ניתוח גרפלוגי לכתבי יד גדולי ישראל

קושטא

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
לא ניתן בשום אופן בשום ואופן להגיע לאמונה אמיתית בה' בדרך זו של חקירה, וכל מי שינסה מסכן את עצמו.

מסמתמא כוונת מר שבדורות שלנו עדיף לא להרבות החקירות,
אבל בעקרון מבואר בהמון ראשונים שיש מצוה גדולה לחקור ולהשיג ע''י ידיעה,
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
החוש הזה - שעל ידו ניתן להשיג את הבורא - לא נמצא במוח האנושי. הקב"ה הוא בלתי מושג באמצעי זה.

הקב"ה ניתן להשגה אך ורק ע"י תפילה, תורה, ענוה, עשיית טוב בין אדם למקום ובין אדם לחבירו, דיבורים פשוטים של אמונה, ועוד תפילה.

מי שעובד את ה' בתמימות ופשיטות, אינו זקוק לשום הוכחות, הוא חש את ה' כמו אדם שרואה ושומע. (כל אחד לפי דרגתו, מ"הרגשים" עד "רוח הקודש" ונבואה")
כי הקב"ה מקרב אותו אליו (כביכול "מראה את עצמו אליו") ומשרה עליו את שכינתו.

אבל מי שהולך בדרך רעה זו של חקירות - שום הוכחות לא יועילו לו (וכפי שרואים באשכול זה כאלה שטוענים שהוכחות הרבנים לא שכנעו אותם), והספקות ינקרו בו יותר ויותר ככל שיחקור, עד שיגיע לכפירה גמורה, ה' יצילנו. דרכם של אלה שהם בעלי גאוה גדולים מאד, לפעמים גם יודעים לכתוב ולדבר ברהיטות רבה, והם הרבה יותר משכנעים מפשוטי עם עלגים, אבל הקב"ה אינו רוצה לדור עמהם בכפיפה אחת ומרחיק מהם את שכינתו, והתוצאה הפשוטה של זה - שהם מאבדים את אמונתם ומתמלאים בספקות.

רוצה שתחזור אליך האמונה? תתחיל לדבר עם הקב"ה בתמימות ופשיטות, בענוה והכנעה, בידיעה שלא מגיע לך כלום.
האמונה מושפעת מהדיבורים שלך. אתה מאמין במה שיוצא לך מהפה. תגיד תהילים - תהיה לך אמונה. תגיד פסוקי בטחון - תהיה לך אמונה.

מה שכתבתי פה - זה לא דעתי האישית, אלא על פי דברי רבי נחמן מברסלב זי"ע, בכמה וכמה מקומות, ועמו עוד רבים מגדולי הדורות שסוברים כמותו בזה.
ויה"ר שיכנסו הדברים ללבבות, ולא יובילו לסתם התנצחות חסרת תועלת.

הענין הזה לא ממש נידון באשכול זה, ויש כמה אשכולות אחרים,
ואני גם לא התייחסתי אלא לענין המחקרים של עולם המדע והטבע, ולא בחיוב האמונה,

לגוף דברי מר,

כל הרייד הזה הוא לענין הרגש וה'לחיות באמונה' כמו בכל המצות יש ענין ומעלה של 'רחמנא ליבא בעי',
אבל על היסודות של האמונה של כלל ישראל שכ''א חייב לדעת אין נפק''מ איך הוא 'יודע' אותם וכמה מדובק הוא במצוות,
ומי שאינו יודע למה הוא מאמין הרי הוא גם 'מאמין בשוגג',
 

קושטא

משתמש ותיק
עוד מפי שמועה: [ואין לי אחריות!!]

בשם הסטייפלער שזה שטויות,

א' פנה לר' יוסף בנימין וואזנר שישאל את סבו הגר''ש האם יש ענין ללמוד גרפולוגי' למי שמתעסק בחינוך ועם בבחורים וכו'
והשיב שמה שרבה צריך לדעת הקב''ה כבר דואג שידע, ומה שאינו צריך לדעת - הרי לא צריך לדעת,
והוסיף כדחזינא לחרם דרגמ''ה שלא לגלות סוד בלי רשותו כך לגלות ולאבחן תכונות אופי על עצמו,

ומשמע לכא' שיש דברים בגו ורק סבר השקפתית שלא ללמוד את זה

וצריך עיון
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
בדידי הוה עובדה השבוע,
מסרתי לגרפולוג כתב יד של בחור, והגרפולוג קבע בנחרצות שהוא סובל ממחלת מעיים
ומיותר להוסיף שנתברר שאכן כך!
יבואו המדענים הדגולים ויסבירו...
.
 

בשלמא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
יבואו המדענים הדגולים ויסבירו...
אינני מדען דגול.
אבל הבה נחשוב ביחד
אי אפשר להסביר כל סיפור למה הוא הצליח או למה לא, יכלה הזמן ויכלו הסיפורים לכאן ולכאן
מה שכן חשוב שיהיה, זו תשתית מדעית שמכירה בכך שיש אפשרות לגלות מחלות/תכונות וכו' וכו' דרך כתב היד.
כל עוד אין מחקר שקובע שישנה אפשרות כזאת אזי הרציונליים לא יאמינו לזה.
 

ברל

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
בדידי הוה עובדה השבוע,
מסרתי לגרפולוג כתב יד של בחור, והגרפולוג קבע בנחרצות שהוא סובל ממחלת מעיים
ומיותר להוסיף שנתברר שאכן כך!
יבואו המדענים הדגולים ויסבירו...
.

אני לא יודע מה הסיפור של אותו אחד הוא אולי נביא אבל גרפלוג הוא לא!!!!
ניתוח הכתב מבוסס על ניתוח נתוני אופי של אנשים לדוג' חכם, רשע, אנושי, קצר רוח, וכדו עיצוב הכתב יד נע בין הגילאים 16-20 שאס כנראה מתקבעת אישיות האדם. אין שום דרך לדעת על פי גרפולוגיה אם אותו אדם כאוב לו הראש או האוזן או הברך.
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
אמונת אומן אמר:
יבואו המדענים הדגולים ויסבירו...
אינני מדען דגול.
אבל הבה נחשוב ביחד
אי אפשר להסביר כל סיפור למה הוא הצליח או למה לא, יכלה הזמן ויכלו הסיפורים לכאן ולכאן
מה שכן חשוב שיהיה, זו תשתית מדעית שמכירה בכך שיש אפשרות לגלות מחלות/תכונות וכו' וכו' דרך כתב היד.
כל עוד אין מחקר שקובע שישנה אפשרות כזאת אזי הרציונליים לא יאמינו לזה.
יתכבדו הרציונליים ויוותרו על האפשרות הזו. 
אני, לא אוותר על כלי כ"כ שימושי שהקב"ה הכין עבורי, בגלל טיעוניהם. 
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
ברל אמר:
אמונת אומן אמר:
בדידי הוה עובדה השבוע,
מסרתי לגרפולוג כתב יד של בחור, והגרפולוג קבע בנחרצות שהוא סובל ממחלת מעיים
ומיותר להוסיף שנתברר שאכן כך!
יבואו המדענים הדגולים ויסבירו...
.

אני לא יודע מה הסיפור של אותו אחד הוא אולי נביא אבל גרפלוג הוא לא!!!!
ניתוח הכתב מבוסס על ניתוח נתוני אופי של אנשים לדוג' חכם, רשע, אנושי, קצר רוח, וכדו עיצוב הכתב יד נע בין הגילאים 16-20 שאס כנראה מתקבעת אישיות האדם. אין שום דרך לדעת על פי גרפולוגיה אם אותו אדם כאוב לו הראש או האוזן או הברך.
אני לא יודע על איזה מידע כב' מסתמך,
בכל אופן, אני מוכן לקבל שרותי נבואה במחיר של גרפולוג. 
 
 

נתנאל_ב

משתמש ותיק
ברל אמר:
אני לא יודע מה הסיפור של אותו אחד הוא אולי נביא אבל גרפלוג הוא לא!!!!
לא מחייב שהוא נביא. כשרואים את הכתב מעט רועד מרוב לחץ, ביחד עם סימני נחפזות ברורים, ברור שהאדם ממהר בכתיבתו (ולכן סימני הנחפזות), ומסיבה פיזית (ולכן הרעד הקל). ולא מסתבר שכתב את זה בתחנת האוטובוס ממש לפני שהאוטובוס הגיע, וכדו'. אבל בשביל לזהות את הרעד הקל הזה, ואת סימני הנחפזות, ביחד עם שכל ישר מה יותר שכיח ומה פחות, צריך להיות גרפולוג.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
מבקש אמת אמר:
יתכן, אך יתכן גם שיש גרפולוגים מעטים שכן מצליחים יותר מאדם רגיל, ורובם לא. זה לא רחוק מאחר ומדובר במדע לא מדוייק.

