בקראי תרי''ג מצוות שבסדר תיקון ליל שבועות (נראה שנתקן ע''פ סדר ה'חינוך' אם טעיתי אשמח שיתקנו אותי)
צצו ועלו [כמידי שנה אותן] תמיהות אשמח אם מי מחו''ר הפורום יעזרוני
[בעניי לא זכיתי ללמוד את ספר המצוות להרמבם והשגות הרמב''ן והכללים וכו' ע''כ אבקש שיענו לי על כל שאלה ואם אפשר גם כמה כללים אך דעו נא רבותי כי רבות אנחותי ולא אוכל לע''ע לעיין ככל הצורך ע''כ אבקש ממכם להשיב בקצירת האומ''ר ולא ע''י מובאות ארוכות ומורכבות, תודה.]
א. מה פשר הענין שיש מצוות בהם כל פרט נחשב למצווה בפנ''ע כיון שיש על כל ענין מילה או משפט בתורה ומצוות אחרות המכילות פרטים רבים המפורשים בתורה ואינם נחשבים כי אם למצוה אחת, כגון מצוות שע''ג - שע''ז כוללות ה' מצוות ל''ת בענין אכילת הנזיר ואילו מעשה העולה הכולל כעשר מצוות [סמיכה שחיטה קבלה [הולכה] זריקה הפשט ניתוח רחיצת הקרב והכרעיים [הולכת איברים למזבח] הקטרה] נחשבים למצווה אחת של מעשה העולה [עוד שאלה האם בביהמ''ק בירכו בכללות אקב''ו על מעשה העולה או שבירכו על כל מצווה
ב. לאן נעלמה מצות נסכים והלא אדם מביא ניסכו אף לאחר עשרה ימים ואף יכולים להתנדב נסכים לבד
ג. ישנם מצוות שנלמדים שנים ממשפט אחד כגון מצוה ע''ה - ע''ו שלא לקלל הדיין ולאו דברכת ה' נלמדים שניהם מ'אלוהים לא תקלל' וזה חידוש אצלי
ד. מצוה מ''ה 'להרג בחנק המחויב' היכן רמוזה בפרשת משפטים שם
אם אזכר בעוד תמיהות אעלם כאן
יָשׁיבוּ־לִי יְרֵאֶיךָ וְידְעֵי עֵדתֶיךָ
צצו ועלו [כמידי שנה אותן] תמיהות אשמח אם מי מחו''ר הפורום יעזרוני
[בעניי לא זכיתי ללמוד את ספר המצוות להרמבם והשגות הרמב''ן והכללים וכו' ע''כ אבקש שיענו לי על כל שאלה ואם אפשר גם כמה כללים אך דעו נא רבותי כי רבות אנחותי ולא אוכל לע''ע לעיין ככל הצורך ע''כ אבקש ממכם להשיב בקצירת האומ''ר ולא ע''י מובאות ארוכות ומורכבות, תודה.]
א. מה פשר הענין שיש מצוות בהם כל פרט נחשב למצווה בפנ''ע כיון שיש על כל ענין מילה או משפט בתורה ומצוות אחרות המכילות פרטים רבים המפורשים בתורה ואינם נחשבים כי אם למצוה אחת, כגון מצוות שע''ג - שע''ז כוללות ה' מצוות ל''ת בענין אכילת הנזיר ואילו מעשה העולה הכולל כעשר מצוות [סמיכה שחיטה קבלה [הולכה] זריקה הפשט ניתוח רחיצת הקרב והכרעיים [הולכת איברים למזבח] הקטרה] נחשבים למצווה אחת של מעשה העולה [עוד שאלה האם בביהמ''ק בירכו בכללות אקב''ו על מעשה העולה או שבירכו על כל מצווה
ב. לאן נעלמה מצות נסכים והלא אדם מביא ניסכו אף לאחר עשרה ימים ואף יכולים להתנדב נסכים לבד
ג. ישנם מצוות שנלמדים שנים ממשפט אחד כגון מצוה ע''ה - ע''ו שלא לקלל הדיין ולאו דברכת ה' נלמדים שניהם מ'אלוהים לא תקלל' וזה חידוש אצלי
ד. מצוה מ''ה 'להרג בחנק המחויב' היכן רמוזה בפרשת משפטים שם
אם אזכר בעוד תמיהות אעלם כאן
יָשׁיבוּ־לִי יְרֵאֶיךָ וְידְעֵי עֵדתֶיךָ