הגרא''י סולוביציק-כל העניינים במירון לא שווים חילול שבת של יהודי אחד

הצבי

משתמש ותיק
היום בפתח שיעורו זעק הגרא''י בכאב על אודות העלייה למירון בל''ג בעומר דהא שתא היוצא בער''ש, ואמר שהוא סכנה גדולה שעקב אלפי אלפי האנשים שיהיו בדרכים בער''ש ייגרם מזה חילול שבת, וכל העניינים שישנם בעלייה זו לא יכפרו ע''ז, והביא מה שרואים בתקנת חז''ל לבטל מצווה דאו' של שופר בר''ה שחל בשבת משום חשש שמא יהי' יהודי אחד שיעביר בשוגג ד''א בר''ה, ומשום זה ביטלו מצווה דאו' של שופר לכל הדורות.
ובסיום דבריו אמר, שיאמרו האומרים שהוא איננו יודע מה זה מירון בל'ג בעומר ולכן הוא מדבר כך, ואמנם באמת יתכן שאיננו יודע, אבל מי שאומר כך איננו יודע מה זה שבת!.
ועוד אמר שאיננו רוצה לראות זכות לרשעים השולטים כאן שהוציאו הוראה שלא לעשות מדורות ביום ו' אלא רק בלילה, ואילו יש שמוציאים מודעות כנגד גזירה זו, אבל האמת שבוודאי זה דבר נצרך, רק שאין לראות להם זכות מדבר זה. עכת''ד.
וראוי ליקח את הדברים לתשומת לב, כמו'כ ראיתי שוועדת הרבנים לענייני שבת פרסמה לציבור להיזהר בד''ז.
 

אבי חי

משתמש ותיק
הצבי אמר:
והביא מה שרואים בתקנת חז''ל לבטל מצווה דאו' של שופר בר''ה שחל בשבת משום חשש שמא יהי' יהודי אחד שיעביר בשוגג ד''א בר''ה, ומשום זה ביטלו מצווה דאו' של שופר לכל הדורות.
כן מרגלא בפי הגרח"ג זללה"ה
 

הצבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אבי חי אמר:
הצבי אמר:
והביא מה שרואים בתקנת חז''ל לבטל מצווה דאו' של שופר בר''ה שחל בשבת משום חשש שמא יהי' יהודי אחד שיעביר בשוגג ד''א בר''ה, ומשום זה ביטלו מצווה דאו' של שופר לכל הדורות.
כן מרגלא בפי הגרח"ג זללה"ה

לאיזה עניין
 

יוספזון

משתמש ותיק
הצבי אמר:
היום בפתח שיעורו זעק הגרא''י בכאב על אודות העלייה למירון בל''ג בעומר דהא שתא היוצא בער''ש, ואמר שהוא סכנה גדולה שעקב אלפי אלפי האנשים שיהיו בדרכים בער''ש ייגרם מזה חילול שבת, וכל העניינים שישנם בעלייה זו לא יכפרו ע''ז, והביא מה שרואים בתקנת חז''ל לבטל מצווה דאו' של שופר בר''ה שחל בשבת משום חשש שמא יהי' יהודי אחד שיעביר בשוגג ד''א בר''ה, ומשום זה ביטלו מצווה דאו' של שופר לכל הדורות.
ובסיום דבריו אמר, שיאמרו האומרים שהוא איננו יודע מה זה מירון בל'ג בעומר ולכן הוא מדבר כך, ואמנם באמת יתכן שאיננו יודע, אבל מי שאומר כך איננו יודע מה זה שבת!.
ועוד אמר שאיננו רוצה לראות זכות לרשעים השולטים כאן שהוציאו הוראה שלא לעשות מדורות ביום ו' אלא רק בלילה, ואילו יש שמוציאים מודעות כנגד גזירה זו, אבל האמת שבוודאי זה דבר נצרך, רק שאין לראות להם זכות מדבר זה. עכת''ד.
וראוי ליקח את הדברים לתשומת לב, כמו'כ ראיתי שוועדת הרבנים לענייני שבת פרסמה לציבור להיזהר בד''ז.
ושוב, בכל הכבוד הראוי, ויש כבוד. בפרט כשמצד שני נמצאים שרפי עליון מדורות הקודמים, ארשה לעצמי לשאול:
האם מותר 'לוותר' על כמה 'חומרות' של הרב מבריסק זי"ע כמו בד' מינים וכדו', מחשש רחוק שמא כתוצאה 'רחוקה' מכך יהודי חילוני יחלל חלילה את השבת בעקבותיה?
 

