המגבונים בכשרות הרב גואלמן

פלוני

משתמש ותיק
שמעתי לאחרונה ממקור לא מוסמך לגמרי שאחרי שיצא המגבונים של חברת סליק באישור הרב גואלמן לשימוש בשבת
הסחורה באה באוניה והיה ככל הנראה חדירה של מים לשם ומימילא הם אסורים לשימוש בשבת, וא"כ זהו מכשול גדול לציבור שכן סומך על זה
ומשום מה אין על זה שום התיחסות רשמית ויודעי דבר אמרו שכנראה אוחז שלא כזה גרוע להשתמש במגבונים סתם רגילים והציבור סתם יתבלבל שהרב חזר בו וכד' ולכן המצב נשאר כך
אשמח למידע יותר מפורט.
 

תריג מצוות

משתמש ותיק
התיאור נשמע קצת מוזר.
אתה יכול להתקשר להרב גואלמן הוא בטוח ישמח לענות על כך, ונשמח אם תכתוב כאן את תשובתו
הטלפון שלו: 0533109175
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
שמעתי שבקו היצור הראשון של הסחורה התפרסם בשם הרב גואלמן שחלק מהוראתיו לא מימשו. ולכן אין לסמוך על הכשרות
ובקו היצור הבא יתקנו זאת ויותר השימוש. זה מה ששמעתי בזמנו ממקור נאמן מה קרה הלאה אין לי מושג
 

אברהם יש

משתמש רשום
לפני כחודש הראתי את המגבונים הנ"ל להגאון ר' מ"מ קארפ שליט"א,
והוא בדק ואמר שאין שום הבדל ביניהם לבין כל מגבון אחר,
והביע תרעומת למה הרב שנותן את ההכשר לא מפרסם שאסור להשתמש בהם בגלל שעשו בניגוד להוראותיו
 

תריג מצוות

משתמש ותיק
פלוני אמר:
שמעתי לאחרונה ממקור לא מוסמך לגמרי שאחרי שיצא המגבונים של חברת סליק באישור הרב גואלמן לשימוש בשבת
הסחורה באה באוניה והיה ככל הנראה חדירה של מים לשם ומימילא הם אסורים לשימוש בשבת, וא"כ זהו מכשול גדול לציבור שכן סומך על זה
ומשום מה אין על זה שום התיחסות רשמית ויודעי דבר אמרו שכנראה אוחז שלא כזה גרוע להשתמש במגבונים סתם רגילים והציבור סתם יתבלבל שהרב חזר בו וכד' ולכן המצב נשאר כך
אשמח למידע יותר מפורט.

היום ראיתי שהמגבונים הנ"ל מיוצרים בישראל במפעל בקסריה.
כך שככל הנראה הם לא עברו באוניה מקסריה לרשתות השיווק...
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
תריג מצוות אמר:
פלוני אמר:
שמעתי לאחרונה ממקור לא מוסמך לגמרי שאחרי שיצא המגבונים של חברת סליק באישור הרב גואלמן לשימוש בשבת
הסחורה באה באוניה והיה ככל הנראה חדירה של מים לשם ומימילא הם אסורים לשימוש בשבת, וא"כ זהו מכשול גדול לציבור שכן סומך על זה
ומשום מה אין על זה שום התיחסות רשמית ויודעי דבר אמרו שכנראה אוחז שלא כזה גרוע להשתמש במגבונים סתם רגילים והציבור סתם יתבלבל שהרב חזר בו וכד' ולכן המצב נשאר כך
אשמח למידע יותר מפורט.

היום ראיתי שהמגבונים הנ"ל מיוצרים בישראל במפעל בקסריה.
כך שככל הנראה הם לא עברו באוניה מקסריה לרשתות השיווק...

אני בא ללמד זכות על תחילת הגלגל של האגדה הנפלאה הזו:
המגבונים אמנם מיוצרים בקיסריה, אך היצור הוא עבור חברת סליק בארה''ב, מי יודע אולי הוא חשב שקודם זה נוסע לשם...

בר מן דין- האגדה מוזרה בתכלית!
הרי ניקח חבילת מגבונים חדשה ונשטוף אותה במים לא יכנס כלום לתוכה, ואם כן -  משרד הבריאות היה אוסר על הפצה של חבילה כזו.
וחבילה אחת נמצאת עם עוד 20-30 חבילות בקרטון, והקרטון יחד עם עוד 50 קרטונים במשטח, והמשטחים עטופים בניילון נצמד בתוך מכולה, וזה נרטב באניה....

כאן כבר דנו מה באמת היה שם
 

בחור

משתמש ותיק
פלוני אמר:
שמעתי לאחרונה ממקור לא מוסמך לגמרי שאחרי שיצא המגבונים של חברת סליק באישור הרב גואלמן לשימוש בשבת
הסחורה באה באוניה והיה ככל הנראה חדירה של מים לשם ומימילא הם אסורים לשימוש בשבת, וא"כ זהו מכשול גדול לציבור שכן סומך על זה
ומשום מה אין על זה שום התיחסות רשמית ויודעי דבר אמרו שכנראה אוחז שלא כזה גרוע להשתמש במגבונים סתם רגילים והציבור סתם יתבלבל שהרב חזר בו וכד' ולכן המצב נשאר כך
אשמח למידע יותר מפורט.

