יאיר אמר:מי שכבר מכר מקוון יכול למכור גם בטופס אחר מקוון (כגון שהשני יותר 'מהודר')?
דוד 123 אמר:יאיר אמר:מי שכבר מכר מקוון יכול למכור גם בטופס אחר מקוון (כגון שהשני יותר 'מהודר')?
מה זה יותר מהודר בנידון זה?
?יאיר אמר:גם השנה (תשפ"ב-2022), בהוראת הרבנים הראשיים לישראל, ניתן למכור גם חמץ בעין (חמץ מובהק) גם למי שהקפיד שלא לעשות כן בשנים אחרות.
אכן ולכן ברבנות כתבו מה שכתבו (שזה פחות 'מהודר')דוד 123 אמר:שאלתי הייתה שאין קנין סודר כנהוג אצל הרב.
ואם לא צריך זאת אז למה אצל הרב מקפידים להגביה סודר?
אכן אין עניין לעשות זאת, הקניין סודר לא מעלה ולא מוריד.דוד 123 אמר:שאלתי הייתה שאין קנין סודר כנהוג אצל הרב.
ואם לא צריך זאת אז למה אצל הרב מקפידים להגביה סודר?
פראנק אמר:?יאיר אמר:גם השנה (תשפ"ב-2022), בהוראת הרבנים הראשיים לישראל, ניתן למכור גם חמץ בעין (חמץ מובהק) גם למי שהקפיד שלא לעשות כן בשנים אחרות.
לביא אמר:אכן אין עניין לעשות זאת, הקניין סודר לא מעלה ולא מוריד.דוד 123 אמר:שאלתי הייתה שאין קנין סודר כנהוג אצל הרב.
ואם לא צריך זאת אז למה אצל הרב מקפידים להגביה סודר?
(לא מעט רבי התאונן על אלו שעושים זאת ומטעים את הציבור)
מעניין לדעת מה המקור לטעות זו.לביא אמר:אכן אין עניין לעשות זאת, הקניין סודר לא מעלה ולא מוריד.דוד 123 אמר:שאלתי הייתה שאין קנין סודר כנהוג אצל הרב.
ואם לא צריך זאת אז למה אצל הרב מקפידים להגביה סודר?
(לא מעט רבי התאונן על אלו שעושים זאת ומטעים את הציבור)
TINKA אמר:הרב עמרם פריד
https://forms.iforms.co.il/Show_form/bd73nc65
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=535858#p535858דוד 123 אמר:מעניין לדעת מה המקור לטעות זו.לביא אמר:אכן אין עניין לעשות זאת, הקניין סודר לא מעלה ולא מוריד.דוד 123 אמר:שאלתי הייתה שאין קנין סודר כנהוג אצל הרב.
ואם לא צריך זאת אז למה אצל הרב מקפידים להגביה סודר?
(לא מעט רבי התאונן על אלו שעושים זאת ומטעים את הציבור)
ומדוע באמת כל הרבנים עושים זאת?
ברבנות לא עושים זאת, כותבים טופס הרשאה וזהו.יאיר אמר:אז ברבנות טועים וכל הרבנים עושים זאת סתם? קצת קשה להאמין
לביא אמר:ברבנות לא עושים זאת, כותבים טופס הרשאה וזהו.יאיר אמר:אז ברבנות טועים וכל הרבנים עושים זאת סתם? קצת קשה להאמין
יואיל נא כבודו להסביר למה צריך לעשות זאת, רבי הסביר לנו זאת לא מעט פעמים שלא צריך.
יאיר אמר:פה https://www.gov.il/he/service/chametz_sale (אתר הרבנות)
כתוב כך:
כדי למכור חמץ יש לפנות לרב ולמכור את החמץ בקניין, באופן אישי וישיר. מי שאינם יכולים ולא מצליחים למכור את החמץ באופן אישי וישיר, ימכרו את החמץ דרך מכירת חמץ מקוונת.
גם השנה (תשפ"ב-2022), בהוראת הרבנים הראשיים לישראל, ניתן למכור גם חמץ בעין (חמץ מובהק) גם למי שהקפיד שלא לעשות כן בשנים אחרות.
הבנתי כבר מה אתה רוצה להוכיח, אבל זה לא מוכיח דבר. כל מה שהם אומרים זה שיש לפנות לרב ולמכור את החמץ בקניין, בפועל מה שעושים מול הרב זה לחתום על שטר הרשאה, ובזה מרשים לרב למכור את הגוי שלך, וזה הקניין הגדול שהם מדברים עליו. ואולי ההידור בזה הוא שאתה חותם בכתב ידך ממש ולא כותב פרטים באינטרנט.יאיר אמר:לביא אמר:ברבנות לא עושים זאת, כותבים טופס הרשאה וזהו.יאיר אמר:אז ברבנות טועים וכל הרבנים עושים זאת סתם? קצת קשה להאמין
יואיל נא כבודו להסביר למה צריך לעשות זאת, רבי הסביר לנו זאת לא מעט פעמים שלא צריך.
(בפעם השלישית):
יאיר אמר:פה https://www.gov.il/he/service/chametz_sale (אתר הרבנות)
כתוב כך:
כדי למכור חמץ יש לפנות לרב ולמכור את החמץ בקניין, באופן אישי וישיר. מי שאינם יכולים ולא מצליחים למכור את החמץ באופן אישי וישיר, ימכרו את החמץ דרך מכירת חמץ מקוונת.
גם השנה (תשפ"ב-2022), בהוראת הרבנים הראשיים לישראל, ניתן למכור גם חמץ בעין (חמץ מובהק) גם למי שהקפיד שלא לעשות כן בשנים אחרות.
יאיר אמר:ראשית תודה
שנית אני לא מוכר את הגוי שלי לחמץ אלא ההיפך
שלישית, לדעתך אם חותם ע"י הזזת וציור העכבר זה יותר טוב או אין הבדל?
יפה ששמת לב לזה, בטעות כתבתי כך. (הרבה זמן לא יצא לי לצחוק מטעויות של עצמי, ייש״כ)לביא אמר:ובזה מרשים לרב למכור את הגוי שלך,
כל המכירה לגוי הוא בשטר לא בקניין סודר. ולמיטב זיכרוני אין הבדל ביניהם להלכה, שניהם קניין מעליא.יאיר אמר:אפשר הסבר קצר למה לא עדיף קנין סודר? הרי זה קנין יותר גמור לא?
(כמו שעושים לדוגמא באירוסין וכדומה)
יאיר אמר:אפשר הסבר קצר למה לא עדיף קנין סודר? הרי זה קנין יותר גמור לא?
יש שנהגו לעשות קנין סודר על השליחות (ראה רמב"ם מכירה ה, יג), אבל זה אינו חובה, אלא לרווחא דמילתא.דוד 123 אמר:תודה על הקישורים, אבל הנושא הוא האם זה לכתחילה או רק בדיעבד?
בתודה מראש.
בפשטות, אין צורך לזה מעיקר ההלכה.לבי במערב אמר:בפשטות, אפשר לעשות קנין סודר גם בביתו ובמבצרו.