טבילת כלי לפני השמשתו למעשה

לענ''ד

משתמש ותיק
הנה בידי כלי מברזל יצוק, 
ודרך הכנת הכלי לשימוש הוא ע"י חימום רב שלו בתנור ובגז ומריחת שמן בתוכו כמה פעמים. (כמדומה שבכך נוצרת שכבת הגנה)
ונסתפקתי אי ראוי לטובלו כעת או שמא יש לסיים הכנתו ואז לטובלו
ומאידך אם אין להמתין וצריך לטובלו כעת חוששני שאם כן אמתין יהיה השמן לדבר החוצץ.

אשמח לידיעות הת"ח שכאן אי יש כאן כלל שאלה וספק
 

דרומאי

משתמש ותיק
לענ''ד אמר:
הנה בידי כלי מברזל יצוק, 
ודרך הכנת הכלי לשימוש הוא ע"י חימום רב שלו בתנור ובגז ומריחת שמן בתוכו כמה פעמים. (כמדומה שבכך נוצרת שכבת הגנה)
ונסתפקתי אי ראוי לטובלו כעת או שמא יש לסיים הכנתו ואז לטובלו
ומאידך אם אין להמתין וצריך לטובלו כעת חוששני שאם כן אמתין יהיה השמן לדבר החוצץ.

אשמח לידיעות הת"ח שכאן אי יש כאן כלל שאלה וספק
צ"ע דשמא יש כאן גמר מלאכה ביד ישראל ופטור מטבילה, אך את"ל דכבר נגמרה מלאכתו קודם הליבון [או משום דראוי לשימוש בלא זה, או משום דהוי מעשה הדיוט] ודאי יכול לטבלו מיד.
אף מצד חציצה אין לחשוש כיון דמבטלו שם לעולם ועדיף מאינו מקפיד.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
לענ''ד אמר:
הנה בידי כלי מברזל יצוק, 
ודרך הכנת הכלי לשימוש הוא ע"י חימום רב שלו בתנור ובגז ומריחת שמן בתוכו כמה פעמים. (כמדומה שבכך נוצרת שכבת הגנה)
ונסתפקתי אי ראוי לטובלו כעת או שמא יש לסיים הכנתו ואז לטובלו
ומאידך אם אין להמתין וצריך לטובלו כעת חוששני שאם כן אמתין יהיה השמן לדבר החוצץ.

אשמח לידיעות הת"ח שכאן אי יש כאן כלל שאלה וספק
צ"ע דשמא יש כאן גמר מלאכה ביד ישראל ופטור מטבילה, אך את"ל דכבר נגמרה מלאכתו קודם הליבון [או משום דראוי לשימוש בלא זה, או משום דהוי מעשה הדיוט] ודאי יכול לטבלו מיד.
אף מצד חציצה אין לחשוש כיון דמבטלו שם לעולם ועדיף מאינו מקפיד.
אינו מדויק, אינו מקפיד שיבלע השמן אבל מקפיד שיהיה השמן על הכלי, והוי חציצה אילו היה יבש, אבל כיון שהוא לח, זה תלוי בדברי התוספתא במקוואות שמחלקת באיזה דברים חוצץ בלח ובאיזה לא.
 
 
חלק עליון תַחתִית