אני שומע שיעורים מהרב גואלמן בהל' שבת ואמר שם בשיעור שהיה לו פס ייצור עפ"י הוראותיו מה מותר בשבת ובסוף לא עלתה בידו ואינו כשר וייתכן שבהמשך יעשה אחרים ולא שמעתי שמה שכבר יצא לשוק הוא עם הכשר
אף ששמעתי כבר על זיופים של כשרות של הרב גואלמן בפחיות קוקה קולה המיובא מאוקראינה שאמר לי שמתאריך מסויים הוא מזוייף.
 

חסידי קדמאי

משתמש ותיק
אני שמעתי מרב חשוב בי-ם שמגבונים (שאינם בד רציני כמו האגיס) מותרים בשבת מטעם מקלקל
 

דרומאי

משתמש ותיק
0583253468 אמר:
אני שמעתי מרב חשוב בי-ם שמגבונים (שאינם בד רציני כמו האגיס) מותרים בשבת מטעם מקלקל

הרב לוי, במח"כ, איזה מין היתר זה: "מקלקל"   ?
 

חסידי קדמאי

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
0583253468 אמר:
אני שמעתי מרב חשוב בי-ם שמגבונים (שאינם בד רציני כמו האגיס) מותרים בשבת מטעם מקלקל

הרב לוי, במח"כ, איזה מין היתר זה: "מקלקל"   ?

לא לחינם כתבתי זאת בשם אומרו ולא מעצמי כך שעליי א"א לבוא בטענות
לכאו' כוונתו היתה כיון שזהו מלאכה שאינה צריכה לגופה ו"חושב" שבמגבונים שאינם עבים כ"כ כמו הגיס אין זה פסיק רישא ובנוסף הוא גם מקלקל אז זה מותר
 

הרבה למדתי מ-...

משתמש רשום
הרב גואלמן שליט"א פירסם בביה"כ שערי תבונה [עכ"פ] שלא ישמו את כל הוראותיו והיו טעויות וכל אחד צריך לבדוק לפני שבת האם יש בזה סחיטה וכל חבילה יכולה להיות אחרת
 

הצבי

משתמש ותיק
הרבה למדתי מ-... אמר:
הרב גואלמן שליט"א פירסם בביה"כ שערי תבונה [עכ"פ] שלא ישמו את כל הוראותיו והיו טעויות וכל אחד צריך לבדוק לפני שבת האם יש בזה סחיטה וכל חבילה יכולה להיות אחרת

מתי היה הפרסום ומה צריך לבדוק
 

תיובתא

משתמש ותיק
באותו עניין:
בזמנו עשיתי סקר רבנים בעניין השימוש במגבונים בשבת, ושאלתי גם אותו האם מותר, ואמר לי שאסור. שאלתי שבשש"כ כתב לכאורה להתיר, וחילק שהשש"כ דיבר על מגבוני טישו (היינו נייר), דאין שייך בהם סחיטה, משא"כ במגבונים רגילים (תאית) הדבר אסור.
 

דרומאי

משתמש ותיק
0583253468 אמר:
דרומאי אמר:
0583253468 אמר:
אני שמעתי מרב חשוב בי-ם שמגבונים (שאינם בד רציני כמו האגיס) מותרים בשבת מטעם מקלקל

הרב לוי, במח"כ, איזה מין היתר זה: "מקלקל"   ?

לא לחינם כתבתי זאת בשם אומרו ולא מעצמי כך שעליי א"א לבוא בטענות
לכאו' כוונתו היתה כיון שזהו מלאכה שאינה צריכה לגופה ו"חושב" שבמגבונים שאינם עבים כ"כ כמו הגיס אין זה פסיק רישא ובנוסף הוא גם מקלקל אז זה מותר
אם אכן זה לא פסיק רישא לא צריך היתר נוסף, כמו"כ לא מובן את מה הוא מקלקל?!
בקיצור דבר ברור.
 
 

חסידי קדמאי

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
0583253468 אמר:
דרומאי אמר:
הרב לוי, במח"כ, איזה מין היתר זה: "מקלקל"   ?

לא לחינם כתבתי זאת בשם אומרו ולא מעצמי כך שעליי א"א לבוא בטענות
לכאו' כוונתו היתה כיון שזהו מלאכה שאינה צריכה לגופה ו"חושב" שבמגבונים שאינם עבים כ"כ כמו הגיס אין זה פסיק רישא ובנוסף הוא גם מקלקל אז זה מותר
אם אכן זה לא פסיק רישא לא צריך היתר נוסף, כמו"כ לא מובן את מה הוא מקלקל?!
בקיצור דבר ברור.

