וידוע המעשה ביארצייט של הקסטירער שחל ביום העצמאות ולא ידעו האם למנגל בשינוי מפני החשד וכו' עד שבא חכם אחד ואמר ניחזי הכי עבדו קמאי כשבא לידם כהאי גוונא הלכו ולא אישתכח עד שנמנו וגמרו שהקסטיערר אינו בטל לא בזה ולא בבא ואף לכשיבוא משיח הלכך דוחה את התענית ויל"ע
לאחר מעשה אינני בטוח שהצדק איתך שכן התנאים שהיו בזמן הבית ולא אחר חורבנו (יתכן והחילוק הוא אחר כתבתי מסברא) לא הוזכר בהם רבי מהטעם גדול מרבן שמו דוגמת הלל שמאי יונתן בן עוזיאל וכן רבים אינני יודע מה היחס (לרבי) חנינא בן דוסא.