יוספזון

משתמש ותיק
ולכל המגלגלים עיניים חסודות כלפי מעלה, מקווה שאותם צדקנות תפנו גם לאלו שהולכים לכותל מערבי בחג השבועות, ששם זה לא 'ספק' חילול שבת אלא 'ודאי' חילול שבת שמתגברים את הכוחות בשביל אלפי הבאים...
טלו קורה...
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
כמו"כ אסור ללכת לכותל גם ביום חול שמא יהודי אחד (שוטר ציוני) יעלה להר הבית כדי לשמור על המתפללים.
 

יוספזון

משתמש ותיק
חיים ושלום אמר:
יוספזון אמר:
הצבי אמר:
היום בפתח שיעורו זעק הגרא''י בכאב על אודות העלייה למירון בל''ג בעומר דהא שתא היוצא בער''ש, ואמר שהוא סכנה גדולה שעקב אלפי אלפי האנשים שיהיו בדרכים בער''ש ייגרם מזה חילול שבת, וכל העניינים שישנם בעלייה זו לא יכפרו ע''ז, והביא מה שרואים בתקנת חז''ל לבטל מצווה דאו' של שופר בר''ה שחל בשבת משום חשש שמא יהי' יהודי אחד שיעביר בשוגג ד''א בר''ה, ומשום זה ביטלו מצווה דאו' של שופר לכל הדורות.
ובסיום דבריו אמר, שיאמרו האומרים שהוא איננו יודע מה זה מירון בל'ג בעומר ולכן הוא מדבר כך, ואמנם באמת יתכן שאיננו יודע, אבל מי שאומר כך איננו יודע מה זה שבת!.
ועוד אמר שאיננו רוצה לראות זכות לרשעים השולטים כאן שהוציאו הוראה שלא לעשות מדורות ביום ו' אלא רק בלילה, ואילו יש שמוציאים מודעות כנגד גזירה זו, אבל האמת שבוודאי זה דבר נצרך, רק שאין לראות להם זכות מדבר זה. עכת''ד.
וראוי ליקח את הדברים לתשומת לב, כמו'כ ראיתי שוועדת הרבנים לענייני שבת פרסמה לציבור להיזהר בד''ז.
ושוב, בכל הכבוד הראוי, ויש כבוד. בפרט כשמצד שני נמצאים שרפי עליון מדורות הקודמים, ארשה לעצמי לשאול:
האם מותר 'לוותר' על כמה 'חומרות' של הרב מבריסק זי"ע כמו בד' מינים וכדו', מחשש רחוק שמא כתוצאה 'רחוקה' מכך יהודי חילוני יחלל חלילה את השבת בעקבותיה?
בתגובות האחרונות שלך אתה מראה את החצר האחורית של החסידות את מה שלא מפורסם.
שיש מצות שאפשר לפעמים לוותר עליהם בשביל להשיג.... 
לא מבין, מה התלבשו בדיוק על ל"ג בעומר. ומה זה קשור ל'חסידות' 'שלי'... אם אתה רוצה תתייחס למה שכתבתי או אלי...
שאלתי שאלה פשוטה מאוד, האם, לוותר על 'חומרות' שלכו"ע אינו מצוה וכדו', האם גם בזה אמורים לחשוש 'שמא'  חילוני יחלל את השבת ח"ו? אדרבה, שיסביר לי איפה הוא רואה השנה שמאן דהו 'יחלל חלילה את השבת יותר מכל שבת אחרת?
ואם סתם להמציא חששות, גם בחומרות לבית בריסק נחפש את החששות... זה הכל.
 
