ברוך מבנים
משתמש חדש
מישהו אמר לי שבבד"ץ העדה החרדית טוענים שיש חשש שמורחים חומרים אסורים על כוסות קרטון ללא הכשר בד"ץ
האם מישהו מהכותבים הנכבדים יודע משהו בענין?
האם מישהו מהכותבים הנכבדים יודע משהו בענין?
חייל של הרבי אמר:הרב מוטי הסופר, אחראי חומרי גלם בהכשר הרב לנדא,
ענה לי שאין צורך בהכשר לכוסות נייר.
שאלתי שנית. הוא ענה שגם בחו"ל אין צורך בהכשר.פפפפ אמר:חייל של הרבי אמר:הרב מוטי הסופר, אחראי חומרי גלם בהכשר הרב לנדא,
ענה לי שאין צורך בהכשר לכוסות נייר.
תשאל אותו עם הכונה שבארץ לא צריך כי מגיע תמיד בלי בעיות או גם בחו"ל
לביא אמר:כל ה״הכשר״ של הבד״צים על כלים חד-פעמיים הוא חומרא.
אם יש חומרא כזו, אז המילה 'הכשר' צריכה לבוא ללא מרכאות.
ואסביר בס״ד:
במפעלי הייצור לפעמים מערבים בחומרי הגלם חומרים שלא כשרים לאכילה ביצירת הכלים, אבל כיוון שהחומרים מעורבים עם פלסטיקים וכל מיני חומרי גלם שפוגמים בטעם של החומרים הללו באמת מעיקרא דדינא אין בזה איסור כמו שאין איסור לשטוף במדיח כלים חלבי ובשרי כי הסבון פוגם בטעם של הבשר והחלב. הבד״צים שנותנים ״כשרות״
למוצרי פלסטיק הוא כי חוששים שהחום של האוכל יגרום לטעם של אותם חומרים להתערב באוכל שהרי הפלסטיק מתחמם.
ובאמת אע״פ שעדיף לקנות מוצרי פלסטיק בכשרות, מעיקר הדין אין בזה איסור.
לעצם העניין, אין שום חשש (גם לא לחומרא) בכלי פלסטיק לימות השנה, וגם לא בכוסות נייר כפי שהתבאר לעיל.
תבניות אלומיניום צריכות הכשר כידוע.
חייל של הרבי אמר:שאלתי שנית. הוא ענה שגם בחו"ל אין צורך בהכשר.פפפפ אמר:חייל של הרבי אמר:הרב מוטי הסופר, אחראי חומרי גלם בהכשר הרב לנדא,
ענה לי שאין צורך בהכשר לכוסות נייר.
תשאל אותו עם הכונה שבארץ לא צריך כי מגיע תמיד בלי בעיות או גם בחו"ל
אלומיניום זה נידון אחר, אבל מדפים בסופר מפוצצים בחד-פעמי שמעוטר ב״בד״ץ העדה החרדית״ בעוד ה״לא כשרים״ נדחקים לפינות, וזה משווק את הרעיון כאילו זה אסור ממש. וידוע לי אישית שהבד״צים מחמירים בס״ס שמעיקר ההלכה מותר, כ״ש שיחמירו גם בטעם של איסור אע״פ שהוא פגום. וכן, אפילו בפסח מעיקר הדין אין לאסור שהרי הטעם פגום, וכמו שאנחנו מקילים בהכשרת כל מיני מוצרים על ידי נתינת טעם לפגם מאי שנא מכלים חד-פעמיים. (למרות שנ״ל שליטאים מחמירים בעניינים כאלו יותר)חייל של הרבי אמר:לביא אמר:כל ה״הכשר״ של הבד״צים על כלים חד-פעמיים הוא חומרא.
אם יש חומרא כזו, אז המילה 'הכשר' צריכה לבוא ללא מרכאות.
ואסביר בס״ד:
במפעלי הייצור לפעמים מערבים בחומרי הגלם חומרים שלא כשרים לאכילה ביצירת הכלים, אבל כיוון שהחומרים מעורבים עם פלסטיקים וכל מיני חומרי גלם שפוגמים בטעם של החומרים הללו באמת מעיקרא דדינא אין בזה איסור כמו שאין איסור לשטוף במדיח כלים חלבי ובשרי כי הסבון פוגם בטעם של הבשר והחלב. הבד״צים שנותנים ״כשרות״
למוצרי פלסטיק הוא כי חוששים שהחום של האוכל יגרום לטעם של אותם חומרים להתערב באוכל שהרי הפלסטיק מתחמם.
ובאמת אע״פ שעדיף לקנות מוצרי פלסטיק בכשרות, מעיקר הדין אין בזה איסור.
לעצם העניין, אין שום חשש (גם לא לחומרא) בכלי פלסטיק לימות השנה, וגם לא בכוסות נייר כפי שהתבאר לעיל.
תבניות אלומיניום צריכות הכשר כידוע.
זה לא פשוט כלל, כי נטל"פ מועיל רק כשהנדון על הבליעות, ואז הכלי לא נאסר מנטל"פ, אבל בכוסות המדוברים מרוח איסור בעין על הכלי מבפנים, וממילא כשמוזג לתוך הכוס מבטל איסור לכתחילה.לביא אמר:כל ה״הכשר״ של הבד״צים על כלים חד-פעמיים הוא חומרא.
ואסביר בס״ד:
במפעלי הייצור לפעמים מערבים בחומרי הגלם חומרים שלא כשרים לאכילה ביצירת הכלים, אבל כיוון שהחומרים מעורבים עם פלסטיקים וכל מיני חומרי גלם שפוגמים בטעם של החומרים הללו באמת מעיקרא דדינא אין בזה איסור כמו שאין איסור לשטוף במדיח כלים חלבי ובשרי כי הסבון פוגם בטעם של הבשר והחלב. הבד״צים שנותנים ״כשרות״ למוצרי פלסטיק הוא כי חוששים שהחום של האוכל יגרום לטעם של אותם חומרים להתערב באוכל שהרי הפלסטיק מתחמם.
