צאנזע חסיד
משתמש רגיל
ראיתי לנכון לפתוח אשכול, שיועלו בו נקודות חשובות שאפשר להתבונן בהם דרכי הצדיקים והגדולים, בתהלוכות ומציאות החיים, בעבודת ה' ובעניני העולם.
לא דרך "נקודה" זו מעולם על מפתן מפרשי התורה והחסידות והמוסר, זהו מהדברים שאין ללומדו בלי התורה שבע"פ שיש בו.אהרן פישר אמר:משה רבנו סירב להיות הגואל מאחר שחשב שאינו מתאים למדרגתו, והעדיף פיתוח עצמו מישועת כלל ישראל
סליחה, לא תפסתי שאתה רוצה רק מגדולי החסידות,צאנזע חסיד אמר:לא דרך "נקודה" זו מעולם על מפתן החסידות, זהו מהדברים שאין ללומדו בלי התורה שבע"פ שיש בו.אהרן פישר אמר:משה רבנו סירב להיות הגואל מאחר שחשב שאינו מתאים למדרגתו, והעדיף פיתוח עצמו מישועת כלל ישראל
בספרי החסידות האריכו היטיב בביאור ענין זה.
לא זה היה הכוונה,אהרן פישר אמר:סליחה, לא תפסתי שאתה רוצה רק מגדולי החסידות,צאנזע חסיד אמר:לא דרך "נקודה" זו מעולם על מפתן החסידות, זהו מהדברים שאין ללומדו בלי התורה שבע"פ שיש בו.אהרן פישר אמר:משה רבנו סירב להיות הגואל מאחר שחשב שאינו מתאים למדרגתו, והעדיף פיתוח עצמו מישועת כלל ישראל
בספרי החסידות האריכו היטיב בביאור ענין זה.
יכול למחוק אם אי"ז מקומו
צאנזע חסיד אמר:לא זה היה הכוונה,אהרן פישר אמר:סליחה, לא תפסתי שאתה רוצה רק מגדולי החסידות,צאנזע חסיד אמר:לא דרך "נקודה" זו מעולם על מפתן החסידות, זהו מהדברים שאין ללומדו בלי התורה שבע"פ שיש בו.
בספרי החסידות האריכו היטיב בביאור ענין זה.
יכול למחוק אם אי"ז מקומו
אני יודע שגם בספרי המוסר ומפרשי התורה יש פשטים ע"ג פשטים ע"ז. ואכן אתקן בעז"ה הנוסח של תגובה שלי.
בכל מקרה לגופו של ענין, יש מקומות שאפשר לומר זה הפשט הפשוט, ואכן יש מקום גם לדרוש, אבל בנקודה זו שהביא כבודו, הרי זה מופרך מיסודו גם ע"פ פשט שזה היה כוונת משה רעיה מהימנא.
(מקווה שאתה לא למדת את הפשוט כפשוטו, ללא המפרשים)