חייל של הרבי
משתמש ותיק
חיפשתי ולא מצאתי שעשו כאן סקר מעין זה, ולענ"ד זה מעניין לראות.
אין בסדר הופעת ההכשרים משום הבעת דעה לגבי טיבם.
אין בסדר הופעת ההכשרים משום הבעת דעה לגבי טיבם.
תלמוד-תורה אמר:אחד אוכל בד"ץ בית יוסף. שתיים בעלזא.
יש כ"כ קצת בעלז וספרדים כאן בפורום?
בהנחה שכולם אוכלים בד"ץ העד"ח, אז רק 30 הצביעו ולפיכך מובן.
חייל של הרבי אמר:תלמוד-תורה אמר:
ואגב, האם זה מוכרח שכולם סומכים על העד"ח? אני יודע שיש כמה מרבני הספרדים ששוללים הכשר זה לספרדים, וייתכן שחלק מהספרדים אכן לא סומכים. גם שמעתי שבבעלזא לא סומכים על העד"ח, האם נכון?
יש גם השוללים הכל. למשל שמעתי בשיעור של הרב אברהם יוסף, שהוא אוכל רק מבד"ץ ב"י (הכוונה היתה באופן כללי ולא רק בשר).פראנק אמר:חייל של הרבי אמר:תלמוד-תורה אמר:
ואגב, האם זה מוכרח שכולם סומכים על העד"ח? אני יודע שיש כמה מרבני הספרדים ששוללים הכשר זה לספרדים, וייתכן שחלק מהספרדים אכן לא סומכים. גם שמעתי שבבעלזא לא סומכים על העד"ח, האם נכון?
שוללים גם המוצרים שלהם או רק הבשר (אינו ב"י) והעופות (זריקות)??
במחכ"ת - הוא־עצמו הראי' הטובה ביותר לאיסור אכילת הך דיהושע יז, יז; וכידוע ליודעים.חייל של הרבי אמר:בשיעור של הרב אברהם יוסף
לבי במערב אמר:במחכ"ת - הוא־עצמו הראי' הטובה ביותר לאיסור אכילת הך דיהושע יז, יז; וכידוע ליודעים.חייל של הרבי אמר:בשיעור של הרב אברהם יוסף
לבי במערב אמר:במחכ"ת - הוא־עצמו הראי' הטובה ביותר לאיסור אכילת הך דיהושע יז, יז; וכידוע ליודעים.חייל של הרבי אמר:בשיעור של הרב אברהם יוסף
רק אני משועשע לחלוטין מהרמז הלז?לבי במערב אמר:הך דיהושע יז, יז
אודה ולא אבוש שבשעתו זה גרם לי לפתוח ספר יהושע, ועלו אצלי הרהורי תשובה כמה זמן לא למדתי נ"ך…אברך אמר:רק אני משועשע לחלוטין מהרמז הלז?לבי במערב אמר:הך דיהושע יז, יז
לבי במערב אמר:במחכ"ת - הוא־עצמו הראי' הטובה ביותר לאיסור אכילת הך דיהושע יז, יז; וכידוע ליודעים.חייל של הרבי אמר:בשיעור של הרב אברהם יוסף
חייל של הרבי אמר:אני יודע שיש כמה מרבני הספרדים ששוללים הכשר זה לספרדים
ראה במרחבי הרשת בעניין מצה עשירה. וכותב 'שתיקן הדברים', וא''כ כיצד נתן הכשר לזה בלא לתקן, רח''ל?תבונה אמר:לבי במערב אמר:במחכ"ת - הוא־עצמו הראי' הטובה ביותר לאיסור אכילת הך דיהושע יז, יז; וכידוע ליודעים.חייל של הרבי אמר:בשיעור של הרב אברהם יוסף
אם אתם יודעים משהו שהציבור לא יודע, מחויבים אתם להודיע ולהיוודע.
אם אינכם יודעים ואין זו אלא הישענות על שיח חברים בקידוש שבת בבוקר, למה להוש"ר?
