שחיטת "עטרה בני תורה", בהשגחת 'בית יוסף' ו\או 'חניכי הישיבות'-הרב מרדכי גרוס (אשכול זה עוסק בעופות בלבד)

נתנאל_ב

משתמש ותיק
בפלומבה זה רק "בית יוסף", ועל האריזה מודפס סמל הכשר של הרב גרוס, ובמקום המותג "עטרה" כתוב "עטרה בני תורה".
מישהו מכיר מה זה?
 
נערך לאחרונה על ידי מנהל:

חייל של הרבי

משתמש ותיק
ראיתי כזה גם במקום שאני משגיח, וזה הי' לי חדש.
אם כבודו סומך על הכשר הרב גרוס, ממה החשש? שאולי זה מודפס בטעות כי אין הולגרמה?
 

נתנאל_ב

משתמש ותיק
פותח הנושא
חייל של הרבי אמר:
ראיתי כזה גם במקום שאני משגיח, וזה הי' לי חדש.
אם כבודו סומך על הכשר הרב גרוס, ממה החשש? שאולי זה מודפס בטעות כי אין הולגרמה?
השאלה האם זה רק קצת יותר טוב מעטרה, אבל זה לא טוב כמו הבד"צים הטובים.
את הכשר הרב גרוס אני לא מכיר.
השאלה היא האם זה ברמה גבוהה, ועטרה הם רק פלטפורמה שעליה יושבת השחיטה של הרב גרוס, או שזה ברמה נמוכה, ורק עשו איזה שיפור קטן, והרב גרוס אישר שישימו חותמת בלי הולוגרמה, כי הוא מסכים שאשפר להקל בקולות מסויימות, אבל זה לא לכתחילה (הכל השערות שלי, אני לא כ"כ מתמצא בתחום החותמות והפלומבות).
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
רק אעיר שעטרה לכשעצמה (אף כשהיא רק עם ב"י),
מומלצת ע"י כושרות ומוגדרת על ידם כרמת כשרות גבוהה (הם מחלקים ל'מהדרין' ול'בד"צים גבוהים' והם הגדירוה כבד'צים גבוהים).

איני לוקח על כך אחריות אבל לא מופרך שזו רמה טובה.
ידוע שבהרבה הכשרים השחיטה הרבה יותר טובה משאר תפקודי הכשרות, כיוון שהשחיטה מצד עצמה מכריחה התעסקות של חרדים מוסמכים מא' ועד ת', והיא נתונה יותר לביקורים וביקורת, משא"כ השגחה במסעדות ובמפעלים שהגיוני לשים חותמת בלי השגחה כלל וכיוצ"ב...
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
ראיתי כזה גם במקום שאני משגיח, וזה הי' לי חדש.
אם כבודו סומך על הכשר הרב גרוס, ממה החשש? שאולי זה מודפס בטעות כי אין הולגרמה?
שוב הסתכלתי ודווקא יש על החבילה הולגרמה גם של הרב גרוס.
אולי מה שכבוד פותח האשכול ראה זו חבילה שבטעות לא שמו עלי' הולוגרמה או שהיתה תקלה אחרת. 
גם לפעמים יש מדבקה ששמים אחרי ההולגרמות (עם כיתוב נתח העוף, הטרי הוא אם קפוא),
ולעתים נדירות זה מכסה על גבי הולגרמת הכשרות.
 
 

יאיר 32

משתמש רגיל
אני שמעתי בתור משפחה של אחד האחראים על השחיטה של הרב גרוס
והוא אמר שההכשר של הרב גרוס הוא כמו אחד מהבד"צים הטובים ביותר
בציבור של ע"ץ רובם אוכלים את הכשרות הזאת
 

יאיר 32

משתמש רגיל
בעקבות חילוקי דעות פנימיים, פעלו בעבר תחת השם "שארית ישראל" שתי מערכות נפרדות של שחיטת בקר בחו"ל, אחת בפיקוח הרב מרדכי גרוס והאחרת בפיקוחם של הרב צבי ובר, הרב ישראל זיכרמן והרב ברוך נויבירט (שהחליף את אביו הרב יהושע נויבירט אחרי פטירתו). המערכת בפיקוח הרב גרוס סיימה את פעולתה כאשר הוא פרש מהבד"ץ.

מהמכלול
 

יהודי

משתמש ותיק
יאיר 32 אמר:
אני שמעתי בתור משפחה של אחד האחראים על השחיטה של הרב גרוס
והוא אמר שההכשר של הרב גרוס הוא כמו אחד מהבד"צים הטובים ביותר
בציבור של ע"ץ רובם אוכלים את הכשרות הזאת
זה שא' האחראים אומר את זה, זה די ברור.
השאלה מה אומר מישהו שמבין שהוא לא מהאחראים שם. 
 
