בני אדמו"ר הצמח צדק (ליובאוויטש/קאפוסט/לאדי/ניעז'ין), וצוואות הצ"צ

שותא דינוקא

משתמש רגיל
בספרי' הלאומית ישנו כת"י חסיד קאפוסט אשר בתוכו יש העתקה מצוואת הצ"צ בשונה מהמוכר,
https://www.nli.org.il/he/manuscripts/NNL_ALEPH000045874/NLI#$FL70669346
אם יש לאחד מידע בנושא זה תע"ב.
 

שותא דינוקא

משתמש רגיל
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
מהו מספר העמוד המדויק?
אם יורני איך להעלות תמונה אעלה תמונת הדף, [אצלי כתוב תחת משבצת זו כי לא ניתן כרגע לצרף קבצים].
 

לבי במערב

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
לבי במערב אמר:
הוראות צירוף קבצים


--
לבי במערב אמר:
בלשונית 'קבצים מצורפים' (שבתחתית תיבת־ההודעה - אחרי פתיחתה דרך 'עורך מלא ותצוגה מקדימה') > 'הוסף קבצים' > בחירת הקובץ המבוקש > אישור (ראוי להעניק מתשומת־הלב למיקום הקובץ בהודעה). בהצלחה!


 
שותא דינוקא אמר:
[אצלי כתוב תחת משבצת זו כי לא ניתן כרגע לצרף קבצים].
הכוונה רק לצירוף בגרירת הקובץ לתיבת ההודעה.
 

שותא דינוקא

משתמש רגיל
פותח הנושא
ניסיתי ללא הצלחה - אחר עורך מלא ותצוגה מקדימה גם כותב כנ"ל, 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
מצורף: 3.PNG

אין לי ידיעה ספציפית על אמינות כתה"י הזה,
אך ידוע שנערך בשעתו ד"ת בין האחים הק' (ונפסק כי רק כ"ק אדמו"ר מהר"ש מליובאוויטש נ"ע יוכל לנהוג נשיאות בליובאוויטש).

בעיני הדלות, מעט משונה שנז' רק מהרי"ל ומהר"ש. אך לא על זה יפול דבר אמינותו.
 

מחכים

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
מצורף:3.PNG

אין לי ידיעה ספציפית על אמינות כתה"י הזה,
אך ידוע שנערך בשעתו ד"ת בין האחים הק' (ונפסק כי רק כ"ק אדמו"ר מהר"ש מליובאוויטש נ"ע יוכל לנהוג נשיאות בליובאוויטש).

בעיני הדלות, מעט משונה שנז' רק מהרי"ל ומהר"ש. אך לא על זה יפול דבר אמינותו.

הפתק של כ"ק אדמו"ר הצ"צ על כ"ק אדמו"ר מהר"ש שיקרא פני"ם (כמדומה) נמצא בכתי"ק?
 

מחכים

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
מצורף:3.PNG

אין לי ידיעה ספציפית על אמינות כתה"י הזה,
אך ידוע שנערך בשעתו ד"ת בין האחים הק' (ונפסק כי רק כ"ק אדמו"ר מהר"ש מליובאוויטש נ"ע יוכל לנהוג נשיאות בליובאוויטש).

בעיני הדלות, מעט משונה שנז' רק מהרי"ל ומהר"ש. אך לא על זה יפול דבר אמינותו.

גם צריך לדעת באיזה שנה צעטיל זה, ובאיזה גיל הי' אז כ"ק אדמו"ר מהר"ש זי"ע.
 

מחכים

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
מצורף:3.PNG

אין לי ידיעה ספציפית על אמינות כתה"י הזה,
אך ידוע שנערך בשעתו ד"ת בין האחים הק' (ונפסק כי רק כ"ק אדמו"ר מהר"ש מליובאוויטש נ"ע יוכל לנהוג נשיאות בליובאוויטש).

בעיני הדלות, מעט משונה שנז' רק מהרי"ל ומהר"ש. אך לא על זה יפול דבר אמינותו.

