בשלמא אמר:אם העצה לעטוף רק את מקום הפרוסה כנראה לא גרע
אבל אם כל החלה עטופה בנילון נצמד הרי זה דומה לבתי ידים כמבואר במג"א שזה לא מכובד לברך כך
קוישעלע אינו ראיה דעליו ושכמותו נאמר דכל לנאותו אינו חוצץבמבי אמר:בבתי ידיים אולי לא מכובד מדין יששכר איש כפר ברקאי, אך מה לא מכובד בניילון נצמד שזה דווקא לצורך החלה שלא תתיבש ? (ופוק חזי שקוישאלך בארבעת המינים אינו חציצה)
כמובן שאינו ראיה, אבל עצם סברתו נראית נכונה.בשלמא אמר:קוישעלע אינו ראיה דעליו ושכמותו נאמר דכל לנאותו אינו חוצץ
לי נראה לא מכובדיראתי בפצותי אמר:כמובן שאינו ראיה, אבל עצם סברתו נראית נכונה.בשלמא אמר:קוישעלע אינו ראיה דעליו ושכמותו נאמר דכל לנאותו אינו חוצץ
יעקב שלם אמר:מצוי שאופים חלות בבית והחלה קצת "נשברת"
לכאורה אפשר לתקן אותה ע"י שעוטפים בניילון נצמד (בערב שבת)
ויועיל
דלא גרע מתיקון ע"י קיסם שמבואר בפוסקים שמועיל
הכלל בזה, שקודם כל צריך שיהא דין נגיעה (או "דרך לקיחה") ואז יכול להיות דין חציצה.beri אמר:מעלה רק כאפשרות שאולי יש בעיה של חציצה מה דעת הרבנים
גרע מאד, דאין זה אלא כמונח בקופסא זה על יד זה, והלא בעינן דוקא שלמות. וקיסם שאני דע"י הקיסם מחברם להיות אחד.יעקב שלם אמר:מצוי שאופים חלות בבית והחלה קצת "נשברת"
לכאורה אפשר לתקן אותה ע"י שעוטפים בניילון נצמד (בערב שבת)
ויועיל
דלא גרע מתיקון ע"י קיסם שמבואר בפוסקים שמועיל
אם נאמר דצריך רק מחזי כשלם לא גרעדרומאי אמר:גרע מאד, דאין זה אלא כמונח בקופסא זה על יד זה, והלא בעינן דוקא שלמות. וקיסם שאני דע"י הקיסם מחברם להיות אחד.
במחילה, לא מתחיל ולא נגמר.יעקב שלם אמר:זה התשובה שקיבלתי באתר דין
https://din.org.il/2021/02/02/%d7%9c%d7%97%d7%9d-%d7%9e%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%97%d7%9d-%d7%a4%d7%a8%d7%95%d7%a1-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9f/
שאלה:
בהלכה מבואר שחלה שנשברה אפשר לתקן ע"י קיסם
האם יועיל גם לעטוף ע"י ניילון נצמד ובכך נראה שלם
תשובה:
שלום וברכה
בשו"ת משיב דבר סי' כא כתב שגם עטיפת לחם פרוס בניילון תועיל לענין לחם משנה, כמובן זה רק בדיעבד שאין לו לחם שלם, זה אינו פתרון של לכתחילה…
יום נעים.
אכן אעיר להםדרומאי אמר:במחילה, לא מתחיל ולא נגמר.יעקב שלם אמר:זה התשובה שקיבלתי באתר דין
https://din.org.il/2021/02/02/%d7%9c%d7%97%d7%9d-%d7%9e%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%97%d7%9d-%d7%a4%d7%a8%d7%95%d7%a1-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9f/
שאלה:
בהלכה מבואר שחלה שנשברה אפשר לתקן ע"י קיסם
האם יועיל גם לעטוף ע"י ניילון נצמד ובכך נראה שלם
תשובה:
שלום וברכה
בשו"ת משיב דבר סי' כא כתב שגם עטיפת לחם פרוס בניילון תועיל לענין לחם משנה, כמובן זה רק בדיעבד שאין לו לחם שלם, זה אינו פתרון של לכתחילה…
יום נעים.
