B.b אמר:מצורף:
גיור-בירור יהדותו מלידה.pdf
כשם שנטיית ליבם של בני הקנאים משיאתם לומר על כל דבר ודבר שהוא כפירוה ואפיקורסות, כן ליבו השיאו לעוות דברים ממקומם.B.b אמר:מצורף:
בעניין השקפת סאטמר.pdf
B.b אמר:מצורף:
בעניין השקפת סאטמר.pdf
מה הקשר לג' שבועות? הם לוחמים עם הערבים, התגרות באומות. עלו כחומה.איש תלמודי אמר:B.b אמר:מצורף:
בעניין השקפת סאטמר.pdf
האם מאן דהו יכול להסביר לי
למה המדינה הדמוקרטית שנמצאת במערב 'מזרח התיכון' (עד גבולות 67) ונותנת זכות הצבעה לכל אזרחיה ורובה יהודים - מהווה העברה על ג' שבועות!?????
פנחסי אמר:הנידון מיותר. משום שרוב מניין ובניין של גדולי ישראל בעת האחרונה חיו פה בארץ הקודש וכו בניגוד לשיטת סאטמר
פנחסי אמר:הנידון מיותר. משום שרוב מניין ובניין של גדולי ישראל בעת האחרונה חיו פה בארץ הקודש וכו בניגוד לשיטת סאטמר
לא למדתי הספר ויואל משה, אבל למה הקמת מדינה זה פקו"נ?דיין אמר:מישהו יכול להסביר לי מה התשובה של סאטאמר על פיקוח נפש?
ממה שקראתי במאמר ג' שבועות התרשמתי שהויואל משה לא טוען שאין בזה הצלת נפשות, אלא שהוא סומך על דברי מהר"ל שהג' שבועות דוחות גם פיקוח נפש, וזה היה נראה לי תמוה מאד, לסמוך על שיטת מהר"ל נגד פשטות הש"ס והפוסקים כולם שלא הזכירו דבר מזה, ולכאורה היה לנו לומר שאין הלכה כדברי מהר"ל, או שמהר"ל עצמו לא התכוון הלכה למעשה.
לא ברירא לי למה הגה"ק מסאטאמר נקט לדינא שהג' שבועות צריכות לדחות פיקוח נפש
מי לא, זה גמ' בכתובות?המרן הירושלמי אמר:רוב גדולי ישראל
ככל הידוע, זו המציאות המעשית בזמננו...על כל פנים אמר:למה הקמת מדינה זה פקו"נ
אשמח לרדת למנין ולמצוא שהם רוב.המרן הירושלמי אמר:שלש שבועות לא שייך לסאטמער רוב גדולי ישראל בציבור החרדי ככה אחזו
הויואל משה לא כתב בזמננו. אילו היו כולם חוזרים בתשובה ומתחרטים והיו האים לשאול האם עלינו לעזוב המדינה או שזה פקו"נ, יתכן והתשובה יהיה שזה פקו"נ אבל כעת זה רק המשך של העבירה הראשונהלבי במערב אמר:ככל הידוע, זו המציאות המעשית בזמננו...על כל פנים אמר:למה הקמת מדינה זה פקו"נ
המרן הירושלמי אמר:שלש שבועות לא שייך לסאטמער רוב גדולי ישראל בציבור החרדי ככה אחזו
יראתי בפצותי אמר:אשמח לרדת למנין ולמצוא שהם רוב.המרן הירושלמי אמר:שלש שבועות לא שייך לסאטמער רוב גדולי ישראל בציבור החרדי ככה אחזו
לא רק שאין רוב, אלא בטלו במיעוטם, גם אצל המתנגדים החריפים ביותר למדינה. ובכלל לא היה דרכם למצוא סוגיא באגדה ולבנות עליה הכל.
לא כי, אלא כלשון הגמ' מרידה באומות. ודו"ק בחילוק שביניהם.על כל פנים אמר:התגרות באומות.
תחשוב על כל ניצולי השואה, איפה היית שם אותם? בפולין האניטשמית? שהפולנים ישלימו את מה שהנאצים לא הספיקו רח"ל?על כל פנים אמר:לא למדתי הספר ויואל משה, אבל למה הקמת מדינה זה פקו"נ?
א. כוונתי לזמן שסביבות פקיעת המאנדאט ואילך.על כל פנים אמר:[א] הויואל משה לא כתב בזמננו.
[ב] . . יש עצה למסרו לידי האו"ם, משהו כזה
לפענ"ד לא זו ההגדרה, אלא: מה הי' המצב - בדרך הטבע - אילולא הקימו צבא ומדינה.דיין אמר:אני חושב שסטטיסטית מאז שיש צבא יהודי יש הרבה פחות הרוגים בפוגרומים ופרעות.
