נעלי בית הנשלפים בקלות האם מותר ללכת בהם ברחוב בשבת [ובפרט מקרית הרצוג לבני ברק וכן להיפך]..

אור זורח

משתמש ותיק
ברמ''א או''ח ש''א סט''ז הביא ב' דעות אם מותר לצאת בשבת בנעלי בית שנשלפים מהרגל בקלות דילמא יפלו ואתי לאתויי.
ובדרשו שם [במילואים] הביא, שבאור לציון מיקל גם בנעלי בית המצויים היום שנשלפים בקלות.
כיון שיש בזה ב' דעות.
וגם אין לנו רשה''ר דאורייתא.
אמנם בספר חוט שני מחמיר.  ע''כ.



וקשה לי בעיקר הענין הרי החשש הוא שמא יפול ואתי לאתויי.
והרי שום אדם לא מהלך יחף ברה''ר, ומדוע יש לחוש שיטלטלנו ארבע אמות הרי מיד ינעל את נעלו שוב.

ובפרט שהמ''ב הביא שם שאחד ששכח ויצא עם נעלי בית יכול לחזור לביתו ואין צריך להשאירם ברה''ר,
משום שגדול כבוד הבריות , הרי שטעם זה מתיר איסור דרבנן, משום ,שאין דרך בני אדם כלל כלל ללכת יחף ברה''ר.
ואשר על כן ,תימא הדבר מדוע חששו בעיקר הדין והענין שמא יפלו ויקחם ארבע אמות.
הלא זה בושה גדולה ללכת ללא נעליים ומדוע יש לחוש.
 

אור זורח

משתמש ותיק
פותח הנושא
והעוברים מקרית הרצוג לבני ברק שהוא חשש רה''ר דאורייתא יש להחמיר לכולי עלמא.
 

אור זורח

משתמש ותיק
פותח הנושא
דבר זה מצוי מאוד אצל נשים לפני לידה שנח להן יותר לילך בנעלי בית
 

במבי

משתמש ותיק
אור זורח אמר:
והעוברים מקרית הרצוג לבני ברק שהוא חשש רה''ר דאורייתא יש להחמיר לכולי עלמא.

גם כעת שיש קטעים מרוחב הרחוב שהם די צרים ?!
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
אור זורח אמר:
ברמ''א או''ח ש''א סט''ז הביא ב' דעות אם מותר לצאת בשבת בנעלי בית שנשלפים מהרגל בקלות דילמא יפלו ואתי לאתויי.
ובדרשו שם [במילואים] הביא, שבאור לציון מיקל גם בנעלי בית המצויים היום שנשלפים בקלות.
כיון שיש בזה ב' דעות.
וגם אין לנו רשה''ר דאורייתא.
אמנם בספר חוט שני מחמיר.  ע''כ.



וקשה לי בעיקר הענין הרי החשש הוא שמא יפול ואתי לאתויי.
והרי שום אדם לא מהלך יחף ברה''ר, ומדוע יש לחוש שיטלטלנו ארבע אמות הרי מיד ינעל את נעלו שוב.

ובפרט שהמ''ב הביא שם שאחד ששכח ויצא עם נעלי בית יכול לחזור לביתו ואין צריך להשאירם ברה''ר,
משום שגדול כבוד הבריות , הרי שטעם זה מתיר איסור דרבנן, משום ,שאין דרך בני אדם כלל כלל ללכת יחף ברה''ר.
ואשר על כן ,תימא הדבר מדוע חששו בעיקר הדין והענין שמא יפלו ויקחם ארבע אמות.
הלא זה בושה גדולה ללכת ללא נעליים ומדוע יש לחוש.
ד' אמות זה רק כמה פסיעות, ואפשר שירצה לסדר או לנקות נעלו ותוך כדי כך ימשיך לילך.
 
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
אור זורח אמר:
והעוברים מקרית הרצוג לבני ברק שהוא חשש רה''ר דאורייתא יש להחמיר לכולי עלמא.
האם החשש הוא כ"כ משמעותי עד שאפי' לגבי גזירות דרבנן צריך להחמיר ? הרי המדרכות של זבוטינסקי (בצד המזרחי) נכללות בעירוב העירוני ?
 

