סקר הכשרים בארה"ק

סמן כל הכשר עליו אתה סומך (אף אם בבשר אתה מקפיד מהכשר מסויים אחר, ואף אם אתה מעשר לחומרא)

  • בד"ץ העדה החרדית

    קולות: 192 95.5%
  • הרב לנדא והרב רוזנבלט

    קולות: 183 91.0%
  • בד"ץ מהדרין הרב רובין

    קולות: 133 66.2%
  • בד"ץ שארית ישראל

    קולות: 116 57.7%
  • בד"ץ מחזיקי הדת - בעלזא

    קולות: 32 15.9%
  • בד"ץ בית יוסף

    קולות: 7 3.5%
  • חוג חת"ס ב"ב

    קולות: 16 8.0%
  • חוג חת"ס פ"ת

    קולות: 6 3.0%
  • בד"ץ איגוד הרבנים מנצ'סטר

    קולות: 54 26.9%
  • בד"ץ יורה דעה הרב מחפוד

    קולות: 46 22.9%

  • סה"כ בוחרים
    201

חייל של הרבי

משתמש ותיק
חיפשתי ולא מצאתי שעשו כאן סקר מעין זה, ולענ"ד זה מעניין לראות.
אין בסדר הופעת ההכשרים משום הבעת דעה לגבי טיבם.
 

תלמוד-תורה

משתמש ותיק
אחד אוכל בד"ץ בית יוסף. שתיים בעלזא.
יש כ"כ קצת בעלז וספרדים כאן בפורום?

בהנחה שכולם אוכלים בד"ץ העד"ח, אז רק 30 הצביעו ולפיכך מובן.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
תלמוד-תורה אמר:
אחד אוכל בד"ץ בית יוסף. שתיים בעלזא.
יש כ"כ קצת בעלז וספרדים כאן בפורום?

בהנחה שכולם אוכלים בד"ץ העד"ח, אז רק 30 הצביעו ולפיכך מובן.

כל החרדים הספרדים סומכים על בד"ץ ב"י? שואל כדי לדעת, לא שאלה רטורית או משהו. 

ואגב, המצביעים בסקר הזה, הם משתמשי הפורום אשר פוקדים לפעמים את פורום לכשרות, וייתכן - שאם יצביעו כאן גם משתמשי הפורום אשר לא נהנים מדיוני הכשרות - התוצאות תהיינה שונות קצת, וצ"ע.

ואגב, האם זה מוכרח שכולם סומכים על העד"ח? אני יודע שיש כמה מרבני הספרדים ששוללים הכשר זה לספרדים, וייתכן שחלק מהספרדים אכן לא סומכים. גם שמעתי שבבעלזא לא סומכים על העד"ח, האם נכון? 
 

פראנק

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
תלמוד-תורה אמר:

ואגב, האם זה מוכרח שכולם סומכים על העד"ח? אני יודע שיש כמה מרבני הספרדים ששוללים הכשר זה לספרדים, וייתכן שחלק מהספרדים אכן לא סומכים. גם שמעתי שבבעלזא לא סומכים על העד"ח, האם נכון? 

שוללים גם המוצרים שלהם או רק הבשר (אינו ב"י) והעופות (זריקות)?? 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
פראנק אמר:
חייל של הרבי אמר:
תלמוד-תורה אמר:

ואגב, האם זה מוכרח שכולם סומכים על העד"ח? אני יודע שיש כמה מרבני הספרדים ששוללים הכשר זה לספרדים, וייתכן שחלק מהספרדים אכן לא סומכים. גם שמעתי שבבעלזא לא סומכים על העד"ח, האם נכון? 

שוללים גם המוצרים שלהם או רק הבשר (אינו ב"י) והעופות (זריקות)?? 
יש גם השוללים הכל. למשל שמעתי בשיעור של הרב אברהם יוסף, שהוא אוכל רק מבד"ץ ב"י (הכוונה היתה באופן כללי ולא רק בשר). 

