ההסתכלות שלך על המציאות תלויים במשקפים שיש לך!!!

מבצע "שומרי החומות" הסתיים בס"ד מרובה וכמעט עם מינימום נפגעים ברחמיו המרובים, והנה איך שהודיעו על הפסקת האש יצאו כולם למסיבות ה נ י צ ח ו ן. בעזה חגגו כי נצחו כידוע, וכן כאן צהלו [תרתי משמע], כל אחד וניצחונו בידו.
למדתי מכך מוסר השכל גדול-
כל אחד רואה את החיים לפי המשקפיים שיש לו, בישראל ששים ומודים לאל על הכל, ובחמאס בטוחים בניצחונם ובהצלחתם.​
יש עוד דבר שמבטא את החילוק העצום שיש בין איש לרעהו, ההסתכלות על הניסים שקרו, לי היה פשוט להודות לה' ית' ע"כ חסדיו הרבים והשגחתו המופלאה, והנה בשבת ראיתי שהדפיסו שיחות של הדברי יואל מסאטמר ושם שהוא דיבר על ניסי ששת הימים שהיו הוא אמר כך [אני לא לוקח אחריות על דיוק הדברים ואדרבה אם יש למישהו אפשרות להעלות כאן את הצילום אני אשמח] אסור להודות לה' על ה"ניסים שהיו" זה לא ניסים אם זה נעשה לציונים.
ומזה למדתי את המוסר ההשכל כל אחד רואה את העולם לפי המשקפים שיש לו.
וחלילה לזלזל בשום דרך [כל עוד היא לגיטימית ולא כאן המקום].
ומכאן תצא התנצלותי לכל חברי הפורום כל אחד ומעלותיו הרבות, סליחה על שלא כיבדתי את דרככם כראוי.

ידידי חסידי חב"ד @חייל של הרבי  @לבי במערב ועוד שאין אני זוכר את שמם קבלו נא את התנצלותי.
 

דברי יושר

משתמש ותיק
ועל כגון דא (לא על הערבים...) אמרו אלו ואלו דברי אלוקים חיים.

לכל אחד יש את המשקפיים שלו, ועל פי העולם שלו הוא צודק לגמרי, ומעשיו הם בדיוק כפי מה שהקב"ה רוצה ממנו.

כמובן שזה לא תמיד נכון, יש גם כאלו שטועים לגמרי, והשאלה הגדולה היא מתי להגיד כך ומתי לא...
היום יש אינפלציה גדולה במושג כפירה, וכל מי שחושב מעט שונה ממני הרי הוא כופר גמור, ומצווה להשמיד את שיטתו מעל פני האדמה הי"ו).
 

משתדל לעשות רצון ה'

משתמש ותיק
פותח הנושא
מ.ה. אמר:
ועל כגון דא (לא על הערבים...) אמרו אלו ואלו דברי אלוקים חיים.
ברור.
לכן כתבתי-
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
למדתי מכך מוסר השכל גדול-​
וזה נתן לי "משקפים" בשביל להבין את היהודי השונה.
 
 

משתדל לעשות רצון ה'

משתמש ותיק
פותח הנושא
מ.ה. אמר:
כמובן שזה לא תמיד נכון, יש גם כאלו שטועים לגמרי, והשאלה הגדולה היא מתי להגיד כך ומתי לא...
 
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
 ​
וחלילה לזלזל בשום דרך [כל עוד היא לגיטימית ולא כאן המקום].

 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
כל אחד רואה את החיים לפי המשקפיים שיש לו, בישראל ששים ומודים לאל על הכל, ובחמאס בטוחים בניצחונם ובהצלחתם.
וכי בישראל לא הריעו הכופרים עכשיו על נצחונם ועל "כחי ועוצם ידי"??
 

משתדל לעשות רצון ה'

משתמש ותיק
פותח הנושא
יושב אוהלים אמר:
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
כל אחד רואה את החיים לפי המשקפיים שיש לו, בישראל ששים ומודים לאל על הכל, ובחמאס בטוחים בניצחונם ובהצלחתם.
וכי בישראל לא הריעו הכופרים עכשיו על נצחונם ועל "כחי ועוצם ידי"??
לא מתפקידי לבדוק כל אחד מה דעתו, והאם הוא מאמין בכוחי ועוצם ידי עשו את החיל או שהוא הנותן לך כח לעשות חיל.
כוונתי היא יהודים שומרי תורה ומצוות.

