידי ושוחט לא חסידי,  ובדרך ממילא השחיטה תהי' כדבעי (להחסידים)? 
אלא יש לומר, שבלי קשר לנהלי השחיטה, לחסידים הי' חשוב זהות השוחט. 
(אגב כמדומני שהצ"צ הורה לחסידיו לוותר על רב חסידי ולהעדיף שוחט חסידי) 
וכאן הבן שואל:
מה נחשב כהיום, בעיני חסידי חב"ד, ל'שוחט חסידי'? האם חסיד גור, צאנז או ויז'ניץ, נחשב 'שוחט חסידי', או דילמא בעינן דוקא 'שוחט חסיד ליובאוויטש'?

 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
פריחת ההרים אמר:
חייל של הרבי אמר:
אז מה אכפת לחסידים שיהי' רב חסידי ושוחט לא חסידי,  ובדרך ממילא השחיטה תהי' כדבעי (להחסידים)? 
אלא יש לומר, שבלי קשר לנהלי השחיטה, לחסידים הי' חשוב זהות השוחט. 
(אגב כמדומני שהצ"צ הורה לחסידיו לוותר על רב חסידי ולהעדיף שוחט חסידי) 
וכאן הבן שואל:
מה נחשב כהיום, בעיני חסידי חב"ד, ל'שוחט חסידי'? האם חסיד גור, צאנז או ויז'ניץ, נחשב 'שוחט חסידי', או דילמא בעינן דוקא 'שוחט חסיד ליובאוויטש'?


שוחט חסידי הוא מכל חסידות שתהי' (יש שתי חצרות שיצא עליהן חרם מטעם רבני חב"ד שלא לסמוך על כשרותן - מפני שזילזלו או לא מחו על כבוד הרבי). יהודי שמקושר להבעש"ט הק' ולצדיקי החסידות, ונוהג כל מיני מנהגים של חסידים ובראשם - מרבה בטבילה במקווה ואינו נוגע כלל בזקנו.

מ"מ יש בחב"ד הרבה שרוצים דווקא שוחט חב"די (מקושר לאדמו"רי חב"ד ולומד חסידות חב"ד), מכל מיני טעמים ושמועות שנחדשו בארבעים-חמישים השנים האחרונות - ויש בזה מחלוקת פנימית בחב"ד עד כמה זו הקפדה חשובה או שמא המצאה לצרכים כלכליים.
 
 

