חייל של הרבי
משתמש ותיק
נשמח להשתתפות חו"ר הפורום
בחוגי החזונאישניקים זה גורף, וכמדו' שגם בריסק מקפידים בזה,חייל של הרבי אמר:האם ההקפדה הזו נפוצה רק בחוג החזונאישניקים* או שמא בחלק גדול מהציבור הליטאי* הכללי? והאם יש מן החסידים* והספרדים* שנוהגים כך?
* ה' עליהם יחיו
זה פשיטא, אחרת לא היית קונהחימקו אמר:אני נוהג לעשר רק אם אני קונה מחנות עם הכשר חלש.
חייל של הרבי אמר:זה פשיטא, אחרת לא היית קונהחימקו אמר:אני נוהג לעשר רק אם אני קונה מחנות עם הכשר חלש.
יושב בשבת תחכמוני אמר:אין אפשרות של משהו כמו 'מידת חסידות' (כשיש לי כח/חשק/כשאיני מתעצל)
חימקו אמר:איך בחב"ד נוהגים בזה?
דלא תיפוק מיניה חורבאחימקו אמר:חייל של הרבי אמר:זה פשיטא, אחרת לא היית קונהחימקו אמר:אני נוהג לעשר רק אם אני קונה מחנות עם הכשר חלש.
זה נכון. ולפעמים אני קונה גם בלי כשרות כלל ומעשר.
אין חכמה אמר:דלא תיפוק מיניה חורבאחימקו אמר:חייל של הרבי אמר:זה פשיטא, אחרת לא היית קונה
זה נכון. ולפעמים אני קונה גם בלי כשרות כלל ומעשר.
רק ירקות מותר
פירות אסור לקנות בחנות כזו [וגם בחנות עם הכשר חלש]
נכוןחימקו אמר:אין חכמה אמר:דלא תיפוק מיניה חורבאחימקו אמר:זה נכון. ולפעמים אני קונה גם בלי כשרות כלל ומעשר.
רק ירקות מותר
פירות אסור לקנות בחנות כזו [וגם בחנות עם הכשר חלש]
למה לא? לבדוק שאין חשש ערלה.
גם אני שמעתי מקרובים שאינם מעשרים את החנויות שיש בהם ק"ק.יהודי אמר:אצלי בבית פעם היו מעשרים באופן גורף.
אך במ. עילית בחנויות שיש גם בד"ץ וגם ק"ק, הק"ק אמור לעשר שוב, וגם סמכתי אישית על המשגיח. ולכך הקלתי בזה. (בחנויות שיש רק ק"ק, זה אחרת).
וכן אחרי משנת יוסף איני מעשר.
למעשה הילדים שלי פחות רגילים לעשר מחמת כל זה. וחבל.
גם אם זהו רק חומרא, מדוע שלא יעשרו בחשאי במצבים הנ"ל?פריחת ההרים אמר:האם ציבור המעשרים, מעשר גם בעת השתתפותו באירועים - חתונה או בר מצוה?
האם ציבור המעשרים מעשר גם בעת פגישה אישית, כגון פגישה עם גביר כדי להתרימו לכולל, והגביר מגיש עוגה ושתיה?
כלומר, האם נוהגים בזה כאיסור מעיקר הדין, או רק כחומרא במקום דאפשר.
למה?עשירית האיפה אמר:במעשרות יש פחות חשש, מאשר הפרשת חלה,
מעשרות מפרישים פעם אחת כשמגיעה הסחורה, וזהו.מחכים אמר:למה?עשירית האיפה אמר:במעשרות יש פחות חשש, מאשר הפרשת חלה,
ציבור המעשרים הנו ציבור מגוון ודעותיו שונות.פריחת ההרים אמר:האם ציבור המעשרים, מעשר גם בעת השתתפותו באירועים - חתונה או בר מצוה?
האם ציבור המעשרים מעשר גם בעת פגישה אישית, כגון פגישה עם גביר כדי להתרימו לכולל, והגביר מגיש עוגה ושתיה?
כלומר, האם נוהגים בזה כאיסור מעיקר הדין, או רק כחומרא במקום דאפשר.
היום בפתק שמקבלים מהגן לבשר על שהילדה זכתה להיות אמא של שבת כבר מופיע "נא לשלוח 28 ממתקים +1 למעשר"...פריחת ההרים אמר:האם ציבור המעשרים, מעשר גם בעת השתתפותו באירועים - חתונה או בר מצוה?
האם ציבור המעשרים מעשר גם בעת פגישה אישית, כגון פגישה עם גביר כדי להתרימו לכולל, והגביר מגיש עוגה ושתיה?
כלומר, האם נוהגים בזה כאיסור מעיקר הדין, או רק כחומרא במקום דאפשר.
אם הממתקים מכילים גידולי קרקע*, אנחנו במצב טוב...נותן טעם לשבח אמר:היום בפתק שמקבלים מהגן לבשר על שהילדה זכתה להיות אמא של שבת כבר מופיע "נא לשלוח 28 ממתקים +1 למעשר"...פריחת ההרים אמר:
יכול להיות שה-1 למעשר הוא כמו הילדה שזכתה להיות "אמא" [דהיינו אולי זה חלק מהמשחק].חייל של הרבי אמר:אם הממתקים מכילים גידולי קרקע*, אנחנו במצב טוב...נותן טעם לשבח אמר:היום בפתק שמקבלים מהגן לבשר על שהילדה זכתה להיות אמא של שבת כבר מופיע "נא לשלוח 28 ממתקים +1 למעשר"...פריחת ההרים אמר:
שמעתי טוענים שחלק גדול מהמלח לימון בעולם הוא יצור ישראלי, (לא בדקתי)חייל של הרבי אמר:אם הממתקים מכילים גידולי קרקע*, אנחנו במצב טוב...נותן טעם לשבח אמר:היום בפתק שמקבלים מהגן לבשר על שהילדה זכתה להיות אמא של שבת כבר מופיע "נא לשלוח 28 ממתקים +1 למעשר"...פריחת ההרים אמר:
*מלבד סוכר, שמגיע רק מחו"ל