השאלה האם זה רק קצת יותר טוב מעטרה, אבל זה לא טוב כמו הבד"צים הטובים.חייל של הרבי אמר:ראיתי כזה גם במקום שאני משגיח, וזה הי' לי חדש.
אם כבודו סומך על הכשר הרב גרוס, ממה החשש? שאולי זה מודפס בטעות כי אין הולגרמה?
שוב הסתכלתי ודווקא יש על החבילה הולגרמה גם של הרב גרוס.חייל של הרבי אמר:ראיתי כזה גם במקום שאני משגיח, וזה הי' לי חדש.
אם כבודו סומך על הכשר הרב גרוס, ממה החשש? שאולי זה מודפס בטעות כי אין הולגרמה?
זה שא' האחראים אומר את זה, זה די ברור.יאיר 32 אמר:אני שמעתי בתור משפחה של אחד האחראים על השחיטה של הרב גרוס
והוא אמר שההכשר של הרב גרוס הוא כמו אחד מהבד"צים הטובים ביותר
בציבור של ע"ץ רובם אוכלים את הכשרות הזאת
מבירור שלי - הכשר מעולה.יהודי אמר:השאלה מה אומר מישהו שמבין שהוא לא מהאחראים שם.
אם אפשר לכתוב בשם מי הדברים.אברהם זינגר אמר:מבירור שלי - הכשר מעולה.יהודי אמר:השאלה מה אומר מישהו שמבין שהוא לא מהאחראים שם.
שאלתי כמה רבנים שמתמצאים בנושא והורו לי כן.
דברים שנכתבו בחוסר ידיעה מובהק, תוך עירוב תחומין שבין כלים (=מפעלי יצור) והכשרים.נתנאל_ב אמר:השאלה האם זה רק קצת יותר טוב מעטרה, אבל זה לא טוב כמו הבד"צים הטובים.חייל של הרבי אמר:ראיתי כזה גם במקום שאני משגיח, וזה הי' לי חדש.
אם כבודו סומך על הכשר הרב גרוס, ממה החשש? שאולי זה מודפס בטעות כי אין הולגרמה?
את הכשר הרב גרוס אני לא מכיר.
השאלה היא האם זה ברמה גבוהה, ועטרה הם רק פלטפורמה שעליה יושבת השחיטה של הרב גרוס, או שזה ברמה נמוכה, ורק עשו איזה שיפור קטן, והרב גרוס אישר שישימו חותמת בלי הולוגרמה, כי הוא מסכים שאשפר להקל בקולות מסויימות, אבל זה לא לכתחילה (הכל השערות שלי, אני לא כ"כ מתמצא בתחום החותמות והפלומבות).
מכיון שלא נקטתי בשמות תוכל להבין שאיני חפץ לכתוב מיהם הרבנים כיון שלא שאלתי את רשותם לפרסם בשמם (שאלתי אישית).יהודי אמר:אם אפשר לכתוב בשם מי הדברים.
'רבנים שמתמצאים' לא מועיל כלום.
שקר וכזב,דוד ה. אמר:מה שידוע לי (מבדיקה די מעמיקה) זה שצוות השוחטים והפיקוח הוא של הגר"מ גרוס ולא משתמש בשוחטים שהיו שם והפיקוח הדוק מאוד, מי שסמך עליו בעופות שתחת שחיטתו האישית עד עכשיו אין סיבה שלא לסמוך כעת.
לא הייתי שם בעצמי אבל בדקתי אצל שני אנשים שהיו שם ואינם מטעמו, כמובן שיתכן והטעו אותם או שהטעו אותי, (הם לא באו לביקורת פתע אלא הודיעו מראש) לי אישית היה קשה להאמין שארגנו לכבודם צוות חדש וסיפרו להם שהוא קבוע במקום, אבל אין לי ידיעה ברמה שאני יכו לומר "שקר וכזב"יהודי מי-ם אמר:שקר וכזב,
יש לי קרוב משפחה שעובד שם, אין שום שינויים כמעט, כל העובדים נשארו כרגיל, פרט למגולחים שהגר"מ גרוס חושש לפסלותם מחמת שיטתו בענין מכונות הגילוח.
ועוד שינוי אחד שחותכים את כל הפרק התחתון של הכנף. וזאת משום שבמריטת העופות אין הנוצות יוצאות בסוף הכנף. וחושש שלא ימלח טוב אותו מקום.
תמוה לי לפי דבריך איך חותמים על זה הרב גרוס, אם זה לא באותה רמה.אקשן דקדושה אמר:אני מכיר את אחד השוחטים שם, והוא לא מהצוות של ב"י. אלא הובא ע"י הרב גרוס.
אבל אמר לי אחד מחשובי מורי ההוראה של הרב גרוס שזה לא הרבה יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל.