 

הצבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
יוספזון אמר:
חיים ושלום אמר:
יוספזון אמר:
ושוב, בכל הכבוד הראוי, ויש כבוד. בפרט כשמצד שני נמצאים שרפי עליון מדורות הקודמים, ארשה לעצמי לשאול:
האם מותר 'לוותר' על כמה 'חומרות' של הרב מבריסק זי"ע כמו בד' מינים וכדו', מחשש רחוק שמא כתוצאה 'רחוקה' מכך יהודי חילוני יחלל חלילה את השבת בעקבותיה?
בתגובות האחרונות שלך אתה מראה את החצר האחורית של החסידות את מה שלא מפורסם.
שיש מצות שאפשר לפעמים לוותר עליהם בשביל להשיג.... 
לא מבין, מה התלבשו בדיוק על ל"ג בעומר. ומה זה קשור ל'חסידות' 'שלי'... אם אתה רוצה תתייחס למה שכתבתי או אלי...
שאלתי שאלה פשוטה מאוד, האם, לוותר על 'חומרות' שלכו"ע אינו מצוה וכדו', האם גם בזה אמורים לחשוש 'שמא'  חילוני יחלל את השבת ח"ו? אדרבה, שיסביר לי איפה הוא רואה השנה שמאן דהו 'יחלל חלילה את השבת יותר מכל שבת אחרת?
ואם סתם להמציא חששות, גם בחומרות לבית בריסק נחפש את החששות... זה הכל.
 
לא רואה צורך להיגרר כאן לשיח הזה
 

יוספזון

משתמש ותיק
הצבי אמר:
יוספזון אמר:
חיים ושלום אמר:
בתגובות האחרונות שלך אתה מראה את החצר האחורית של החסידות את מה שלא מפורסם.
שיש מצות שאפשר לפעמים לוותר עליהם בשביל להשיג.... 
לא מבין, מה התלבשו בדיוק על ל"ג בעומר. ומה זה קשור ל'חסידות' 'שלי'... אם אתה רוצה תתייחס למה שכתבתי או אלי...
שאלתי שאלה פשוטה מאוד, האם, לוותר על 'חומרות' שלכו"ע אינו מצוה וכדו', האם גם בזה אמורים לחשוש 'שמא'  חילוני יחלל את השבת ח"ו? אדרבה, שיסביר לי איפה הוא רואה השנה שמאן דהו 'יחלל חלילה את השבת יותר מכל שבת אחרת?
ואם סתם להמציא חששות, גם בחומרות לבית בריסק נחפש את החששות... זה הכל.
לא רואה צורך להיגרר כאן לשיח הזה
גררת את כולנו לשם בכח. 
 
 

חיים ושלום

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
חיים ושלום אמר:
יוספזון אמר:
ושוב, בכל הכבוד הראוי, ויש כבוד. בפרט כשמצד שני נמצאים שרפי עליון מדורות הקודמים, ארשה לעצמי לשאול:
האם מותר 'לוותר' על כמה 'חומרות' של הרב מבריסק זי"ע כמו בד' מינים וכדו', מחשש רחוק שמא כתוצאה 'רחוקה' מכך יהודי חילוני יחלל חלילה את השבת בעקבותיה?
בתגובות האחרונות שלך אתה מראה את החצר האחורית של החסידות את מה שלא מפורסם.
שיש מצות שאפשר לפעמים לוותר עליהם בשביל להשיג.... 
לא מבין, מה התלבשו בדיוק על ל"ג בעומר. ומה זה קשור ל'חסידות' 'שלי'... אם אתה רוצה תתייחס למה שכתבתי או אלי...
שאלתי שאלה פשוטה מאוד, האם, לוותר על 'חומרות' שלכו"ע אינו מצוה וכדו', האם גם בזה אמורים לחשוש 'שמא'  חילוני יחלל את השבת ח"ו? אדרבה, שיסביר לי איפה הוא רואה השנה שמאן דהו 'יחלל חלילה את השבת יותר מכל שבת אחרת?
ואם סתם להמציא חששות, גם בחומרות לבית בריסק נחפש את החששות... זה הכל.


דיברתי אתך באותו שפה שלך אתה  לא התייחסת לגוף הנידון 
והתחלתה לזלזל בדמגוגיה זולה באנשים שבורחים כמטחווי קשת מקל חשש איסור.
 
