העניך קלוגער אמר:
כמה תיקונים נחוצים -
א. סכין מלוטשת קיימת היום בכל שחיטה יהודית בעולם, ולא רק במהודרות.
ב. אין שום הוראה של הרבי לטבול בכל יום.
ג. לא איכנס בפורום זה להשוואות של יר"ש
פרקטית בין שוחטי הרב ביסטריצקי לשוחטי העד"ח או הרב רובין. אין שום סיבה להניח ששוחטי הרב ביסטריצקי הם יותר מדקדקי הלכה בפועל משוחטי העד"ח, רובין, לנדא ו... שארית! (לא שמעת ממני).
ד. ניכר שכבודו הוא אוהד שחיטת הרב ביסטריצקי. אין בכך כל בעי'. בכל שחיטות ליובאוויטש בארה"ק בודקים צומת הגידין עוף עוף. כולם שוחטים לפי נהלי בד"ץ קלאסיים. וודאי יכולים להיות הבדלים פה ושם, כאשר כל שחיטה יותר טובה במשהו אחר.
בטח לא צריך לחדש לכבודו, שמסתמא לרב יורקוביץ' יהיו טענות מדוע שחיטתו עדיפה משחיטת הרב ביסטריצקי, וכן הרב אשכנזי וכו' וכו'.
מה שאני כתבתי שכולם פחות או יותר באותה רמה - הוא מעדות של הרב נחמנסון (נחלת הר חב"ד), אשר למיטב ידיעתי הוא הרב היחיד (שמבין מעט בשחיטה) שאינו נוגע בדבר, שסייר בכל המשחטות ממש ובדק בעצמו.
ה. (עיקרי -) אין שום אמירה או הוראה פומבית או רשמית של הרבי או של אחד מרבותינו נשיאינו, לאכול דווקא משחיטתו של חסיד
חב"ד. וההקפדה בעניין זה ביחס ל - הימנעות מראיית חיות טמאות, לימוד ג' פרקי רמב"ם
בהבנה, שמירה על תקנת המשקה, לימוד הל' בית הבחירה בימי בין המצרים, הקהלת קהילות ברבים ללימוד דא"ח ועוד ועוד - אמורה להיות כעניין
טפל וכחומרא והידור
מופלג התלוי
בהרגש הלב של כאו"א,
אם בכלל. ולא כפי מה שעשו מזה (וגם אני נפלתי בזה, כחלק משלבי ההלוך-יילך בחסידות הקדושה דנן) כאילו זוהי חובה לכל חסיד חב"ד, ממש כמו תפילין חב"ד, טלית חב"ד, חלב ישראל וכד'.
לא כצעקתה! והרבי בעצמו אכל משוחטיים לא חב"דיים, בדרך קבע ממש!