העניך קלוגער

משתמש חדש
שחיטת ליובאוויטש אינה רק שהשוחט יהיה חסיד חב"ד אלא צריכה להיות מהודרת בתכלית ההידור, אחד ההידורים הם שהסכין יהיה חלק משני הצדדים, מה שכיום קיים בכל המשחטות המהודרות שמשתמשים בסכינים כאלה היינו, שהצד החד בסכין השחיטה יהיה חד משני הצדדים ולא רק מצד אחד, ובנוסף לכך השוחט צריך להיות חסיד חב"ד, ואין הכוונה שילבש כובע קנייטש ויתהלך בסירטוק כ"א יהודי שלומד חסידות באופן שמשפיע עליו הלימוד, וכן מקיים את הוראות הרבי הכוללת טבילה במקווה בכל בוקר אמירת כל התהילים בשבת מברכים, אמירת חת"ת ורמב"ם כתקנת הרבי וכן שאר כל ההוראות.
וכ"ז בהתבסס ע"ד הגמ' אין ושחט אלא ומשך ששחיטה היא מלאכת קודש בכך שעל ידה מתרומם בשר העוף או הבהמה מדרגא של חי למצב שבו יכול יהודי לאוכלו ולברר את הניצוצות שבו עד שנהפך להיות דם ובשר כבשרו, וע"כ השוחט שמושך ומרומם את הבהמה צריך להיות יהודי חסידי באמת ובמילא יר"ש בתכלית המקפיד על קלה כבחמורה וראוי לרומם בהמה מ'חי' ל'מדבר' ע"י שתאכל ע"י יהודי ותהיפך לדם ובשר כבשרו.
לדאבוננו יש אי הבנה גדול בענין והרבה יהודים מסתפקים בכך שכתוב על האריזה שזוהי שחיטת ליובאוויטש ולא טורחים לברר את רמת הכשרות, ובנוגע למה שציינו לעיל שכל השחיטות בחב"ד הם דיי חופפות ולנדא עולה על כולנה, חשוב לציין א. לרב לנדא ישנם שני סוגים בשחיטה, שחיטה רגילה ושחיטת ליובאוויטש. ב. לא כל השחיטות שוות ואדרבה, ישנה שחיטה המקפדת ביותר על בדיקת צומת הגידים בכל עוף [כפי שהנהיג הגר"מ בראנסדארפער מח"ס 'קנה בושם' בבד"ץ העדה החרדית] ולא בדיקה מדגמית אחת לכמה עופות, וכן בדיקת ראות, בוקא דאטמא כדת וכדין ע"י בודקים יר"ש המומחים בתחום, וכן השחיטה נעשית ע"י שוחטים חסידיים יר"ש בתכלית, ובשונה משחיטות אחרות בשחיטה זו שוחטים רק 11 עופות לדקה כך שהשוחט יכול לתת שימת לב יתרה לכל עוף הנשחט וכן לראות שהשחיטה נעשית באופן המהודר ביותר, בנוסף לכך השוחט אינו נמצא על הליין יותר מחצי שעה ולאחמ"כ נמצא בחצי שעה הפסקה וחוזר חלילה וכן השוחט מקבל שכר גלובלי לפי שעות ולא לפי עופות כך שאין לו אינטרס בשחיטת יותר עופות מהנדרש וכן מקבל את משכורתו אף על מחצית השעה שנמצא בהפסקה, וכל הנ"ל אינו נמצא באופן מלא בכל שחיטות חב"ד, כ"א בשחיטתו המהודרת של הגר"מ ביסטריצקי בנו של רבה של צפת הבלתי נשכח הגר"ל ביסטריצקי מח"ס ארעא דגליל וכן רבים, שחיטה זו נעשית במפעל עוף ירושלים באזור התעשייה עטרות. וקימיים רבים הסומכים על כשרותו אף מחוץ לחב"ד וכן כל התיירים המגיעים לצפת בתקופת הקיץ סומכים על כשרותו 'בד"ץ צפת' בעסקים המקומיים ומהם חסידים וליטאים יר"ש בתכלית.
ואין בנכתב לעיל הפחתה ברמת כשרות של שחיטה כזו או אחרת כ"א בירור קצרצר בענין, מחמת אי הבהירות בענין שחיטת ליובאוויטש הנשמעה מהשיח לעיל.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
העניך קלוגער אמר:
כמה תיקונים נחוצים -
א. סכין מלוטשת קיימת היום בכל שחיטה יהודית בעולם, ולא רק במהודרות.
ב. אין שום הוראה של הרבי לטבול בכל יום. 
ג. לא איכנס בפורום זה להשוואות של יר"ש פרקטית בין שוחטי הרב ביסטריצקי לשוחטי העד"ח או הרב רובין. אין שום סיבה להניח ששוחטי הרב ביסטריצקי הם יותר מדקדקי הלכה בפועל משוחטי העד"ח, רובין, לנדא ו... שארית! (לא שמעת ממני).
ד. ניכר שכבודו הוא אוהד שחיטת הרב ביסטריצקי. אין בכך כל בעי'. בכל שחיטות ליובאוויטש בארה"ק בודקים צומת הגידין עוף עוף. כולם שוחטים לפי נהלי בד"ץ קלאסיים. וודאי יכולים להיות הבדלים פה ושם, כאשר כל שחיטה יותר טובה במשהו אחר.
בטח לא צריך לחדש לכבודו, שמסתמא לרב יורקוביץ' יהיו טענות מדוע שחיטתו עדיפה משחיטת הרב ביסטריצקי, וכן הרב אשכנזי וכו' וכו'.
מה שאני כתבתי שכולם פחות או יותר באותה רמה - הוא מעדות של הרב נחמנסון (נחלת הר חב"ד), אשר למיטב ידיעתי הוא הרב היחיד (שמבין מעט בשחיטה) שאינו נוגע בדבר, שסייר בכל המשחטות ממש ובדק בעצמו.   
ה. (עיקרי -) אין שום אמירה או הוראה פומבית או רשמית של הרבי או של אחד מרבותינו נשיאינו, לאכול דווקא משחיטתו של חסיד חב"ד. וההקפדה בעניין זה ביחס ל - הימנעות מראיית חיות טמאות, לימוד ג' פרקי רמב"ם בהבנה, שמירה על תקנת המשקה, לימוד הל' בית הבחירה בימי בין המצרים, הקהלת קהילות ברבים ללימוד דא"ח ועוד ועוד - אמורה להיות כעניין טפל וכחומרא והידור מופלג התלוי בהרגש הלב של כאו"א, אם בכלל. ולא כפי מה שעשו מזה (וגם אני נפלתי בזה, כחלק משלבי ההלוך-יילך בחסידות הקדושה דנן) כאילו זוהי חובה לכל חסיד חב"ד, ממש כמו תפילין חב"ד, טלית חב"ד, חלב ישראל וכד'. לא כצעקתה! והרבי בעצמו אכל משוחטיים לא חב"דיים, בדרך קבע ממש!
 