 
 

הצבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
יוספזון אמר:
הצבי אמר:
יוספזון אמר:
לא מבין, מה התלבשו בדיוק על ל"ג בעומר. ומה זה קשור ל'חסידות' 'שלי'... אם אתה רוצה תתייחס למה שכתבתי או אלי...
שאלתי שאלה פשוטה מאוד, האם, לוותר על 'חומרות' שלכו"ע אינו מצוה וכדו', האם גם בזה אמורים לחשוש 'שמא'  חילוני יחלל את השבת ח"ו? אדרבה, שיסביר לי איפה הוא רואה השנה שמאן דהו 'יחלל חלילה את השבת יותר מכל שבת אחרת?
ואם סתם להמציא חששות, גם בחומרות לבית בריסק נחפש את החששות... זה הכל.
לא רואה צורך להיגרר כאן לשיח הזה
גררת את כולנו לשם בכח. 
 
נא לא להשליך
 

חיים ושלום

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
חיים ושלום אמר:
יוספזון אמר:
ושוב, בכל הכבוד הראוי, ויש כבוד. בפרט כשמצד שני נמצאים שרפי עליון מדורות הקודמים, ארשה לעצמי לשאול:
האם מותר 'לוותר' על כמה 'חומרות' של הרב מבריסק זי"ע כמו בד' מינים וכדו', מחשש רחוק שמא כתוצאה 'רחוקה' מכך יהודי חילוני יחלל חלילה את השבת בעקבותיה?
בתגובות האחרונות שלך אתה מראה את החצר האחורית של החסידות את מה שלא מפורסם.
שיש מצות שאפשר לפעמים לוותר עליהם בשביל להשיג.... 
לא מבין, מה התלבשו בדיוק על ל"ג בעומר. ומה זה קשור ל'חסידות' 'שלי'... אם אתה רוצה תתייחס למה שכתבתי או אלי...
שאלתי שאלה פשוטה מאוד, האם, לוותר על 'חומרות' שלכו"ע אינו מצוה וכדו', האם גם בזה אמורים לחשוש 'שמא'  חילוני יחלל את השבת ח"ו? אדרבה, שיסביר לי איפה הוא רואה השנה שמאן דהו 'יחלל חלילה את השבת יותר מכל שבת אחרת?
ואם סתם להמציא חששות, גם בחומרות לבית בריסק נחפש את החששות... זה הכל.
אדרבה תביא דוגמאות על חומרה שהקפידו בבריסק ומחמת זה יהודי אחר חילל שבת. 
 
 

יוספזון

משתמש ותיק
חיים ושלום אמר:
יוספזון אמר:
חיים ושלום אמר:
בתגובות האחרונות שלך אתה מראה את החצר האחורית של החסידות את מה שלא מפורסם.
שיש מצות שאפשר לפעמים לוותר עליהם בשביל להשיג.... 
לא מבין, מה התלבשו בדיוק על ל"ג בעומר. ומה זה קשור ל'חסידות' 'שלי'... אם אתה רוצה תתייחס למה שכתבתי או אלי...
שאלתי שאלה פשוטה מאוד, האם, לוותר על 'חומרות' שלכו"ע אינו מצוה וכדו', האם גם בזה אמורים לחשוש 'שמא'  חילוני יחלל את השבת ח"ו? אדרבה, שיסביר לי איפה הוא רואה השנה שמאן דהו 'יחלל חלילה את השבת יותר מכל שבת אחרת?
ואם סתם להמציא חששות, גם בחומרות לבית בריסק נחפש את החששות... זה הכל.


דיברתי אתך באותו שפה שלך אתה  לא התייחסת לגוף הנידון 
והתחלתה לזלזל בדמגוגיה זולה באנשים שבורחים כמטחווי קשת מקל חשש איסור.
 
הס מלהזכיר, מי אני שאעיז לזלזל בתלמידי חכמים, אבל כתלמיד היושב בקרקע ודן, מותר לי לשאול מאי חזית? מה נשתנה? 
 
