מה הקשר?ערבה אמר:בימי בחרותי באחד מטיוליי בנחלי צפון ארצנו הקדושה פגשתי ביהודי יקר, לא הכרתיו אז, וגם היום, הדבר היחיד שאני זוכר מאותו אדם זו תעלומה שהציב בפני:
חנוכה - שמן
פורים - יין
פסח - טל
שבועות - חלב
ראש השנה - דבש
יוה"כ - דם
סוכות - מים
סתם ולא פירש.
מתחילים לשאול טל בפסח.שירת העשבים אמר:מה הקשר?ערבה אמר:בימי בחרותי באחד מטיוליי בנחלי צפון ארצנו הקדושה פגשתי ביהודי יקר, לא הכרתיו אז, וגם היום, הדבר היחיד שאני זוכר מאותו אדם זו תעלומה שהציב בפני:
חנוכה - שמן
פורים - יין
פסח - טל
שבועות - חלב
ראש השנה - דבש
יוה"כ - דם
סוכות - מים
סתם ולא פירש.
רבי יהודה היה נותן בהם סימנים...ערבה אמר:בימי בחרותי באחד מטיוליי בנחלי צפון ארצנו הקדושה פגשתי ביהודי יקר, לא הכרתיו אז, וגם היום, הדבר היחיד שאני זוכר מאותו אדם זו תעלומה שהציב בפני:
חנוכה - שמן
פורים - יין
פסח - טל
שבועות - חלב
ראש השנה - דבש
יוה"כ - דם
סוכות - מים
סתם ולא פירש.
דבש לפי אמר:ויש לבדוק אם אפשר לכוון את המשקים כנגד שבעה ימים טובים שיש מהתורה (דהיינו להוסיף לרשימה הנ"ל שביעי של פסח ושמיני עצרת ולהוריד את חנוכה ופורים), אלא שלכאורה גם סוכות וגם שביעי של פסח עניינם קשור למים ואיני רואה איך לקשר אחד מהם למשקה אחר.
דבש לפי אמר:מה התעלומה?
ויום טוב ראשון של סוכות שמביאים בו שמן יותר מכל המועדים יהיה כנגד השמן, ואע"פ שגם יין מביאים בו באותה כמות אבל היין כבר "תפוס" לשמיני עצרת. ושביעי של פסח הוא כנגד המים מפני קריעת ים סוף.נדיב לב אמר:דבש לפי אמר:ויש לבדוק אם אפשר לכוון את המשקים כנגד שבעה ימים טובים שיש מהתורה (דהיינו להוסיף לרשימה הנ"ל שביעי של פסח ושמיני עצרת ולהוריד את חנוכה ופורים), אלא שלכאורה גם סוכות וגם שביעי של פסח עניינם קשור למים ואיני רואה איך לקשר אחד מהם למשקה אחר.
אתגר מענין. אפשר להוריד את פורים מהרשימה, ולהכניס את היין בשמיני עצרת שנתרבה ב'והיית אך שמח' ודרשו חז"ל בגמ' סוכה פסחים - לרבות יום טוב האחרון לשמחה ולהוציא יום טוב ראשון.
אברהם משה אמר:רבי יהודה היה נותן בהם סימנים...ערבה אמר:בימי בחרותי באחד מטיוליי בנחלי צפון ארצנו הקדושה פגשתי ביהודי יקר, לא הכרתיו אז, וגם היום, הדבר היחיד שאני זוכר מאותו אדם זו תעלומה שהציב בפני:
חנוכה - שמן
פורים - יין
פסח - טל
שבועות - חלב
ראש השנה - דבש
יוה"כ - דם
סוכות - מים
סתם ולא פירש.
סימן אחד - י"ד שח"ט ד"ם
סימן שני - שמות המועדים לפי סדרם במעגל השנה, בכל חג רמוז בו המשקה שלו.
מ"מ זה לא היה גילוי אליהו.
עד עתה.ערבה אמר:אם זה כן היה גילוי אליהו זה היה הגילוי האחרון שלי.
וכן למראברהם משה אמר:עד עתה.ערבה אמר:אם זה כן היה גילוי אליהו זה היה הגילוי האחרון שלי.
עוד חזון למועד,
רק לשאוף לזה...
ערבה אמר:אברהם משה אמר:רבי יהודה היה נותן בהם סימנים...ערבה אמר:בימי בחרותי באחד מטיוליי בנחלי צפון ארצנו הקדושה פגשתי ביהודי יקר, לא הכרתיו אז, וגם היום, הדבר היחיד שאני זוכר מאותו אדם זו תעלומה שהציב בפני:
חנוכה - שמן
פורים - יין
פסח - טל
שבועות - חלב
ראש השנה - דבש
יוה"כ - דם
סוכות - מים
סתם ולא פירש.
סימן אחד - י"ד שח"ט ד"ם
סימן שני - שמות המועדים לפי סדרם במעגל השנה, בכל חג רמוז בו המשקה שלו.
מ"מ זה לא היה גילוי אליהו.
.
אם זה כן היה גילוי אליהו זה היה הגילוי האחרון שלי.
מה הקשר?ערבה אמר:ראש השנה - דבש
היהודי הזה פגשני ג"כ ואמר לי שהוא חידש את זה שמו הרב א. ה. ממודיעין עילית.ערבה אמר:בימי בחרותי באחד מטיוליי בנחלי צפון ארצנו הקדושה פגשתי ביהודי יקר, לא הכרתיו אז, וגם היום, הדבר היחיד שאני זוכר מאותו אדם זו תעלומה שהציב בפני:
חנוכה - שמן
פורים - יין
פסח - טל
שבועות - חלב
ראש השנה - דבש
יוה"כ - דם
סוכות - מים
סתם ולא פירש.
