סקר אסקרנו לך | סקר מעשרות מהכשרים מעולים

האם הנך מקפיד לעשר פירות וירקות ושאר מוצרים (שבהם זה שייך), אף כשזה בהכשר שבעיניך הוא מעולה

  • כן

    קולות: 58 29.0%
  • כן, אבל שוקל להפסיק

    קולות: 3 1.5%
  • לא

    קולות: 101 50.5%
  • לא, אבל שוקל להתחיל

    קולות: 35 17.5%
  • גר בחו"ל וזה לא כ"כ נוגע לי

    קולות: 3 1.5%

  • סה"כ בוחרים
    200

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
האם ההקפדה הזו נפוצה רק בחוג החזונאישניקים* או שמא בחלק גדול מהציבור הליטאי* הכללי? והאם יש מן החסידים* והספרדים* שנוהגים כך?

* ה' עליהם יחיו
 

בן אבנר

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
האם ההקפדה הזו נפוצה רק בחוג החזונאישניקים* או שמא בחלק גדול מהציבור הליטאי* הכללי? והאם יש מן החסידים* והספרדים* שנוהגים כך?

* ה' עליהם יחיו
בחוגי החזונאישניקים זה גורף, וכמדו' שגם בריסק מקפידים בזה,
אך גם בציבור הליטאי הכללי יש אחוזים לא מעטים המעשרים.
[החלוקה בין חזונאישניקים ללא קצת מורכבת, ויש הסוברים שכל מי שמעשר לחומרא, יש לו גנרטור, ויש לו פאות עבות וזקן טבעי הוא חזונאישניק, ואינו כן].

הכרתי חסידים המעשרים, אך כמדו' שזה מיעוט שאינו ניכר.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
יושב בשבת תחכמוני אמר:
אין אפשרות של משהו כמו 'מידת חסידות' (כשיש לי כח/חשק/כשאיני מתעצל)

אם כך, זה נקרא שלא מקפידים. אבל ייתכן שהסקר מלכתחילה הי' צריך לשאול רמת ההקפדה ולא רק האם ישנה.
 

mashav

משתמש רגיל
מצוי כמובן באופן גורף אצל חזונאישניקים, וגם הרבה שקרובים בהנהגותיהם להכרעת החזו"א, הרבה בני ברקים וכו'. קיים גם בקרב התלמידים המובהקים של הגרי"ש אבל זה קצת.
ציבור האברכים הליטאי הקלאסי לא מקפיד.
 

יהודי

משתמש ותיק
אצלי בבית פעם היו מעשרים באופן גורף.
אך במ. עילית בחנויות שיש גם בד"ץ וגם ק"ק, הק"ק אמור לעשר שוב, וגם סמכתי אישית על המשגיח. ולכך הקלתי בזה. (בחנויות שיש רק ק"ק, זה אחרת).
וכן אחרי משנת יוסף איני מעשר.
למעשה הילדים שלי פחות רגילים לעשר מחמת כל זה. וחבל.
 

אין חכמה

משתמש ותיק
חימקו אמר:
חייל של הרבי אמר:
חימקו אמר:
אני נוהג לעשר רק אם אני קונה מחנות עם הכשר חלש.
זה פשיטא, אחרת לא היית קונה 

זה נכון. ולפעמים אני קונה גם בלי כשרות כלל ומעשר.
דלא תיפוק מיניה חורבא
רק ירקות מותר
פירות אסור לקנות בחנות כזו [וגם בחנות עם הכשר חלש]
 
 

חימקו

משתמש ותיק
אין חכמה אמר:
חימקו אמר:
חייל של הרבי אמר:
זה פשיטא, אחרת לא היית קונה 

זה נכון. ולפעמים אני קונה גם בלי כשרות כלל ומעשר.
דלא תיפוק מיניה חורבא
רק ירקות מותר
פירות אסור לקנות בחנות כזו [וגם בחנות עם הכשר חלש]

למה לא? לבדוק שאין חשש ערלה.
 

אין חכמה

משתמש ותיק
חימקו אמר:
אין חכמה אמר:
חימקו אמר:
זה נכון. ולפעמים אני קונה גם בלי כשרות כלל ומעשר.
דלא תיפוק מיניה חורבא
רק ירקות מותר
פירות אסור לקנות בחנות כזו [וגם בחנות עם הכשר חלש]

למה לא? לבדוק שאין חשש ערלה.
נכון
כך צריך לעשות
 
 

mashav

משתמש רגיל
זה גם לא לכתחילה, וגם הרב אפרתי בעצמו שמפרסם את הטבלאות של האחוזים אומר שזה רק בדיעבד במקום שאין חנות בהכשר טוב. האחוזים זה לא מדע מדויק אלא מתוך בדיקה בשוק הסיטונאי וכה"ג, וגם כל זה לאחר שכל הגידולים החד שנתיים וההעברות מהמשתלות לא נחשבים ערלה, וכידוע שרק בכשרותו סומכים ע"ז, והוא עצמו אמר לקרוב משפחתי שהגרי"ש אמר לו שזה לא לבני תורה. מה שודאי הוא שלא מתקרבים בזה לרמת הזהירות מאיסר שיש בעדה"ח למשל שממפים את כל הקרקעות ועוקבים בצילומי אוויר אחר כל ייחור חדש.
ועל הכל אין ראוי לסייע לחנות שמוכרת בלא הכשר או בהכשר חלש ומכשילה אנשים, ואין לקנות מהם אלא במקום שאין ברירה אחרת. וזה נפק"מ אפי' בירקות.
 