 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
יושב אוהלים אמר:
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
כל אחד רואה את החיים לפי המשקפיים שיש לו, בישראל ששים ומודים לאל על הכל, ובחמאס בטוחים בניצחונם ובהצלחתם.
וכי בישראל לא הריעו הכופרים עכשיו על נצחונם ועל "כחי ועוצם ידי"??
לא מתפקידי לבדוק כל אחד מה דעתו, והאם הוא מאמין בכוחי ועוצם ידי עשו את החיל או שהוא הנותן לך כח לעשות חיל.
כוונתי היא יהודים שומרי תורה ומצוות.

אשריך הרב @משתדל לעשות רצון ה' נ"י שכנראה גם אתה רואה את עם ישראל רק במשקפיים טובות, ואתה רואה רק את אלה שמשבחים ומודים לק-ל יתברך על הכל.
 

משתדל לעשות רצון ה'

משתמש ותיק
פותח הנושא
יושב אוהלים אמר:
אשריך הרב @משתדל לעשות רצון ה' נ"י שכנראה גם אתה רואה את עם ישראל רק במשקפיים טובות, ואתה רואה רק את אלה שמשבחים ומודים לק-ל יתברך על הכל.
תודה על הפירגון.
"גם" לרבויי @יושב אוהלים 
 
 

ידידיה

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
...
ומזה למדתי את המוסר ההשכל כל אחד רואה את העולם לפי המשקפים שיש לו.​
וחלילה לזלזל בשום דרך [כל עוד היא לגיטימית ולא כאן המקום].​
ומכאן תצא התנצלותי לכל חברי הפורום כל אחד ומעלותיו הרבות, סליחה על שלא כיבדתי את דרככם כראוי​
מעניין. מה חשבת עד היום, שאפשר לזלזל גם בדרך לגיטימית? כל אחד מזלזל רק במה שנראה לו לא לגיטימי, כל השאלה היא מה לגיטימי.

המסר שאני הייתי לומר מהמציאות שתיארת הוא בדיוק להיפך, שהאינטרסים של בני אדם משבשים לגמרי את שכלם, ולכן יש לזלזל בכל מיני טיעונים שמושמעים ע"י אינטרסנטים למינהם [כולל אינטרסנטיות דקדושה וכפי הדוגמא שהבאת]
 

משתדל לעשות רצון ה'

משתמש ותיק
פותח הנושא
ידידיה אמר:
מעניין. מה חשבת עד היום, שאפשר לזלזל גם בדרך לגיטימית? כל אחד מזלזל רק במה שנראה לו לא לגיטימי, כל השאלה היא מה לגיטימי.

המסר שאני הייתי לומר מהמציאות שתיארת הוא בדיוק להיפך, שהאינטרסים של בני אדם משבשים לגמרי את שכלם, ולכן יש לזלזל בכל מיני טיעונים שמושמעים ע"י אינטרסנטים למינהם [כולל אינטרסנטיות דקדושה וכפי הדוגמא שהבאת]
   לידיד ה'.
א. הערתך נכונה ועד היום חשבתי שמי שחושב אחרת מהמקום שבו נולדתי הוא לא ליגטמי.
ב. המסר שלך הוא נפלא!!!
   וגם הוא נכון. השאלה היא היכן הגבול, ומתי צריך ללמוד את המסר שאני למדתי, ולפעמים להתרחק ולומר כפי מה שהבנת.
   
  הנקודה החשובה היא:
  היום למדתי שבדר"כ [99%] צריך לראות את המסר שהתחדש לי היום, ואין לנו לשכוח שיש 1% שצריך לחשוב אחרת.
  כמובן שזה לגיטמי אם תחשוב אחרת ממני...
 