 

יוספזון

משתמש ותיק
חיים ושלום אמר:
יוספזון אמר:
חיים ושלום אמר:
בתגובות האחרונות שלך אתה מראה את החצר האחורית של החסידות את מה שלא מפורסם.
שיש מצות שאפשר לפעמים לוותר עליהם בשביל להשיג.... 
לא מבין, מה התלבשו בדיוק על ל"ג בעומר. ומה זה קשור ל'חסידות' 'שלי'... אם אתה רוצה תתייחס למה שכתבתי או אלי...
שאלתי שאלה פשוטה מאוד, האם, לוותר על 'חומרות' שלכו"ע אינו מצוה וכדו', האם גם בזה אמורים לחשוש 'שמא'  חילוני יחלל את השבת ח"ו? אדרבה, שיסביר לי איפה הוא רואה השנה שמאן דהו 'יחלל חלילה את השבת יותר מכל שבת אחרת?
ואם סתם להמציא חששות, גם בחומרות לבית בריסק נחפש את החששות... זה הכל.
אדרבה תביא דוגמאות על חומרה שהקפידו בבריסק ומחמת זה יהודי אחר חילל שבת. 


עדיין לא ראיתי את ה'חילול שבת' שיצאה מעלייה בל"ג בעומר למירון. אם היו אומרים, כמו שאמרו הועדה למען השבת, שיש להקפיד להגיע בזמן כזה וכזה, ניחא. אבל להשליך על הכל, ולומר כדבר ברור ומובן מאליו, על ספק ספיקא. על כך שאלתי, למה לא שמענו את אותם הדברים לגבי הכותל בשבועות. וברי ושמא ברי עדיף.
 
 

יוספזון

משתמש ותיק
רוצה להתעלות אמר:
הרב @יוספזון , נראה שנרשמת לפורום לצורך ל"ג בעומר.
רק ל"ג בעומר מתקרב ואתה ממש חזק פה.

כל שנה אותם ויכוחים.
אני כאן עם למעלה מאלף ושש מאות הודעות, לא כולל הרבה מאוד שנמחקו בעקבות  אשכולות שלמות שנמחקו בענינים שונים. ומה לעשות, שכל שנה ממחזרים את הטענות הישנות, ואין ברירה אלא להגיב מחדש.
 
 

חיים ושלום

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
האם, לוותר על 'חומרות' שלכו"ע אינו מצוה וכדו', האם גם בזה אמורים לחשוש 'שמא'  חילוני יחלל את השבת ח"ו?

כלומר שבבריסק לא אכפת להם שיהודי יחלל שבת מחמת החומרות לא כן?
 

הצבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
יוספזון אמר:
חיים ושלום אמר:
יוספזון אמר:
לא מבין, מה התלבשו בדיוק על ל"ג בעומר. ומה זה קשור ל'חסידות' 'שלי'... אם אתה רוצה תתייחס למה שכתבתי או אלי...
שאלתי שאלה פשוטה מאוד, האם, לוותר על 'חומרות' שלכו"ע אינו מצוה וכדו', האם גם בזה אמורים לחשוש 'שמא'  חילוני יחלל את השבת ח"ו? אדרבה, שיסביר לי איפה הוא רואה השנה שמאן דהו 'יחלל חלילה את השבת יותר מכל שבת אחרת?
ואם סתם להמציא חששות, גם בחומרות לבית בריסק נחפש את החששות... זה הכל.
אדרבה תביא דוגמאות על חומרה שהקפידו בבריסק ומחמת זה יהודי אחר חילל שבת. 


עדיין לא ראיתי את ה'חילול שבת' שיצאה מעלייה בל"ג בעומר למירון. אם היו אומרים, כמו שאמרו הועדה למען השבת, שיש להקפיד להגיע בזמן כזה וכזה, ניחא. אבל להשליך על הכל, ולומר כדבר ברור ומובן מאליו, על ספק ספיקא. על כך שאלתי, למה לא שמענו את אותם הדברים לגבי הכותל בשבועות. וברי ושמא ברי עדיף.
 

שמא פירשת את הדברים לחומרא יותר מידי
 

יוספזון

משתמש ותיק
חיים ושלום אמר:
יוספזון אמר:
האם, לוותר על 'חומרות' שלכו"ע אינו מצוה וכדו', האם גם בזה אמורים לחשוש 'שמא'  חילוני יחלל את השבת ח"ו?