למה זה תשאל לשמי אמר:חייל של הרבי אמר:אני יודע שיש כמה מרבני הספרדים ששוללים הכשר זה לספרדים
משום קולתם בדיני סירכות, ובמיוחד בסירכא הניתקת ע''י הגבהת האונה. שו''ע יו''ד סעיפים י - יב, ופתחי תשובה שם
סעיף יא
יש מי שכתב שמכניס אצבעו תחת הסירכא ומגביה קצת אם נפסקה מחמת הגבהה כל שהוא סירכא בת יומא היא וכשרה ואין להקל בכך אלא בבהמת ישראל ואין סומכין על קולא זו אלא בבודק כשר וירא את ה' מרבים:
(יא) הגבהה כל שהיא. עיין בספר בני חייא שכתב דשיעור כל שהוא היינו שיגביה הסירכא בלתי שיגביה האבר שתלוי בה הסירכא באותה הגבהה ואז אם נפסקה הסירכא כשירה אמנם אם הגביה האבר עמה תלינן דמכבדות האבר נפסקה ע"ש:
חייל של הרבי אמר:לדעתי ספרדי שרוצה בלי שום סירכות כלל, יכול לאכול רק "חלק" של הרב לנדא (וכידוע שה"גלאט" [לא חלק] של הרב לנדא זה ברמה של "חלק" של השאר). אבל זה מאוד נדיר למצוא בסופר.
מלבד מה שהשיבוהו כבר, ינסה נא לחפש ברשת מילים רלוונטיות ויווכח בעצמו. לא מדובר ב'סוד כמוס' כלשהו.תבונה אמר:אם אתם יודעים משהו שהציבור לא יודע
למה זה תשאל לשמי אמר:חייל של הרבי אמר:אני יודע שיש כמה מרבני הספרדים ששוללים הכשר זה לספרדים
משום קולתם בדיני סירכות, ובמיוחד בסירכא הניתקת ע''י הגבהת האונה. שו''ע יו''ד סעיפים י - יב, ופתחי תשובה שם
סעיף יא
יש מי שכתב שמכניס אצבעו תחת הסירכא ומגביה קצת אם נפסקה מחמת הגבהה כל שהוא סירכא בת יומא היא וכשרה ואין להקל בכך אלא בבהמת ישראל ואין סומכין על קולא זו אלא בבודק כשר וירא את ה' מרבים:
(יא) הגבהה כל שהיא. עיין בספר בני חייא שכתב דשיעור כל שהוא היינו שיגביה הסירכא בלתי שיגביה האבר שתלוי בה הסירכא באותה הגבהה ואז אם נפסקה הסירכא כשירה אמנם אם הגביה האבר עמה תלינן דמכבדות האבר נפסקה ע"ש:
שיטת הדירוג לפי אחוזים היא עצמה זריית חול בעיניים כיון שהדבר תלוי מאד מאד בטיב הבהמות ומיונם למשל כידוע בהמות מסוג שחור לבן (זן הולשטין-הולנדי) אחוזי חלק נמוכים לעומת מעורב ישראלי שהאחוז גבוה יותר האוסטרלים באחוזים זה סביר יותר ומפורטוגל פחות וגם זה תלוי במשקים ישנם מעולים וישנם פחות כידוע לכל מי שמתעסק בענין זה גם הסוחרים עצמם יודעים איזה בהמות להביא לאיפה וכמובן זה גם ענין של עלויות משקים טובים גובים יותר כסףלענין אמר:הייתי מציע להם לבדוק פשוט כמה אחוזים של חלק יוצא לכל הכשר. בדרך כלל זו צורת דירוג נכונה.
בגלל שנוהגים בדיקות פנים בשכיבה ממליצים?למה זה תשאל לשמי אמר:חייל של הרבי אמר:לדעתי ספרדי שרוצה בלי שום סירכות כלל, יכול לאכול רק "חלק" של הרב לנדא (וכידוע שה"גלאט" [לא חלק] של הרב לנדא זה ברמה של "חלק" של השאר). אבל זה מאוד נדיר למצוא בסופר.