נ.ב. העד"ח מפרסמים שהם מקפידים על חלק ב"י, וכן על בישול ישראל להב"י. אמנם יש המכחישים אותם, אבל עליהם (המכחישים) להביא ראיה. 
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
חייל של הרבי אמר:
בשיעור של הרב אברהם יוסף
במחכ"ת - הוא־עצמו הראי' הטובה ביותר לאיסור אכילת הך דיהושע יז, יז; וכידוע ליודעים.

ומי שלא יודעים? אדרבה שתף אם יש בזה תועלת. 
אני איני מכירו, אלא ראיתי כמה שיעורים שלו בהלכה וניכר שהוא בקיא ומזכה הרבים
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
חייל של הרבי אמר:
בשיעור של הרב אברהם יוסף
במחכ"ת - הוא־עצמו הראי' הטובה ביותר לאיסור אכילת הך דיהושע יז, יז; וכידוע ליודעים.


אם הבנתי אותך נכון (לאחרי חיפוש שעשיתי), 
אתה מתכוון לפרשיה שהיתה במתן ההכשר שלו בחולון ואור ויהודה, שהוא הרשה לעסקים בהשגחת 'מהדרין' להשתמש בבשר, של בד"ץ ב"י/עד"ח/לנדא בלבד. ובערכאות הרשיעו אותו בעוון זה. 
והנה פשוט שעל פי תורה אין שום בעיה בכך, אם הוא אכן סובר שבד"ץ ב"י הוא הכשר טוב (טעות גדולה ככל שתהיה, אך ניכר שהוא אכן סובר כך). 
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אברך אמר:
לבי במערב אמר:
הך דיהושע יז, יז
רק אני משועשע לחלוטין מהרמז הלז?
אודה ולא אבוש שבשעתו זה גרם לי לפתוח ספר יהושע, ועלו אצלי הרהורי תשובה כמה זמן לא למדתי נ"ך… 
 
 

תבונה

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
חייל של הרבי אמר:
בשיעור של הרב אברהם יוסף
במחכ"ת - הוא־עצמו הראי' הטובה ביותר לאיסור אכילת הך דיהושע יז, יז; וכידוע ליודעים.

אם אתם יודעים משהו שהציבור לא יודע, מחויבים אתם להודיע ולהיוודע.

אם אינכם יודעים ואין זו אלא הישענות על שיח חברים בקידוש שבת בבוקר, למה להוש"ר?
 
חייל של הרבי אמר:
אני יודע שיש כמה מרבני הספרדים ששוללים הכשר זה לספרדים

משום קולתם בדיני סירכות, ובמיוחד בסירכא הניתקת ע''י הגבהת האונה. שו''ע יו''ד סעיפים י - יב, ופתחי תשובה שם

סעיף יא
יש מי שכתב שמכניס אצבעו תחת הסירכא ומגביה קצת אם נפסקה מחמת הגבהה כל שהוא סירכא בת יומא היא וכשרה ואין להקל בכך אלא בבהמת ישראל ואין סומכין על קולא זו אלא בבודק כשר וירא את ה' מרבים:

(יא) הגבהה כל שהיא. עיין בספר בני חייא שכתב דשיעור כל שהוא היינו שיגביה הסירכא בלתי שיגביה האבר שתלוי בה הסירכא באותה הגבהה ואז אם נפסקה הסירכא כשירה אמנם אם הגביה האבר עמה תלינן דמכבדות האבר נפסקה ע"ש:
 
תבונה אמר:
לבי במערב אמר:
חייל של הרבי אמר:
בשיעור של הרב אברהם יוסף
במחכ"ת - הוא־עצמו הראי' הטובה ביותר לאיסור אכילת הך דיהושע יז, יז; וכידוע ליודעים.

אם אתם יודעים משהו שהציבור לא יודע, מחויבים אתם להודיע ולהיוודע.

