מעט מאד ידוע על חייו ופעלו של רבי אביגדור, התפרסם בעיקר בעקבות פרשיית ההלשנה על הרב בעל התניא.
אלא שרוב הפרטים הידועים, מקורם במסורות חב"דיות שמהימנותם-בפרט בנושא זה, הינה מן החלשות.
לי אישית התעוררו סימני שאלה בנושא, בעקבות העובדה המעניינת כי ר' ישראל שרגא חייקין שהיה ממקורבי מהר"ש והרש"ב,
קרא לבנו משה אביגדור על שמם של שני זקניו.
האחד הוא ר' משה מחסידיו בראשונים של אדמו"ר האמצעי, והשני הוא לא פחות מר' אביגדור מפינסק בכבודו ובעצמו!
אין לי כל צד שבעולם שאילו היחס שמקובל כיום אליו- היה קיים גם אז, היה מעלה על דעתו דבר תמוה שכזה.
מלבד זאת ראה זה מצאתי:'זה עשרים שנה – הוסיף הרב [משה אביגדור חייקין] לספר – זה עשרים שנה שהנני רב פה לחסידי חב"ד, בודאי תתפלא עלי כי אנכי נכד הרב ר' אביגדור מפינסק הנני רב אצל חסידי חב"ד, אל תתפלא על זה, כי עוד בימי ילדותי התגוררתי כמה שנים אצל הצדיק צמח צדק נכד התניא, ולא זכרו לי עון אבות. אדרבה הצדיק קרבני בכל אותיות אהבה, והחסידים אמרו לי כי לא ידח ממני נדח, ובודאי ירא השם היה זקני, כי זכה שנכדיו המה מקורבים אצל הצדיק, נשתנו העתים, הלא כן?'
[י[קותיאל] י[הודה] גר[ינוולד], זכרונות מלונדון, אפריון, בודפשט תרפ"ה, עמ' 189]
כמו כן בתולדותיו רבו השכתובים המגמתיים.
למשל מצויינת עובדה שהוא פעל להדחת רבי לוי יצחק מרבנות פינסק.
בשעה שעד שנתמנה לרב היה גר בוורשה.
השמצה שלא בדקתיה אבל ניתן כיום לשלול או לאשר אותה היא, שאחד מכתבי המלשינות נכתב בעיצומו של חג השבועות.
כמובן שאין בכל נדון זה קשר לנושא החסידות, ו/או ההתנגדות אליה, ו/או הצדקת פעולות ומעשים שנעשו נגדה ו/או נגד גדוליה, שלא כדת.
חשוב לי לצורך העניין להגיע לכתבי המלשינות המקוריים, שלא עברו דרך ידים חב"דיות.
אלא שרוב הפרטים הידועים, מקורם במסורות חב"דיות שמהימנותם-בפרט בנושא זה, הינה מן החלשות.
לי אישית התעוררו סימני שאלה בנושא, בעקבות העובדה המעניינת כי ר' ישראל שרגא חייקין שהיה ממקורבי מהר"ש והרש"ב,
קרא לבנו משה אביגדור על שמם של שני זקניו.
האחד הוא ר' משה מחסידיו בראשונים של אדמו"ר האמצעי, והשני הוא לא פחות מר' אביגדור מפינסק בכבודו ובעצמו!
אין לי כל צד שבעולם שאילו היחס שמקובל כיום אליו- היה קיים גם אז, היה מעלה על דעתו דבר תמוה שכזה.
מלבד זאת ראה זה מצאתי:'זה עשרים שנה – הוסיף הרב [משה אביגדור חייקין] לספר – זה עשרים שנה שהנני רב פה לחסידי חב"ד, בודאי תתפלא עלי כי אנכי נכד הרב ר' אביגדור מפינסק הנני רב אצל חסידי חב"ד, אל תתפלא על זה, כי עוד בימי ילדותי התגוררתי כמה שנים אצל הצדיק צמח צדק נכד התניא, ולא זכרו לי עון אבות. אדרבה הצדיק קרבני בכל אותיות אהבה, והחסידים אמרו לי כי לא ידח ממני נדח, ובודאי ירא השם היה זקני, כי זכה שנכדיו המה מקורבים אצל הצדיק, נשתנו העתים, הלא כן?'
[י[קותיאל] י[הודה] גר[ינוולד], זכרונות מלונדון, אפריון, בודפשט תרפ"ה, עמ' 189]
כמו כן בתולדותיו רבו השכתובים המגמתיים.
למשל מצויינת עובדה שהוא פעל להדחת רבי לוי יצחק מרבנות פינסק.
בשעה שעד שנתמנה לרב היה גר בוורשה.
השמצה שלא בדקתיה אבל ניתן כיום לשלול או לאשר אותה היא, שאחד מכתבי המלשינות נכתב בעיצומו של חג השבועות.
כמובן שאין בכל נדון זה קשר לנושא החסידות, ו/או ההתנגדות אליה, ו/או הצדקת פעולות ומעשים שנעשו נגדה ו/או נגד גדוליה, שלא כדת.
חשוב לי לצורך העניין להגיע לכתבי המלשינות המקוריים, שלא עברו דרך ידים חב"דיות.