אשמח גם לפענוח כתה"י, לא ברורים לי כו"כ תיבות אות ג'.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
מחכים אמר:
הפתק של כ"ק אדמו"ר הצ"צ על כ"ק אדמו"ר מהר"ש שיקרא פני"ם (כמדומה) נמצא בכתי"ק?
על קבלה ל'יחידות' וחזרת ד"ח - אכן כן (נד' באגרות־קדשו ע' קסד, ומוכח מצורת כתי"ק שנכתב בשנותיו האחרונות - לכה"פ אחר תרכ"א). 'סמיכה' נוספת מצוי' רק בהעתקות (שם ע' קסג).
 
מחכים אמר:
גם צריך לדעת באיזה שנה צעטיל זה, ובאיזה גיל הי' אז כ"ק אדמו"ר מהר"ש זי"ע.
את זה לא ניתן לפענח מתוך ההעתקה דלעיל, שנכתבה אחר תרכ"ו (שהרי נזכר בה כ"ק אדמו"ר הצ"צ בתואר 'נ"ע').
 
מחכים אמר:
אשמח גם לפענוח כתה"י, לא ברורים לי כו"כ תיבות אות ג'.
ג) הצעטליך שלי שבאלמער הלבן הנ"ל יקרא אותם רק בני רי"ל שי' וישרוף אותם רק הבקשות לבני שי' הנצרכים נדון בני ר"ש שי' והשאר אותן שיוכל להיות מהן קפידא או טעותא ישרוף. -- מוגה
הלשון אינה ברורה כ"כ, אך נראה דכוונתו שישאיר הפתקאות השייכות לענין כ"ק אדמו"ר מהר"ש, ורק "השאר - אותן שיוכל להיות מהן קפידא או טעותא - ישרוף".
 

שותא דינוקא

משתמש רגיל
פותח הנושא
בעניין קבלת אנשים לעצה, איני רואה בזה שום סימן לנשיאות, ואפי' לא ל"יחידות" שאינה דווקא לעיצה אלא עניין נשגב יותר, והחזרה על דא"ח אינה מוכרחת להיות יותר מכל "חוזר" ואין בה סימן לנשיאות
 

מחכים

משתמש ותיק
שותא דינוקא אמר:
בעניין קבלת אנשים לעצה, איני רואה בזה שום סימן לנשיאות, ואפי' לא ל"יחידות" שאינה דווקא לעיצה אלא עניין נשגב יותר, והחזרה על דא"ח אינה מוכרחת להיות יותר מכל "חוזר" ואין בה סימן לנשיאות

אתה מכיר את הניואנסים החבדי"ם????
 

מחכים

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
שותא דינוקא אמר:
איני רואה בזה שום סימן לנשיאות
רוב תודות על הבעת דעתך, ה'חשובה' עד מאד.
הענין נדון לפני כמאה ושבעים שנה בבי"ד מיוחד שהוקם בליובאוויטש, ומסקנותיו היו אחרות 'מעט'.

מי שיש לו יד ורגל קצת בניואנסים החבדי"ם, יודע ששני עניינים אלו הם תמצית הנשיאות, הם ותו לא.
 

שותא דינוקא

משתמש רגיל
פותח הנושא
מחכים אמר:
לבי במערב אמר:
שותא דינוקא אמר:
איני רואה בזה שום סימן לנשיאות
רוב תודות על הבעת דעתך, ה'חשובה' עד מאד.
הענין נדון לפני כמאה ושבעים שנה בבי"ד מיוחד שהוקם בליובאוויטש, ומסקנותיו היו אחרות 'מעט'.

מי שיש לו יד ורגל קצת בניואנסים החבדי"ם, יודע ששני עניינים אלו הם תמצית הנשיאות, הם ותו לא.
הניואנסיים החבדי"ם שנות האלפיים, אין להם שום שייכות לדורו של הצ"צ זי"ע, (ואוי לו למי שחושב שבעניין כה יסודי כהמשכת הנשיאות יסמוך הרב על "ניאונסיים" (בפרט שכאמור הם שייכים לשנות התשכ ואילך ואין להם שום שייכות למאה שנה קודם לכן) ובפרט שהנהגה מעבירים ע"י הוראה לחסידים ולא ע"י מכתב אישי לבן, שהוא הוראה עבורו ולא עבור אנ"ש. ו"המסקנות" שלך הם הרבה פחות מבוססים ןמוסמכים מהמסמך ההיסטורי הנ"ל, בפרט ש(למי שאינו מכיר "ניאונסים") אין שייכות בין מקום המגורים להמשך הנשיאות, אדמו"ר האמצעי זצ"ל זי"ע לא דר בליאדי כידוע - ובכ"ז המשיך נשיאות אביו
 