אם אינכם יודעים ואין זו אלא הישענות על שיח חברים בקידוש שבת בבוקר, למה להוש"ר?
ראה במרחבי הרשת בעניין מצה עשירה. וכותב 'שתיקן הדברים', וא''כ כיצד נתן הכשר לזה בלא לתקן, רח''ל?
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
למה זה תשאל לשמי אמר:
חייל של הרבי אמר:
אני יודע שיש כמה מרבני הספרדים ששוללים הכשר זה לספרדים

משום קולתם בדיני סירכות, ובמיוחד בסירכא הניתקת ע''י הגבהת האונה. שו''ע יו''ד סעיפים י - יב, ופתחי תשובה שם

סעיף יא
יש מי שכתב שמכניס אצבעו תחת הסירכא ומגביה קצת אם נפסקה מחמת הגבהה כל שהוא סירכא בת יומא היא וכשרה ואין להקל בכך אלא בבהמת ישראל ואין סומכין על קולא זו אלא בבודק כשר וירא את ה' מרבים:

(יא) הגבהה כל שהיא. עיין בספר בני חייא שכתב דשיעור כל שהוא היינו שיגביה הסירכא בלתי שיגביה האבר שתלוי בה הסירכא באותה הגבהה ואז אם נפסקה הסירכא כשירה אמנם אם הגביה האבר עמה תלינן דמכבדות האבר נפסקה ע"ש:

אני חושב שהספרדים שמחפשים "חלק בית יוסף" לחלוטין ללא שום סירכות, ובגלל זה נמנעים מהעד"ח, קצת לא מודעים למציאות בשטח.
מה הם חושבים, שבבד"ץ בית יוסף הכל חלק לחלוטין בלי היתרים ומיעוכים? אז למה אחוזי החלק שלהם יותר גבוהים מהעד"ח בפער? ולמה הבשר שלהם כ"כ זול? וכידוע ליודעים.

​​​​​​
לדעתי ספרדי שרוצה בלי שום סירכות כלל, יכול לאכול רק "חלק" של הרב לנדא (וכידוע שה"גלאט" [לא חלק] של הרב לנדא זה ברמה של "חלק" של השאר). אבל זה מאוד נדיר למצוא בסופר.
 
חייל של הרבי אמר:
לדעתי ספרדי שרוצה בלי שום סירכות כלל, יכול לאכול רק "חלק" של הרב לנדא (וכידוע שה"גלאט" [לא חלק] של הרב לנדא זה ברמה של "חלק" של השאר). אבל זה מאוד נדיר למצוא בסופר.

כך שמעתי מרב דגול שליט''א (שלא הרשה לי לומר את שמו, ודאי שלא בציבור), אבל גם על בד''צ נווה ציון ממליצים וכן על הרב לוין מארגנטינה, שנוהג בדיקת פנים בשכיבה.

לגבי הקושיא על בית - יוסף כבר האריכו, אבל רוב ככל רבני ספרד אינם ממליצים כלל על בשר העד''ח מטעם הנ''ל.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
תסלחו לי זה ממש שגעון להקפיד לקחת בית יוסף ולא העדה החרדית
מי שציווה (למ"ד) על הסירכות ציווה לאכול עופות טהורים בלבד, ציווה על ה' הפסולים, ציווה על י"ח טריפות, ציווה על בשר שנתעלם

כ"כ הרבה דברים מלבד סירכות
 

לענין

משתמש ותיק
באמת חבל שבנושא זה יש פשוט זריית חול בעיני הציבור.
ישנם ספרדים תמימים, ששמעו בתמימות כל מיני דברים, ולכן הם נמנעים מלאכול בשר אשכנזי רח"ל.
הייתי מציע להם לבדוק פשוט כמה אחוזים של חלק יוצא לכל הכשר. בדרך כלל זו צורת דירוג נכונה.
וכל זה, עוד לפני בדיקת סכינים, וצורת הפיקוח שלא יתחלף הבשר, והחלפת השו"בים לעתים מזומנות, ועוד אלף מליון דברים שגם להם יש משמעות עצומה.
 