והוסיף עוד טענות שאיני יכול לפרסם כאן.
גילוי נאות, אני לא אוכל כלל משחיטה זו.
הוספה: אני מכיר כמה מורי הוראה בבי"ד של הרב גרוס שנמנעים לחלוטין מאכילת שחיטה זו.
לא זכיתי להבין את השאלה.לביא אמר:תמוה לי לפי דבריך איך חותמים על זה הרב גרוס, אם זה לא באותה רמה.אקשן דקדושה אמר:אני מכיר את אחד השוחטים שם, והוא לא מהצוות של ב"י. אלא הובא ע"י הרב גרוס.
אבל אמר לי אחד מחשובי מורי ההוראה של הרב גרוס שזה לא הרבה יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל.
והוסיף עוד טענות שאיני יכול לפרסם כאן.
גילוי נאות, אני לא אוכל כלל משחיטה זו.
הוספה: אני מכיר כמה מורי הוראה בבי"ד של הרב גרוס שנמנעים לחלוטין מאכילת שחיטה זו.
ושמא אתה מדבר על עטרה בלי חותם של הרב גרוס.
כבודו כתב לכאורה, כי מוצרי עוף של עטרה שחתום עליו הן הרב הגרוס והן בד״צ בית יוסף, זה לא יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל ושאף אחד מבני הב״ד של הרב גרוס אוכלים מזה.אקשן דקדושה אמר:לא זכיתי להבין את השאלה.לביא אמר:תמוה לי לפי דבריך איך חותמים על זה הרב גרוס, אם זה לא באותה רמה.אקשן דקדושה אמר:אני מכיר את אחד השוחטים שם, והוא לא מהצוות של ב"י. אלא הובא ע"י הרב גרוס.
אבל אמר לי אחד מחשובי מורי ההוראה של הרב גרוס שזה לא הרבה יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל.
והוסיף עוד טענות שאיני יכול לפרסם כאן.
גילוי נאות, אני לא אוכל כלל משחיטה זו.
הוספה: אני מכיר כמה מורי הוראה בבי"ד של הרב גרוס שנמנעים לחלוטין מאכילת שחיטה זו.
ושמא אתה מדבר על עטרה בלי חותם של הרב גרוס.
ברור שגוף הכשרות בא להשמיע שזה מהודר יותר.לביא אמר:כבודו כתב לכאורה, כי מוצרי עוף של עטרה שחתום עליו הן הרב הגרוס והן בד״צ בית יוסף, זה לא יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל ושאף אחד מבני הב״ד של הרב גרוס אוכלים מזה.אקשן דקדושה אמר:לא זכיתי להבין את השאלה.לביא אמר:תמוה לי לפי דבריך איך חותמים על זה הרב גרוס, אם זה לא באותה רמה.
ושמא אתה מדבר על עטרה בלי חותם של הרב גרוס.
ועל זאת אני שואל - א״כ מאי שנא משחיטת עוף רגילה של ב״י לשל ב״י והרב גרוס, ולמה מופיע על זה חותם הרב גרוס, אם לא להשמיע שזה מהודר יותר?
לביא אמר:כבודו כתב לכאורה, כי מוצרי עוף של עטרה שחתום עליו הן הרב הגרוס והן בד״צ בית יוסף, זה לא יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל ושאף אחד מבני הב״ד של הרב גרוס אוכלים מזה.אקשן דקדושה אמר:לא זכיתי להבין את השאלה.לביא אמר:תמוה לי לפי דבריך איך חותמים על זה הרב גרוס, אם זה לא באותה רמה.
ושמא אתה מדבר על עטרה בלי חותם של הרב גרוס.
ועל זאת אני שואל - א״כ מאי שנא משחיטת עוף רגילה של ב״י לשל ב״י והרב גרוס, ולמה מופיע על זה חותם הרב גרוס, אם לא להשמיע שזה מהודר יותר?
לכאו' זה ההבדל.אקשן דקדושה אמר:אני מכיר את אחד השוחטים שם, והוא לא מהצוות של ב"י. אלא הובא ע"י הרב גרוס.
אבל אמר לי אחד מחשובי מורי ההוראה של הרב גרוס שזה לא הרבה יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל.
והוסיף עוד טענות שאיני יכול לפרסם כאן.
גילוי נאות, אני לא אוכל כלל משחיטה זו.
הוספה: אני מכיר כמה מורי הוראה בבי"ד של הרב גרוס שנמנעים לחלוטין מאכילת שחיטה זו.
זה לא מתרץ.איש פשוט מאד אמר:לכאו' זה ההבדל.