 אני מניח שלגרפולוגים מומחים יש עניין להגדיר את תחום מקצועם והם היו משקיעים כדי להביא להכרה מדעית, ואם לאחר כל כך הרבה שנים זה עדיין מוגדר כפסאוודו מדע, רגליים לדבר.
מה יקרה אם פתאום השבוע אוניברסיטה פלונית תכיר בגרפולוגיה, ותגדיר אותה כמדע מדויק.
מה זה יאמר לגביך? שעד היום אני צדקתי ואתה טעית? או שצדקת עד היום, ומכיון שהמדע הכיר בזה, אזי מרגע זה ואילך יש לזה ערך?
 
 

נהורא

משתמש ותיק
סיפר הרב ירחמיאל קראם ז"ל כמדומה, שהיה בטוח שכל ענין הגרפולוגיה הוא הבל וריק. עד שאחד מהם תפס אותו ואמר לו בינו לבינו תכתוב עכשיו כמה משפטים סתמיים, ואחר עיונו בכתבו הוא קיבל פרופיל מדוייק לפרטי פרטים על עצמו על תכונות אופי וכישורים. ומשראה כך חיפש מקור תורני לדבר ומצא שיש בזוהר התייחסות לכתב היד המלמד על האדם.
האם משהו יודע את המקור?
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
לאחרונה היה דיון לגבי תיק גירושין כבד בירושלים שהיו מעורבים בו 2 דיינים, והביאו אבחון של גרפולוג לגבי אחד הצדדים.
אחד הדיינים התרעם על השימוש בגרפולוגיה והפטיר כי מדובר בהונאה נטו.
הגרפולוג לא נבהל, נטל מהדיין את כתב ידו שעל השולחן והתחיל למנות את תכונותיו...
מהר מאוד הדיין חזר בו מהתנגדותו.

ידוע לי ממקור אמין כולל שם הדייין.
 

עטסופר

משתמש ותיק
נתנאל_ב אמר:
מחכים אמר:
כמו"כ שמעתי ניתוח בע"פ על כמה גדולים שכללו דברים נעלמים ומעניינים
היו שמועות שעשו גרפולוגיה לכת"י של הגרח"ק ומצאו שהוא עצלן...
מישהו חושב ככה?
[ותמיד יהיה את המצקצקים המגוחכים שיגידו, תראה, הוא כן מתעצל לעשות עבירות...]
מרן שר התורה מצד אחד מנצל כל רגע ללימוד, וכל דבר שיש בו רצון הקב"ה מקיימה בהידור רב, כולל חסד בלשמוע שעות טרחם ומשאם של כל תמהוני, מצד שני כל דבר שאינו נצרך הוא מתעצל שמגיע לשיא באמירת בו"ה, וגם גם שמעתי מאחד המטפלים שהובא ע"י המשפחה שכל פעילות גופנית שמנסים לשכנע אותו לעשות לטובת הבריאות צריך הרבה עמל לשכנע אותו שזה רצון הבורא, כי בכל דבר אחר הוא מתעצל, סביר להניח שבכתיבה הוא התעצל מכל דבר שאינו נצרך, וכך הוא ניכר בכתב יד.
הבעיה בגרפולוגיה שהוא יוצא מתוך נקודת הנחה כי האופי בכתיבה הוא האופי של האדם בכל תחום אחר בחיים.
 

שמעיה

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
שמעיה אמר:
מבקש אמת אמר:
יתכן, אך יתכן גם שיש גרפולוגים מעטים שכן מצליחים יותר מאדם רגיל, ורובם לא. זה לא רחוק מאחר ומדובר במדע לא מדוייק.

 אני מניח שלגרפולוגים מומחים יש עניין להגדיר את תחום מקצועם והם היו משקיעים כדי להביא להכרה מדעית, ואם לאחר כל כך הרבה שנים זה עדיין מוגדר כפסאוודו מדע, רגליים לדבר.
מה יקרה אם פתאום השבוע אוניברסיטה פלונית תכיר בגרפולוגיה, ותגדיר אותה כמדע מדויק.
מה זה יאמר לגביך? שעד היום אני צדקתי ואתה טעית? או שצדקת עד היום, ומכיון שהמדע הכיר בזה, אזי מרגע זה ואילך יש לזה ערך?
שעד היום צדקת בתיאור המציאות, אך טעית בכך שהסתמכת על תחושות בטן ולא על מדע מדויק.
 
