נתן הבבלי אמר:קימ"ל ביו"ד סי' קה לגבי איסור והיתר דכבוש כמבושל, ילע"י מה יהיה הדין לגבי שבת אם כבש תפו"א וכדו' במים כ"ד שעות, ,האם אסור והאם יש מקור לזה.
ממ"נ, אם התחיל מבעו"י הרי התחיל בהיתר. ואם הניחו בשבת, לא נגמרה כבישתו עד למוצ"שנתן הבבלי אמר:קימ"ל ביו"ד סי' קה לגבי איסור והיתר דכבוש כמבושל, ילע"י מה יהיה הדין לגבי שבת אם כבש תפו"א וכדו' במים כ"ד שעות, ,האם אסור והאם יש מקור לזה.
HaimL אמר:ממ"נ, אם התחיל מבעו"י הרי התחיל בהיתר. ואם הניחו בשבת, לא נגמרה כבישתו עד למוצ"שנתן הבבלי אמר:קימ"ל ביו"ד סי' קה לגבי איסור והיתר דכבוש כמבושל, ילע"י מה יהיה הדין לגבי שבת אם כבש תפו"א וכדו' במים כ"ד שעות, ,האם אסור והאם יש מקור לזה.
הרי המניח תבשילו על האש סמוך ליציא השבת ולא הגיע למאב"ד עד מוצש"ק וכי סבור הנך שפטור?HaimL אמר:ממ"נ, אם התחיל מבעו"י הרי התחיל בהיתר. ואם הניחו בשבת, לא נגמרה כבישתו עד למוצ"שנתן הבבלי אמר:קימ"ל ביו"ד סי' קה לגבי איסור והיתר דכבוש כמבושל, ילע"י מה יהיה הדין לגבי שבת אם כבש תפו"א וכדו' במים כ"ד שעות, ,האם אסור והאם יש מקור לזה.
פינחס רוזנצוויג אמר:הרי המניח תבשילו על האש סמוך ליציא השבת ולא הגיע למאב"ד עד מוצש"ק וכי סבור הנך שפטור?HaimL אמר:ממ"נ, אם התחיל מבעו"י הרי התחיל בהיתר. ואם הניחו בשבת, לא נגמרה כבישתו עד למוצ"שנתן הבבלי אמר:קימ"ל ביו"ד סי' קה לגבי איסור והיתר דכבוש כמבושל, ילע"י מה יהיה הדין לגבי שבת אם כבש תפו"א וכדו' במים כ"ד שעות, ,האם אסור והאם יש מקור לזה.
כבוש זה רק רצוף כך משמע בטור שם וככ רעקא שםנדיב לב אמר:HaimL אמר:ממ"נ, אם התחיל מבעו"י הרי התחיל בהיתר. ואם הניחו בשבת, לא נגמרה כבישתו עד למוצ"שנתן הבבלי אמר:קימ"ל ביו"ד סי' קה לגבי איסור והיתר דכבוש כמבושל, ילע"י מה יהיה הדין לגבי שבת אם כבש תפו"א וכדו' במים כ"ד שעות, ,האם אסור והאם יש מקור לזה.
מה הבעיה, בע"ש הוציאם קודם שנכבשו כ"צ ובשבת הכניס שוב וגמר כיבושם. מלבד זאת, כ"ד שעות אינם מצומצמות, וביה"ש לשני הצדדים תוספים.
נדיב לב אמר:פינחס רוזנצוויג אמר:הרי המניח תבשילו על האש סמוך ליציא השבת ולא הגיע למאב"ד עד מוצש"ק וכי סבור הנך שפטור?HaimL אמר:ממ"נ, אם התחיל מבעו"י הרי התחיל בהיתר. ואם הניחו בשבת, לא נגמרה כבישתו עד למוצ"ש
המנ"ח מסתפק במקרה כזה לגבי זריעה ואולי גם בבישול, וכמדומני ברש"ש בדף ה. בגמ' שבת גם מסתפק בבישול.
נתן הבבלי אמר:כבוש זה רק רצוף כך משמע בטור שם וככ רעקא שםנדיב לב אמר:HaimL אמר:ממ"נ, אם התחיל מבעו"י הרי התחיל בהיתר. ואם הניחו בשבת, לא נגמרה כבישתו עד למוצ"ש
מה הבעיה, בע"ש הוציאם קודם שנכבשו כ"צ ובשבת הכניס שוב וגמר כיבושם. מלבד זאת, כ"ד שעות אינם מצומצמות, וביה"ש לשני הצדדים תוספים.
ופשוט שסגי להתחיל כבישה בשבת
יש מי שמסתפק לעניין זריעה ?נדיב לב אמר:המנ"ח מסתפק במקרה כזה לגבי זריעה
אין חכמה אמר:יש מי שמסתפק לעניין זריעה ?נדיב לב אמר:המנ"ח מסתפק במקרה כזה לגבי זריעה
נדיב לב אמר:נתן הבבלי אמר:כבוש זה רק רצוף כך משמע בטור שם וככ רעקא שםנדיב לב אמר:מה הבעיה, בע"ש הוציאם קודם שנכבשו כ"צ ובשבת הכניס שוב וגמר כיבושם. מלבד זאת, כ"ד שעות אינם מצומצמות, וביה"ש לשני הצדדים תוספים.
ופשוט שסגי להתחיל כבישה בשבת
זכור לי שיש אחרונים שדימו דין גמר כבישה בשבת, לדין בישול אחר בישול. ולכן אסרו להחזיר חמוצים שלא נגמרו כ"צ. ומי שהתיר משום דכבישה מדרבנן ל"א כבישה אחר כבישה. ודבריך כנראה מיירי בדאורייתא.
אין חכמה אמר:יש מי שמסתפק לעניין זריעה ?נדיב לב אמר:המנ"ח מסתפק במקרה כזה לגבי זריעה
זה ספק אחר כמובןנדיב לב אמר:אין חכמה אמר:יש מי שמסתפק לעניין זריעה ?נדיב לב אמר:המנ"ח מסתפק במקרה כזה לגבי זריעה
ראה ברש"ש שם ובמנ"ח שם מצוה לב זריעה אות א. בליקט הזרע קודם שנשרש, אם נפטר למפרע.
נתן הבבלי אמר:נדיב לב אמר:נתן הבבלי אמר:כבוש זה רק רצוף כך משמע בטור שם וככ רעקא שם
ופשוט שסגי להתחיל כבישה בשבת
זכור לי שיש אחרונים שדימו דין גמר כבישה בשבת, לדין בישול אחר בישול. ולכן אסרו להחזיר חמוצים שלא נגמרו כ"צ. ומי שהתיר משום דכבישה מדרבנן ל"א כבישה אחר כבישה. ודבריך כנראה מיירי בדאורייתא.
לא הבנתי אותך
שינובה אמר:לגבי מניח קדרה על האש בשבת ומתבשל רק במוצא"ש נחלקו בזה האב"נ והגאון מקינצק.