כלומר שבבריסק לא אכפת להם שיהודי יחלל שבת מחמת החומרות לא כן?
כלומר, שלרבבות אלפי יהודים יראים  ושלמים המדקדקים בקלה כבחמורה, ביניהם גדולי ישראל שליט"א לא אכפת להם שמחמת העלייה למירון יחללו שבת, לא כן?
 
 

רוצה להתעלות

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
חיים ושלום אמר:
יוספזון אמר:
לא מבין, מה התלבשו בדיוק על ל"ג בעומר. ומה זה קשור ל'חסידות' 'שלי'... אם אתה רוצה תתייחס למה שכתבתי או אלי...
שאלתי שאלה פשוטה מאוד, האם, לוותר על 'חומרות' שלכו"ע אינו מצוה וכדו', האם גם בזה אמורים לחשוש 'שמא'  חילוני יחלל את השבת ח"ו? אדרבה, שיסביר לי איפה הוא רואה השנה שמאן דהו 'יחלל חלילה את השבת יותר מכל שבת אחרת?
ואם סתם להמציא חששות, גם בחומרות לבית בריסק נחפש את החששות... זה הכל.
אדרבה תביא דוגמאות על חומרה שהקפידו בבריסק ומחמת זה יהודי אחר חילל שבת. 


עדיין לא ראיתי את ה'חילול שבת' שיצאה מעלייה בל"ג בעומר למירון. אם היו אומרים, כמו שאמרו הועדה למען השבת, שיש להקפיד להגיע בזמן כזה וכזה, ניחא. אבל להשליך על הכל, ולומר כדבר ברור ומובן מאליו, על ספק ספיקא. על כך שאלתי, למה לא שמענו את אותם הדברים לגבי הכותל בשבועות. וברי ושמא ברי עדיף.
 

אתה מתווכח עם הברור מאליו שאם ל"ג בעומר ביום שישי או מוצ"ש יש יותר חילול שבת ע"י יהודים?

מילא אם היית אומר שאין לחוש לכך, יש לדון, אך על הוודאות שיש יותר חילול שבת מה יש לדון?!
 

חיים ושלום

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
חיים ושלום אמר:
יוספזון אמר:
לא מבין, מה התלבשו בדיוק על ל"ג בעומר. ומה זה קשור ל'חסידות' 'שלי'... אם אתה רוצה תתייחס למה שכתבתי או אלי...
שאלתי שאלה פשוטה מאוד, האם, לוותר על 'חומרות' שלכו"ע אינו מצוה וכדו', האם גם בזה אמורים לחשוש 'שמא'  חילוני יחלל את השבת ח"ו? אדרבה, שיסביר לי איפה הוא רואה השנה שמאן דהו 'יחלל חלילה את השבת יותר מכל שבת אחרת?
ואם סתם להמציא חששות, גם בחומרות לבית בריסק נחפש את החששות... זה הכל.
אדרבה תביא דוגמאות על חומרה שהקפידו בבריסק ומחמת זה יהודי אחר חילל שבת. 


עדיין לא ראיתי את ה'חילול שבת' שיצאה מעלייה בל"ג בעומר למירון. אם היו אומרים, כמו שאמרו הועדה למען השבת, שיש להקפיד להגיע בזמן כזה וכזה, ניחא. אבל להשליך על הכל, ולומר כדבר ברור ומובן מאליו, על ספק ספיקא. על כך שאלתי, למה לא שמענו את אותם הדברים לגבי הכותל בשבועות. וברי ושמא ברי עדיף.




גם לא ראינו עדיין את היהודי שטילטל שופר בשבת.

לגבי שבועות  שמענו.
 
 

יוספזון

משתמש ותיק
רוצה להתעלות אמר:
יוספזון אמר:
חיים ושלום אמר:
אדרבה תביא דוגמאות על חומרה שהקפידו בבריסק ומחמת זה יהודי אחר חילל שבת. 


עדיין לא ראיתי את ה'חילול שבת' שיצאה מעלייה בל"ג בעומר למירון. אם היו אומרים, כמו שאמרו הועדה למען השבת, שיש להקפיד להגיע בזמן כזה וכזה, ניחא. אבל להשליך על הכל, ולומר כדבר ברור ומובן מאליו, על ספק ספיקא. על כך שאלתי, למה לא שמענו את אותם הדברים לגבי הכותל בשבועות. וברי ושמא ברי עדיף.