 

יהודי

משתמש ותיק
אברהם זינגר אמר:
יהודי אמר:
השאלה מה אומר מישהו שמבין שהוא לא מהאחראים שם.
מבירור שלי - הכשר מעולה.
שאלתי כמה רבנים שמתמצאים בנושא והורו לי כן.
אם אפשר לכתוב בשם מי הדברים.
'רבנים שמתמצאים' לא מועיל כלום.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
נתנאל_ב אמר:
חייל של הרבי אמר:
ראיתי כזה גם במקום שאני משגיח, וזה הי' לי חדש.
אם כבודו סומך על הכשר הרב גרוס, ממה החשש? שאולי זה מודפס בטעות כי אין הולגרמה?
השאלה האם זה רק קצת יותר טוב מעטרה, אבל זה לא טוב כמו הבד"צים הטובים.
את הכשר הרב גרוס אני לא מכיר.
השאלה היא האם זה ברמה גבוהה, ועטרה הם רק פלטפורמה שעליה יושבת השחיטה של הרב גרוס, או שזה ברמה נמוכה, ורק עשו איזה שיפור קטן, והרב גרוס אישר שישימו חותמת בלי הולוגרמה, כי הוא מסכים שאשפר להקל בקולות מסויימות, אבל זה לא לכתחילה (הכל השערות שלי, אני לא כ"כ מתמצא בתחום החותמות והפלומבות).
דברים שנכתבו בחוסר ידיעה מובהק, תוך עירוב תחומין שבין כלים (=מפעלי יצור) והכשרים.
עטרה זה מפעל. הוא עבד עד כה עם הכשר בית יוסף בלבד. ולאחרונה יש לו ליין של הגר"מ גרוס.
על הכשר הגר"מ גרוס למותר לדבר. הוא היה 'שארית ישראל' מאז הקמתה. כל השאר שהצטרפו, מומחים פחות ממנו בכל תחום בכשרות ועוד.
הראותיו בשחיטה והתנהלותה משמשים כיסוד בהרבה מערכות כשרות. התהילה שיצאה לבשר ועוף של שארית מזה כ-35 שנה, זה המערכת שהוא יצר.
זה שחדשים לבקרים קמים 'הוראות' שונות בעיני כשרות זה ענין אחר..
 

דוד ה.

משתמש ותיק
מה שידוע לי (מבדיקה די מעמיקה) זה שצוות השוחטים והפיקוח הוא של הגר"מ גרוס ולא משתמש בשוחטים שהיו שם והפיקוח הדוק מאוד, מי שסמך עליו בעופות שתחת שחיטתו האישית עד עכשיו אין סיבה שלא לסמוך כעת.
 

אברהם זינגר

משתמש ותיק
יהודי אמר:
אם אפשר לכתוב בשם מי הדברים.
'רבנים שמתמצאים' לא מועיל כלום.
מכיון שלא נקטתי בשמות תוכל להבין שאיני חפץ לכתוב מיהם הרבנים כיון שלא שאלתי את רשותם לפרסם בשמם (שאלתי אישית).
אבל תוכל לברר בעצמך כמובן.
 

יהודי מי-ם

משתמש ותיק
דוד ה. אמר:
מה שידוע לי (מבדיקה די מעמיקה) זה שצוות השוחטים והפיקוח הוא של הגר"מ גרוס ולא משתמש בשוחטים שהיו שם והפיקוח הדוק מאוד, מי שסמך עליו בעופות שתחת שחיטתו האישית עד עכשיו אין סיבה שלא לסמוך כעת.
שקר וכזב,
יש לי קרוב משפחה שעובד שם, אין שום שינויים כמעט, כל העובדים נשארו כרגיל, פרט למגולחים שהגר"מ גרוס חושש לפסלותם מחמת שיטתו בענין מכונות הגילוח.
ועוד שינוי אחד שחותכים את כל הפרק התחתון של הכנף. וזאת משום שבמריטת העופות אין הנוצות יוצאות בסוף הכנף. וחושש שלא ימלח טוב אותו מקום.
 

דוד ה.

