סקר חשוב על ל"ג בעומר תשפ"ב

אבוה דשמואל

משתמש רגיל
למה נגרע, הנוהגים שלא לנסוע בל"ג בעומר? מדוע לא הקצית לנו אופציה לבחירת "לא נסעתי מעולם"?
 

אבוה דשמואל

משתמש רגיל
huo yuc יום טוב אמר:
בע"ה עד שנה הבאה זה כבר לא יהיה שאלה

אתה מלחיץ. אתה יודע משהו שאיננו יודעים? פצצה גרעינית?
ואם כוונתך לביאת משיח, האם ברי לך שלא תתקייים הילולא דרשב"י, יום גילוי תורת הנסתר - בנוכחותו?
 

משבט הכהונא

משתמש ותיק
אפשר לעשות אולי סקר אם יהיה קורונה מה נעשה
ברור שהלקח ילומד ויהיה משהו אחר בשנה הבאה
 

שואל כעניין

משתמש ותיק
פותח הנושא
משבט הכהונא אמר:
אפשר לעשות אולי סקר אם יהיה קורונה מה נעשה
ברור שהלקח ילומד ויהיה משהו אחר בשנה הבאה
ב' דברים 
א. אכן אם נעשה סקר על הקורונה נראה שרובם ככולם יצביעו כשיטת 'בעלזא'
ב. תראה בתוצאות של הסקר לע"ע ש25% הולכים ליסוע למירון בכל מקרה

והלקח לא כזה נלמד
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
בחרתי באפשרות הראשונה.
וכוונתי בעיקר שגם עד היום כאשר נסעתי (אני משתדל לנסוע לפי היכולת, זה לא ממש כל שנה) נמנעתי מן הצפיפות (בגלל פעם אחת שנקלעתי לצפיפות גדולה במורד מדרגות והחלטתי שאני לא עושה זאת יותר) ולא התעקשתי להגיע עד הציון, או שבאתי בשעות היום לציון. וכך אמשיך לפי היכולת בלי נדר בעז"ה.
 

שואל כעניין

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
huo yuc יום טוב אמר:
כל המועדים בטלים לע"ל
וגם שם אין הפירוש כפשוטו, כמובן.
יש לדעת שהפשט הפשוט בזה 
שכל המועדים שכתובים במגילת תענית יהיו בטלים
חוץ מפורים
ולפ"ז מיושב הרבה שאלות
 
 

huo yuc יום טוב

משתמש ותיק
שו"ת הרשב"א חלק א סימן צג
שאלת מה שאמרו במדרש ספר משלי בפסוק (משלי ט) טבחה טבחה. שכל המועדים בטלים וימי הפורים לא יהיו בטלים שנאמר (אסתר ט) וימי הפורים האלה לא יעברו מתוך היהודים וזכרם לא יסוף מזרעם. ומי הוא זה שיאמר שיבטל מן התורה אפילו אות אחת ואפילו קוצו של יו"ד. ורבו המפרשים הגדה זו באזני ולא נכנס בה אחד מהם הודיעני פירושה.
תשובה דברים נוספים עוד בהגדה זו. והוא שאמרו שם אמר רבי אף יום הכפורים אינו בטל לעולם שנאמר (ויקרא טז) והיתה זאת לכם לחקת עולם. ואם כן זה קשה יותר שהרי גם בפסחים כתב חקת עולם שנאמר (שמות י"ב) והיה היום הזה לכם לזכרון וחגותם אותו חג לה' לדורותיכם חקת עולם תחגוהו. וכתוב (שם) ושמרתם את היום הזה לדורותיכם חקת עולם. על כן נראה לי פירושו שכל המועדים לא הבטיח עליהם יתברך שלא יגרום החטא ביטולם באחד מן הזמנים. וכמו שכתב (איכה ב) שכח ה' בציון מועד ושבת. אבל בימי הפורים הבטיח דכתוב (אסתר ט) לא יעברו מתוך היהודים וזכרם לא יסוף מזרעם. לא יעברו ולא יסוף עשאום הבטחה לא אזהרה. וכן יום הכפורים והיתה זאת לכם הבטחה שתהיה לחקת עולם. שהיום יכפר ואפילו לא ישמרוהו. ודעת רבי כאן כדעתו בגמרא דאמר יום הכפורים מכפר בין על השבים בין על שאינן שבים. אבל חקת עולם האמור בפסח אזהרה לא הבטחה דכתוב (שמות י"ב) חקת עולם תחגוהו ושמרתם לדורותיכם.
 

