ובכן
משתמש ותיק
חזק.איש מזרע אהרן אמר:
ויש לומר, דה'לפרוס באלכסון' הוא שבחו של מת - שהקפידה על ההלכה, שכן יש לומר שהפריסה הזו הוא עבור לתת לעוגיות צורה שונה מסתם עוגיה, וכדין הנפסק על מאפה שיש בו חלב - שיש לעשות בו סימן...
חזק.איש מזרע אהרן אמר:
אבל ההיכר לא מועיל לאחר האפיהובכן אמר:ויש לומר, דה'לפרוס באלכסון' הוא שבחו של מת - שהקפידה על ההלכה, שכן יש לומר שהפריסה הזו הוא עבור לתת לעוגיות צורה שונה מסתם עוגיה, וכדין הנפסק על מאפה שיש בו חלב - שיש לעשות בו סימן...
צ"ל דהחמירה לנפשה ולא סמכה על רוב דעות הפוסקים דבמיני מזונות של קינוח סעודה וכיו"ב לא גזרו בה.ובכן אמר:חזק.
ויש לומר, דה'לפרוס באלכסון' הוא שבחו של מת - שהקפידה על ההלכה, שכן יש לומר שהפריסה הזו הוא עבור לתת לעוגיות צורה שונה מסתם עוגיה, וכדין הנפסק על מאפה שיש בו חלב - שיש לעשות בו סימן...
כתבה לפרוס בעודו חם, ושמא מועיל...איש מזרע אהרן אמר:אבל ההיכר לא מועיל לאחר האפיהובכן אמר:ויש לומר, דה'לפרוס באלכסון' הוא שבחו של מת - שהקפידה על ההלכה, שכן יש לומר שהפריסה הזו הוא עבור לתת לעוגיות צורה שונה מסתם עוגיה, וכדין הנפסק על מאפה שיש בו חלב - שיש לעשות בו סימן...
וכך יצא עכ"פ איזה עילוי נשמה ע"י המצבהאיש מזרע אהרן אמר:מה שבטוח, שהיא לא חשבה שממנה יתפתח דיון הלכתי...
לא מצאתי.מבשן אשיב אמר:מזכיר לי כי בעל ה'סמיכת חכמים' ציווה שמצבתו תיעשה כעין מרזב ע''מ שישתו היונים על ידו
מתוך ספר "שלשלת הזהב":אברהם לוי אמר:לא מצאתי.מבשן אשיב אמר:מזכיר לי כי בעל ה'סמיכת חכמים' ציווה שמצבתו תיעשה כעין מרזב ע''מ שישתו היונים על ידו
עברתי על הצואה ולא מצאתי שם.נפתולי אמר:בצוואתו ביקש
אם הקבלה הזאת נכונה, הרי שהכוונה לצוואה בע"פ, כלומר שהוא ביקש זאת לפני הסתלקותו, ולא שזה "נכתב" בצוואתו המפורסמת.אברהם לוי אמר:עברתי על הצואה ולא מצאתי שם.נפתולי אמר:בצוואתו ביקש
זו הנידון.נפתולי אמר:אם הקבלה הזאת נכונה
נכון. אבל הייבסקי עצמו הוא 'שיבוש' מכוון, כמו ה'דער 'עמעס' והשפעתו.לבי במערב אמר:המצבה השני' (שמא גם השלישית, ויתכן שאף הראשונה) אינה שיבוש, אלא כתיב ייבסקי.
אתה יודע על זה איש מפי פיש?חתחתול אמר:דג שצעק "שמע ישראל" (סיפור אמיתי)
שמעתי מהגר"ח קרויזר שליט"א כי אביו של רבי שמחה זעליג היה השמש בבית דינו של הבית הלוי, פ"א נשמע הקול כי הגיע 'דיבוק' לעיר והביאוהו לחדר הבית דין, ואבי הגרש"ז היה דרכו לדחות ענינים כיו"ב וגם כאן שחק על כל הענין, אמרו לו, אדרבה, לך לחדר ביה"ד וראה בעיניך, הוא הלך והגיע לביה"ד, משנעמד מול ה'דיבוק' הסתכל ה'דיבוק' בתוך עיניו ואמר לו עוד רגע ואכנס בך, והשמש נשא רגליו ויברח עוד נשמתו בו, אח,כ כשהגיע להביה"ל א"ל הביה"ל [הלשון איני זוכר אבל התוכן] אלס ביז ווען ס'קומט צו דיר,קדמא ואזלא אמר:אמונות טפלות
נשמח לתרגוםמתון מתון אמר:שמעתי מהגר"ח קרויזר שליט"א כי אביו של רבי שמחה זעליג היה השמש בבית דינו של הבית הלוי, פ"א נשמע הקול כי הגיע 'דיבוק' לעיר והביאוהו לחדר הבית דין, ואבי הגרש"ז היה דרכו לדחות ענינים כיו"ב וגם כאן שחק על כל הענין, אמרו לו, אדרבה, לך לחדר ביה"ד וראה בעיניך, הוא הלך והגיע לביה"ד, משנעמד מול ה'דיבוק' הסתכל ה'דיבוק' בתוך עיניו ואמר לו עוד רגע ואכנס בך, והשמש נשא רגליו ויברח עוד נשמתו בו, אח,כ כשהגיע להביה"ל א"ל הביה"ל [הלשון איני זוכר אבל התוכן] אלס ביז ווען ס'קומט צו דיר,קדמא ואזלא אמר:אמונות טפלות
כ"א כמעט[!] יש לו אמונות טפילות תלוי במה, וכמה,
משנה ברורה סימן ל"ב ס"ק קל"ה.נפתולי אמר:להלן מצבה-אנדרטה שהוצבה לאחרונה בעיירה ברסלב באוקראינה סמוך לקבר מוהרנ"ת מברסלב.
מעניין כיצד נפלו כל כך הרבה טעויות, ממש בבחינת "נח עם 7 שגיאות"
כך אנו קוראים בין השאר על "חסירי אוםות העולם", "טעלו בהגינות" במקום "פעלו בהגינות". ונשארו בני "ארם"... במקום בני אדם...
ובעיקר המימרה כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא, אני משאיר לכם את התענוג לקרות זאת על המצבה...
שימו לב גם למראה מקום בצד השמאלי כיצד ל"א הפך ל"לייא"
DSCF9363.JPG