אור זורח

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
ד' אמות זה רק כמה פסיעות, ואפשר שירצה לסדר או לנקות נעלו ותוך כדי כך ימשיך לילך.
לא כל כך מיושב על לבי
לומר שחששו שבדיוק כעת באמצע הרחוב הוא יחליט לנקות את נעליו
בפרט שדרך נעליים שהם מלוכלכות קצת
 

אור זורח

משתמש ותיק
פותח הנושא
תלמיד נאמן אמר:
האם החשש הוא כ"כ משמעותי עד שאפי' לגבי גזירות דרבנן צריך להחמיר ? הרי המדרכות של זבוטינסקי (בצד המזרחי) נכללות בעירוב העירוני ?
אני שומע את טענתכם
אך לכאורה כשחוששים ממילא יש לחוש לכל דבר הנגזר מן החשש
בפרט שהחוט שני אוסר כנ''ל גם בכרמלית וגם האור לציון שהתיר כנזכר לעיל סמך על זה שאין רה''ר דאורייתא
 

אור זורח

משתמש ותיק
פותח הנושא
במבי אמר:
גם כעת שיש קטעים מרוחב הרחוב שהם די צרים ?!
האמת שאני לא מכיר בדיוק את המציאות שם אבל כפי שאני מבין עוברים על הכביש גם כן
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
אור זורח אמר:
במבי אמר:
גם כעת שיש קטעים מרוחב הרחוב שהם די צרים ?!
האמת שאני לא מכיר בדיוק את המציאות שם אבל כפי שאני מבין עוברים על הכביש גם כן
אני התכוונתי להוכיח (ממה שעושים עירוב למדרכה) שרבים סוברים שאין שם חשש רה"ר.
 

אור זורח

משתמש ותיק
פותח הנושא
תלמיד נאמן אמר:
אני התכוונתי להוכיח (ממה שעושים עירוב למדרכה) שרבים סוברים שאין שם חשש רה"ר.
ואני התכוונתי לעוברים בכביש מצד זה לצד השני.
בענין המדרכה לא ידוע לי פרטי הענין בזה
יישר כח
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
אור זורח אמר:
תלמיד נאמן אמר:
אני התכוונתי להוכיח (ממה שעושים עירוב למדרכה) שרבים סוברים שאין שם חשש רה"ר.
ואני התכוונתי לעוברים בכביש מצד זה לצד השני.
בענין המדרכה לא ידוע לי פרטי הענין בזה
יישר כח

אני לא מבין את תשובת כב', אני מנסה להוכיח מהמדרכה לענין המעבר מצד לצד.
 

אור זורח

משתמש ותיק
פותח הנושא
תלמיד נאמן אמר:
אני לא מבין את תשובת כב', אני מנסה להוכיח מהמדרכה לענין המעבר מצד לצד.
אכן גם אני חשבתי שאולי אינני מבין את דבריכם ואכן אני רואה שלא הבנתי

לפי הידוע לי העובר מקרית הרצוג לבני ברק הוא בחשש דאורייתא כאשר מטלטל להרבה דעות ועל זה אמרתי שהוא הדין נעלי בית יש לחוש והמדרכות לא אמורות להשפיע על זה
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
אור זורח אמר:
תלמיד נאמן אמר:
אני לא מבין את תשובת כב', אני מנסה להוכיח מהמדרכה לענין המעבר מצד לצד.
אכן גם אני חשבתי שאולי אינני מבין את דבריכם ואכן אני רואה שלא הבנתי

לפי הידוע לי העובר מקרית הרצוג לבני ברק הוא בחשש דאורייתא כאשר מטלטל להרבה דעות ועל זה אמרתי שהוא הדין נעלי בית יש לחוש והמדרכות לא אמורות להשפיע על זה

זה מדי קצר בשבילי, מה ההבדל בין המדרכות לכביש ? אם הכביש רה"ר אזי כ"ש המדרכות רה"ר.
 