משתמש ותיק
יהודי מי-ם אמר:
שקר וכזב,
יש לי קרוב משפחה שעובד שם, אין שום שינויים כמעט, כל העובדים נשארו כרגיל, פרט למגולחים שהגר"מ גרוס חושש לפסלותם מחמת שיטתו בענין מכונות הגילוח.
ועוד שינוי אחד שחותכים את כל הפרק התחתון של הכנף. וזאת משום שבמריטת העופות אין הנוצות יוצאות בסוף הכנף. וחושש שלא ימלח טוב אותו מקום.
לא הייתי שם בעצמי אבל בדקתי אצל שני אנשים שהיו שם ואינם מטעמו, כמובן שיתכן והטעו אותם או שהטעו אותי, (הם לא באו לביקורת פתע אלא הודיעו מראש) לי אישית היה קשה להאמין שארגנו לכבודם צוות חדש וסיפרו להם שהוא קבוע במקום, אבל אין לי ידיעה ברמה שאני יכו לומר "שקר וכזב"
 

אקשן דקדושה

משתמש ותיק
אני מכיר את אחד השוחטים שם, והוא לא מהצוות של ב"י. אלא הובא ע"י הרב גרוס.
אבל אמר לי אחד מחשובי מורי ההוראה של הרב גרוס שזה לא הרבה יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל.
והוסיף עוד טענות שאיני יכול לפרסם כאן.
גילוי נאות, אני לא אוכל כלל משחיטה זו.
הוספה: אני מכיר כמה מורי הוראה בבי"ד של הרב גרוס שנמנעים לחלוטין מאכילת שחיטה זו.
 

לביא

משתמש ותיק
אקשן דקדושה אמר:
אני מכיר את אחד השוחטים שם, והוא לא מהצוות של ב"י. אלא הובא ע"י הרב גרוס.
אבל אמר לי אחד מחשובי מורי ההוראה של הרב גרוס שזה לא הרבה יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל.
והוסיף עוד טענות שאיני יכול לפרסם כאן.
גילוי נאות, אני לא אוכל כלל משחיטה זו.
הוספה: אני מכיר כמה מורי הוראה בבי"ד של הרב גרוס שנמנעים לחלוטין מאכילת שחיטה זו.
תמוה לי לפי דבריך איך חותמים על זה הרב גרוס, אם זה לא באותה רמה.
ושמא אתה מדבר על עטרה בלי חותם של הרב גרוס.
 

אקשן דקדושה

משתמש ותיק
לביא אמר:
אקשן דקדושה אמר:
אני מכיר את אחד השוחטים שם, והוא לא מהצוות של ב"י. אלא הובא ע"י הרב גרוס.
אבל אמר לי אחד מחשובי מורי ההוראה של הרב גרוס שזה לא הרבה יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל.
והוסיף עוד טענות שאיני יכול לפרסם כאן.
גילוי נאות, אני לא אוכל כלל משחיטה זו.
הוספה: אני מכיר כמה מורי הוראה בבי"ד של הרב גרוס שנמנעים לחלוטין מאכילת שחיטה זו.
תמוה לי לפי דבריך איך חותמים על זה הרב גרוס, אם זה לא באותה רמה.
ושמא אתה מדבר על עטרה בלי חותם של הרב גרוס.
לא זכיתי להבין את השאלה.
 
 

לביא

משתמש ותיק
אקשן דקדושה אמר:
לביא אמר:
אקשן דקדושה אמר:
אני מכיר את אחד השוחטים שם, והוא לא מהצוות של ב"י. אלא הובא ע"י הרב גרוס.
אבל אמר לי אחד מחשובי מורי ההוראה של הרב גרוס שזה לא הרבה יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל.
והוסיף עוד טענות שאיני יכול לפרסם כאן.
גילוי נאות, אני לא אוכל כלל משחיטה זו.
הוספה: אני מכיר כמה מורי הוראה בבי"ד של הרב גרוס שנמנעים לחלוטין מאכילת שחיטה זו.
תמוה לי לפי דבריך איך חותמים על זה הרב גרוס, אם זה לא באותה רמה.
ושמא אתה מדבר על עטרה בלי חותם של הרב גרוס.
לא זכיתי להבין את השאלה.
 
כבודו כתב לכאורה, כי מוצרי עוף של עטרה שחתום עליו הן הרב הגרוס והן בד״צ בית יוסף, זה לא יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל ושאף אחד מבני הב״ד של הרב גרוס אוכלים מזה.
ועל זאת אני שואל - א״כ מאי שנא משחיטת עוף רגילה של ב״י לשל ב״י והרב גרוס, ולמה מופיע על זה חותם הרב גרוס, אם לא להשמיע שזה מהודר יותר?
 