מעשה שהיה שעשינו שבע ברכת בבית, ואחד מחבריי (אשכנזי) בא ג״כ, וכששאל לגבי ההכשר אמרתי לו שזה הרב גרוס וב״י, וכיוון שסומך בביתו על הרב גרוס אכל ונהנה.אקשן דקדושה אמר:ברור שגוף הכשרות בא להשמיע שזה מהודר יותר.לביא אמר:כבודו כתב לכאורה, כי מוצרי עוף של עטרה שחתום עליו הן הרב הגרוס והן בד״צ בית יוסף, זה לא יותר טוב משחיטת עטרה הרגיל ושאף אחד מבני הב״ד של הרב גרוס אוכלים מזה.אקשן דקדושה אמר:לא זכיתי להבין את השאלה.
ועל זאת אני שואל - א״כ מאי שנא משחיטת עוף רגילה של ב״י לשל ב״י והרב גרוס, ולמה מופיע על זה חותם הרב גרוס, אם לא להשמיע שזה מהודר יותר?
ושגם מי שאינו סומך על עטרה-ב"י הרגיל, יכול לסמוך עליהם.
ואלו שטענו לי אחרת, חולקים עליהם.
וסוברים שזה לכה"פ לא הרבה יותר ברמה מהרגיל, ושא"א לסמוך שזה ברמה של המהודרים ביותר.
הרב גרוס סובר שזה יותר טוב מכל שחיטה אחרת או לפחות לא נופל מכל שחיטה אחרת והוא עמו אוכל משחיטה זו אין בכך ספק, הניקים דכאן אינם מייצגים את דעתו כמובן אלא בירורים עצמאיים שכל אחד עושה ממקומו ע"מ לזכות ולאכול רק מהשחיטות הטובות ביותר והנה משתף אותנו הרב @אקשן דקדושה שלא כצעקתה ויתכן ואין זו שחיטה מהודרת כל כך, על כן תלמידי הגאב"ד ההולכים אחריו בכל דרכיהם יסמכו עליו גם בזה ואנחנו נמשיך לחקור עד היכן שידינו מגעת.לביא אמר:מעשה שהיה שעשינו שבע ברכת בבית, ואחד מחבריי (אשכנזי) בא ג״כ, וכששאל לגבי ההכשר אמרתי לו שזה הרב גרוס וב״י, וכיוון שסומך בביתו על הרב גרוס אכל ונהנה.
אתה רוצה לומר שלמעשה מי שסומך על הרב גרוס שלא יאכל לכתחילה מזה. וזה רק יותר מהודר. אבל מהודר למי? אם זה לא באותה רמה, למה חתום על זה הרב גרוס כעין בא ואומר ״מי שסומך עלי, יכול לסמוך עלי גם בזה״?
אין למדין הלכה מפי מעשה.לביא אמר:מעשה שהיה שעשינו שבע ברכת בבית, ואחד מחבריי (אשכנזי) בא ג״כ, וכששאל לגבי ההכשר אמרתי לו שזה הרב גרוס וב״י, וכיוון שסומך בביתו על הרב גרוס אכל ונהנה.
לצערינו לא בכל הדברים בעולם יש רק שחור ולבן.לביא אמר:אתה רוצה לומר שלמעשה מי שסומך על הרב גרוס שלא יאכל לכתחילה מזה. וזה רק יותר מהודר. אבל מהודר למי? אם זה לא באותה רמה, למה חתום על זה הרב גרוס כעין בא ואומר ״מי שסומך עלי, יכול לסמוך עלי גם בזה״?
בכוונה נקטתי באותיות קטנות, שסתם מעשה שהיה. לא ציינתי ללמוד מזה הלכה או משהו.אקשן דקדושה אמר:אין למדין הלכה מפי מעשה.
לכן, כמו שכתב @דוד ה., אתה יכול לומר שאתה לא סומך על זה,אקשן דקדושה אמר:לצערינו לא בכל הדברים בעולם יש רק שחור ולבן.
הנושא הזה קצת מורכב.
כבר כתבתי לעיל שקרוב משפחה שעבד שם אמר לי שיש כמה הבדליםאקשן דקדושה אמר:זה לא מתרץ.איש פשוט מאד אמר:לכאו' זה ההבדל.
כי ברור שכוונת נותני הכשרות היא לומר שזה ברמת הידור של המהודרים ביותר.
ועל זה וודאי נחלקו הטוענים דלעיל.
ולטענתם, בעיקרון אין על מה לסמוך שזה יותר מהרגיל.
זולת מה שהביאו צוות שלהם.
ולכן דייקתי לומר לא הרבה יותר טוב.
הרב גרוס עצמו לא מספיק?יהודי אמר:אם אפשר לכתוב בשם מי הדברים.אברהם זינגר אמר:מבירור שלי - הכשר מעולה.יהודי אמר:השאלה מה אומר מישהו שמבין שהוא לא מהאחראים שם.
שאלתי כמה רבנים שמתמצאים בנושא והורו לי כן.
'רבנים שמתמצאים' לא מועיל כלום.