מי זה הם ?על כל פנים אמר:מה הקשר לג' שבועות? הם לוחמים עם הערבים, התגרות באומות. עלו כחומה.איש תלמודי אמר:B.b אמר:מצורף:
בעניין השקפת סאטמר.pdf
האם מאן דהו יכול להסביר לי
למה המדינה הדמוקרטית שנמצאת במערב 'מזרח התיכון' (עד גבולות 67) ונותנת זכות הצבעה לכל אזרחיה ורובה יהודים - מהווה העברה על ג' שבועות!?????
קודם כל, זה לא קשור לפקו"נ.דיין אמר:תחשוב על כל ניצולי השואה, איפה היית שם אותם? בפולין האניטשמית? שהפולנים ישלימו את מה שהנאצים לא הספיקו רח"ל?על כל פנים אמר:לא למדתי הספר ויואל משה, אבל למה הקמת מדינה זה פקו"נ?
ומה עם יהודי אתיופיה ואיראן ותימן?
ומה עם יושבי ארץ הקודש תחת שלטון העותומאנים שהיו חשופים לפרעות מצד הערבים?
אני חושב שסטטיסטית מאז שיש צבא יהודי יש הרבה פחות הרוגים בפוגרומים ופרעות.
אני לא היסטוריון, ולא מן הנמנע שאני טועה, אבל כאמור התרשמתי שהמחלוקת אינה על המציאות הזו.
זה באמת שאלה מעניינת, האם יש לחלק ולומר שאין זה מדין יהודים אלא מדין ארה"באיש תלמודי אמר:מי זה הם ?על כל פנים אמר:מה הקשר לג' שבועות? הם לוחמים עם הערבים, התגרות באומות. עלו כחומה.איש תלמודי אמר:האם מאן דהו יכול להסביר לי
למה המדינה הדמוקרטית שנמצאת במערב 'מזרח התיכון' (עד גבולות 67) ונותנת זכות הצבעה לכל אזרחיה ורובה יהודים - מהווה העברה על ג' שבועות!?????
מי שנלחם בערבים זה המדינה הדמוקרטית שרובה יהודים !
(משל למה הדבר דומה - להיכי תימצי שרוב תושבי ארה''ב יהיו יהודים, וכתוצאה מכך הנשיא יהיה יהודי וכן רוב הסנאטורים והמחוקקים, וארה''ב תלחם בערבים או ברוסים והסינים, האם זה ייחשב התגרות באומות ?!)
כתבתי דעת של סטמר, לדעתי האמת כנ' עם השורה הראשונה שכתבתילבי במערב אמר:א. כוונתי לזמן שסביבות פקיעת המאנדאט ואילך.על כל פנים אמר:[א] הויואל משה לא כתב בזמננו.
[ב] . . יש עצה למסרו לידי האו"ם, משהו כזה
ב. מר חי באותו היקום בו אנו נמצאים?! (על אנשי ס' לא קשיא לי מעיקרא ולא מידי).
כלומר?! מדובר על חשש רציחה בפו"מ ה"י, וכמעשים שהיו.על כל פנים אמר:קודם כל, זה לא קשור לפקו"נ.
אין בכך שום נפק"מ לדינא, ואין עברה מכבה מצוה.על כל פנים אמר:שנית, הציונים הם אלו שהסיתו נשיא ארה"ב לסגור הדלת על אלו שבאירופה
לאחר מעשה אין נפקותא 'מי התחיל'.על כל פנים אמר:הפרעות מהערבים התחילו בעיקר מעת באו הציונים
כדאי לברר את המציאות...על כל פנים אמר:ואלו שבמדינות ספרד חיו בשלווה עד הקמת המדינה
כלומר?! על איזה זמן נסובו דברי מהר"י ט"ב?על כל פנים אמר:לדעתי האמת כנ' עם השורה הראשונה שכתבתי
איש ווילנא אמר:המרן הירושלמי אמר:שלש שבועות לא שייך לסאטמער רוב גדולי ישראל בציבור החרדי ככה אחזו
כמדומה שבציבור הלטאי הרב שך היה היחידי שדיבר על שלש שבועות. כל השאר לא עשו מזה עסק. \
[וגם הרב שך לענ"ד היה לו כוונה אחרת מהפירוש של הויואל משה לזה. יותר בכיוון של פיקוח נפש ולא מצווה להיות בגלות ודו"ק. ובזה נשתווה דברי הרב שך עם שאר גדולי ישראל ששימשם]