משבט הכהונא

משתמש ותיק
שואל כעניין אמר:
משבט הכהונא אמר:
אפשר לעשות אולי סקר אם יהיה קורונה מה נעשה
ברור שהלקח ילומד ויהיה משהו אחר בשנה הבאה
ב' דברים 
א. אכן אם נעשה סקר על הקורונה נראה שרובם ככולם יצביעו כשיטת 'בעלזא'
ב. תראה בתוצאות של הסקר לע"ע ש25% הולכים ליסוע למירון בכל מקרה

והלקח לא כזה נלמד
הלקח זה מצד המארגנים 
ל"ג בעומר שנת תשפ"א יראה לגמרי אחרת
א"א לעשות סקר בלי לדעת את הנתונים האמיתים
למשל שביל ר' דוב ביב סגור כל השנים בשעות השיא והיה תחליף ארבע יציאות מרווחות ולכן לא קרה כלום
מי שצריך ליתן את הדין על הפתיחה בשנה זו שה לא משנה אבל שנה הבאה בטח יסיקו מסקנות ועוד יותר מזה
נ.ב. השנה היה פחות אנשים מבכל שנה
 
 

נותן טעם לשבח

משתמש ותיק
חסר אפשרות: לא נסעתי עד עתה בגלל הדוחק, אך אם שנה הבאה יהיו שיפורים רבים בענין זה, אסע
 
לבי במערב אמר:
וגם שם אין הפירוש כפשוטו, כמובן.

רמבם הלכות מגילה פב היח:

כל ספרי הנביאים וכל הכתובים עתידין ליבטל לימות המשיח חוץ ממגילת אסתר והרי היא קיימת כחמשה חומשי תורה וכהלכות של תורה שבעל פה שאינן בטלין לעולם. ואע"פ שכל זכרון הצרות יבטל שנאמר כי נשכחו הצרות הראשונות וכי נסתרו מעיני. ימי הפורים לא יבטלו שנאמר וימי הפורים האלה לא יעברו מתוך היהודים וזכרם לא יסוף מזרעם
 

שניאור

משתמש ותיק
יש לי שאלה מוזרה: למה אם אני רוצה להמשיך לנסוע אני צריך להצביע על: לא, אמשיך ליסוע לציון הצדיק ולפעול עבורי ועל כלל ישראל, אם אני רוצה להמשיך לנסוע סתם בשביל השמחה [או לליטאים שבינינו: בשביל העקשן] אסור לי?
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
huo yuc יום טוב אמר:
בע"ה עד שנה הבאה זה כבר לא יהיה שאלה
אבוה דשמואל אמר:
אם כוונתך לביאת משיח, האם ברי לך שלא תתקייים הילולא דרשב"י, יום גילוי תורת הנסתר - בנוכחותו?
גם אם תתקיים הילולא או לא נדע אז מהי הדרך הנכונה לעשות, ואכן כבר לא יהיה שאלה.
 

שואל כעניין

משתמש ותיק
פותח הנושא
שניאור אמר:
יש לי שאלה מוזרה: למה אם אני רוצה להמשיך לנסוע אני צריך להצביע על: לא, אמשיך ליסוע לציון הצדיק ולפעול עבורי ועל כלל ישראל, אם אני רוצה להמשיך לנסוע סתם בשביל השמחה [או לליטאים שבינינו: בשביל העקשן] אסור לי?
אכן נראה לי שלא טוב תעשה אם תסע (לא אומר לך שאסור) 
אך אתה חב לאחריני שבאים לפעול אצל הצדיק אך מי שנוסע סתם לעקשן 
אכן נ"ל שלא טוב הוא עושהנ בזה שכך גורם לצפיפות יתר שלא לצורך ובאים לידי סכנה
 
 
חלק עליון תַחתִית