ריבוי הוצאה לאור של הלכות ער"פ שחל בשבת

עריכה תורנית

משתמש רגיל
כשהייתי השבת בבית הכנסת ראיתי לפחות 5 מהדורות של קיצור הלכות ער"פ שחל בשבת, זה כמובן חוץ מהמהדורות הדיגטליות שנשלחו השבוע לכל קהל עדת ישראל, ועוד כמה מהדורות ישנות משנים עברו. ואני שאלה, למה? איזה צורך יש בריבוי הלכות זהות, כשהשינויים בין המהדורות מינורי כל כך. האם לא היה עדיף לכתוב הכל במרוכז כשהשינויים המזעריים יצויינו כהערת שוליים?

התורה חסה על ממונם של ישראל ויותר מכך על זמנם של ישראל. ואילו באברך שכותב סיכומי דברים לצורך עצמי עסקינן, דיינו. אך דא עקא שלא זה המצב וניכר לפעמים שמדובר באנשים שכתבו זאת במיוחד לשם ההוצאה ולפעמים מוציאים מכתבם של מו"צים שונים וכו' וכו'.

פסח כשר ושמח
 

HaimL

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
אני מבין את הצורך בפרסומת לאתר הנ''ל, אך מדוע לזלזל בכותבי ההלכות? יש סגנונות כתיבה וסיכום שונים, ומי ייתן כל עם ה' נביאים!

טוב עין הוא יבורך.
וְיֹתֵ֥ר מֵהֵ֖מָּה בְּנִ֣י הִזָּהֵ֑ר עֲשׂ֨וֹת סְפָרִ֤ים הַרְבֵּה֙ אֵ֣ין קֵ֔ץ וגומר
 
 

עריכה תורנית

משתמש רגיל
פותח הנושא
בעקבות הדברים וכדי לא להסיט את תשומת הלב מעיקר הרעיון, מחקתי את הקישור הנ"ל (ופלא שתוך כדי דיבור אתה שם קישור לדבריך שאין שייכות בינם לבין נדו"ד העוסק בהלכה למעשה בקצרה שבכך אין כמעט שום הבדל בין העלונים השונים, ותמהני עליך שבמקום להגיב לעצם הענין אתה מברך את ישראל בריבוי נביאים).
 

עריכה תורנית

משתמש רגיל
פותח הנושא
חימקו אמר:
יש בכלל ריבוי של עלונים תורניים לשבת...
כנראה יש לזה ביקוש...

זה אני מנסה לבדל. עלונים שבהם יש ניסוח חופשי של ווארטים על ידי הכותבים, הגיוני שיש מי שמתחבר ללשון זו ולא ללשון זו, אבל כשמדובר בקיצור הלכות אני ממש לא רואה איזה תועלת בהבדל בניסוח האם "יקפיד להתפלל מוקדם בבוקר" או "נוהגים להשכים" או "תפילת נץ בשבת קודש כמין חובה".
 

ב. גפנר

משתמש ותיק
עריכה תורנית אמר:
כשהייתי השבת בבית הכנסת ראיתי לפחות 5 מהדורות של קיצור הלכות ער"פ שחל בשבת, זה כמובן חוץ מהמהדורות הדיגטליות שנשלחו השבוע לכל קהל עדת ישראל, ועוד כמה מהדורות ישנות משנים עברו. ואני שאלה, למה? איזה צורך יש בריבוי הלכות זהות, כשהשינויים בין המהדורות מינורי כל כך. האם לא היה עדיף לכתוב הכל במרוכז כשהשינויים המזעריים יצויינו כהערת שוליים?

התורה חסה על ממונם של ישראל ויותר מכך על זמנם של ישראל. ואילו באברך שכותב סיכומי דברים לצורך עצמי עסקינן, דיינו. אך דא עקא שלא זה המצב וניכר לפעמים שמדובר באנשים שכתבו זאת במיוחד לשם ההוצאה ולפעמים מוציאים מכתבם של מו"צים שונים וכו' וכו'.

פסח כשר ושמח

אפשר להבין מה כואב לך?
 

ב. זעירא

משתמש ותיק
עריכה תורנית אמר:
כשהייתי השבת בבית הכנסת ראיתי לפחות 5 מהדורות של קיצור הלכות ער"פ שחל בשבת, זה כמובן חוץ מהמהדורות הדיגטליות שנשלחו השבוע
....
על מי תלונתך?
 
נחפשה דרכינו אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
אני מבין את הצורך בפרסומת לאתר הנ''ל, אך מדוע לזלזל בכותבי ההלכות? קיימים סגנונות כתיבה וסיכום שונים, ומי ייתן כל עם ה' נביאים!

טוב עין הוא יבורך.

איזה אתר?
רבינו @עריכה תורנית ערך את הודעתו בה היה קישור וכמבואר בדבריו לעיל.

לא נתכוונתי לפגוע אלא לדון בענייניות. כנראה שכשלתי בשניהם. אבקש את סליחת רבנו @עריכה תורנית על - דבריי.
 
 
HaimL אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
אני מבין את הצורך בפרסומת לאתר הנ''ל, אך מדוע לזלזל בכותבי ההלכות? יש סגנונות כתיבה וסיכום שונים, ומי ייתן כל עם ה' נביאים!

טוב עין הוא יבורך.
וְיֹתֵ֥ר מֵהֵ֖מָּה בְּנִ֣י הִזָּהֵ֑ר עֲשׂ֨וֹת סְפָרִ֤ים הַרְבֵּה֙ אֵ֣ין קֵ֔ץ וגומר
רק עכשיו ראיתי. ערכתי לאחר הכתיבה את הודעתי מבחינה לשונית, ואגב - כך צירפתי קישור לאשכול שדנתי בדבר וכן דן בו רבנו @אברהם לוי בלשון חכמים, ומע''כ נשתתף שם והביע את דעתו בזה במילין יקירין.
 
