עדכוני הרב חיים כץ על חמץ אחר הפסח תש"פ

אלימיר

משתמש ותיק
עדכון 1
יום ה', כ"ב בניסן תש"פ עדכון 1
  1. מאפיית קצבורג - ללא חשש.
  2. מאפיית אביחיל - ללא חשש - חוץ מלחמניות קלות, קמח מלא, עוגות מיוחדות חלבי ובייגל אמריקאי.
  3. מאפיית הצבי - לחמניות, חלות ובגטים - קמח יבש, ומשפרי האפייה ללא חשש. רוגלעך, עוגות, בורקסים וכדו' - בצק שנמכר.
  4. מאפיית ויז'ניץ - עד אחרי שבת, קמח ישן ומשפרי אפייה ישנים.
  5. שובע שמחות - לחמניות וחלות - קמח ישן ומשפרי אפייה ישנים. עוגות, רוגלעך ובורקס - בצק שנמכר.
  6. שיבולת השרון, מן הארץ - חלות ולחמניות - קמח ישן ומשפרי אפייה ישנים. עוגות, בורקסים וכדו' - בצק שנמכר.
  7. פיתות נינה - בבעלות גוי - ללא חשש. יש להקפיד לקנות דווקא מהמאפייה עצמה ולא ממאפיות או מקומות אחרים, מאחר שמחזיקים מלאי של בצקים ורק אופים לשיווק.
  8. קונדיטוריית ויינר (רחוב האצטדיון 3, קריית חיים) - בבעלות גוי - ללא חשש. יש להקפיד לקנות דווקא במאפייה עצמה.

להצטרפות לרשימת התפוצה: [email protected]
 

אלימיר

משתמש ותיק
פותח הנושא
עדכון 2
יום ה', כ"ב בניסן תש"פ עדכון 2
1. מאפיית קצבורג - ללא חשש.
2. מאפיית אביחיל - ללא חשש - חוץ מלחמניות קלות, קמח מלא, עוגות מיוחדות חלבי ובייגל אמריקאי.
3. מאפיית הצבי - לחמניות, חלות ובגטים - קמח יבש, ומשפרי האפייה ללא חשש. רוגלעך, עוגות, בורקסים וכדו' - בצק שנמכר.
4. מאפיית ויז'ניץ - עד אחרי שבת, קמח ישן ומשפרי אפייה ישנים.
5. שובע שמחות - לחמניות וחלות - קמח ישן ומשפרי אפייה ישנים. עוגות, רוגלעך ובורקס - בצק שנמכר.
6. שיבולת השרון, מן הארץ - חלות ולחמניות - קמח ישן ומשפרי אפייה ישנים. עוגות, בורקסים וכדו' - בצק שנמכר.
7. פיתות נינה - בבעלות גוי - ללא חשש. יש להקפיד לקנות דווקא מהמאפייה עצמה ולא ממאפיות או מקומות אחרים, מאחר שמחזיקים מלאי של בצקים ורק אופים לשיווק.
8. קונדיטוריית ויינר (רחוב האצטדיון 3, קריית חיים) - בבעלות גוי - ללא חשש. יש להקפיד לקנות דווקא במאפייה עצמה.
9. מאפיית נוימן - ללא חשש.
10. מאפיית סנהדריה - חלות - ללא חשש. שאר התוצרת - עדיין בחשש.
11. מאפיית ויצמן - ללא חשש.
12. מאפיית גישמעק (בית שמש) - ללא חשש.
 

לעניות דעתי

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
למיטב ידיעתי סניפי יעלה כולם נסגרו בעבות הסרת השגחת העד''ח.
בירושלים ברחוב מלכי ישראל, אכן זה סגור, בשאר המקומות לא יודע
יעלה זה אותה רשת של מאפית חבה, וזה בהכשר בעלז
 

יהודי

משתמש ותיק
גם ברב שפע סגרו. אך הסניף הגדול בגבעת שאול עדיין קיים.
חבה היה בעבר בהשגחת אגו"י ורבנות מהדרין י-ם.
 

ד.מ.

משתמש ותיק
שאלתי עכשיו על שיפון ואמרו לי שגם בנוה יעקב וגם ברמת שלמה הכל בחשש
 

חזק וברוך

משתמש ותיק
שאלה עקרונית: בדברים שכתוב עליהם שהם 'בחשש' - האם צריך להמנע מאכילתם? הלא החמץ נמכר ומעיקר הדין הכל מותר, מדובר רק במנהג בעלמא שהתפשט ב20 שנים האחרונות, ומה הטעם להחמיר ב'חשש'?
 

חניכי הישיבות

משתמש ותיק
חזק וברוך אמר:
שאלה עקרונית: בדברים שכתוב עליהם שהם 'בחשש' - האם צריך להמנע מאכילתם? הלא החמץ נמכר ומעיקר הדין הכל מותר, מדובר רק במנהג בעלמא שהתפשט ב20 שנים האחרונות, ומה הטעם להחמיר ב'חשש'?

