קריאת המגילה במקומות המסופקים

עמנואל

משתמש ותיק
ברוח החודש אשר נהפך מאבל ליום טוב,
יש פרדוקס מעניין, כי אם הרב יצחק יוסף צודק שרמות היא ירושלים, אזי הרב עמאר הוא מרא דאתרא ברמות, אך הרב עמאר עצמו אומר שרמות אינה ירושלים.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
יונה בן יעקב אמר:
רציתי לברר אם התעדכן משהו בנוגע לשכונת רמות, אחיסמך, לגבי זמן קריאת המגילה.
רובם ככולם מסכימים שא"א לטמון את הראש בעיניים ולוד על מקומה. אחיסמך זה פועל יוצא, כי יש חיבור לא גרוע משל שכונת רמות לירושלים.
אבל אין רב בדורנו היתום שמסוגל לקבוע זאת להלכה, גם אם סבורים לגמרי שזה כך.
 

רוצה להתעלות

משתמש ותיק
עמנואל אמר:
ברוח החודש אשר נהפך מאבל ליום טוב,
יש פרדוקס מעניין, כי אם הרב יצחק יוסף צודק שרמות היא ירושלים, אזי הרב עמאר הוא מרא דאתרא ברמות, אך הרב עמאר עצמו אומר שרמות אינה ירושלים.

כידוע אמר זאת מרן הגרש"ז אויערבאך על מחלוקתו עם הבד"ץ בנוגע לרמות, שכיון שהוא אוחז שרמות היא מירושלים וא"כ הבד"ץ הם הפוסקים של ירושלים שסברו [בזמנו] שדין רמות בי"ד.
 

יהודי

משתמש ותיק
עמנואל אמר:
ברוח החודש אשר נהפך מאבל ליום טוב,
יש פרדוקס מעניין, כי אם הרב יצחק יוסף צודק שרמות היא ירושלים, אזי הרב עמאר הוא מרא דאתרא ברמות, אך הרב עמאר עצמו אומר שרמות אינה ירושלים.
פשוט שהדברים אינם רציניים ונכתבו ברוח ימים אלו, אין שום דין מרא דאתרא בי-ם מחמת הרבנות הראשית, יתכן שאם כבר היה מרא דאתרא בי-ם קראו לו ר' יוסף שלום אלישיב זצ"ל.
 

עמנואל

משתמש ותיק
יהודי אמר:
עמנואל אמר:
ברוח החודש אשר נהפך מאבל ליום טוב,
יש פרדוקס מעניין, כי אם הרב יצחק יוסף צודק שרמות היא ירושלים, אזי הרב עמאר הוא מרא דאתרא ברמות, אך הרב עמאר עצמו אומר שרמות אינה ירושלים.
פשוט שהדברים אינם רציניים ונכתבו ברוח ימים אלו, אין שום דין מרא דאתרא בי-ם מחמת הרבנות הראשית, יתכן שאם כבר היה מרא דאתרא בי-ם קראו לו ר' יוסף שלום אלישיב זצ"ל.
הדברים נאמרו ברוח הימים הללו משום שבימינו מקובל ללכת אחרי רב או מורה הוראה לפי השתייכות קהילתית וכו' ולאו דווקא אם הוא משמש כרב המקום. עם זאת, עקרונית, אם מקבלים את הרב מחמת שמונה לרב העיר, אזי הוא ייחשב מרא דאתרא - אף אם הוא מונה לרב או ששימש דיין מטעם הרבנות הראשית. 
 
רוצה להתעלות אמר:
כידוע אמר זאת מרן הגרש"ז אויערבאך על מחלוקתו עם הבד"ץ בנוגע לרמות, שכיון שהוא אוחז שרמות היא מירושלים וא"כ הבד"ץ הם הפוסקים של ירושלים שסברו [בזמנו] שדין רמות בי"ד.
ועד"ז נאמר ג"כ על קרית בעלזא
 
חלק עליון תַחתִית