 

שותא דינוקא

משתמש רגיל
פותח הנושא
אגב, העירני כעת ידידי תלמיד הר"י מונדשיין ע"ה ראי' מוכחת לסברתי, כי באג"ק צ"צ נדפס ב' מכתבים חריפים מאד להריי"צ מאוורוטש שלא ינהג ברבנות ושאינו שייך לזה יעוש"ה, ובסוף המכתב כותב כי יבא לדור אצלו ולכנוס בדברים עם אנשים ולהקל המשא מעליו כמו שאר אחיו יעו"ש, הרי שקבלת אנ"ש לדברים אינם מהווים שום סמיכה לנשיאות,
 

לבי במערב

משתמש ותיק
טוב לדעת שיש המשך כלשהו לחצר קאפוסט, ואף דובר רשמי בפורום...
ראה נא, "גַּ֣ם אַהֲבָתָ֧ם גַּם־שִׂנְאָתָ֛ם גַּם־קִנְאָתָ֖ם כְּבָ֣ר אָבָ֑דָה"; אין לי שום רצון (וצורך) לדוש בכך [אף שלגוף 'טענותיך' ודאי שיש בידי כדי השב].
 

שותא דינוקא

משתמש רגיל
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
טוב לדעת שיש המשך כלשהו לחצר קאפוסט, ואף דובר רשמי בפורום...
ראה נא, "גַּ֣ם אַהֲבָתָ֧ם גַּם־שִׂנְאָתָ֛ם גַּם־קִנְאָתָ֖ם כְּבָ֣ר אָבָ֑דָה"; אין לי שום רצון (וצורך) לדוש בכך [אף שלגוף 'טענותיך' ודאי שיש בידי כדי השב]
תאוות הניצוח הביאה לך לחשוף פרצופך שאינך מגין על ליובאוויטש, וק"ו שאינך חוקר אובייקטיבי, אלא שונא קפוסט זכותם יגן עלינו ועכ"י, חוץ ממי שמוותר ע"כ.
וחבל שאתה מנצל פסוקי תורה לכך, עכ"פ לאור הנ"ל איני רואה טעם להמשיך ולהתכתב.
רק להבהיר (לאחרים) שאין כאן חלילה שום הוו"א לפגיעה בקדושי עליון יהי'ה מי שיהי'ה, והנהגת נשיאות עניין אחר הוא שלא תמיד קשור בגדלותו האישית של הצדיק. כל נסיון הבירור הי'ה לגופו של עניין לברר רצון צדיק הצ"צ זצ"ל זי"ע למי העביר נשיאותו - כל זה כאמור לאחרים לא למי שגילה שכוונותיו שונים 
 

יהודי

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
היה חילוקי השקפות גדולים בין קאפוסט ללובביץ'
אין לטעות שזה שייך לשיטת חב"ד בדורנו. 
חב"ד אז היתה רחוקה מזרח ומערב מימינו אנו.
 
 

אריק

משתמש ותיק
לא הצלחתי לפענח בשלמות מה כתוב שם.
יש למישהו את תוכן הצוואה מוקלד ?
 

מחכים

משתמש ותיק
יהודי אמר:
לבי במערב אמר:
יהודי אמר:
חב"ד אז היתה רחוקה מזרח ומערב מימינו אנו.
הגדרות מר נחמדות הן, אך בעיני - רב המשותף על ה'מפריד'.
אני מביט מבחוץ וכותב. כבודו מביט מבפנים.
אולי זה טעם החילוק.
אכן זה טעם החילוק
אתה מסתכל מבחוץ ואינך מכיר ומבין את העולם הפנימי של חב"ד גם לא ההיסטורית.
כמה כתבי חסידים מדורות קודם קראת?
למשל ספר "לשמע אוזן" שהם שמועות מדויקות מא' מגדולי חסידי הצ"צ ותלמידו המובהק של ר"ה מפאריטש ור"א מהומיל, תקרא את הספר ולאחמ"כ תביע דעה.
 
 
חלק עליון תַחתִית