כך שמעתי מרב דגול שליט''א (שלא הרשה לי לומר את שמו, ודאי שלא בציבור), אבל גם על בד''צ נווה ציון ממליצים וכן על הרב לוין מארגנטינה, שנוהג בדיקת פנים בשכיבה.
לגבי הקושיא על בית - יוסף כבר האריכו, אבל רוב ככל רבני ספרד אינם ממליצים כלל על בשר העד''ח מטעם הנ''ל.
יהודי אמר:בגלל שנוהגים בדיקות פנים בשכיבה ממליצים?למה זה תשאל לשמי אמר:חייל של הרבי אמר:לדעתי ספרדי שרוצה בלי שום סירכות כלל, יכול לאכול רק "חלק" של הרב לנדא (וכידוע שה"גלאט" [לא חלק] של הרב לנדא זה ברמה של "חלק" של השאר). אבל זה מאוד נדיר למצוא בסופר.
כך שמעתי מרב דגול שליט''א (שלא הרשה לי לומר את שמו, ודאי שלא בציבור), אבל גם על בד''צ נווה ציון ממליצים וכן על הרב לוין מארגנטינה, שנוהג בדיקת פנים בשכיבה.
לגבי הקושיא על בית - יוסף כבר האריכו, אבל רוב ככל רבני ספרד אינם ממליצים כלל על בשר העד''ח מטעם הנ''ל.
מעניין. חשבתי שיש קריטריונים נוספים להגדרת מהדרין בבשר.
ויש גם מצוה לאכול שחוטות ולא נחורות [אני מתכוון ברצינות].יהודי אמר:וכן לאכול בהשגחת בית יוסף, זה חסר כל טעם, כי ה'חלק' של בית יוסף לא בכזאת רמה גבוהה, ומסתמא של העד"ח לא פחות מהם. וכן אסור לשכוח שחוץ מחשש טריפות יש גם חשש נבילה ואיסור אכילת דם וכו' וכו'.
חייל של הרבי אמר:חיפשתי ולא מצאתי שעשו כאן סקר מעין זה, ולענ"ד זה מעניין לראות.
אין בסדר הופעת ההכשרים משום הבעת דעה לגבי טיבם.
אמונת אומן אמר:ויש גם מצוה לאכול שחוטות ולא נחורות [אני מתכוון ברצינות].יהודי אמר:וכן לאכול בהשגחת בית יוסף, זה חסר כל טעם, כי ה'חלק' של בית יוסף לא בכזאת רמה גבוהה, ומסתמא של העד"ח לא פחות מהם. וכן אסור לשכוח שחוץ מחשש טריפות יש גם חשש נבילה ואיסור אכילת דם וכו' וכו'.
והסקר שמופיע פה שלא תמיד העוילם גוילם, יש רק 2-3 %
בכללי, אין ערך ל'אחוזים' בסקר שכל אחד יכול לבחור כמה אפשרויות.
לא שכחתי. פשוט היו רק עשר אפשרויות והזנתי את ההכשרים הכי נפוצים למיטב ידיעתיאמונת אומן אמר:חייל של הרבי אמר:חיפשתי ולא מצאתי שעשו כאן סקר מעין זה, ולענ"ד זה מעניין לראות.
אין בסדר הופעת ההכשרים משום הבעת דעה לגבי טיבם.
שכחת הכשר של אגו''י
ספרדים יר''ש ברובם המוחלט לא אוכלים ב''יתלמוד-תורה אמר:אחד אוכל בד"ץ בית יוסף. שתיים בעלזא.
יש כ"כ קצת בעלז וספרדים כאן בפורום?
בהנחה שכולם אוכלים בד"ץ העד"ח, אז רק 30 הצביעו ולפיכך מובן.