בבי' מחלוקת בית שמאי ובית הלל

מתלבט

משתמש ותיק
יעו' במאירי שבי' וז"ל
וזמן חנטה הוא בשבט שעברו רוב גשמים ומפני זה קבעו ר"ה שלו באחד בשבט שלא לעשר מן הפירות שנחנטו קודם שבט על אותן שנחנטו לאחר שבט ובית הלל אומרים בחמשה עשר בו שנמשכו מטבת עד חצי שבט ששה שבועות שהם חצי ימי תקופת טבת שהתקופה נמשכת עד ניסן וחמשה עשר בשבט הוא תחום אמצעי שבין שתי התקופות ומאחר שעברה חציה של תקופת טבת כבר תשש כחה ואין כח הקרירות חזק כל כך והחנטה הולכת ומתגברת וחנטה הוא הוצאת פרי קטן ונקרא בלשון לע"ז אשקאפא"ר , עכ"ל.

ויעו' עוד בטורי אבן מש"כ לבאר.

אך היום ראיתי ביאור מחודש לי אישית הביאור מאד צורם מתאים יותר לחניכי אוניברסיטה, אך הנ"ל מביא זאת בשם צדיקים. אשמח מאד לשמוע מקור לבירור זה המצורף בזה

תמוה ביותר.PNG
 

מרחיב אפיקים

משתמש רגיל
ידוע כעי''ז בפרי צדיק והרבה בגדולי החסידות
אמנם נראה שתמיהתו של מר נתעוררה מהנוסח המודרני 
ובאמת שהנוסח
מתלבט אמר:
יעו' במאירי שבי' וז"ל
וזמן חנטה הוא בשבט שעברו רוב גשמים ומפני זה קבעו ר"ה שלו באחד בשבט שלא לעשר מן הפירות שנחנטו קודם שבט על אותן שנחנטו לאחר שבט ובית הלל אומרים בחמשה עשר בו שנמשכו מטבת עד חצי שבט ששה שבועות שהם חצי ימי תקופת טבת שהתקופה נמשכת עד ניסן וחמשה עשר בשבט הוא תחום אמצעי שבין שתי התקופות ומאחר שעברה חציה של תקופת טבת כבר תשש כחה ואין כח הקרירות חזק כל כך והחנטה הולכת ומתגברת וחנטה הוא הוצאת פרי קטן ונקרא בלשון לע"ז אשקאפא"ר , עכ"ל.

ויעו' עוד בטורי אבן מש"כ לבאר.

אך היום ראיתי ביאור מחודש לי אישית הביאור מאד צורם מתאים יותר לחניכי אוניברסיטה, אך הנ"ל מביא זאת בשם צדיקים. אשמח מאד לשמוע מקור לבירור זה המצורף בזה

ידוע כעי''ז בפרי צדיק והרבה בגדולי החסידות
אמנם נראה שתמיהתו של מר נתעוררה מהנוסח המודרני 
ובאמת שהנוסח אינו מקובל בבית המדרש אבל הביאור עצמו מתקבל על הלב דב''ש אזלי יותר אחר הבכוח וב''ה הקפידו יותר על הבפועל 
מתלבט אמר:
 
חלק עליון תַחתִית