נתנאל_ב אמר:ידוע שמיתת צדיקים מכפרת (מדרשים, ראשונים).
ואם רוצים דווקא מעשים, הרי לא יוכלו להיות מעשים בחוש, כי זה דבר הנסתר מעינינו, אלא רק שאמר גדול פלוני שמיתתו של גדול אלמוני כיפרה, וזה לא יותר טוב ממקורותינו.
פופולארי אמר:בפטירת הפני מנחם זי"ע בטלה גזירת טרור האוטובוסים.
ציון הלא תשאלי אמר:מה ?????????????????????????????????????????????פופולארי אמר:בפטירת הפני מנחם זי"ע בטלה גזירת טרור האוטובוסים.
מאיפה ההבלים והשטויות האלה ??????????????????????????????
קו 2 עם חרדים התפוצץ וגבהב מחיר הרוגים גדול ... זה קרה אחר פטירתו של אותו חכם שהזכרת !!!!
למה להוריד את האשכול למקום נמוך ???
היתה פה שאלה אמיתית עם סיפורים אמיתיים - למה להראוס את זה עם הבלים ????
שורש לזה יש בפטירת אאע''ה ה' שנים קודם זמנוונחנו מה אמר:מישהו יודע מה המקור לזה?
לא מדוייק.עת הזמיר אמר:כמדומני מספרים על ר' ג"מ מזועיל והרב מהוסטיאן שקיבלו על עצמם להיפטר בשביל למנוע את כניסת היטלר ימ"ש לא"י
זה הפירוש הפשוט בדברי הנביא ישעיהו נז א', וכמ"ש רש"י שם: כי מפני הרעה העתידה לבא אל הדור נאסף הצדיק, וכן הוא בתרגום יונתן שם אֲרֵי מִן קֳדָם בִּישְׁתָּא דַעֲתִידָא לְמֵיתֵי מִתְכַּנְשִׁין צַדִיקַיָא, וכן כתבו כל הפרשנים שם, עי' אבן עזרא, רד"ק, אברבנאל ועוד.ונחנו מה אמר:יש בחינה הפוכה, כמה שעות אחרי פטירת ר' מרדכי מן היה פיגוע בנהריים שחייל ירדני ירה למוות בקבוצת בנות, וכשבא לנחם אחד מריעיו מגדולי ישראל (כמדומני שזה היה ר' מיכל יהודה) אמר שכתוב שמפני הרעה נאסף הצדיק, שהקב"ה לוקח את הצדיק לפני הרעה שלא יצטער,
מישהו יודע מה המקור לזה?
סיפור מעניין וקצת תמוה מה שהסכימו לקבל את שבועתה ולא הניאו אותה מכךחייל של הרבי אמר:נתנאל_ב אמר:ידוע שמיתת צדיקים מכפרת (מדרשים, ראשונים).
ואם רוצים דווקא מעשים, הרי לא יוכלו להיות מעשים בחוש, כי זה דבר הנסתר מעינינו, אלא רק שאמר גדול פלוני שמיתתו של גדול אלמוני כיפרה, וזה לא יותר טוב ממקורותינו.
ככלל זה נכון.
אך ראה בהודעתי הקודמת, סיפור הנראה בחוש. אישה צעירה שנשבעה מול ההיכל שהיא רוצה למות במקום אבי', והושיבה בי"ד שיפסקו שהיא תמות במקום אבי', כל זה הי' בערב ר"ה ונפטרה בצום גדלי'
תחילה היא השביעה אותם שיעשו כל אשר תאמר להם (והם היו צריכים זמן לחשוב על זה וחזרו למחרת ונשבעו).עוזי אמר:סיפור מעניין וקצת תמוה מה שהסכימו לקבל את שבועתה ולא הניאו אותה מכךחייל של הרבי אמר:נתנאל_ב אמר:
מצאתי כאן "שמעתי מאבי מורי ז”ל שהרה”ק ר’ שמשון מאוסטרופולי ביקש מהש”ך בעת גזירת ת”ח ת”ט שיקבל עליו ליהרג על קידוש השם, וענה לו הש”ך שאינו יכול מאחר ששומה עליו להוציא חיבורו לאור עולם. (מילין קדישין ח”א ע’ קל”ד)"הרב מרודוש אמר:יש סיפור על הש"ך {מובא כמדומני בשם הגדולים לחיד"א} איני זוכר את הגזירות שהיו בזמנו ועשו שאילת חלום ואמרו להם שאם כמה צדיקים ימותו הגזירות יפסיקו וביניהם הש"ך והש"ך לא הסכים לזה כיון שהיה באמצע כתיבת סיפרו על חו"מ ואמר שיותר סכנה אם לא יוציא את ספרו ולכך בסוף חו"מ הש"ך מאוד מקצר שם ומיד אח"כ נפטר
אם ידוע למשהו המקור המדוייק נא לכתוב
והשניה מיהושע זילברברג, וזו לשונו:לגבי הסיפור על כך שהש”ך סירב להצעת ר”ש מאוסטרופולי,
א. לא מוצא את המקור המסומן לעיל האם יש מקור נוסף?
ב. האם הר”ש אמר לש”ך שאם ימסרו נפשם יצילו חלק מישראל מגזירות תח ותט?
יש לציין לגבי הגירסא שהביא כאן הרב מרודוש שזה לכאורה לא מסתדר כי ספר תקפו כהן נכתב בשנת תי"א וכנראה קדם לתחילת חיבור שפתי כהן על חושן משפט, והקיצור בסוף חושן משפט כנראה אינו מצד שהש"ך מיהר לסיים אלא מצד שהוא לא סיים (וכמעט כל הכתוב בש"ך הנדפס בסימנים אלו נלקח ממה שהוא כתב בגליון השו"ע, ולא דברים שהוא כתב כחלק מהספר).לגבי הסיפור של ר”ש מאוסטרופולי עם הש”ך. בספר דברים ערבים ח”א אחרי ההקדמה, בעמוד הראשון של לוח התיקון (עמ’ 9) מובא באו א’ למטה סיפור בנוסח שונה. כי בשנת ת”ח חלמו ר”ש והש”ך חלום כי אם יקבלו על עצמם את הגזירה תתבטל הגזירת מכלל ישראל. ר”ש קיבל על עצמו, אבל הש”ך לא קיבל על עצמו לההירג, כי אמר שלפי דין תורה דברי חלומות לא מעלין ולא מורידין, וגם כתוב ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, ולכן אינו רשאי לקבל על עצמו מיתה.
הצג קובץ מצורף הש''ך נהרג בגזירות ת''ח ות''ט - אוצה''ח.pdf הצג קובץ מצורף ל.PDFדבש לפי אמר:מצאתי כאןהרב מרודוש אמר:יש סיפור על הש"ך . . אם ידוע למשהו המקור המדוייק נא לכתוב
קו 2 זה היה הרבה שנים אחר כך,ציון הלא תשאלי אמר:פופולארי אמר:בפטירת הפני מנחם זי"ע בטלה גזירת טרור האוטובוסים.
קו 2 עם חרדים התפוצץ וגבהב מחיר הרוגים גדול
וכדלעיל.דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:קו 2 זה היה הרבה שנים אחר כך,