אקשן דקדושה

משתמש ותיק
לביא אמר:
אקשן דקדושה אמר:
לביא אמר:
תמוה לי לפי דבריך איך חותמים על זה הרב גרוס, אם זה לא באותה רמה.
ושמא אתה מדבר על עטרה בלי חותם של הרב גרוס.
לא זכיתי להבין את השאלה.
כבודו כתב לכאורה, כי מוצרי עוף של עטרה שחתום עליו הן הרב הגרוס והן בד״צ בית יוסף, זה לא יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל ושאף אחד מבני הב״ד של הרב גרוס אוכלים מזה.
ועל זאת אני שואל - א״כ מאי שנא משחיטת עוף רגילה של ב״י לשל ב״י והרב גרוס, ולמה מופיע על זה חותם הרב גרוס, אם לא להשמיע שזה מהודר יותר?
ברור שגוף הכשרות בא להשמיע שזה מהודר יותר.
ושגם מי שאינו סומך על עטרה-ב"י הרגיל, יכול לסמוך עליהם.
ואלו שטענו לי אחרת, חולקים עליהם.
וסוברים שזה לכה"פ לא הרבה יותר ברמה מהרגיל, ושא"א לסמוך שזה ברמה של המהודרים ביותר.
 
 

איש פשוט מאד

משתמש ותיק
לביא אמר:
אקשן דקדושה אמר:
לביא אמר:
תמוה לי לפי דבריך איך חותמים על זה הרב גרוס, אם זה לא באותה רמה.
ושמא אתה מדבר על עטרה בלי חותם של הרב גרוס.
לא זכיתי להבין את השאלה.
כבודו כתב לכאורה, כי מוצרי עוף של עטרה שחתום עליו הן הרב הגרוס והן בד״צ בית יוסף, זה לא יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל ושאף אחד מבני הב״ד של הרב גרוס אוכלים מזה.
ועל זאת אני שואל - א״כ מאי שנא משחיטת עוף רגילה של ב״י לשל ב״י והרב גרוס, ולמה מופיע על זה חותם הרב גרוס, אם לא להשמיע שזה מהודר יותר?
 
אקשן דקדושה אמר:
אני מכיר את אחד השוחטים שם, והוא לא מהצוות של ב"י. אלא הובא ע"י הרב גרוס.
אבל אמר לי אחד מחשובי מורי ההוראה של הרב גרוס שזה לא הרבה יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל.
והוסיף עוד טענות שאיני יכול לפרסם כאן.
גילוי נאות, אני לא אוכל כלל משחיטה זו.
הוספה: אני מכיר כמה מורי הוראה בבי"ד של הרב גרוס שנמנעים לחלוטין מאכילת שחיטה זו.
לכאו' זה ההבדל.
 
 

אקשן דקדושה

משתמש ותיק
איש פשוט מאד אמר:
לכאו' זה ההבדל.
זה לא מתרץ.
כי ברור שכוונת נותני הכשרות היא לומר שזה ברמת הידור של המהודרים ביותר.
ועל זה וודאי נחלקו הטוענים דלעיל.
ולטענתם, בעיקרון אין על מה לסמוך שזה יותר מהרגיל.
זולת מה שהביאו צוות שלהם.
ולכן דייקתי לומר לא הרבה יותר טוב.
 

לביא

משתמש ותיק
אקשן דקדושה אמר:
לביא אמר:
אקשן דקדושה אמר:
לא זכיתי להבין את השאלה.
כבודו כתב לכאורה, כי מוצרי עוף של עטרה שחתום עליו הן הרב הגרוס והן בד״צ בית יוסף, זה לא יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל ושאף אחד מבני הב״ד של הרב גרוס אוכלים מזה.
ועל זאת אני שואל - א״כ מאי שנא משחיטת עוף רגילה של ב״י לשל ב״י והרב גרוס, ולמה מופיע על זה חותם הרב גרוס, אם לא להשמיע שזה מהודר יותר?
ברור שגוף הכשרות בא להשמיע שזה מהודר יותר.
ושגם מי שאינו סומך על עטרה-ב"י הרגיל, יכול לסמוך עליהם.
ואלו שטענו לי אחרת, חולקים עליהם.
וסוברים שזה לכה"פ לא הרבה יותר ברמה מהרגיל, ושא"א לסמוך שזה ברמה של המהודרים ביותר.
 
מעשה שהיה שעשינו שבע ברכת בבית, ואחד מחבריי (אשכנזי) בא ג״כ, וכששאל לגבי ההכשר אמרתי לו שזה הרב גרוס וב״י, וכיוון שסומך בביתו על הרב גרוס אכל ונהנה.
אתה רוצה לומר שלמעשה מי שסומך על הרב גרוס שלא יאכל לכתחילה מזה. וזה רק יותר מהודר. אבל מהודר למי? אם זה לא באותה רמה, למה חתום על זה הרב גרוס כעין בא ואומר ״מי שסומך עלי, יכול לסמוך עלי גם בזה״?
 