ידידיה אמר:
האינטרסים של בני אדם משבשים לגמרי את שכלם,
אכן, ולדעתי סימנך יהיה אם יש כמה בעלי שכל שמסכימים לדיעה אחת, כנראה זו דיעה לגיטימית גם אם היא לא הדיעה שלי, אבל כאשר יש מישהו אובססיבי שמתעקש על דבר מסוים כל הזמן נגד כולם, ואף כשמוכיחים לו מן הגורן ומן היקב שהוא טועה, הוא ממשיך לעמוד על שלו ולתרץ גיבובי תירוצים, ניתן ללמוד שכנראה הדיעה שלו היא לא לגיטימית.
 

קפלן

משתמש רגיל
סבורני שהדוגמא של פותח האשכול, היא גופא מוכיחה שיש אמת ושקר בעולם. שהרי ודאי במלחמה רק א' מנצח. שהוא כל מהות המלחמה, מי ניצח. ועל כרחך, שיש כאן צד שקר וצד אמת. וא' משקר. באופן אישי סבורני שהם ניצחו. כיון שמטרתם היא להוכיח את יכולתם לפגוע בישראל. ודאי שאין כאן צד, שהם יכולים לגרשנו לים. נכון שהם שאפו ליותר הרוגים או חטיפת חייל. שאז הניצחון שלהם היה גודל הרבה יותר. והנקודה, שהם רוצים להראות שאנחנו לא יכולים לנהל חיים מבלי להתחשב בכוחם. על זה היתה נטושה המערכה. אם דף היה נהרג אזי הניצחון היה של ישראל שהיה מוכח שסמל המאבק אינו יכול לנצח את ישראל. ולטעום את טעם הניצחון. אבל כעת נראה שהם ניצחו. ניצחון מסויים. [אמנם לא כפי שהם ציפו וכנ"ל]. ושקר מדינת ישראל, לסבור שנצחונם הוא במה שהם לא מנוצחים כמדינה ודו'ק. והיינו שהניצחון הוא לא על המערכה הזאת, אלא כללית על עצם קיומם כמדינה. והמתבונן יראה דכך הם פני הדברים.
כל המושג אלו ואלו דברי אלוקים חיים. ביאר רבינו הגר"י דיויד שליט"א בערב שבועות. הוא רק בדברים המחוברים למקור החיים הקב"ה. דברי אלוקים חיים. והיינו דמפלאות החיים גופא דיכול להתפרש התורה וההסתכלות על מאורעות החיים, אצל חכם הזה כך, ואצל חכם השני כך. ושניהם הוא השתלשלות מתוך החיים עצמם, כי עמך מקור חיים. 
אבל יש אמת ושקר. שדעה שאינה מחוברת לחיים הנובעים מהקב"ה. היא שקר. ושקר הוא היפוך הישרות. ועצם הרע. ובין אמת לשקר, טוב ורע, מות וחיים. ע"ז נצטוינו: ובחרת בחיים! 
 

משתדל לעשות רצון ה'

משתמש ותיק
פותח הנושא
קפלן אמר:
סבורני שהדוגמא של פותח האשכול, היא גופא מוכיחה שיש אמת ושקר בעולם. שהרי ודאי במלחמה רק א' מנצח. שהוא כל מהות המלחמה, מי ניצח. ועל כרחך, שיש כאן צד שקר וצד אמת. וא' משקר. באופן אישי סבורני שהם ניצחו. כיון שמטרתם היא להוכיח את יכולתם לפגוע בישראל. ודאי שאין כאן צד, שהם יכולים לגרשנו לים. נכון שהם שאפו ליותר הרוגים או חטיפת חייל. שאז הניצחון שלהם היה גודל הרבה יותר. והנקודה, שהם רוצים להראות שאנחנו לא יכולים לנהל חיים מבלי להתחשב בכוחם. על זה היתה נטושה המערכה. אם דף היה נהרג אזי הניצחון היה של ישראל שהיה מוכח שסמל המאבק אינו יכול לנצח את ישראל. ולטעום את טעם הניצחון. אבל כעת נראה שהם ניצחו. ניצחון מסויים. [אמנם לא כפי שהם ציפו וכנ"ל]. ושקר מדינת ישראל, לסבור שנצחונם הוא במה שהם לא מנוצחים כמדינה ודו'ק. והיינו שהניצחון הוא לא על המערכה הזאת, אלא כללית על עצם קיומם כמדינה. והמתבונן יראה דכך הם פני הדברים.
כל המושג אלו ואלו דברי אלוקים חיים. ביאר רבינו הגר"י דיויד שליט"א בערב שבועות. הוא רק בדברים המחוברים למקור החיים הקב"ה. דברי אלוקים חיים. והיינו דמפלאות החיים גופא דיכול להתפרש התורה וההסתכלות על מאורעות החיים, אצל חכם הזה כך, ואצל חכם השני כך. ושניהם הוא השתלשלות מתוך החיים עצמם, כי עמך מקור חיים. 
אבל יש אמת ושקר. שדעה שאינה מחוברת לחיים הנובעים מהקב"ה. היא שקר. ושקר הוא היפוך הישרות. ועצם הרע. ובין אמת לשקר, טוב ורע, מות וחיים. ע"ז נצטוינו: ובחרת בחיים! 
חזרה למעלה
אם הבנתי אותך כפי שהבנתי, אז אתה לא הבנת אותי כפי שהתכוונתי.
ברור שיש שקר ואמת, ויתרה מזו על האדם ללכת בדרך שמקרבת אותו אל ה' ולא לסטות ממנה כחוט השערה.
הנקודה היא שיש כמה דרכים להביט על אותו מאורע וכל אחד טוען שדרכו היא דרך התורה, והחכם צריך להבין שנכון שעליו לילך בדרכו אבל על חברו ללכת בדרכו ג"כ.
---אם כי לפעמים חברו טועה או שהוא טועה..., אך הבדר"כ שיש כמה דרכים וכולם אהובים על ה'.
 

