נחלי מים אמר:אני נוהג כמנהג אמסטרדם ומחכה שעה. יש למישהו מקור למנהג זו (חוץ מרמ"א והזוהר)?
נכון. הזוהר לא מוכרח בכלל. אני מחפש המקור של המנהג שהרמ"א מזכיר. זה 'סתם' מנהג או זה מבוסס על משהו?חייל של הרבי אמר:נחלי מים אמר:אני נוהג כמנהג אמסטרדם ומחכה שעה. יש למישהו מקור למנהג זו (חוץ מרמ"א והזוהר)?
מה צריך מקור יותר מהרמ"א?
(לגבי הזוהר זה לא מוכרח)
פשוט. אני רוצה לפתוח דיון על נושא וללמוד מחכמי הפורום. נכון אין בכלל תועלת בסקר - מלבד שזה מעניין. אבל הא גופא - לאנשים יש משהו עם סקרים הם אוהבים למלאות סקרים - וזה מושך אנשים לאשכול ועושה פרסומת וע"י זה יש יותר אנשים שמתשתתפים בדיון - ולומדים יותר... אתה נכנסת לאשכול הסקר הביא אותך אולי?הכהן אמר:https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=70833#p70833
עיקר ההלכה לפי התוס' שאין צורך להמתין כלל, ולכן השאלה היא מניין המנהג להחמיר להמתין שעה.נחלי מים אמר:נכון. הזוהר לא מוכרח בכלל. אני מחפש המקור של המנהג שהרמ"א מזכיר. זה 'סתם' מנהג או זה מבוסס על משהו?חייל של הרבי אמר:נחלי מים אמר:אני נוהג כמנהג אמסטרדם ומחכה שעה. יש למישהו מקור למנהג זו (חוץ מרמ"א והזוהר)?
מה צריך מקור יותר מהרמ"א?
(לגבי הזוהר זה לא מוכרח)
לדעתי זה סקר חשוב ומעניין לא פחות מכל הסקרים כאן על פלאפונים ואינטרנט...נחלי מים אמר:פשוט. אני רוצה לפתוח דיון על נושא וללמוד מחכמי הפורום. נכון אין בכלל תועלת בסקר - מלבד שזה מעניין. אבל הא גופא - לאנשים יש משהו עם סקרים הם אוהבים למלאות סקרים - וזה מושך אנשים לאשכול ועושה פרסומת וע"י זה יש יותר אנשים שמתשתתפים בדיון - ולומדים יותר... אתה נכנסת לאשכול הסקר הביא אותך אולי?הכהן אמר:https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=70833#p70833
לבי במערב אמר:הסקר הוא על המתנה לאחר אכילת בשר, או בין חלב לבשר?
חייל של הרבי אמר:אני רואה שיש מספר לא מבוטל שממתינים בין 5 ל6 ולא 6 ממש. מי בדיוק נוהגים כך ומדוע (אין שום בעיה שנוהגים ח"ו, אני רק סקרן)
לפי הש"ך שהמתנת שעה מועילה במקום שטיפה והדחה יתכן שזה המקור שרצו לא לסמוך על שטיפה והדחה דמי יודע אם יעשה טוב.חייל של הרבי אמר:עיקר ההלכה לפי התוס' שאין צורך להמתין כלל, ולכן השאלה היא מניין המנהג להחמיר להמתין שעה.נחלי מים אמר:נכון. הזוהר לא מוכרח בכלל. אני מחפש המקור של המנהג שהרמ"א מזכיר. זה 'סתם' מנהג או זה מבוסס על משהו?חייל של הרבי אמר:מה צריך מקור יותר מהרמ"א?
(לגבי הזוהר זה לא מוכרח)
ואולי באמת חומרא זו מקורה בזוהר
יש"כ! מי נוהגים כך בפועל?לודאי אמר:חייל של הרבי אמר:אני רואה שיש מספר לא מבוטל שממתינים בין 5 ל6 ולא 6 ממש. מי בדיוק נוהגים כך ומדוע (אין שום בעיה שנוהגים ח"ו, אני רק סקרן)
דשיטת הראשונים שלמדו דברי הגמ מסעודה לסעודה שצריך לשהות את הזמן שבין סעודת הצהרים לסעודת הערב והוא ש"ש וחשבון זה הוא מתחילת הסעודה ולא מסופה וגם ברמבם כתב והוא כמו שש שעות
כך משמע מלשון המאירי במקו"א, כמדו' שמובא בוזאת הברכה שכך דייק הגריש"אמה המקורות של 5 שעות?
אין לך מנהג אבות?אני הצבעתי על שש שעות, אך מן הראוי לציין שאצלי זה לכתחילה, ובדיעבד אני מיקל אחרי 5:45, שזהו רוב מוחלט של השעה השישית (ובפרט אם הרבנית הכינה ארוחת ערב חלבית לאחר ארוחת צהריים בשרית, שאני מיקל בזה, גם משום שיש שיטות שלא צריך 6 שעות, בצירוף השיטה שמקילה רוב השעה השישית).
זה בדיוק מנהג אאמו"ר שליט"א.אין לך מנהג אבות?
לא היה נשמע כך מההודעה,זה בדיוק מנהג אאמו"ר שליט"א.
לשעה אחת יש מקור, אבל לשלש שעות?אני נוהג כמנהג אמסטרדם ומחכה שעה. יש למישהו מקור למנהג זו (חוץ מרמ"א והזוהר)?
כך ידוע בעולם שהו דעת הדברי חיים מצאנז,אני רואה שיש מספר לא מבוטל שממתינים בין 5 ל6 ולא 6 ממש. מי בדיוק נוהגים כך ומדוע (אין שום בעיה שנוהגים ח"ו, אני רק סקרן)
בגמ' לא מוזכר שש שעות אלא בין סעודה לסעודה,אני רואה שיש מספר לא מבוטל שממתינים בין 5 ל6 ולא 6 ממש. מי בדיוק נוהגים כך ומדוע (אין שום בעיה שנוהגים ח"ו, אני רק סקרן)
מדהים! לראשונה שמעתי מישהו שנוהג את הפר"ח. (נגד כמעט כל הפוסקים כמובן).מנהגנו לחכות שש שעות זמניות, ולכתחי' שבע שעות רגילות, שמא פן ואלי יתכן שטעיתי בשעה.