ובאמת אע״פ שעדיף לקנות מוצרי פלסטיק בכשרות, מעיקר הדין אין בזה איסור.
הממ, צריך להבין מעט את הציור הזה, ייתכן שבכוסות שאתה מדבר שיש דבר מרוח יהיה באמת אסור (לכתחילה) להשתמש בהם. אבל יתרה מזו צריך להבין האם איסור השימוש בכוס זה מחמת שבכוס עצמו יש איסור, אך לא נבלע במאכלים, נמצא שיש פה אולי איסור שמבטלים, אבל הוא לא נוגע אלי הואיל ואני לא אוכל את הפלסטיק עצמו אלא את המשקה שבו. וגם אם האיסור בעין יש דיון גדול אם נותן טעם או לא. עיין יו״ד פז סעיף יא שמותר אם לא נותן טעם באיסור בעין. ועוד יש את הנידון שמובא שם בפתח״ש סעיף י בשני הדיבורים, כי צריך להבין אם החומר הנמרח הוא במהותו או אחרי ייבוש. וצ״ע. ועכ״פ לענ״ד שאם נקלע לאדם כוסות חד-פעמיים בלי הכשר הבד״צ וכד׳ פשוט שאין לאסור אותם, והמחמיר תע״ב.דרומאי אמר:זה לא פשוט כלל, כי נטל"פ מועיל רק כשהנדון על הבליעות, ואז הכלי לא נאסר מנטל"פ, אבל בכוסות המדוברים מרוח איסור בעין על הכלי מבפנים, וממילא כשמוזג לתוך הכוס מבטל איסור לכתחילה.
ברוך מבנים אמר:מישהו אמר לי שבבד"ץ העדה החרדית טוענים שיש חשש שמורחים חומרים אסורים על כוסות קרטון ללא הכשר בד"ץ
האם מישהו מהכותבים הנכבדים יודע משהו בענין?
לדבריך כוסות מחו"ל טעונות הכשר?שאלתי לא ממזמן את ראש ועד הכשרות של הבד"ץ העדה"ח ואמר שפה בארץ כמה שבדקו עוד לא מצאו כוסות עם שומן מן החי אך בחו"ל נמצא כזה דבר לכן בארץ עשו כאלו עם הכשר
אני שאלתי לאחרונה בועד הכשרות של העדה"ח על נידון כעי"ז [קרטונים שמיועדים לאפית מאפה אישי], ואמרו לי שאם יש ציפוי מבריק מבפנים זהו בחשש מריחת איסור וצריך הכשר.לדבריך כוסות מחו"ל טעונות הכשר?
אני שאלתי לאחרונה בועד הכשרות של העדה"ח על נידון כעי"ז [קרטונים שמיועדים לאפית מאפה אישי], ואמרו לי שאם יש ציפוי מבריק מבפנים זהו בחשש מריחת איסור וצריך הכשר.
כן, לדברי הבד"ץ כוסות מחול מקרטון שיש בהם ציפוי מבפנים למניעת חדירת המים לנייר - צריכים הכשרלדבריך כוסות מחו"ל טעונות הכשר?
הוא מדבר מצד עמילן המעורב בתוך הקרטון. הם מדברים מצד איסור המרוח מחוץ לקרטון (על שכבת הפלסטיק הדקה). מלבד זה שהוא מדבר על כוסות קרטון והתרת אתה כל מיני תבניות מתכת ופלסטיק, האם סמכת על מאמרו או שאתה יודע ממקום אחר שאין צורך בכשרות?
ערבך ערבא צריך...על תבניות אלומניום שלא צריך כשרות כתוב גם בשות משנה הלכות. במנחת יצחק ובציץ אליעזר. ומאותה סיבה אין צורך להגעיל סירים לפני שימוש ראשון. טבילה כן. הגעלה לא.
אין להשוות בין הנורמות הכשרות בחו"ל לנורמות המקובלות בארה"קאינני יודע הלכה למעשה את עיקר הנושא, מה שידוע שבחו"ל אין שם שום צד בעולם שצריך הכשר לחד פעמי ואין ע"כ עוררין
באופן כללי המוטו של העדה"ח זה להחמיר בענייני כשרות.משום מה הם מחשידים אותי בתשובותיהם מאז שראיתי את הודעת האזהרה שלהם בראשית הקורונה שאם משתמשים עם נוזל לחיטוי הידיים ללא הכשר יש לשטוף את הידיים במים לאחר החיטוי.
(ועושה רושם שהם לעיתים אינם נותנים תשובה הלכתית אלא תשובה שמבוססת על החמרה במקום שאין צורך)
באופן כללי המוטו של העדה"ח זה להחמיר בענייני כשרות.
כדי לדעת אם זה אכן בורות וממילא גם רשעות אני צריך להיות בקי לכה וברכיבים של חומר החיטוי, ובינתיים לא זכיתי לא לכך ולא לכךזה לא קשור להחמרה
זה בורות (ואף רשעות !) להוציא מודעה שמי שמחטא ידיים עם תכשיר חיטוי צריך לשטוף אח"כ ידיים במים.
כדי לדעת אם זה אכן בורות וממילא גם רשעות אני צריך להיות בקי לכה וברכיבים של חומר החיטוי, ובינתיים לא זכיתי לא לכך ולא לכך
אבל אני לא חושב על העדה"ח שהם בורים בעניינים אלו
ואם אתה סבור כך, עליך להפסיק לאכול מכשרותם עוד היום...