 

העניך קלוגער

משתמש חדש
א. עיין במאמר לפיכך נקראו הראשונים סופרים ה'תשט"ז דישנם שלושה דברים שהם הכנה לתפילה א. הליכה למקווה [עיין שם הביאור בזה שמתבטל כולו וכו'] ב. נתינת צדקה ג. לימוד דברי מוסר שבחסידות, והא לן הוראה ברורה מהרבי לטבילה במקווה לפני התפילה כהכנה לתפילה, ובנוסף לכך כשהרבי הלך למקווה כמה פעמים בשבוע ולא בכל יום דאג הוא לומר שאין זה הוראה לרבים, וישנם עוד מקומות אשר מובן בהם כדלעיל ואכ"מ.
ב. לגבי דבריך שאין הבדל בין שוחטי שחיטת ליובאוויטש לשוחטי העד"ח וכדו', ידוע שכאשר לומדים חסידות ה"ז משפיע על התנהגות האדם בחיי היום יום, מוסיף ביר"ש וטהרת המחשבה וע"כ באם שוחטי העד"ח ילמדו אף הם חסידות [מה שאני חושב אשר ישנו באמת] א"כ יוסיף להם זה ביר"ש כשוחט ליובאוויטש, וכל הנאמר בדברי הוא הדגש בענין שישנם שחיטות שכתוב עליהם ליובאוויטש אך אינם מהדרים כהעד"ח ביסטריצקי לנדא וכדו' וע"כ יש לשים לב ששחיטת ליובאוויטש אין משמעותה רק שהשוחט יהיה חבדני"ק כ"א שיהיה יר"ש בתכלית ושהשחיטה תיעשה בתכלית ההידור.
ג. אין זה נכון לא בכל שחיטת ליובאוויטש בודקים צומת הגידים עוף עוף, ולא אכנס לשמות בפורום הזה.
ולגבי טענות של שחיטות אחרות עיין בכל הנתונים שכתבתי לעיל אשר אינם קימיים בכל שחיטה וע"כ שחיטת הרב ביסטריצקי מהודרת טפי.
ד. איני יודע היכן מצאת בדברי שאסור לאכול משחיטה אשר אינה ליובאוויטש, דברי נסובו מהי שחיטת ליובאוויטש ולא מה מותר לאכול, וישנו מענה מהפריערדיקע רבי אשר נשאל לגבי שחיטתו של ר' אברהם פאם [ואם איני טועה אף הוא אכל משחיטתו] וענה שבאם השוחט יר"ש מותר לאכול משחיטתו אך אין זה מיקרי ליובאוויטש שזהו על כתפי הרבי. [אלו אינם פרטים מדויקים אך זהו פחות או יותר הנידון]
 

יואלב

משתמש ותיק
שלום

יהודי חבדי התקשר אלי וסיפר לי ששחיטת לובביץ היא יותר טובה מלאנדו... ואני כליטוואק לא שמעתי כלל על שחיטה זו.
ידוע לכם דבר מה בענין?

