כובע וכיפה ברה"ר בשבת

אור זורח

משתמש ותיק
פסק בשו''ע או''ח ש''א סמ''א שאין לצאת בכובע לרה''ר בשבת שמא יגביהנו הרוח וישליכנו ויבוא האדם וירימהו ויטלטלו ארבע אמות ברה''ר ע''כ
כנראה משום שלא ירצה להניח את כובעו על ראשו שוב שמא שוב יעוף ויקחנו ויטלטלנו בידיו ד' ארבע אמות
וכתב המ''ב שכל זה אם יש לו כיפה שאז יש לחוש שיקחנו לכובע ויטלטלנו בידיו ויסמוך על הכיפה שבראשו
אבל ללא כיפה מותר כי לא יילך בגילוי הראש

ויש להבין הרי גם אם יש לו כיפה ויעוף הכובע
שוב יהא אסור לכאורה ללכת בכיפה שמא הרוח תגביהנו ויטלטלנו
ממילא איך משכחת לה שסומך עניינו על הכיפה
הרי אין חשש שמא יילך עם הכובע ביד ויסמוך על הכיפה
שהרי אסור ללכת בכיפה לבד כמו שאסור ללכת עם כובע

ואולי מדובר בכיפה גדולה שאין חשש שהרוח תגביהנה 
ולפי זה בזמנינו שגם בכיפה יש חשש שמא תגבינהו
אם יוצא בכובע וכיפה לכאורה יש להתיר 
ובזה מיושב מה ששואלים למה מקילים בזה
 

דרומאי

משתמש ותיק
לא זכיתי להבין הקושיא, הרי בכיפה לבד מותר לצאת לרה"ר.
 

אור זורח

משתמש ותיק
פותח הנושא
דרומאי אמר:
לא זכיתי להבין הקושיא, הרי בכיפה לבד מותר לצאת לרה"ר.
צודק
אבל אם יש לו בידו כובע שוב יש לחוש שמא תעוף הכיפה ויניח כובעו על ראשו ויטלטל את הכיפה
נמצא שנראה לאסור ללכת עם כיפה כשיש כובע בידו
 

דרומאי

משתמש ותיק
אור זורח אמר:
דרומאי אמר:
לא זכיתי להבין הקושיא, הרי בכיפה לבד מותר לצאת לרה"ר.
צודק
אבל אם יש לו בידו כובע שוב יש לחוש שמא תעוף הכיפה ויניח כובעו על ראשו ויטלטל את הכיפה
נמצא שנראה לאסור ללכת עם כיפה כשיש כובע בידו
בגודל טפשותי איני מבין קושייתך כלל. אולי תסביר יותר טוב?
 
 
חלק עליון תַחתִית