השאלה עם המכירה נעשתה כדת וכדין וא"כ אין חלות למכירה 
וגם עם בעל הסופר עשה מכירה זה יכול להיות סחורה שהגיע ממפעל שאו עשה מכירה במקרה הטוב שגם עליה יש ספק
או שגם את זה לא עשה וכו' וכו' עוד הרבה ספיקות
ויש מקום גדול לחומרא בזה
 

יהודי

משתמש ותיק
אף אחד לא אמר אם צריך להחמיר או לא, והרב חיים כץ הוא לא פוסק הדור שדעתו מכרעת בזה. הוא בסה"כ מביא (כך לטענתו) את המציאות לאשורה, וינהג בזה כאו"א לפי מנהגו.
אגב, גם לעד"ח יש קו מידע על תוצרתם (וזה רוב רובם של המאפיות עליהם איירי הרב כץ).
 

אלימיר

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי אמר:
אף אחד לא אמר אם צריך להחמיר או לא, והרב חיים כץ הוא לא פוסק הדור שדעתו מכרעת בזה. הוא בסה"כ מביא (כך לטענתו) את המציאות לאשורה, וינהג בזה כאו"א לפי מנהגו.
אגב, גם לעד"ח יש קו מידע על תוצרתם (וזה רוב רובם של המאפיות עליהם איירי הרב כץ).

א. מה מספר הקו של העדה"ח?
ב. נא לא להסיט את הנושא המקורי של הפוסט.
 

יהודי

משתמש ותיק
א. לא הסטתי, עניתי תשובה לשואל נאמנה למעלה.
ב. בקו שלהם יש עדכונים כסדר. 026700200.
 

אליחא

משתמש רגיל
חניכי הישיבות אמר:
מי שלא נוח לו ללכת לפי פסקו שח מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל מוזמן לא לקרוא הלכות אלו ושזה לא ירגיז אותו

לא הבנתי מה קשור החומרא של נטחן אחרי פסח למרן הגרי"'ש דוקא?
 

חניכי הישיבות

משתמש ותיק
אליחא אמר:
חניכי הישיבות אמר:
מי שלא נוח לו ללכת לפי פסקו שח מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל מוזמן לא לקרוא הלכות אלו ושזה לא ירגיז אותו

לא הבנתי מה קשור החומרא של נטחן אחרי פסח למרן הגרי"'ש דוקא?
הוא חידד את הבעיה של המכירת חמץ מה שלפני זה סמכו יותר
 
 

שימי

משתמש רגיל
אני שמעתי מהרבנים של בדץ בני ברק (מיסודו של הגר"נ קרליץ) שהשנה הסירו את הקו שמדווח על חמץ שלאחר הפסח כיון שיש חשש ממשי שע"י כך אדם יסתובב יותר בחוץ ותגבר הסכנה חלילה. אלא שיש לנהוג השנה כעיקר הדין שהמכירה חלה. והשנה אכן החלטתי להפסיק עם כל ההנהגות הציבוריות האלו שאין להם כמעט טעם וריח, ועכ"פ בלי פרופורציה לחשש. ואמחז"ל סתירת זקנים בנין.
 

שאלת תם

משתמש חדש
חזק וברוך אמר:
שאלה עקרונית: בדברים שכתוב עליהם שהם 'בחשש' - האם צריך להמנע מאכילתם? הלא החמץ נמכר ומעיקר הדין הכל מותר, מדובר רק במנהג בעלמא שהתפשט ב20 שנים האחרונות, ומה הטעם להחמיר ב'חשש'?

הצחקת אותי!
אולי התכוונת מנהג שהתפשט ב250 שנה האחרונות, הרי הגר"א חשש לכך וכל ההולכים בעקבותיו.
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
שמעתי בשם הרב שמואל חיים סאלאווייציק, מבכירי וועד הכשרות של העדה"ח, שחברת אונילבר [וממילא כל חברות הבת שלהם, כגון אוסם ותלמה] בבעלות גוים לגמרי. הם בדקו את זה היטב, ואין ספק בדבר. [למעשה הם עושים עבורם מכירת חמץ מחשש שיפקפקו על זה. אבל הוא צחק שהם מוכרים מגוי אחד להשני].
ממילא כל מה שלא היה אצל מפיץ או חנות יהודי בפסח אינו חמץ שעבר עליו הפסח.
צריך לזהר לפני שסומכים על זה למעשה. יש מוצרים שיש בהם חמץ המיוצר ע"י חברה אחרת, כגון גלידה בקונס או בהוספות פירורי עוגיות. ויתכן שזה היה בבעלות חברה יהודי בפסח.
 
חלק עליון תַחתִית