יישר כח
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אין שום שחיטה חב"דית שהיא ברמת כשרות יותר טובה מלנדא.
אמנם השחיטות החב"דיות הן מהודרות פחות או יותר, כמו בד"צים סבירים אחרים.
בד"צים חזקים מאוד (בפרט בשחיטה) כמו לנדא, העד"ח, רובין וכד' הם ברמה טובה יותר.

ההנהגה בפועל של רובא דחסידי חב"ד בארה"ק (וכך נהגתי עד לא מזמן) היא לאכול רק לנדא ושחיטות חב"דיות (כלומר לנדא גם נכלל כשחיטה חב"דית לעניין זה).
הטעם להנהגה זו (דהיינו שלא אוכלים העד"ח וכד' כלל) לוקה בהמון חוסר בהירות, ומושפע רבות מתוכן שיווקי של יצרני בשר שחדר לתוך סדר היום הקהילתי. כך היא דעתי עכ"פ.

דעתי האישית מבוארת בקצרה (יחסית לכל מה שיש לי לומר בזה) כאן
 

יואלב

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
אין שום שחיטה חב"דית שהיא ברמת כשרות יותר טובה מלנדא.
אמנם השחיטות החב"דיות הן מהודרות פחות או יותר, כמו בד"צים סבירים אחרים.
בד"צים חזקים מאוד (בפרט בשחיטה) כמו לנדא, העד"ח, רובין וכד' הם ברמה טובה יותר.

ההנהגה בפועל של רובא דחסידי חב"ד בארה"ק (וכך נהגתי עד לא מזמן) היא לאכול רק לנדא ושחיטות חב"דיות (כלומר לנדא גם נכלל כשחיטה חב"דית לעניין זה).
הטעם להנהגה זו (דהיינו שלא אוכלים העד"ח וכד' כלל) לוקה בהמון חוסר בהירות, ומושפע רבות מתוכן שיווקי של יצרני בשר שחדר לתוך סדר היום הקהילתי. כך היא דעתי עכ"פ.

דעתי האישית מבוארת בקצרה (יחסית לכל מה שיש לי לומר בזה) כאן
בדצים אחרים חתם סופר או קהילות ? באזור שלי, ברוב קונה קהילות לאנדו שארית העדה רובין ולא נוגעים בחתם סופר או בדצים אחרים כולל הרב גרוס...
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אקשן דקדושה אמר:
מכמה מקומות בפורום נראה שמנהג רבינו המשגיח כשרות @חייל של הרבי להעדיף שחיטת הרב לנדא.


כיום, מנהגי הוא - בל"נ - להכניס הביתה בשר ועוף של העד"ח ולנדא בלבד, בדיוק כמו בשאר המוצרים שכך אני נוהג. ומחוץ לבית (כגון אצל השווער, אירועים וכד') אני אוכל את השחיטות החב"דיות הרגילות, שגם הן ברמה די טובה.
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
יואלב אמר:
חייל של הרבי אמר:
בדצים אחרים חתם סופר או קהילות ? באזור שלי, ברוב קונה קהילות לאנדו שארית העדה רובין ולא נוגעים בחתם סופר או בדצים אחרים כולל הרב גרוס...
חתם סופר (ב"ב) זו שחיטה די טובה (שגם אני איני אוכל כלל). וממש רוב הבד"צים הבינוניים שמוצרי החלב והפארעווע שלהם בחשש איסור - דווקא בבשר ועוף הם די טובים.
מי שאוכל רק העד"ח ולנדא ורובין, שימשיך בהידור זה, והשחיטות החב"דיות דהיום אינן מתאימות לו. לגבי קהילות איני בטוח שהם עדיפים, בפרט לא בבשרים מעובדים.
 
 
חלק עליון תַחתִית