הראו לי עכשיו חידוש עצום, שנותן אור חדש על עבודת יום תשעה באב.
שו"ת הלכות קטנות חלק ב סימן קלט
ולדעתי שאם אדם ישים עצמו לקרוא שיר השירים אם יקראהו בכונת הלב יצטער ויבכה יותר משעה שהוא קורא ס' קינות כי בלומדו המעלה והרוממות והדבקות והחשק שהיה לשי"ת עם ישראל ועתה בעוונותינו שרבו, צווחינן צווחינן ולית דמשגח בן, יגדל הבכי והמספד ביותר.
ועיין שפת אמת - דברים - פרשת דברים - שנת [תרמ"ז]
במדרש איכה ישבה בדד, מושיב יחידים ביתה כו'. קודם שנגאלו בנ"י היו הם יחידים, והשכינה יחידה. וכשנגאלו נעשו הומיניא אחת, וכשגלו חזרו כל אחד יחידי ע"ש בפתיחתא.
והענין הוא כי מגלת איכה, היא ג"כ מכלל התורה. וגם זה עדות על בנ"י כי הם עתה פלג גופא. ובאמת אין לנו מציאות בגלות בחסרון א"י ובהמ"ק.
וז"ש איכה ישבה, כי כך צריך להיות בכל איש ישראל שלא ימצא לו מקום כלל בגלות. ובכלל ישראל וודאי כך הוא.
וז"ש מוציא אסירים בכושרות דרשו חז"ל בכות ושירות ע"ש. וכמו כן בחיבורן של בנ"י עם השכינה שהגם שאנו בגלות והחיבור נפסק. מ"מ עדות היא מצד הבכי' כמו שהי' בזמן המקדש מצד השירה. וז"ש נהפך לאבל מחולנו כמ"ש במ"א שיש עבודה עתה מצד התשוקה ורוב אבלות כמו שהי' אז בשמחה ובמחולות.
וזה היא מגלת איכה, כמו מגלת שיר השירים. זה בכות וזה שירות. כמו שהוא בזיווגים שלמטה בכושרות:
שו"ת הלכות קטנות חלק ב סימן קלט
ולדעתי שאם אדם ישים עצמו לקרוא שיר השירים אם יקראהו בכונת הלב יצטער ויבכה יותר משעה שהוא קורא ס' קינות כי בלומדו המעלה והרוממות והדבקות והחשק שהיה לשי"ת עם ישראל ועתה בעוונותינו שרבו, צווחינן צווחינן ולית דמשגח בן, יגדל הבכי והמספד ביותר.
ועיין שפת אמת - דברים - פרשת דברים - שנת [תרמ"ז]
במדרש איכה ישבה בדד, מושיב יחידים ביתה כו'. קודם שנגאלו בנ"י היו הם יחידים, והשכינה יחידה. וכשנגאלו נעשו הומיניא אחת, וכשגלו חזרו כל אחד יחידי ע"ש בפתיחתא.
והענין הוא כי מגלת איכה, היא ג"כ מכלל התורה. וגם זה עדות על בנ"י כי הם עתה פלג גופא. ובאמת אין לנו מציאות בגלות בחסרון א"י ובהמ"ק.
וז"ש איכה ישבה, כי כך צריך להיות בכל איש ישראל שלא ימצא לו מקום כלל בגלות. ובכלל ישראל וודאי כך הוא.
וז"ש מוציא אסירים בכושרות דרשו חז"ל בכות ושירות ע"ש. וכמו כן בחיבורן של בנ"י עם השכינה שהגם שאנו בגלות והחיבור נפסק. מ"מ עדות היא מצד הבכי' כמו שהי' בזמן המקדש מצד השירה. וז"ש נהפך לאבל מחולנו כמ"ש במ"א שיש עבודה עתה מצד התשוקה ורוב אבלות כמו שהי' אז בשמחה ובמחולות.
וזה היא מגלת איכה, כמו מגלת שיר השירים. זה בכות וזה שירות. כמו שהוא בזיווגים שלמטה בכושרות: