לילה כיום יאיר
משתמש ותיק
ידועה שיטת הרמב"ם ועוד ראשונים שספירת העומר בזמן הזה מדאורייתא. וכבר הקשה הגר"ח בסטנסיל, כיצד פסק הרמב"ם נגד דברי אמימר שהספירה אינה אלא זכר למקדש. ותירץ דמשום דס"ל לרמב"ם מקריבין אף על פי שאין בית, ממילא גם היום יש חיוב להקריב קרבן העומר, וכפי שברור שבזמן שביהמ"ק היה קיים, אם לא היו מקריבין מאיזו סיבה שהיא, עדיין הספירה היתה מדאורייתא, ועדיין קרינן ביה "מיום הביאכם", דסו"ס זהו יום החיוב להביא, כמו כן בזה"ז ששייך להקריב אע"פ שאין בית, ממילא שפיר חשיב מיום הביאכם, ולכך ספיה"ע בזה"ז מדאורייתא.
ומעתה נשאלת השאלה, הרי להלכה נפסק שמקריבין אף על פי שאין בית, ומדוע לא נקטינן דספיה"ע בזה"ז מדאורייתא? וכמו כן צ"ב האם כל אלו שסברו דספירת העומר בזה"ז דרבנן, האם באמת חלקו וסברו שאין מקריבין אע"פ שאין בית?
אשמח לתשובות התחי"ם המופלגים שבכאן.
ומעתה נשאלת השאלה, הרי להלכה נפסק שמקריבין אף על פי שאין בית, ומדוע לא נקטינן דספיה"ע בזה"ז מדאורייתא? וכמו כן צ"ב האם כל אלו שסברו דספירת העומר בזה"ז דרבנן, האם באמת חלקו וסברו שאין מקריבין אע"פ שאין בית?
אשמח לתשובות התחי"ם המופלגים שבכאן.