לומד מכל אדם
משתמש ותיק
מכיון שט' באב אסור בלימוד תורה, חושבני שכדאי להעלות כאן נושאים המותרים בקריאה בט' באב כגון סיפורי החורבן, או השואה וכדו'. ייש"כ.
בתפילה שהאשכול לא יהיה רלוונטי עד אז...
מסכת עירובין (דף מ"ג ע"ב) תא שמע הריני נזיר ביום שבן דוד בא מותר לשתות יין בשבתות ובימים טובים ואסור לשתות יין כל ימות החול אי אמרת בשלמא יש תחומין היינו דבשבתות ובימים טובים מותר, אלא אי אמרת אין תחומין בשבתות ובימים טובים אמאי מותר, שאני התם דאמר קרא הנה אנכי שולח לכם את אליהו הנביא וגו' והא לא אתא אליהו מאתמול, אי הכי בחול כל יומא ויומא נמי לישתרי דהא לא אתא אליהו מאתמול אלא אמרינן לבית דין הגדול אתא הכא נמי לימא לבית דין הגדול אתא כבר מובטח להן לישראל שאין אליהו בא לא בערבי שבתות ולא בערבי ימים טובים מפני הטורח.
ר' יעקב עמדין בסידורו בתפילת מנחה לקוטי פרדס למה אומרים בשבת במנחה ואני תפלתי, בשביל שצרה אחרונה בעקבי הקץ כו' ויום השבת יהיה, וכל היום תהיה הצרה עד עת המנחה, ואז ישראל נענין במנחה, ומיד יבא משיח הה"ד בעת רצון עניתך, וכתב הריעב"ץ שם דאין הכוונה שיבא המשיח בשבת, אלא במוצאי שבת, ואליהו יבא בשבת בממנחה לבשר דאחר הסעודה יכול הוא לבא.
בתפילה שהאשכול לא יהיה רלוונטי עד אז...
מסכת עירובין (דף מ"ג ע"ב) תא שמע הריני נזיר ביום שבן דוד בא מותר לשתות יין בשבתות ובימים טובים ואסור לשתות יין כל ימות החול אי אמרת בשלמא יש תחומין היינו דבשבתות ובימים טובים מותר, אלא אי אמרת אין תחומין בשבתות ובימים טובים אמאי מותר, שאני התם דאמר קרא הנה אנכי שולח לכם את אליהו הנביא וגו' והא לא אתא אליהו מאתמול, אי הכי בחול כל יומא ויומא נמי לישתרי דהא לא אתא אליהו מאתמול אלא אמרינן לבית דין הגדול אתא הכא נמי לימא לבית דין הגדול אתא כבר מובטח להן לישראל שאין אליהו בא לא בערבי שבתות ולא בערבי ימים טובים מפני הטורח.
ר' יעקב עמדין בסידורו בתפילת מנחה לקוטי פרדס למה אומרים בשבת במנחה ואני תפלתי, בשביל שצרה אחרונה בעקבי הקץ כו' ויום השבת יהיה, וכל היום תהיה הצרה עד עת המנחה, ואז ישראל נענין במנחה, ומיד יבא משיח הה"ד בעת רצון עניתך, וכתב הריעב"ץ שם דאין הכוונה שיבא המשיח בשבת, אלא במוצאי שבת, ואליהו יבא בשבת בממנחה לבשר דאחר הסעודה יכול הוא לבא.