0548415779
משתמש ותיק
התקשיתי, אם מרדכי לא היה מגלה את מזימת בגתן ותרש היה אחשורוש נרצח ואסתר חוזרת לביתה.
אז למה מרדכי מנע זאת בידיים.
אז למה מרדכי מנע זאת בידיים.
4568734 אמר:כי אז המן היה מתמנה ל"ראש ממשלה חליפי" וגוזר גזירות ועושה ככל העולה על רוחו...
והאם מוטב שיהרגו שני גוים אפילו במחיר של השארת בת ישראל אצל הערל?רוטטער אמר:שאלו שאלה זו לר' יונתן אייבשיץ בקטנותו ואמר שאחשורוש הוא אחד ובגתן ותרש הם שניים מוטב שיהרגו שני גוים.
הרי אמרו חז"ל שאסתר שלחה שד תחתהדרומאי אמר:והאם מוטב שיהרגו שני גוים אפילו במחיר של השארת בת ישראל אצל הערל?רוטטער אמר:שאלו שאלה זו לר' יונתן אייבשיץ בקטנותו ואמר שאחשורוש הוא אחד ובגתן ותרש הם שניים מוטב שיהרגו שני גוים.
זוהר, ובגמרא אינו כן דדרשו כאשר אבדתי אבדתי שנאסרה על מרדכי. ומכל מקום ודאי יש מקום למנוע שתהיה תחת יד ערל טמא, ויש בזה בושת ופגם.רוטטער אמר:הרי אמרו חז"ל שאסתר שלחה שד תחתהדרומאי אמר:והאם מוטב שיהרגו שני גוים אפילו במחיר של השארת בת ישראל אצל הערל?רוטטער אמר:שאלו שאלה זו לר' יונתן אייבשיץ בקטנותו ואמר שאחשורוש הוא אחד ובגתן ותרש הם שניים מוטב שיהרגו שני גוים.
מחבר הזוהר הוא גם מחכמינו ז"ל [חז"ל]יראתי בפצותי אמר:זוהר, ובגמרא אינו כן דדרשו כאשר אבדתי אבדתי שנאסרה על מרדכי. ומכל מקום ודאי יש מקום למנוע שתהיה תחת יד ערל טמא.
גם הגמרא....רוטטער אמר:מחבר הזוהר הוא גם מחכמינו ז"ל [חז"ל]יראתי בפצותי אמר:זוהר, ובגמרא אינו כן דדרשו כאשר אבדתי אבדתי שנאסרה על מרדכי. ומכל מקום ודאי יש מקום למנוע שתהיה תחת יד ערל טמא.
דרומאי אמר:והאם מוטב שיהרגו שני גוים אפילו במחיר של השארת בת ישראל אצל הערל?רוטטער אמר:שאלו שאלה זו לר' יונתן אייבשיץ בקטנותו ואמר שאחשורוש הוא אחד ובגתן ותרש הם שניים מוטב שיהרגו שני גוים.
מקור בבקשה.יאיר אמר:אכן אך כדי להבדיל נהוג לומר על תלמוד ומדרשים חז"ל וזהר זהר (גם כדי לידע שזה מתורת הסוד)
רוטטער אמר:שאלו שאלה זו לר' יונתן אייבשיץ בקטנותו ואמר שאחשורוש הוא אחד ובגתן ותרש הם שניים מוטב שיהרגו שני גוים.
זה היה בפעם שהלכה בעצמה ברצון כדי לדבר איתו על הגזרהיראתי בפצותי אמר:זוהר, ובגמרא אינו כן דדרשו כאשר אבדתי אבדתי שנאסרה על מרדכי. ומכל מקום ודאי יש מקום למנוע שתהיה תחת יד ערל טמא, ויש בזה בושת ופגם.
יצאתי ולא חזיתי שלא קוראים חז"ל על זוהר.יאיר אמר:ממתי צריך מקור למה שנהוג?
פוק חזי מאי עמא דבר
יראתי בפצותי אמר:מרדכי הבין שאין זה טבעי שידע מתכנית חיסול של המלך, ונתגלה לו מן השמים (גם אם בדרכי הטבע שהבין שפת טרסיים) כדי שיציל את אחשורוש.
אתה דן בהלכה, במחלוקת המ"ב שדבריו פשוטים לכאורה, אם החזו"א כשמקורך רק מעשה איש, אתה מעלה על דעתך שספר סיפורים יהיה מקור להלכה? וזה גם כשנתעלם מכך שהספר לחלוטין לא מוסמך.אשרי העם אמר:ועוד ראה מה שדן בשו"ת משיב דבר (ח"ב סי' לב) אם מותר לזווג איש ואשה שלא ישמרו טהרת המשפחה, ומובא בשם הח"ח שאסר, וע"ע בשו"ת חלקת יעקב (ח"א סי' קעד). אכן החזו"א התיר הדבר (מעשה איש ח"ה עמ' קכד). ובס' מעדני שלמה (עמ' שמו הע' סה) הביא בשם האגרו"מ זצ"ל דבזה"ז אפשר לשדך זוגות חילוניים, שכן אם לא – ינשאו לגויים והו"ל כשעת השמד, ובשעת השמד ליכא למיחש דלא ישמרו איסור נדה, יעו"ש].
חזרה למעלה
אבל י"א שב"נ מצווים על פו"ראשרי העם אמר:ימנעו שני זוגות מלהרבות
מי סובר כן?אבימי אמר:אבל י"א שב"נ מצווים על פו"ראשרי העם אמר:ימנעו שני זוגות מלהרבות
שוב העירני הכותב בהודעה פרטית שכ"ה בשאילתות קס"ה, אמנם זה נגד הגמ' סנהדרין נ"ט, א', ובערוה"ש א', ה' כ' שכוונת השאילתות שהם מצווים על שבת.איש פשוט מאד אמר:מי סובר כן?אבימי אמר:אבל י"א שב"נ מצווים על פו"ראשרי העם אמר:ימנעו שני זוגות מלהרבות
עי' בבן יהוידע שבתחילה היה שד ולבסוף היתה בעצמה כאשר אמרתי כאשר אבדתי אבדתי עי"שיראתי בפצותי אמר:זוהר, ובגמרא אינו כן דדרשו כאשר אבדתי אבדתי שנאסרה על מרדכי. ומכל מקום ודאי יש מקום למנוע שתהיה תחת יד ערל טמא, ויש בזה בושת ופגם.רוטטער אמר:הרי אמרו חז"ל שאסתר שלחה שד תחתהדרומאי אמר:והאם מוטב שיהרגו שני גוים אפילו במחיר של השארת בת ישראל אצל הערל?