מ''מ בענין ליסוע אוטבוס במוצש שהנהג לא הבדיל

עמק יזרעאל

משתמש ותיק
בנידון האם מותר ומה צריך לעשות אם נוסעים באוטובוס בנהג שלא הבדיל ראיתי בזה בספר איילת השחר של הגראי''ל אך נאבד מזכרוני איפה אם יש למשהו מושג יש''כ גדול
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
רבי שלמה זלמן היה אומר לנהג שבוע טוב. והנהג היה עונה. ואז יש בזה סוג של הבדלה (התורה המשמחת)
 

עמק יזרעאל

משתמש ותיק
פותח הנושא
מכל מלמדי השכלתי אמר:
רבי שלמה זלמן היה אומר לנהג שבוע טוב. והנהג היה עונה. ואז יש בזה סוג של הבדלה (התורה המשמחת)
עיין למטה בנידונים הקיימים כבר שלא מוכרח לגמרי מה היא ד' הגרש''ז מש''כ לכאו' הרי הבדלה זה בין קודש לחול הלא כן?
 
 

מחכים

משתמש ותיק
יל"ע אם הוי מלאכה גמורה או כהדלקת הנר די"א שמותר לעשות גם קודם שיבדיל כמבואר בשו"ע רצ"ט
 

עמק יזרעאל

משתמש ותיק
פותח הנושא
מחכים אמר:
יל"ע אם הוי מלאכה גמורה או כהדלקת הנר די"א שמותר לעשות גם קודם שיבדיל כמבואר בשו"ע רצ"ט

ע''פ מה שאו' בשם הגרש''ז נראה שסבר שהוי מלאכה גמורה וכן ראיתי ע''ז נידון באיילת השחר והגדרים בדיוק מר צודק שצ''ת
 

מחכים

משתמש ותיק
עמק יזרעאל אמר:
מחכים אמר:
יל"ע אם הוי מלאכה גמורה או כהדלקת הנר די"א שמותר לעשות גם קודם שיבדיל כמבואר בשו"ע רצ"ט

ע''פ מה שאו' בשם הגרש''ז נראה שסבר שהוי מלאכה גמורה וכן ראיתי ע''ז נידון באיילת השחר והגדרים בדיוק מר צודק שצ''ת

יתכן שחשש לדעת האוסרים (שהיא עיקר)
 

מחכים

משתמש ותיק
עמק יזרעאל אמר:
מחכים אמר:
יל"ע אם הוי מלאכה גמורה או כהדלקת הנר די"א שמותר לעשות גם קודם שיבדיל כמבואר בשו"ע רצ"ט

ע''פ מה שאו' בשם הגרש''ז נראה שסבר שהוי מלאכה גמורה וכן ראיתי ע''ז נידון באיילת השחר והגדרים בדיוק מר צודק שצ''ת

יתכן שחשש לדעת האוסרים (שהיא עיקר), ורק כתבתי דיש לדון ע"ז אם ניתן עכ"פ לצרף דעת המקילים לסברות אחירות שניתן לשמוע של"ש בזה לפנ"ע.
 
חלק עליון תַחתִית