משתדל לעשות רצון ה'

משתמש ותיק
פותח הנושא
huo yuc יום טוב אמר:
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
אך הבדר"כ שיש כמה דרכים וכולם אהובים על ה'.
רק דרכים שלו ...
(אולי גם הרפורמים צודקים)
תגובתך היא הקצנה של ההסתכלות הנכונה בשביל לבוא ולשלול לגמרי כיוון זה.
גם אני השתמשתי בזה עד לא מזמן, ולכן אני בהחלט מבין אותך.
מן הראוי שתחשוב בתבונה על כך, ואם תהיה די ישר תגיע לתובנה שזה לא שחור ולבן.
יש רפורמים ועוד שהם רשעים, ויש כאלה שהם לא כמוך  ואעפ"כ [זה חידוש גדול, לא?] הם עושים רצון קונם.
 
 

huo yuc יום טוב

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
הם עושים רצון קונם.
או שהם רוצים לעשות
אבל הם טועים
לא כל מה שאתה רוצה שזה יהיה רצון ה' זה רצונו
הוא נתן לנו תורה ורק מה שיוצא משם זה רצונו
 

פרי הארץ

משתמש ותיק
huo yuc יום טוב אמר:
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
הם עושים רצון קונם.
או שהם רוצים לעשות
אבל הם טועים
לא כל מה שאתה רוצה שזה יהיה רצון ה' זה רצונו
הוא נתן לנו תורה ורק מה שיוצא משם זה רצונו

מי מכם מכיר רפורמי אחד שנהיה רפורמי כי חשב באמת שזו הדרך האמיתית בתורה?! 
וודאי שרובם המוחלט אם לא כולם משאירים את רצונם שלם ומנסים לסדר רצון קונם עם רצונם הם וע"ז נאמר בטל רצונך מפני רצונו.
ואם תאמר שמעלתם בזה שלכה"פ מנסים לסדר רצונו עם רצונם ולא נוטשים אותו לגמרי אי"ז כי אם חסרון וכידוע הסיפור על אותו אחד שעישן ביו"ט ואמר זאת בפה מלא ואמר אחד מהצדיקים שלכה"פ מעלה יש לו שלשה"ר לא דיבר.
 

אם תבקשנה ככסף

משתמש ותיק
אמת במקום שאדם חושב שם הוא נמצא הרמב"ן והבעל שם טוב כותבים את היסוד הזה
דהמציאות בעומק זה רק התפיסה שלי המחשבה המח השכל הפנימיות
דדא ביה כולא ביה לא דא בי מה ביה(נדרים)
כלומר המציאות של הדעת היא המציאות שמגדירה את הדבר
ולא להיפך
 

אם תבקשנה ככסף

משתמש ותיק
ולעניין הערבים
צריך להגדיר מה זה ניצחון
מבחינתם הניצחון זה מה שהצליחו ליצור מהומות
הצליחו לייצר בעלות מסוימת על הערבים שנמצאים בירושלים
שיזדהו עם ארגון החמאס
שייצרו מהומות
ומאידך ישראל בפועל הנחיתה מכות קשות
על החמאס יותר מאשר ההיפך
המסקנה שישראל ניצחה בעזה והפסידה בלוד חייפה עכו ירושלים
 

משתדל לעשות רצון ה'

משתמש ותיק
פותח הנושא
huo yuc יום טוב אמר:
או שהם רוצים לעשות
אבל הם טועים
לא כל מה שאתה רוצה שזה יהיה רצון ה' זה רצונו
הוא נתן לנו תורה ורק מה שיוצא משם זה רצונו
יפה.
אבל מי עושה את התורה האדמו"ר מסאטמר או הרב שטיינמן?
ברור ששניהם.
ולזה כוונתי.
 

אהרן פישר

משתמש ותיק
לא קראתי את כל האשכול אך אענה להכותרת.
ענין האמונה הוא שתפיסתנו של העולם תהיה ע"פ האמונות.
וצריכים לזה עבודה ושנשים לב למאיפה בא תפיסתנו...
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
אם תבקשנה ככסף אמר:
ולעניין הערבים
צריך להגדיר מה זה ניצחון
מבחינתם הניצחון זה מה שהצליחו ליצור מהומות
הצליחו לייצר בעלות מסוימת על הערבים שנמצאים בירושלים
שיזדהו עם ארגון החמאס
שייצרו מהומות
ומאידך ישראל בפועל הנחיתה מכות קשות
על החמאס יותר מאשר ההיפך
המסקנה שישראל ניצחה בעזה והפסידה בלוד חייפה עכו ירושלים
מעבר לכך,
טועים האנשים שחושבים שמדובר במלחמה על אדמה ולאומיות. ולכן מאוכזבים אולי מהתנהגות הערבים הישראלים.
מדובר כאן במלחמת דת.
כל מוסלמי הכי נחמד, יודע את שכתוב להם בקוראן, שאחרי שמשיחינו יופיע (הוא מתואר בקוראן כמו בלעם עם עין סתומה), יבוא משיחם ויהרוג את כולנו, ולפי איך שכתוב בקוראן כל עץ (מלבד שיח האורגנו) וכל אבן יצעקו ויאמרו "בוא אלי מוסלמי, יהודי מאחוריי".
לפי חישובים של בעלי קיצין מוסלמים, מדובר בשנים הללו, או 2021 או 2022 או 2025 או 2027. כל שיטה והחישוב שלה.

לכן כשהמוסלמים נלחמים, הם בונים שהפעם זו תהיה המלחמה האחרונה, ולא אכפת להם מנפשות, שהרי בקוראן כתוב להם, שלא צריך לפחד מלמות עבור אותה המלחמה.

מבחינת חמאס יש לו ניצחון אמיתי, יש מליוני מוסלמים בעולם, שהמלחמה הזו (בשבועיים שחלפו) מעוררים בהם את כל ההתרגשות הדתית לקראת המלחמה האחרונה נגד היהודים. גם הפרעות בארץ נובעות מכך.

מיליוני מוסלמים בעולם, ברשתות החברתיות, קוראים למנהיגי המדינות השכנות לנו, לפתוח את הגבול לישראל, והם מוכנים לעלות בהמוניהם רגלית על ארץ ישראל.

ההזדהות בעולם המוסלמי עם הערבים בישראל זהו אינו רגש לאומי, זהו רגש דתי.

ולכן ישראל ניצחה מבחינתה, שהשמידה יכולות צבאיות התקפיות של חמאס, ודחתה את ההתקפה הבאה לעוד זמן, ולגבי הרתעה כלל לא בטוח שבאמת היא השיגה. כיון שזהו עניין דתי, לא לאומי.

והחמאס מצידו, גם אם יקח לו עשור לנסות ולהלחם מחדש, הוא מבחינתו יעשה זאת, ואין כל כשלון מבחינתו שישראל הצליחה בסבב הנוכחי.
 
 

חריף ובקי

משתמש רגיל
העיקרון ברור שכל אחד תופס את העולם מנקודת מבטו, וכפי אופי אישיותו ונטיותיו, הן בעולם הכללי, וגם בעולם התורני, [ובהרבה מחלוקות בנושאים עקרוניים ניתן לצפות את הדעה של כל רב ע"פ סגונו ואופיו, {וגם ביחס לקורונה די ברור האפיון של המקילים והמחמירים} - ולכן זהו פלא שרב מסוים פוסק הלכה לכל העם כשברור שסיבת פסיקתו נובעת מסגונונו הוא, וכדמכוח שהאחרים שסגונם שונה בצורה די צפויה באו לתוצאה אחרת].
ובמקרים רבים באמת אין אמת אחת, אך במקרים רבים עוד יותר האמת היא אחת ויחידה.
העולם השמאלני הליברלי הנאור נשאב לעבר תפיסה שאין אמת והכל אינדיבידואלי,
ומה שמצחיק בזה הוא ששמאלני נאור הדואג כל כולו לפסלטיני הכבוש, הוא בסה"כ פלסטיני רידיקלי, ופסלטיני נאור וליברל מצליח להזדהות עם המתנחלים.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
ל @מוחל וסולח דבריך מסוכמים להפליא.
מנין לך ידיעות אלו?


במקום לענות לשאלתך, אתייחס לגוף דבריך בהודעה הפותחת.
מוסר ההשכל שלך, שנובע מחגיגות הניצחון בשני הצדדים. הוא קצת פתלתל.

אני אישית לקחתי את מוסר ההשכל שלך, מאירוע אחר, וכבר כתבתי אותו בעבר בפורום.

בתור ילד, היה לי ויכוח עם ילד מוסלמי, הוא היה בטוח באמיתות הדת שלו, ואני הייתי בטוח בצדקת הדת שלנו.
הוא ניסה לשכנע אותי שאני טועה, ואני ניסיתי לשכנע אותו שהוא טועה.

באיזה שהוא שלב, אמרתי לעצמי, אם אני בטוח כ"כ שהוא טועה, ותחושתי שאני צודק ב100 אחוז, ולכן אני מאמין לעצמי, ולמה שאני טוען.
הרי הוא בעצמו גם כן בטוח בצדקת דרכו, בדיוק כמו שאני בטוח בצדקת דרכי.
ואם למרות שאני מבין שהוא בטוח ב100 אחוז בצדקתו, אני סובר שהוא טועה, אז אולי המציאות הפוכה?
אולי אני שבטוח ב100 אחוז שאני צודק אני הוא הטועה?

אז מול האיסלאם, התשובה פשוטה.
ליהדות יש הוכחה לוגית לאמיתותה. נתינת התורה מול 600000 גברים מגיל 20. עדות מאב לבן. חגים שמנציחים את אותם אירועים היסטוריים.
ולכן אנו גם לאום וגם דת. ואמונתנו היא בגדר ידיעה "וידעת היום".
משא"כ בכל דת אחרת, שאין לה כל ביסוס לוגי, והיא על סמך אמונה (אמונת הפתי) לסיפורי בדים, מפי אנשים אנאלפבתים, ואין לה כל עדות.

אך בינינו האחים, שקיבלנו והעברנו את התורה מסיני, דור אחר דור, אם אני תוקף שיטה שונה משלי, הרי שאני כורת את הענף שעליו אני עצמי יושב.
כי אין לי כל דרך להכריע האם סאטמר צודקים, או הליטאים. העצניקים או השכניקים או החזונישניקים, הספרדים או התימנים. וכו'.
ולכן עלינו לקבל ולהבין שכל קבוצה ששמרה על התורה בהעברה מאב לבן, ומרב לתלמיד. הרי אלו ברוכים יהיו, ואם נולדתי לבית בחצר זו, או לבית בעדה כזו, הרי שזהו רצון ד'.
ויש לנו 12 שבטים שצריכים לקבל אלו את אלו.

ואלו שניתקו עצמם ממסורת העברת התורה, יהי רצון שיפתחו את מזודותיהם (כלשון הרב נויגרשל), ויגלו את שטמון להם שם, ויתחברו שוב אל מסורת התורה והמצוות ומסורת ישראל.