והאר עינינו

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
חייל של הרבי אמר:
אני יודע שיש כמה מרבני הספרדים ששוללים הכשר זה לספרדים

משום קולתם בדיני סירכות, ובמיוחד בסירכא הניתקת ע''י הגבהת האונה. שו''ע יו''ד סעיפים י - יב, ופתחי תשובה שם

סעיף יא
יש מי שכתב שמכניס אצבעו תחת הסירכא ומגביה קצת אם נפסקה מחמת הגבהה כל שהוא סירכא בת יומא היא וכשרה ואין להקל בכך אלא בבהמת ישראל ואין סומכין על קולא זו אלא בבודק כשר וירא את ה' מרבים:

(יא) הגבהה כל שהיא. עיין בספר בני חייא שכתב דשיעור כל שהוא היינו שיגביה הסירכא בלתי שיגביה האבר שתלוי בה הסירכא באותה הגבהה ואז אם נפסקה הסירכא כשירה אמנם אם הגביה האבר עמה תלינן דמכבדות האבר נפסקה ע"ש:

להוי ידוע שיש לא מעט כשרויות ספרדיות שמקילים בקולא זו של הגבהת הריאה שהרי השו"ע הביאה כמפורט בדברי למה זה תשאל וא"כ מה להם להלין על כשרות זו אם עושה כך (למיטב ידיעתי אינם מקילים בהגבהה אלא בדברים אחרים)
 

והאר עינינו

משתמש ותיק
לענין אמר:
הייתי מציע להם לבדוק פשוט כמה אחוזים של חלק יוצא לכל הכשר. בדרך כלל זו צורת דירוג נכונה.
שיטת הדירוג לפי אחוזים היא עצמה זריית חול בעיניים כיון שהדבר תלוי מאד מאד בטיב הבהמות ומיונם למשל כידוע בהמות מסוג שחור לבן (זן הולשטין-הולנדי) אחוזי חלק נמוכים לעומת מעורב ישראלי שהאחוז גבוה יותר האוסטרלים באחוזים זה סביר יותר ומפורטוגל פחות וגם זה תלוי במשקים ישנם מעולים וישנם פחות כידוע לכל מי שמתעסק בענין זה גם הסוחרים עצמם יודעים איזה בהמות להביא לאיפה וכמובן זה גם ענין של עלויות משקים טובים גובים יותר כסף
 

יהודי

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
חייל של הרבי אמר:
לדעתי ספרדי שרוצה בלי שום סירכות כלל, יכול לאכול רק "חלק" של הרב לנדא (וכידוע שה"גלאט" [לא חלק] של הרב לנדא זה ברמה של "חלק" של השאר). אבל זה מאוד נדיר למצוא בסופר.

כך שמעתי מרב דגול שליט''א (שלא הרשה לי לומר את שמו, ודאי שלא בציבור), אבל גם על בד''צ נווה ציון ממליצים וכן על הרב לוין מארגנטינה, שנוהג בדיקת פנים בשכיבה.

לגבי הקושיא על בית - יוסף כבר האריכו, אבל רוב ככל רבני ספרד אינם ממליצים כלל על בשר העד''ח מטעם הנ''ל.
בגלל שנוהגים בדיקות פנים בשכיבה ממליצים? 
מעניין. חשבתי שיש קריטריונים נוספים להגדרת מהדרין בבשר.
 
 
יהודי אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
חייל של הרבי אמר:
לדעתי ספרדי שרוצה בלי שום סירכות כלל, יכול לאכול רק "חלק" של הרב לנדא (וכידוע שה"גלאט" [לא חלק] של הרב לנדא זה ברמה של "חלק" של השאר). אבל זה מאוד נדיר למצוא בסופר.

כך שמעתי מרב דגול שליט''א (שלא הרשה לי לומר את שמו, ודאי שלא בציבור), אבל גם על בד''צ נווה ציון ממליצים וכן על הרב לוין מארגנטינה, שנוהג בדיקת פנים בשכיבה.

לגבי הקושיא על בית - יוסף כבר האריכו, אבל רוב ככל רבני ספרד אינם ממליצים כלל על בשר העד''ח מטעם הנ''ל.
בגלל שנוהגים בדיקות פנים בשכיבה ממליצים? 
מעניין. חשבתי שיש קריטריונים נוספים להגדרת מהדרין בבשר.

זו הייתה הערה אגבית. וכמובן שישנם הידורים נוספים.
 