יהודי

משתמש ותיק
אני מסכים עם כל מילה.
אבל עד לפני כמה עשרות שנים לא היה פיקוח על ערלה בכלל בחנויות, וכידוע היתה חנות אחת במא"ש ששם היתה תוצרת ללא חשש ערלה, ותו לא.
הן נכון שהיום ישנם כנראה יותר אחוזי ערלה בפירות.
 

לענין

משתמש ותיק
יהודי אמר:
אצלי בבית פעם היו מעשרים באופן גורף.
אך במ. עילית בחנויות שיש גם בד"ץ וגם ק"ק, הק"ק אמור לעשר שוב, וגם סמכתי אישית על המשגיח. ולכך הקלתי בזה. (בחנויות שיש רק ק"ק, זה אחרת).
וכן אחרי משנת יוסף איני מעשר.
למעשה הילדים שלי פחות רגילים לעשר מחמת כל זה. וחבל.
גם אני שמעתי מקרובים שאינם מעשרים את החנויות שיש בהם ק"ק.
פעם אחת קניתי דבר מאכל בחנות במודיעין עילית. היו שם מוכר ומוכרת, ברוך ה' - שומרי שבת, ראיתי שפתחו קופסת שימורים - וכיצד עישרוה, ושמחתי שלא סמכתי...
 

פריחת ההרים

משתמש ותיק
האם ציבור המעשרים, מעשר גם בעת השתתפותו באירועים - חתונה או בר מצוה?
האם ציבור המעשרים מעשר גם בעת פגישה אישית, כגון פגישה עם גביר כדי להתרימו לכולל, והגביר מגיש עוגה ושתיה?
כלומר, האם נוהגים בזה כאיסור מעיקר הדין, או רק כחומרא במקום דאפשר.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
פריחת ההרים אמר:
האם ציבור המעשרים, מעשר גם בעת השתתפותו באירועים - חתונה או בר מצוה?
האם ציבור המעשרים מעשר גם בעת פגישה אישית, כגון פגישה עם גביר כדי להתרימו לכולל, והגביר מגיש עוגה ושתיה?
כלומר, האם נוהגים בזה כאיסור מעיקר הדין, או רק כחומרא במקום דאפשר.
גם אם זהו רק חומרא, מדוע שלא יעשרו בחשאי במצבים הנ"ל?
 
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
פריחת ההרים אמר:
האם ציבור המעשרים, מעשר גם בעת השתתפותו באירועים - חתונה או בר מצוה?
האם ציבור המעשרים מעשר גם בעת פגישה אישית, כגון פגישה עם גביר כדי להתרימו לכולל, והגביר מגיש עוגה ושתיה?
כלומר, האם נוהגים בזה כאיסור מעיקר הדין, או רק כחומרא במקום דאפשר.
ציבור המעשרים הנו ציבור מגוון ודעותיו שונות.
אבל אם ננסח את השאלה בצורה שונה מעט - האם יש מי ש "מעשר גם בעת וכו'...
התשובה היא חיובית, בהחלט!

זכורני ילדים שלא אכלו בבר מצוות של חלק מחברי לכיתה מכיון שלא יכלו לעשר.
 

נותן טעם לשבח

משתמש ותיק
פריחת ההרים אמר:
האם ציבור המעשרים, מעשר גם בעת השתתפותו באירועים - חתונה או בר מצוה?
האם ציבור המעשרים מעשר גם בעת פגישה אישית, כגון פגישה עם גביר כדי להתרימו לכולל, והגביר מגיש עוגה ושתיה?
כלומר, האם נוהגים בזה כאיסור מעיקר הדין, או רק כחומרא במקום דאפשר.
היום בפתק שמקבלים מהגן לבשר על שהילדה זכתה להיות אמא של שבת כבר מופיע "נא לשלוח 28 ממתקים +1 למעשר"...
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
נותן טעם לשבח אמר:
פריחת ההרים אמר:
היום בפתק שמקבלים מהגן לבשר על שהילדה זכתה להיות אמא של שבת כבר מופיע "נא לשלוח 28 ממתקים +1 למעשר"...
אם הממתקים מכילים גידולי קרקע*, אנחנו במצב טוב...

*מלבד סוכר, שמגיע רק מחו"ל
 
 

שניאור

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
נותן טעם לשבח אמר:
פריחת ההרים אמר:
היום בפתק שמקבלים מהגן לבשר על שהילדה זכתה להיות אמא של שבת כבר מופיע "נא לשלוח 28 ממתקים +1 למעשר"...
אם הממתקים מכילים גידולי קרקע*, אנחנו במצב טוב...
יכול להיות שה-1 למעשר הוא כמו הילדה שזכתה להיות "אמא" [דהיינו אולי זה חלק מהמשחק].
 
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
נותן טעם לשבח אמר:
פריחת ההרים אמר:
היום בפתק שמקבלים מהגן לבשר על שהילדה זכתה להיות אמא של שבת כבר מופיע "נא לשלוח 28 ממתקים +1 למעשר"...
אם הממתקים מכילים גידולי קרקע*, אנחנו במצב טוב...

*מלבד סוכר, שמגיע רק מחו"ל
שמעתי טוענים שחלק גדול מהמלח לימון בעולם הוא יצור ישראלי, (לא בדקתי)
 
 
חלק עליון תַחתִית