סעודת שבת ביום טוב

אור זורח

משתמש ותיק
הכהן אמר:
כתב הגאון ר' אביגדר נבנצל שליט"א
ירושלים במועדיה פסח.jpg

לכאורה לפי המקובל היום שמזכירים פסוקים של שבת ויום טוב בקידוש סגי בדבר זה כמו כונה.
 

הכהן

משתמש ותיק
פותח הנושא
נפ"מ בסעודה שאינה מיד אחר קידוש
 

הכהן

משתמש ותיק
פותח הנושא
אור זורח אמר:
הכהן אמר:
נפ"מ בסעודה שאינה מיד אחר קידוש
קידוש במקום סעודה וכבר יצא

מי שאכל מיני מזונות אחר קידוש, ובסעודת הפת שכח 'רצה', אינו חוזר כבסעודה שלישית?
 

אור זורח

משתמש ותיק
הכהן אמר:
אור זורח אמר:
הכהן אמר:
נפ"מ בסעודה שאינה מיד אחר קידוש
קידוש במקום סעודה וכבר יצא

מי שאכל מיני מזונות אחר קידוש, ובסעודת הפת שכח 'רצה', אינו חוזר כבסעודה שלישית?
נכון
אבל כיון שבכוונתו לומר רצה יעלה ויבוא הוי כוונה
 
 

עמק יזרעאל

משתמש ותיק
לא הבנתי מה הקשה ר' אביגדור בסיפרו מאכילת מצה הרי באכילת מצה אין סיבה לאכול אותה אילולי זה לשם המצווה משא''כ בסעודת שבת שהיא גם יו''ט א''כ עצם האכילה לא מוכיחה שהיא לשם סעודת שבת דיכול להיות שהאכילה היא מדין סעודת יו''ט ולא הוי לכאו' דין באכילה שלא צריך כוונה אלא כל מצווה שאם לא היה חיוב לא היה עושה אותה והמעשה מוכיח שלשם מצווה עשאה לא צריך כוונה כנ''ל
 

הכהן

משתמש ותיק
פותח הנושא
הכהן אמר:
אור זורח אמר:
הכהן אמר:
נפ"מ בסעודה שאינה מיד אחר קידוש
קידוש במקום סעודה וכבר יצא

מי שאכל מיני מזונות אחר קידוש, ובסעודת הפת שכח 'רצה', אינו חוזר כבסעודה שלישית?
עכשיו ראיתי
תלמיד נאמן אמר:
ובאמת הקה"י כידוע טוען בספרו על מס' ברכות שמי שאכל בקידוש בביהכ"נ עוגה שהיא ספק לחם, לא יחזור בסעודה שניה כדי לומר רצה.
והגרשז"א דחה זאת שכוונתו לצאת חובת הסעודה בסעודה מכובדת.
 
 
חלק עליון תַחתִית