לכבוד תלמידי החכמים של הפורום.
בעקבות ויכוח בפורום, בו גיליתי שאני טועה בהנחות יסוד מהותיות, אבקשכם להקנות לי מידיעותיכם, ואולי עוד אנשים ירוויחו מכך משנה זהירות בשמירת כשרות המאכלים.
כל מי שיודע על אחד משני הדברים הבאים
1. גוף כשרות שיש בו בעיה מהותית, והוא לא נחשב כגוף שניתן לסמוך על כשרות המאכלים המושגחים.
2. מאכל פלוני, שגוף כשרות מסוים (מאלה שכן ניתן לסמוך עליהם, באופן כללי) בחר להכשיר אותו, למרות חששות גדולים שיש בדבר.
אני מבקש, מכל מי שיואיל בטובו לכתוב, להוסיף טעם מדויק. למשל, גוף כשרות פלוני אינו ניתן לסמוך עליו, הואיל והם מקלים בכבוש כמבושל, נגד המבואר בפוסק פלוני, בסימן זה וזה.
או, מאכל פלוני, המושגח ע"י גוף כשרות אלמוני, יש בו חששות גדולים, הואיל והם מקלים בדין מליח כרותח, נגד המבואר בספר פלוני, סימן כך וכך, ס"ק זה וזה.
בתודה מראש.
הלכה ומנהג: יש קישורים לאשכולות יעודיים שהם הוספות ההנהלה. לפעמים העברנו הודעות המשך לאשכול היעודי.
בעקבות ויכוח בפורום, בו גיליתי שאני טועה בהנחות יסוד מהותיות, אבקשכם להקנות לי מידיעותיכם, ואולי עוד אנשים ירוויחו מכך משנה זהירות בשמירת כשרות המאכלים.
כל מי שיודע על אחד משני הדברים הבאים
1. גוף כשרות שיש בו בעיה מהותית, והוא לא נחשב כגוף שניתן לסמוך על כשרות המאכלים המושגחים.
2. מאכל פלוני, שגוף כשרות מסוים (מאלה שכן ניתן לסמוך עליהם, באופן כללי) בחר להכשיר אותו, למרות חששות גדולים שיש בדבר.
אני מבקש, מכל מי שיואיל בטובו לכתוב, להוסיף טעם מדויק. למשל, גוף כשרות פלוני אינו ניתן לסמוך עליו, הואיל והם מקלים בכבוש כמבושל, נגד המבואר בפוסק פלוני, בסימן זה וזה.
או, מאכל פלוני, המושגח ע"י גוף כשרות אלמוני, יש בו חששות גדולים, הואיל והם מקלים בדין מליח כרותח, נגד המבואר בספר פלוני, סימן כך וכך, ס"ק זה וזה.
בתודה מראש.
הלכה ומנהג: יש קישורים לאשכולות יעודיים שהם הוספות ההנהלה. לפעמים העברנו הודעות המשך לאשכול היעודי.
נערך לאחרונה על ידי מנהל: