יושב ציון אמר:וגם סיפרו תלמידיו שבעת שהיה צריך לפתוח ספר, היה פותח תומ"י בדף המתאים ללא צורך בדפדוף כלל.
אליהו52 אמר:כנ"ל מסופר על ר' משה פיינשטיין (היום היארצייט)יושב ציון אמר:וגם סיפרו תלמידיו שבעת שהיה צריך לפתוח ספר, היה פותח תומ"י בדף המתאים ללא צורך בדפדוף כלל.
ובשניהם הסבירו שהרעיון בזה היה כיון שחסו על כל רגע לנצלו ללימוד תורה משמים סייעו בידם שלא יבזבזו זמן.
מידות ושיעורי תורה אמר:כלו', אדם רגיל קולט מילה אחת בפעם, ומתקדם מילה מילה
איש אחד יהודי אמר:במחילת כל המעלים סיפורים והסברים לכך שאפשרי לראות עץ ולדעת המספרים,
אני לא מבין איך מדמים מכשרונות חזותיים של לקרוא, לצייר עיר, לדעת קומות, וכו' שכל אלו עומדים לפני האדם, ורק מגבלות המוח מונעות את התפיסה, ולכן שייך מישהו שיצליח,
אבל כאן מדובר על ידיעת דברים שהם לא כנגד עיניו, שהרי בעין רואים רק את השכבה החיצונית של העץ, ואיך שייך לומר שידע, אא"כ נאמר שברה"ק (דמילתא דתמיהה).
ובפרט איך שייך להביא לזה מקור מ'ראיית' יעקב 400 איש, הלא כאן אין עניינו לראייה כנ"ל.
וגם לידיעת הגפרורים אין קשר כי ידע כנראה ע"פ משקל וכדו' כי כל הגפרורים זהים הם, ויש להם משקל ונפח קבוע, משא"כ באילנות ועלים...
עברתי עכשיו גם על הקובץ שהועלה מסיפרי הרי"ל והסיפורים שם כולם מם מעניינים דראיה ולא כדוגמת העץ, ואת הראיה מיעקב אכן מביאים שם על ראיית כבשים.
וסתם מעניין למה לא הביאו שם גם את הסיפור של העץ, אולי לא ידעו ממנו.....
אני לא נכנס כרגע לאם אכן היה הדבר,שייך אמר:וכמדומה שגם את זה המהריל"ד תפס כחידוש,
בראיית קבוצה ממרחק (כלומר אם אינו צמוד אליהם ממש) אפשר לתפוס בקירוב כמה אנשים יש כי בד"כ אין אחד שנעלם לגמרי, כנראה בחוש.יחיה אמר:מדובר בגוש של בני אדם
כמו רוב דבררי הפילוסופים הבל.נבשר אמר:אני שמעתי ממישהו אינני יודע כמה מוסמך, שר' גדליה נדל פקפק בסיפור על המהרי"ל דיסקין, לפי דברי הפילוסופים שאדם יכול לקלוט רק 5 דברים בב"א.
דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:שמעתי כך מאבי, ושזה היה כישרון, כמו שאדם רגיל כשרואה 2 עלים הוא לא צריך לספור, אלא המוח מיד מזהה זאת כשתיים, כך הוא ראה מיד כמה עלים יש בעץ.