המשיב דבר סובר שלחם שבא לפנינו כשאינו שלם מיקרי שלם לענין לחם משנה, ויישב בזה מנהג ר' חיים מוולאז'ין, ולא דיבר מענין עטיפת הלחם כלל. וגם לדבריו, אם נפרס לפנינו דלא מיקרי שלם לא יועיל עטיפה בנילון.
אני הבנתי שהכוונה לר' יצחק, והראשי-תיבות "חותני זקנך".דרומאי אמר:ר' חיים
חזק אמר:יעקב שלם אמר:מצוי שאופים חלות בבית והחלה קצת "נשברת"
לכאורה אפשר לתקן אותה ע"י שעוטפים בניילון נצמד (בערב שבת)
ויועיל
דלא גרע מתיקון ע"י קיסם שמבואר בפוסקים שמועיל
תיקון ע"י קיסם מועיל בגלל שהחיבור נעשה בגוף החלה
אף אם משום 'מחזי כמתוקן', בפשטות - בנילון נצמד עדיין ניכר השבר והחתך.במבי אמר:וא"כ ברור כשמש שתיקון בקיסם מועיל רק משום דמחזי כמתוקן וההד"נ יעזור עטיפה בניילון נצמד.
לבי במערב אמר:אף אם משום 'מחזי כמתוקן', בפשטות - בנילון נצמד עדיין ניכר השבר והחתך.במבי אמר:וא"כ ברור כשמש שתיקון בקיסם מועיל רק משום דמחזי כמתוקן וההד"נ יעזור עטיפה בניילון נצמד.
לבי במערב אמר:אף אם משום 'מחזי כמתוקן', בפשטות - בנילון נצמד עדיין ניכר השבר והחתך.במבי אמר:וא"כ ברור כשמש שתיקון בקיסם מועיל רק משום דמחזי כמתוקן וההד"נ יעזור עטיפה בניילון נצמד.
היינו דוקא בימי חול (שאז אי"צ כלל לנילון נצמד, אלא כל שעולה הככר עם הפרוסה), וכוונתי היתה בעיקר לענין 'לחם משנה'.במבי אמר:וא"כ אם פרס מהככר עדיין נחשב שלם אף שברור שניכר שהוא פרוס ! והעיקר שתעלה הפרוסה ביחד עם שאר הככר אם מרים את החלה.
מנא לך החילוק ביניהם?לבי במערב אמר:היינו דוקא בימי חול (שאז אי"צ כלל לנילון נצמד, אלא כל שעולה הככר עם הפרוסה), וכוונתי היתה בעיקר לענין 'לחם משנה'.במבי אמר:וא"כ אם פרס מהככר עדיין נחשב שלם אף שברור שניכר שהוא פרוס ! והעיקר שתעלה הפרוסה ביחד עם שאר הככר אם מרים את החלה.
כתבתי את ההערה שלך (לצערי שלא בשם אומרו...)דרומאי אמר:במחילה, לא מתחיל ולא נגמר.יעקב שלם אמר:זה התשובה שקיבלתי באתר דין
https://din.org.il/2021/02/02/%d7%9c%d7%97%d7%9d-%d7%9e%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%97%d7%9d-%d7%a4%d7%a8%d7%95%d7%a1-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9f/
שאלה:
בהלכה מבואר שחלה שנשברה אפשר לתקן ע"י קיסם
האם יועיל גם לעטוף ע"י ניילון נצמד ובכך נראה שלם
תשובה:
שלום וברכה
בשו"ת משיב דבר סי' כא כתב שגם עטיפת לחם פרוס בניילון תועיל לענין לחם משנה, כמובן זה רק בדיעבד שאין לו לחם שלם, זה אינו פתרון של לכתחילה…
יום נעים.
המשיב דבר סובר שלחם שבא לפנינו כשאינו שלם מיקרי שלם לענין לחם משנה, ויישב בזה מנהג ר' חיים מוולאז'ין, ולא דיבר מענין עטיפת הלחם כלל. וגם לדבריו, אם נפרס לפנינו דלא מיקרי שלם לא יועיל עטיפה בנילון.