אני ע"ה גדול, ואני מצטט את דברי הרב, אני מבין שמקלקלים את המגבון, ואני לא זוכר שפסיק רישא זה היתר לכתחילה
 

אברך

משתמש ותיק
חסידי קדמאי אמר:
דרומאי אמר:
0583253468 אמר:
לא לחינם כתבתי זאת בשם אומרו ולא מעצמי כך שעליי א"א לבוא בטענות
לכאו' כוונתו היתה כיון שזהו מלאכה שאינה צריכה לגופה ו"חושב" שבמגבונים שאינם עבים כ"כ כמו הגיס אין זה פסיק רישא ובנוסף הוא גם מקלקל אז זה מותר
אם אכן זה לא פסיק רישא לא צריך היתר נוסף, כמו"כ לא מובן את מה הוא מקלקל?!
בקיצור דבר ברור.

אני ע"ה גדול, ואני מצטט את דברי הרב, אני מבין שמקלקלים את המגבון, ואני לא זוכר שפסיק רישא זה היתר לכתחילה
אם זה לא פסיק רישא וזה דבר שאינו מתכוין, זה מותר לכתחילה.
 
 

חסידי קדמאי

משתמש ותיק
אברך אמר:
חסידי קדמאי אמר:
דרומאי אמר:
אם אכן זה לא פסיק רישא לא צריך היתר נוסף, כמו"כ לא מובן את מה הוא מקלקל?!
בקיצור דבר ברור.

אני ע"ה גדול, ואני מצטט את דברי הרב, אני מבין שמקלקלים את המגבון, ואני לא זוכר שפסיק רישא זה היתר לכתחילה
אם זה לא פסיק רישא וזה דבר שאינו מתכוין, זה מותר לכתחילה.
כבודו יסלח לי שאינני בקי בהלכות, הדבר היחיד שאני יכול לעשות זה להתקשר לרב ההוא ולשאול אותו על כך
בעז"ה כשתהיה לי תשובה אעלה אותה בפורום זה (התקשרתי אליו תוך כדי כתיבת הודעה זו והוא לא ענה, כשיחזור אליי בעז"ה נכתוב את שיטתו)
ואולי הוא רוצה להרוויח בזה שאפי' אם יהיה מתכוון יהיה מותר, אני לא יודע אני שואל?
 
 

בן ברוך

משתמש חדש
חסידי קדמאי אמר:
אברך אמר:
כבודו יסלח לי שאינני בקי בהלכות, הדבר היחיד שאני יכול לעשות זה להתקשר לרב ההוא ולשאול אותו על כך
בעז"ה כשתהיה לי תשובה אעלה אותה בפורום זה (התקשרתי אליו תוך כדי כתיבת הודעה זו והוא לא ענה, כשיחזור אליי בעז"ה נכתוב את שיטתו)
ואולי הוא רוצה להרוויח בזה שאפי' אם יהיה מתכוון יהיה מותר, אני לא יודע אני שואל?
הרב ענה לך?
 
 

חסידי קדמאי

משתמש ותיק
בן ברוך אמר:
חסידי קדמאי אמר:
אברך אמר:
כבודו יסלח לי שאינני בקי בהלכות, הדבר היחיד שאני יכול לעשות זה להתקשר לרב ההוא ולשאול אותו על כך
בעז"ה כשתהיה לי תשובה אעלה אותה בפורום זה (התקשרתי אליו תוך כדי כתיבת הודעה זו והוא לא ענה, כשיחזור אליי בעז"ה נכתוב את שיטתו)
ואולי הוא רוצה להרוויח בזה שאפי' אם יהיה מתכוון יהיה מותר, אני לא יודע אני שואל?
הרב ענה לך?
האמת ששכחתי להתקשר אליו, האם יוכל כבודו להזכיר לי בהודעה פרטית מחר עד 4 אחה"צ?
 
 

חסידי קדמאי

משתמש ותיק
דיברתי כעת עם הרב, והוא אמר שמכיוון שזה אינו פסיק רישא וגם דרך לכלוך אין מקום כלל להחמיר (ועוד אמר שגם אם זה היה פסיק רישא יש לדון אם זה אסור כיוון שזה דרך לכלוך אבל שם יש וודאי מקום להחמיר)
סליחה שבלבלתי בין מקלקל לדרך לכלוך, ואני לא באמת יודע מה כתבתי כאן אני רק מצטט
 

נבשר

משתמש ותיק
ואגב יש ע"ז עוד הכשר מאבד"ק "עץ חיים" הרב ביק. לא יודע מי זה.
 

סופר המלך

משתמש ותיק
אברך אמר:
fantian אמר:
מישהו מכיר?
זה שנוי במחלוקת או שזה מותר לכו"ע?
כמדומני שלא ידוע בבירור על רב שחולק על הרב גואלמן בזה.
כמו שלא ידוע בבירור על רב שמסכים איתו בזה, 
ולא ידוע בבירור אם הוא עצמו מסכים לזה.
 
 
חלק עליון תַחתִית