במגילה י"א. כתוב הוא אשחורוש, וכתב שם רש"י הוא ברשעו מתחילתו ועד סופו.
בפשטות הכוונה "ברשעו" ששנא את ישראל, ולא שסתם הוא היה רשע כלפי עצמו.
ומעניין האם מצינו בחז"ל או במדרשים או בקדמונים דעות אחרות, שאחרי שתלה אחשורוש את המן וביטל את הגזירות על היהודים, האם הוא נהפך לאוהב ישראל? כי ברש"י ודאי מבואר שהוא נשאר "ברשעו" עד סופו. וזה חידוש.
בפשטות הכוונה "ברשעו" ששנא את ישראל, ולא שסתם הוא היה רשע כלפי עצמו.
ומעניין האם מצינו בחז"ל או במדרשים או בקדמונים דעות אחרות, שאחרי שתלה אחשורוש את המן וביטל את הגזירות על היהודים, האם הוא נהפך לאוהב ישראל? כי ברש"י ודאי מבואר שהוא נשאר "ברשעו" עד סופו. וזה חידוש.