 

רז בן ציון

משתמש רגיל
לענ"ד התועלת גדולה עבור האברכים שטורחים לכתוב זאת. ולפעמים גם עבור סביבתם.
עצם הדפסת ההלכות מדרבנת את הכותב, ואת החברים שלו שרואים שאפשר לערוך משהו ברמה ציבורית.
בנוסף האשה מאושרת שיש לה בעל ת"ח שהלכותיו מתבדרים בבי מדרשא.
(אני לא כותב זאת בציניות, אלא מתוך הכרת המציאות. אדרבה שיהנו. כל עוד שלא כותבים שטויות)
 

עת הזמיר

משתמש ותיק
פעם היינו ניזונים מתמצית ההלכות שהובאו בעיתון יתד נאמן וכדו' בשם מרן וכו', אבל היום.....
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
עריכה תורנית אמר:
כשהייתי השבת בבית הכנסת ראיתי לפחות 5 מהדורות של קיצור הלכות ער"פ שחל בשבת, זה כמובן חוץ מהמהדורות הדיגטליות שנשלחו השבוע לכל קהל עדת ישראל, ועוד כמה מהדורות ישנות משנים עברו. ואני שאלה, למה? איזה צורך יש בריבוי הלכות זהות, כשהשינויים בין המהדורות מינורי כל כך. האם לא היה עדיף לכתוב הכל במרוכז כשהשינויים המזעריים יצויינו כהערת שוליים?

התורה חסה על ממונם של ישראל ויותר מכך על זמנם של ישראל. ואילו באברך שכותב סיכומי דברים לצורך עצמי עסקינן, דיינו. אך דא עקא שלא זה המצב וניכר לפעמים שמדובר באנשים שכתבו זאת במיוחד לשם ההוצאה ולפעמים מוציאים מכתבם של מו"צים שונים וכו' וכו'.

פסח כשר ושמח
יש בדורנו הרבה ת''ח שלא מוצאים סיפוק כי לא רואים את התקדמותם והכתיבה יוצרת להם סיפוק, עלינו רק להחמיא לכל כותב באשר הוא, ומה גם שהכתיבה משפשפת מאוד את הכותב וכך הכותב יצמח לת''ח יותר גדול, ועוד עם הריבוי יווצר קנאת סופרים ואדרבה יהיה יותר ויותר מקצועיים, ועוד שכך יעברו הדברים סינון אחר סינון, ועוד שיש הרבה אנשים שהגיע לידם רק עותק אחד בזמן שיכולים לקרוא כגון אני שהגיע לידי רק עותק אחד וקראתיו מראשו לסופו.
 
 

עריכה תורנית

משתמש רגיל
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
עריכה תורנית אמר:
כשהייתי השבת בבית הכנסת ראיתי לפחות 5 מהדורות של קיצור הלכות ער"פ שחל בשבת, זה כמובן חוץ מהמהדורות הדיגטליות שנשלחו השבוע לכל קהל עדת ישראל, ועוד כמה מהדורות ישנות משנים עברו. ואני שאלה, למה? איזה צורך יש בריבוי הלכות זהות, כשהשינויים בין המהדורות מינורי כל כך. האם לא היה עדיף לכתוב הכל במרוכז כשהשינויים המזעריים יצויינו כהערת שוליים?

התורה חסה על ממונם של ישראל ויותר מכך על זמנם של ישראל. ואילו באברך שכותב סיכומי דברים לצורך עצמי עסקינן, דיינו. אך דא עקא שלא זה המצב וניכר לפעמים שמדובר באנשים שכתבו זאת במיוחד לשם ההוצאה ולפעמים מוציאים מכתבם של מו"צים שונים וכו' וכו'.

פסח כשר ושמח
יש בדורנו הרבה ת''ח שלא מוצאים סיפוק כי לא רואים את התקדמותם והכתיבה יוצרת להם סיפוק, עלינו רק להחמיא לכל כותב באשר הוא, ומה גם שהכתיבה משפשפת מאוד את הכותב וכך הכותב יצמח לת''ח יותר גדול, ועוד עם הריבוי יווצר קנאת סופרים ואדרבה יהיה יותר ויותר מקצועיים, ועוד שכך יעברו הדברים סינון אחר סינון, ועוד שיש הרבה אנשים שהגיע לידם רק עותק אחד בזמן שיכולים לקרוא כגון אני שהגיע לידי רק עותק אחד וקראתיו מראשו לסופו.
בדברי בתחילת הוספתי פתרון שיהיה יעיל מאד וגם לא יסתור לכל הנ"ל, אלא שהסרתי אותו כיון שאחד המשתמשים חשב משום מה שאני מנסה לעשות פרסומת לאתר כלשהו. ברוך ה' בעולם כיום יש אפשרות פשוטה ליצור דברים באופן שיתופי. זאת אומרת, כולנו יחד יכולים ליצור את ההלכות הבסיסיות כשמכאן והלאה כל עורך יוסיף את אשר עם לבבו. אם נבנה את הדברים אחד על גבי השני נוכל להגיע למקומות רחוקים יותר וכמו שאמר מי שאמר אם הבטנו למרחוק הרי זה כיון שעמדנו על גביהם של ענקים. אני בטוח שכל אחד יוכל להוסיף משהו ייחודי מעבר לבסיס
 
 
חלק עליון תַחתִית