פראנק אמר:מה הקשר?ערבה אמר:ראש השנה - דבש
נדיב לב אמר:דבש לפי אמר:ויש לבדוק אם אפשר לכוון את המשקים כנגד שבעה ימים טובים שיש מהתורה (דהיינו להוסיף לרשימה הנ"ל שביעי של פסח ושמיני עצרת ולהוריד את חנוכה ופורים), אלא שלכאורה גם סוכות וגם שביעי של פסח עניינם קשור למים ואיני רואה איך לקשר אחד מהם למשקה אחר.
אתגר מענין. אפשר להוריד את פורים מהרשימה, ולהכניס את היין בשמיני עצרת שנתרבה ב'והיית אך שמח' ודרשו חז"ל בגמ' סוכה פסחים - לרבות יום טוב האחרון לשמחה ולהוציא יום טוב ראשון.
בעל אוצר אמר:היהודי הזה פגשני ג"כ ואמר לי שהוא חידש את זה שמו הרב א. ה. ממודיעין עילית.ערבה אמר:בימי בחרותי באחד מטיוליי בנחלי צפון ארצנו הקדושה פגשתי ביהודי יקר, לא הכרתיו אז, וגם היום, הדבר היחיד שאני זוכר מאותו אדם זו תעלומה שהציב בפני:
חנוכה - שמן
פורים - יין
פסח - טל
שבועות - חלב
ראש השנה - דבש
יוה"כ - דם
סוכות - מים
סתם ולא פירש.
נדיב לב אמר:פראנק אמר:מה הקשר?ערבה אמר:ראש השנה - דבש
כבר שכחת מה שכתבת :)
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=26&t=6935&p=188869&hilit=%D7%AA%D7%A4%D7%95%D7%97+%D7%91%D7%93%D7%91%D7%A9#p188810
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=26&t=2967
פראנק אמר:נדיב לב אמר:פראנק אמר:מה הקשר?
כבר שכחת מה שכתבת :)
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=26&t=6935&p=188869&hilit=%D7%AA%D7%A4%D7%95%D7%97+%D7%91%D7%93%D7%91%D7%A9#p188810
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=26&t=2967
אני זוכר היטב אבל יש לי עוד הודעה באשכול הזה שדלגת (הכה"ח)
כוונתי ששאר המשקים יש קשר מהותי להיום משא"כ דבש שאוכלים רק בגלל שסימנא מילתא
אם אתה רוצה אשלח לך בפרטי את המספר שלוערבה אמר:לא ידעתי ש א.ליהו ה.נביא גר בק"ס.
לך הוא הסביר את הדברים?
ערבה אמר:הרב @במבי,
אולי לך יש רעיון?
יו"כ עניינו הוא כפרה, בזמן הבית עיקר הכפרה הייתה באמצעות זריקת הדם בחוץ ובפנים.במבי אמר:ערבה אמר:הרב @במבי,
אולי לך יש רעיון?
ביארו את הכל יפה, חוץ מ"דם" שעוד לא הבנתי את הקשרו ליוה"כ
ערבה אמר:יו"כ עניינו הוא כפרה, בזמן הבית עיקר הכפרה הייתה באמצעות זריקת הדם בחוץ ובפנים.במבי אמר:ערבה אמר:הרב @במבי,
אולי לך יש רעיון?
ביארו את הכל יפה, חוץ מ"דם" שעוד לא הבנתי את הקשרו ליוה"כ
למען האמת את עזרתך רציתי בעיקר במציאת רעיון שיסביר מה עניין הדמיון בין הדברים, איזה הקשר יש בין משקים שמכשירים לקבל טומאה למועדים, אולי משהו בכיוון שהמועדים מכשירים לסלק הטומאה ולקבל טהרה?!
בטוח תעשה זאת יותר טוב ממני.
ייש"כ
נדיב לב אמר:ערבה אמר:אברהם משה אמר:רבי יהודה היה נותן בהם סימנים...
סימן אחד - י"ד שח"ט ד"ם
סימן שני - שמות המועדים לפי סדרם במעגל השנה, בכל חג רמוז בו המשקה שלו.
מ"מ זה לא היה גילוי אליהו.
.
אם זה כן היה גילוי אליהו זה היה הגילוי האחרון שלי.
למה אחרון? תטייל שוב בנחלי הצפון כבימי בחרותך, אולי תפגוש בו שוב :)
במבי אמר:ערבה אמר:יו"כ עניינו הוא כפרה, בזמן הבית עיקר הכפרה הייתה באמצעות זריקת הדם בחוץ ובפנים.במבי אמר:ביארו את הכל יפה, חוץ מ"דם" שעוד לא הבנתי את הקשרו ליוה"כ
למען האמת את עזרתך רציתי בעיקר במציאת רעיון שיסביר מה עניין הדמיון בין הדברים, איזה הקשר יש בין משקים שמכשירים לקבל טומאה למועדים, אולי משהו בכיוון שהמועדים מכשירים לסלק הטומאה ולקבל טהרה?!
בטוח תעשה זאת יותר טוב ממני.
ייש"כ
דווקא א"ל שהמצווה ביוה"כ היא "תענו את נפשותיכם" והפסוק אומר "כִּ֥י הַדָּ֖ם ה֣וּא הַנָּ֑פֶש"