אתה מתווכח עם הברור מאליו שאם ל"ג בעומר ביום שישי או מוצ"ש יש יותר חילול שבת ע"י יהודים?

מילא אם היית אומר שאין לחוש לכך, יש לדון, אך על הוודאות שיש יותר חילול שבת מה יש לדון?!
אם כן, למה שלא נתקדם עוד צעד. למה שלא נעבור כולנו לחו"ל, כי כל עוד אנו כאן, כוחות  הביטחון צריכים לחלל את השבת בשבילנו, מידי שבת בשבתו.
 
 

אבי חי

משתמש ותיק
הצבי אמר:
אבי חי אמר:
הצבי אמר:
והביא מה שרואים בתקנת חז''ל לבטל מצווה דאו' של שופר בר''ה שחל בשבת משום חשש שמא יהי' יהודי אחד שיעביר בשוגג ד''א בר''ה, ומשום זה ביטלו מצווה דאו' של שופר לכל הדורות.
כן מרגלא בפי הגרח"ג זללה"ה

לאיזה עניין

לא זוכר כעת ענין ספציפי
 

יוספזון

משתמש ותיק
חיים ושלום אמר:
יוספזון אמר:
חיים ושלום אמר:
אדרבה תביא דוגמאות על חומרה שהקפידו בבריסק ומחמת זה יהודי אחר חילל שבת. 


עדיין לא ראיתי את ה'חילול שבת' שיצאה מעלייה בל"ג בעומר למירון. אם היו אומרים, כמו שאמרו הועדה למען השבת, שיש להקפיד להגיע בזמן כזה וכזה, ניחא. אבל להשליך על הכל, ולומר כדבר ברור ומובן מאליו, על ספק ספיקא. על כך שאלתי, למה לא שמענו את אותם הדברים לגבי הכותל בשבועות. וברי ושמא ברי עדיף.




גם לא ראינו עדיין את היהודי שטילטל שופר בשבת.

לגבי שבועות  שמענו.




אוקיי, על סמך אותה  שבות של שופר  בשבת, למה  שלא נאסור עוד מליון דברים?
ומה שמענו לגבי שבועות? אני לא שמעתי!
 
 

רוצה להתעלות

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
רוצה להתעלות אמר:
יוספזון אמר:
עדיין לא ראיתי את ה'חילול שבת' שיצאה מעלייה בל"ג בעומר למירון. אם היו אומרים, כמו שאמרו הועדה למען השבת, שיש להקפיד להגיע בזמן כזה וכזה, ניחא. אבל להשליך על הכל, ולומר כדבר ברור ומובן מאליו, על ספק ספיקא. על כך שאלתי, למה לא שמענו את אותם הדברים לגבי הכותל בשבועות. וברי ושמא ברי עדיף.

אתה מתווכח עם הברור מאליו שאם ל"ג בעומר ביום שישי או מוצ"ש יש יותר חילול שבת ע"י יהודים?

מילא אם היית אומר שאין לחוש לכך, יש לדון, אך על הוודאות שיש יותר חילול שבת מה יש לדון?!
אם כן, למה שלא נתקדם עוד צעד. למה שלא נעבור כולנו לחו"ל, כי כל עוד אנו כאן, כוחות  הביטחון צריכים לחלל את השבת בשבילנו, מידי שבת בשבתו.
 
וכמו שכתנתי שאם זה הדיון, ניחא, אך לעיל [במה שציטטתי] כתבת שכלל אין חילולי שבת יותר.
 

יוספזון

משתמש ותיק
לעצמו נברא אמר:
@יוספזון
בסופו של דבר ברור ששורש הויכוח הוא על עצם עניין העליה ומה כ"כ מסובך להבין שיש ת"ח שלא רואים בזה עניין גדול.
אם יש מי שחושב  שאין בזה ענין, שיגיד את זה בקול צלול חד וברור... מה קשור חילול שבת לכאן?
וכשהדברים יאמרו, נוכל להתמודד מולם  כדרכה של תורה.

 
 
חלק עליון תַחתִית