דוד ה.

משתמש ותיק
לביא אמר:
מעשה שהיה שעשינו שבע ברכת בבית, ואחד מחבריי (אשכנזי) בא ג״כ, וכששאל לגבי ההכשר אמרתי לו שזה הרב גרוס וב״י, וכיוון שסומך בביתו על הרב גרוס אכל ונהנה.
אתה רוצה לומר שלמעשה מי שסומך על הרב גרוס שלא יאכל לכתחילה מזה. וזה רק יותר מהודר. אבל מהודר למי? אם זה לא באותה רמה, למה חתום על זה הרב גרוס כעין בא ואומר ״מי שסומך עלי, יכול לסמוך עלי גם בזה״?
הרב גרוס סובר שזה יותר טוב מכל שחיטה אחרת או לפחות לא נופל מכל שחיטה אחרת והוא עמו אוכל משחיטה זו אין בכך ספק, הניקים דכאן אינם מייצגים את דעתו כמובן אלא בירורים עצמאיים שכל אחד עושה ממקומו ע"מ לזכות ולאכול רק מהשחיטות הטובות ביותר והנה משתף אותנו הרב @אקשן דקדושה שלא כצעקתה ויתכן ואין זו שחיטה מהודרת כל כך, על כן תלמידי הגאב"ד ההולכים אחריו בכל דרכיהם יסמכו עליו גם בזה ואנחנו נמשיך לחקור עד היכן שידינו מגעת.
 

אקשן דקדושה

משתמש ותיק
לביא אמר:
מעשה שהיה שעשינו שבע ברכת בבית, ואחד מחבריי (אשכנזי) בא ג״כ, וכששאל לגבי ההכשר אמרתי לו שזה הרב גרוס וב״י, וכיוון שסומך בביתו על הרב גרוס אכל ונהנה.
אין למדין הלכה מפי מעשה.
לביא אמר:
אתה רוצה לומר שלמעשה מי שסומך על הרב גרוס שלא יאכל לכתחילה מזה. וזה רק יותר מהודר. אבל מהודר למי? אם זה לא באותה רמה, למה חתום על זה הרב גרוס כעין בא ואומר ״מי שסומך עלי, יכול לסמוך עלי גם בזה״?
לצערינו לא בכל הדברים בעולם יש רק שחור ולבן.
הנושא הזה קצת מורכב.
 

לביא

משתמש ותיק
אקשן דקדושה אמר:
אין למדין הלכה מפי מעשה.
בכוונה נקטתי באותיות קטנות, שסתם מעשה שהיה. לא ציינתי ללמוד מזה הלכה או משהו.
אקשן דקדושה אמר:
לצערינו לא בכל הדברים בעולם יש רק שחור ולבן.
הנושא הזה קצת מורכב.
לכן, כמו שכתב @דוד ה., אתה יכול לומר שאתה לא סומך על זה,
אבל מפה ועד להגיד שזה לא בהשגחת הרב גרוס...
 

יהודי מי-ם

משתמש ותיק
אקשן דקדושה אמר:
איש פשוט מאד אמר:
לכאו' זה ההבדל.
זה לא מתרץ.
כי ברור שכוונת נותני הכשרות היא לומר שזה ברמת הידור של המהודרים ביותר.
ועל זה וודאי נחלקו הטוענים דלעיל.
ולטענתם, בעיקרון אין על מה לסמוך שזה יותר מהרגיל.
זולת מה שהביאו צוות שלהם.
ולכן דייקתי לומר לא הרבה יותר טוב.
כבר כתבתי לעיל שקרוב משפחה שעבד שם אמר לי שיש כמה הבדלים
"פרט למגולחים שהגר"מ גרוס חושש לפסלותם מחמת שיטתו בענין מכונות הגילוח.
ועוד שינוי אחד שחותכים את כל הפרק התחתון של הכנף. וזאת משום שבמריטת העופות אין הנוצות יוצאות בסוף הכנף. וחושש שלא ימלח טוב אותו מקום".
 

חיים ארוכים

משתמש רגיל
יהודי אמר:
אברהם זינגר אמר:
יהודי אמר:
השאלה מה אומר מישהו שמבין שהוא לא מהאחראים שם.
מבירור שלי - הכשר מעולה.
שאלתי כמה רבנים שמתמצאים בנושא והורו לי כן.
אם אפשר לכתוב בשם מי הדברים.
'רבנים שמתמצאים' לא מועיל כלום.
הרב גרוס עצמו לא מספיק?
 
 
חלק עליון תַחתִית