יהודי

משתמש ותיק
אני יודע שהם מאוד מתלהבים מהאופן שהם עושים את הבדיקה הזאת. אבל לא כ"כ ברור באמת מה הרמה שם.

מי הם ממליצים? ולמה? סתם לכתוב ממליצים לא מקדם אף אחד לשום מקום.

בענין בית יוסף והעד"ח, ידוע שהגר"מ ברנדסופר טען בתוקף ששחיטתם היא אף לפי פסק המחבר, וכן טוענים שם היום בתוקף. בשנים האחרונות העד"ח פירסמה כמה וכמה מכתבים מרבנים מבני עדות המזרח שהעידו כפי שהם אומרים.
מה שלא יהיה, לא לאכול בשר בהשגחת העד"ח וכן לאכול בהשגחת בית יוסף, זה חסר כל טעם, כי ה'חלק' של בית יוסף לא בכזאת רמה גבוהה, ומסתמא של העד"ח לא פחות מהם. וכן אסור לשכוח שחוץ מחשש טריפות יש גם חשש נבילה ואיסור אכילת דם וכו' וכו'.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
יהודי אמר:
וכן לאכול בהשגחת בית יוסף, זה חסר כל טעם, כי ה'חלק' של בית יוסף לא בכזאת רמה גבוהה, ומסתמא של העד"ח לא פחות מהם. וכן אסור לשכוח שחוץ מחשש טריפות יש גם חשש נבילה ואיסור אכילת דם וכו' וכו'.
ויש גם מצוה לאכול שחוטות ולא נחורות [אני מתכוון ברצינות].
והסקר שמופיע פה שלא תמיד העוילם גוילם, יש רק 2-3 %

בכללי, אין ערך ל'אחוזים' בסקר שכל אחד יכול לבחור כמה אפשרויות.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
חיפשתי ולא מצאתי שעשו כאן סקר מעין זה, ולענ"ד זה מעניין לראות.
אין בסדר הופעת ההכשרים משום הבעת דעה לגבי טיבם.

שכחת הכשר של אגו''י 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אמונת אומן אמר:
יהודי אמר:
וכן לאכול בהשגחת בית יוסף, זה חסר כל טעם, כי ה'חלק' של בית יוסף לא בכזאת רמה גבוהה, ומסתמא של העד"ח לא פחות מהם. וכן אסור לשכוח שחוץ מחשש טריפות יש גם חשש נבילה ואיסור אכילת דם וכו' וכו'.
ויש גם מצוה לאכול שחוטות ולא נחורות [אני מתכוון ברצינות].
והסקר שמופיע פה שלא תמיד העוילם גוילם, יש רק 2-3 %

בכללי, אין ערך ל'אחוזים' בסקר שכל אחד יכול לבחור כמה אפשרויות.

אם משערים שכולם הצביעו לעד"ח (למרות שאשמח לשמוע מי שאינו סומך עליהם וטענותיו), אז ניתן לחשב אחוזים לבד
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אמונת אומן אמר:
חייל של הרבי אמר:
חיפשתי ולא מצאתי שעשו כאן סקר מעין זה, ולענ"ד זה מעניין לראות.
אין בסדר הופעת ההכשרים משום הבעת דעה לגבי טיבם.

שכחת הכשר של אגו''י 
לא שכחתי. פשוט היו רק עשר אפשרויות והזנתי את ההכשרים הכי נפוצים למיטב ידיעתי
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
תלמוד-תורה אמר:
אחד אוכל בד"ץ בית יוסף. שתיים בעלזא.
יש כ"כ קצת בעלז וספרדים כאן בפורום?

בהנחה שכולם אוכלים בד"ץ העד"ח, אז רק 30 הצביעו ולפיכך מובן.
ספרדים יר''ש ברובם המוחלט לא אוכלים ב''י
כמו שאשכנזים יר''ש לא אוכלים ''חתם סופר''...
אולי צריך לחוקק חוק נגד השימוש בשמות נכבדים אלו כדי להאכיל את בנ''י מאכלים שכשרותם מוטלת בספק.
 
 
חלק עליון תַחתִית