אור זורח

משתמש ותיק
פותח הנושא
תלמיד נאמן אמר:
זה מדי קצר בשבילי, מה ההבדל בין המדרכות לכביש ? אם הכביש רה"ר אזי כ"ש המדרכות רה"ר.
אין הכי נמי שלפי הבנתי לא אמור להיות הבדל וכמו שכתבתי למעלה כמדומה
והחוששים בכביש חוששים גם במדרכה
ולכן כתבתי למעלה שאני לא יודע בדיוק את הפרטים בענין העירוב של המדרכה אבל עד כמה שידוע לי החוששים לדאורייתא לא סומכים כלל על העירוב של המדרכה
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
אור זורח אמר:
תלמיד נאמן אמר:
זה מדי קצר בשבילי, מה ההבדל בין המדרכות לכביש ? אם הכביש רה"ר אזי כ"ש המדרכות רה"ר.
אין הכי נמי שלפי הבנתי לא אמור להיות הבדל וכמו שכתבתי למעלה כמדומה
והחוששים בכביש חוששים גם במדרכה
ולכן כתבתי למעלה שאני לא יודע בדיוק את הפרטים בענין העירוב של המדרכה אבל עד כמה שידוע לי החוששים לדאורייתא לא סומכים כלל על העירוב של המדרכה

אבל אני טוען שמי שהצטרף להרב לנדא בהכשרת העירוב, חזינן לכאו' דאינו חושש שז'בוטינסקי הנו רה"ר ? אולי אני טועה ?
 

אור זורח

משתמש ותיק
פותח הנושא
תלמיד נאמן אמר:
אור זורח אמר:
תלמיד נאמן אמר:
זה מדי קצר בשבילי, מה ההבדל בין המדרכות לכביש ? אם הכביש רה"ר אזי כ"ש המדרכות רה"ר.
אין הכי נמי שלפי הבנתי לא אמור להיות הבדל וכמו שכתבתי למעלה כמדומה
והחוששים בכביש חוששים גם במדרכה
ולכן כתבתי למעלה שאני לא יודע בדיוק את הפרטים בענין העירוב של המדרכה אבל עד כמה שידוע לי החוששים לדאורייתא לא סומכים כלל על העירוב של המדרכה

אבל אני טוען שמי שהצטרף להרב לנדא בהכשרת העירוב, חזינן לכאו' דאינו חושש שז'בוטינסקי הנו רה"ר ? אולי אני טועה ?

לא נכנסתי להנקודה הזאת כלל וכלל 
אני רק אמרתי שלהסוברים שיש לחוש ממילא מסתבר שיש לחוש גם בנעלי בית
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
אור זורח אמר:
תלמיד נאמן אמר:
אור זורח אמר:
אין הכי נמי שלפי הבנתי לא אמור להיות הבדל וכמו שכתבתי למעלה כמדומה
והחוששים בכביש חוששים גם במדרכה
ולכן כתבתי למעלה שאני לא יודע בדיוק את הפרטים בענין העירוב של המדרכה אבל עד כמה שידוע לי החוששים לדאורייתא לא סומכים כלל על העירוב של המדרכה

אבל אני טוען שמי שהצטרף להרב לנדא בהכשרת העירוב, חזינן לכאו' דאינו חושש שז'בוטינסקי הנו רה"ר ? אולי אני טועה ?

לא נכנסתי להנקודה הזאת כלל וכלל 
אני רק אמרתי שלהסוברים שיש לחוש ממילא מסתבר שיש לחוש גם בנעלי בית
וכנגד זה הטענה שלי, שמכיון שרבו הסוברים שאפי' כלפי דאורייתא אין צריך לחוש, יתכן שלגבי דרבנן אין לחוש כלל.
 

יהודיפשוט1

משתמש ותיק
כמדומה לי שחששו כאן לשיטת החזו"א בענין דרך המחברת בין עיר לעיר, שזה רחוב זבוטינסקי שמחבר את פתח תקווה לתל אביב, וחוצץ בין בני ברק לקרית הרצוג. ולכן אף אם לא עוברים שם 60 ריבואות, הרי שסך תושבי הערים עולה לזה
 
חלק עליון תַחתִית