מוסלמי אחד, שהתברר לו לאחרונה, שאנו הדת היחידה שמסרבת לקבל גרים (למעט יוצאים מן הכלל) לעומת דתות אחרות שמחפשים לעשות נפשות,
שאל אותי מה ההגיון?
והשבתי לו. ראשית הדת שלנו היא רק ללאום שלנו, לעומת דתות אחרות שטוענות שהדת שלהן היא לכלל האנושות.
שנית, מה יטען הגר לבנו, שישאל אותו מדוע הוא התגייר, הרי הוא לא נכח בהר סיני, ואין לו עדות מאביו על מתן תורה. ומדוע הוא מאמין לסיפורים שאין לו ידיעה ברורה לגביהם?
אנשים טיפשים כאלו, אין לנו בהם צורך.
ויתמלא המוסלמי משטמה...
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
חריף ובקי אמר:
העיקרון ברור שכל אחד תופס את העולם מנקודת מבטו, וכפי אופי אישיותו ונטיותיו, הן בעולם הכללי, וגם בעולם התורני, [ובהרבה מחלוקות בנושאים עקרוניים ניתן לצפות את הדעה של כל רב ע"פ סגונו ואופיו, {וגם ביחס לקורונה די ברור האפיון של המקילים והמחמירים} - ולכן זהו פלא שרב מסוים פוסק הלכה לכל העם כשברור שסיבת פסיקתו נובעת מסגונונו הוא, וכדמכוח שהאחרים שסגונם שונה בצורה די צפויה באו לתוצאה אחרת].
שמעתי ממו"ר הגרמ"ד זצ"ל שהגר"ח ז"ל הוכיח שהרמב"ם ידע לכווין אמרות של תנאים ואמוראים מסויימים לפי סגנון דרכם, ואמר (הגר"ח) על עצמו שלגבי הראשונים זה די קל לעשות, אבל לגבי התנאים והאמוראים זה כבר דבר פלא, (כמו שאנו יכולים לומר על חידוש מסויים אם זה מתאים לאחרון זה או אחרת). עכ"ד.
ומ"מ לא נמנעו התנאים והאמוראים והראשונים והאחרונים לפסוק הלכות ולומר שכן צריכים לנהוג.
 

huo yuc יום טוב

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
אבל מי עושה את התורה האדמו"ר מסאטמר
אתן לך דוגמא
הגאון רש"ז אוירבאך התבטא פעם על הספר של הסטמר רב על השלש שבועות
שמי שרוצה להיות ציוני שיקרא את ה"ויאל משה"
 

דברי יושר

משתמש ותיק
מ.ה. אמר:
לכל אחד יש את המשקפיים שלו, ועל פי העולם שלו הוא צודק לגמרי, ומעשיו הם בדיוק כפי מה שהקב"ה רוצה ממנו.
אגב, 
מעניין שהמציאות הזו, שאפשר לראות את העולם דרך שתי משקפיים בשני אופנים סותרים, ושניהם אמת,
קיימת גם ברובד המדעי הפיזיקלי.

יש בעולמנו שני סוגים של מציאויות: חלקיקי חומר וגלים, וההגדרות של שניהם סותרות לגמרי (למשל: חומר יכול להיות רק במקום אחד בכל רגע נתון, גל חייב להיות בכל רגע בכמה מקומות וכדו')

וע"פ ניסויים מדעיים שנעשו, התברר,  שכאשר בודקים את קרני האור במכשירים שאמורים לזהות חלקיקים, הם מגיבים כחלקיקים, ואילו אם נבדוק אותם במכשירים שמזהים גלים, הם יגיבו ויתנהגו כגלים.

וכך נוצרה מכניקת הקוואנטים, הטוענת שהמציאות היא רבת אנפין, וקרני האור הם למעשה גם חלקיקים וגם גלים, למרות שיש בזה סתירה פנימית, ורק כאשר אתה מודד אותם, הם חייבים להגדיר את עצמם באחת מן האפשרויות הנ"ל (כלומר, המשקפיים שבהם בחרת לחקור את העולם משפיעות על המציאות שתראה, למרות שכל מה שתראה הוא אמת מוחלטת בלא שום טעות).
 
חלק עליון תַחתִית