גדולי ישראל בחריפותם, השמיעו מעת לעת דברי חידודים, דברי צחות, ושאר פרפראות המביאות את האדם לידי מלתא דבדיחותא, ופותחים לבו לתורה ולחכמה.
באשכול זה יקובצו אמרות שפר מגדולי ישראל שבמהלך הדורות, ככל אשר תשיג ידינו.
ראיתי פעם בספר שיצא עוד בזמנו של האור שמח, שמספר בו המחבר שהגיע פעם לרבה של דווינסק, והיה מונח שם ספר שהביא אותו יהודי שביקש לו הסכמה. הצביע האור שמח על הספר ואמר לו: ראה, הנה ספר שכתב יהודי, ובא לבקש הסכמה. איני יכול לתת הסכמה על ספר שכזה, כי יאמרו אם רבה של דווינסק נתן לו הסכמה, אות וסימן הוא שהוא מסכים לפסקי הלכה שבו, ורבים מהם אינם עולים אליבא דהלכתא.
הצביע היהודי הנ"ל, ושאל: אבל הנה מצורף לספר הסכמה שכתב רב פלוני, ומדוע איפה יהיה שונה הרב דדווינסק מהרב הנזכר?
חייך האור שמח והשיב: היודע אתה מה ההבדל ביני לבינו? שאנו מסכימים לדברי תורה, והם מסכימים לדברים בטלים...
[הסיפור הוא מזכרוני,וכמדומני שהפרטים בו קרובים למה שכתוב שם]
באשכול זה יקובצו אמרות שפר מגדולי ישראל שבמהלך הדורות, ככל אשר תשיג ידינו.
ראיתי פעם בספר שיצא עוד בזמנו של האור שמח, שמספר בו המחבר שהגיע פעם לרבה של דווינסק, והיה מונח שם ספר שהביא אותו יהודי שביקש לו הסכמה. הצביע האור שמח על הספר ואמר לו: ראה, הנה ספר שכתב יהודי, ובא לבקש הסכמה. איני יכול לתת הסכמה על ספר שכזה, כי יאמרו אם רבה של דווינסק נתן לו הסכמה, אות וסימן הוא שהוא מסכים לפסקי הלכה שבו, ורבים מהם אינם עולים אליבא דהלכתא.
הצביע היהודי הנ"ל, ושאל: אבל הנה מצורף לספר הסכמה שכתב רב פלוני, ומדוע איפה יהיה שונה הרב דדווינסק מהרב הנזכר?
חייך האור שמח והשיב: היודע אתה מה ההבדל ביני לבינו? שאנו מסכימים לדברי תורה, והם מסכימים לדברים בטלים...
[הסיפור הוא מזכרוני,וכמדומני שהפרטים בו קרובים למה שכתוב שם]