 

עמנואל

משתמש ותיק
לא קראתי אף תגובה בשלמות, אבל בכל אופן אכתוב את דעתי.

לצערי הרב, תעשיית לכידת הפתיים באמונות שוא ומדוחים רווחת מאוד בחברה החרדית.

למי שלא יודע... מדובר גם על רפואות אלטנרטיביות שונות, הוצאת עין הרע בשיטות אסלאמיות... אסטרולוגיה, שיטת שלושת הממדים, "מקובלים" מוזייפים וסגולות של שערום אבותינו, עוקצים שונים ומשונים ועוד...

ואני תוהה, מה קרה לנו?
האין חכמה בתופסי התלמוד?
האם לא הגיע הזמן שכל שטות והבל תתפתח כאן, בחברתם של תלמידי חכמים, לכדי דיון ארוך ומייגע מלא בטיעונים שונים ולעיתים משונים, ובדמגוגיות כמו הויכוח העקר והילדותי מי המדען הגאוותן ומי המאמין הישר ביחס לאחת מאומנויות הנוכלים השפלים וכו', התפלספויות הבל ואמוציות מיותרות (אני מדבר על אשכולות אחרים...)?
 
עמנואל אמר:
רווחת מאוד בחברה החרדית
סתם נחיתות.
היא רווחת מאוד בכל חברה, לצערינו גם בחרדית (כנראה קצת פחות מבכללית)
רק תתקע באיזה מקום עם ישראל היום (ה"י) ותראה כמה מודעות על קרקעות ברמת אפעל, דירות במיאמי, מומחי הוצאת עין הרע, ומרפאים בשמן לגלגל העין.
 

עמנואל

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
עמנואל אמר:
רווחת מאוד בחברה החרדית
סתם נחיתות.
היא רווחת מאוד בכל חברה, לצערינו גם בחרדית (כנראה קצת פחות מבכללית)
רק תתקע באיזה מקום עם ישראל היום (ה"י) ותראה כמה מודעות על קרקעות ברמת אפעל, דירות במיאמי, מומחי הוצאת עין הרע, ומרפאים בשמן לגלגל העין.
טענתי היא שמחכמי התורה מצופה להרבה יותר מפתיות, כך שאין מקום לנחיתות או גאווה.

---

ואגב, שכחתי לציין את הכחשת הקורונה והבהלה מהחיסונים הקונספרטיביות, שהופצו על ידי כמה משוגעים בכל בתי הכנסת וברמקולים במודעות הרחוב ובקווי נייעס, וכמעט שלא היה פוצה פה.

הספקנות ההזויה במדע הרפואי והאמונה בהבלים תפסו מקום כל כך חזק בלב אחינו, עד שצריך היה להוציא מהרבנים הוראות ברורות שוב ושוב... על מנת שאנשים יפעלו לפי הנחיות בריאותיות קריטיות ויתחסנו ובדרך הגב יטיבו את בטנם במנת טשולנט + הסעה.

על התרופה "אין קורונה" שמעתם?
שמעת על ה"רבנים" שלקחו אותה והמליצו עליה?
אני אישית מכיר כמה פתיים שקנו אותה ואף סיכנו את חיי יקיריהם (שחלקם אנים בין החיים).
 

לבי במערב

משתמש ותיק
הספקנות הזו רווחת גם בקהלה המשכילה המקבילה שביושבי אה"ק ת"ו, ולטענה כי בקרב החרדים האחוזים גבוהים יותר אין כל תימוכין (מלבד נחיתות או שנאה, מר כדאית לי').

ובלי קשר: חוששני כי מר תופס את השקפת בני־משפחותיהם של תופשי התורה כדעתם־שלהם עצמם. ולא היא... וק"ל.
 

בשלמא

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
ולטענה כי בקרב החרדים האחוזים גבוהים יותר אין כל תימוכין (מלבד נחיתות או שנאה, מר כדאית לי').
יש כן תימוכין שהקמיעות והסגולות והחמסות למיניהם שנמכרו בשנה האחרונה, לא נקנו בידי אברכים לא מכולל חזו"א בב"ב ולא מצמח צדק בירושלים ולא מוויזניץ בית שמש.
 
חלק עליון תַחתִית