ישנו פסיפס מזלות יפהפה בבית כנסת חמת טבריה, והארכיאולוגים מקשים קושיה נכונה ואמיתית מכיוון שבמרכז הפסיפס יש דמות של אל השמש שהוא רוכב על מרכבה ומה לדמות זו במקום מקודש ?!
https://www.parks.org.il/article/tverya-2/
ואפשר אולי לפתור את התעלומה ע"פ הנאמר בסוף פרק ו' בפרקי דרבי אליעזר ש"החמה רכוב במרכבה" ובתהילים החמה מרומזת "והוא חתן יוצא מחופתו" ובתור רמז לחמה שמשולה לרכוב במרכבה וכן למשהו עם עטרה נתנו את הסמל הלזה והנה נפסק בשו"ע ביו"ד סימן קמא סעיף א' שצורות ע"ז שבכרכים הם לנוי ואין להם דין ע"ז וטבריה נחשבת ככרך כדאיתא בע"ז דף י. שאנטונינוס פטר את טבריה ממס
ודרך אגב הבאתי פעם שייתכן שבנו של אנטונינוס מוזכר בכיתוב בבית כנסת הנ"ל, והדבר ממש הגיוני כי רבי היה "הנשיא" בה' הידיעה ומוזכר לא פעם שהיה חבר בלב ובנפש של אנטונינוס הקיסר וא"כ מסתבר שגם בנו של אנטונינוס ששמו אסוירוס הוא זה שגדל בביתו של רבי !
https://www.parks.org.il/article/tverya-2/
ואפשר אולי לפתור את התעלומה ע"פ הנאמר בסוף פרק ו' בפרקי דרבי אליעזר ש"החמה רכוב במרכבה" ובתהילים החמה מרומזת "והוא חתן יוצא מחופתו" ובתור רמז לחמה שמשולה לרכוב במרכבה וכן למשהו עם עטרה נתנו את הסמל הלזה והנה נפסק בשו"ע ביו"ד סימן קמא סעיף א' שצורות ע"ז שבכרכים הם לנוי ואין להם דין ע"ז וטבריה נחשבת ככרך כדאיתא בע"ז דף י. שאנטונינוס פטר את טבריה ממס
ודרך אגב הבאתי פעם שייתכן שבנו של אנטונינוס מוזכר בכיתוב בבית כנסת הנ"ל, והדבר ממש הגיוני כי רבי היה "הנשיא" בה' הידיעה ומוזכר לא פעם שהיה חבר בלב ובנפש של אנטונינוס הקיסר וא"כ מסתבר שגם בנו של אנטונינוס ששמו אסוירוס הוא זה שגדל בביתו של רבי !
במבי אמר:.......
ובמכלול בערך הנ"ל מובא שיש כתובת בבית כנסת בטבריה ונזכר שם שמו של אדם בשם "סוורוס" שגדל בביתם של "הנשיאים המהוללים" ולא מופקע בכלל לומר
שזה קשור לאנטונינוס בן אסוירוס שגם לבנו קראו כך והיה לו קשר ישיר לטבריה כמו שכתוב בגמ' בע"ז ...כגון אסוירוס בר אנטונינוס דמלך א"ל אנטונינוס לרבי בעינא דימלוך אסוירוס ברי תחותי ותתעביד טבריא קלניא וכו' (ע"ז י.)